Jarrutehostimessa, ei voi vaihtaa erikseen.irroituskytkintä
Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Sen verran... Homaa että ensin kannatta pariin kertaan varmistua siitä että vika on siinäKaarloz71 kirjoitti:Minkäsmoinen hommeli on vaihtaa tuo tehostin??
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Bas/esp tuikut loistaa
Ok. Antaahan sitten valon loistaa...teippiä vaan päälle...;D
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Toisaalta kopsattu oma vastaus...
full kirjoitti:Edellisestä viestistä mennyt jo melkein 2 viikkoa eikä kertaakaan ole näytellyt ESP/ABS valoja joten osaltani case closed. suosittelen vaihtamaan tuon purkin tai kolvaamaan sen läpi ennenkuin alkaa mitään kalliimpia osia hommailemaan.full kirjoitti:Kokeltiin täälläkin jarruvalokytkintä vaihtaa ja etupäästä väljät nivelet vaihtoon. Ongelma jatkui.full kirjoitti:Kopioitu toiselta foorumilta.
"moi
ylijännitesuojarelettä tinaamalla (huonoja juotoksia korjattu)
helppo homma kotelosta (vänkärin puolella konepellin alla) 3-4 ruuvia auki ja releboxista piuhat irti
sitten box pois
ja tinaamaan alapuolelta juotoksia
näin korjaantui
PS n. 100€ box jos ostaa kokonaan uuden"
Otin tuon ylijännitesuojareleen irti ja auki. Oli yksi diodi poikki jonka vaihdoin ja testasin sama ongelma jatkui kunnes tilasin ebaystä käytetyn purkin 50e sisältäen postit. Nyt ei ole temppuillut kolmeen päivään joten pidetään peukut pystyssä.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kerran jo tinaitu tuo yj-purkki, mutta ei ollut sen enempää vaikutusta parempaan. Kaikki sulakkeet ja releet irroiteltu ja tarkastettu nyt viimeksi ja vaikutus oli, että pysyi yhden päivän pimeenä toi bas ilmoitus. Eilen se sitten taas ilmoitteli itsestään. Äimistely jatkuu.
E 220CDI A -03 (W210)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaarloz71 kirjoitti:Koodia en muIsta, mutta jotain irroituskytkintä herjas. Mikä sit lienee? Mut huomenna taas käyn luettamassa, josko olis nyt jääny muistiin, kun ei ole enää muita koodeja sotkemassa.
Mitä stari näytti nyt viimeksi vikakoodeiksi ?
Re: Bas/esp tuikut loistaa
c1201 bas release implausable,switch A7/7s1 ( toimi testissä )
c1401 High "C pressure/ return pump A7/3m1, (toimi testissä)
Sehän olisi jos sais saman tien vian päälle kun autosta kuittaisi vikakoodit pois. Nytkin taisi mennä pari päivää ennenkuin vika uusi..
Pitkä aika istua autossa lukemassa livedataa
Hieman oli hapettuma yhdessä releessä tiedä sitten kuinka paljon hapettumia löytyisi jos koko moottorin johtasarjan kävisi lävitse.
Nyt saa antaa hyviä neuvoja mistä lähdetään etsimään vikaa.. ohjaustehostin, johtosarja, relekotelo, abs pumppu..
c1401 High "C pressure/ return pump A7/3m1, (toimi testissä)
Sehän olisi jos sais saman tien vian päälle kun autosta kuittaisi vikakoodit pois. Nytkin taisi mennä pari päivää ennenkuin vika uusi..
Pitkä aika istua autossa lukemassa livedataa

Hieman oli hapettuma yhdessä releessä tiedä sitten kuinka paljon hapettumia löytyisi jos koko moottorin johtasarjan kävisi lävitse.
Nyt saa antaa hyviä neuvoja mistä lähdetään etsimään vikaa.. ohjaustehostin, johtosarja, relekotelo, abs pumppu..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Noista kahdesta kohteesta mitkä vikakoodeista löytyy.Nyt saa antaa hyviä neuvoja mistä lähdetään etsimään vikaa.. ohjaustehostin, johtosarja, relekotelo, abs pumppu..
Kumpi on tullut silloin kun valo syttyi ? Jos molemmat niin mitä yhteistä niille löytyy virtapiirikaaviosta ?
Mitä selviää Starilla noista vikakoodeista ?
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
joskami kirjoitti:c1201 bas release implausable,switch A7/7s1 ( toimi testissä )
c1401 High "C pressure/ return pump A7/3m1, (toimi testissä)
Sehän olisi jos sais saman tien vian päälle kun autosta kuittaisi vikakoodit pois. Nytkin taisi mennä pari päivää ennenkuin vika uusi..
Pitkä aika istua autossa lukemassa livedataa
Hieman oli hapettuma yhdessä releessä tiedä sitten kuinka paljon hapettumia löytyisi jos koko moottorin johtasarjan kävisi lävitse.
Nyt saa antaa hyviä neuvoja mistä lähdetään etsimään vikaa.. ohjaustehostin, johtosarja, relekotelo, abs pumppu..
Eli tarkka toimintaseloste vikakoodeille.
Kunnon stari kertoo tarkalleen vikakoodeille vian aiheuttajan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Monesti käynyt niin että ohjauksien kautta suorran toimii mutta muuten eijoskami kirjoitti:c1201 bas release implausable,switch A7/7s1 ( toimi testissä )
c1401 High "C pressure/ return pump A7/3m1, (toimi testissä)
Sehän olisi jos sais saman tien vian päälle kun autosta kuittaisi vikakoodit pois. Nytkin taisi mennä pari päivää ennenkuin vika uusi..
Pitkä aika istua autossa lukemassa livedataa
Hieman oli hapettuma yhdessä releessä tiedä sitten kuinka paljon hapettumia löytyisi jos koko moottorin johtasarjan kävisi lävitse.
Nyt saa antaa hyviä neuvoja mistä lähdetään etsimään vikaa.. ohjaustehostin, johtosarja, relekotelo, abs pumppu..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Bas/esp tuikut loistaa
Eipä tuo mun stari antanut kuin tuosta HHT puolella kuin c1201 katkos virtapiirissä ja tuosta toisesta koodista ei mitään tietoja.Mesemies89 kirjoitti: Eli tarkka toimintaseloste vikakoodeille.
Kunnon stari kertoo tarkalleen vikakoodeille vian aiheuttajan.
Eipä tuolta HHT puollelta kummemmin apuja saa.. En usko että sinäkään saat enempää tuolta HHTWinin puolelta..
Tosin käytössä varaläppäri mikä on neljä vuotta sitten hommattu tuohon stariin.
Uudempi läppäri softapäivityksessä mikä nyt ei meinaa onnistua millään..
Epäilen että ensin tulee tuo c1201 ohjaustehostimelta koskien sisäistä kytkin /paineanturia ja sen jälkeen c1401 ja pumppu jää pyörimään tai ei lähde pyörimään poljinta painaessa, koska luotettavaa tietoa ei tule tehostimelta..dealer kirjoitti: Noista kahdesta kohteesta mitkä vikakoodeista löytyy.
Kumpi on tullut silloin kun valo syttyi ? Jos molemmat niin mitä yhteistä niille löytyy virtapiirikaaviosta ?
Mitä selviää Starilla noista vikakoodeista ?
Virtapiirikaaviossa BAS,ESP pumppu A7/3m1 on merkattu mutta tuota kytkintä A7/7s1 en löydä sieltä, joka on käsittääkseni ohjaustehostimen sisällä.
Kaikki testit voi tehdä HHTwinin puolella ja ei tule virheitä niistä.
Luulisin että jostain syystä ei tule aina tietoa ohjaustehostimen kykimeltä, testerissä näyttää hienosti että toimii kun vielä irroitettiin jarrukytkin niin näki, että varmasti tulee oikea tieto A7/7s1 kykimeltä. Löytäisi piirikaaviosta tuon kytkimen niin voisi kokeilla vaikka hyppylangoilla, että ei ole johtovika..
Mihis silloin on vika jäänyt, ohjainleitteeseen, johtosarjaan, vialliseen komponenttiin...CDI203 kirjoitti: Monesti käynyt niin että ohjauksien kautta suorran toimii mutta muuten ei
Jatkamme tutkimuksia...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Saatko YJ purkkia mistään lainaan/testiksi? Tuo kun aiheuttaa vikakoodeja ympäri autoa. Esim meille veho ehdotteli jarrutehostajaa a' 1000€, pikkuliike ehdotteli vikakoodien perusteella jotain 400€ osaa.Kaarloz71 kirjoitti:Kerran jo tinaitu tuo yj-purkki, mutta ei ollut sen enempää vaikutusta parempaan. Kaikki sulakkeet ja releet irroiteltu ja tarkastettu nyt viimeksi ja vaikutus oli, että pysyi yhden päivän pimeenä toi bas ilmoitus. Eilen se sitten taas ilmoitteli itsestään. Äimistely jatkuu.
Sitten päätin tuota purkkia ihmetellä ja ihan silmällä näkyi viallinen diodi. Vaihdoin siis uuden diodin mutta edelleen teki samaa että satunnaisesti heitti bassia ruutuun. Uuden poksin jälkeen ajeltu ties kuinka paljon eikä enää ole näytellyt joten olen erittäin tyytyväinen.
Minkälaisessa tilanteessa vikavalo syttyy? Jarrutuksissa? Ajossa? Montuissa? Jne... Itsellä tuo lähinnä syttyi montuissa.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Täytyy metsästää jos jostain löytyis yj boxi, ni vois kokeilla. Mulla se syttyy aina hitaasti painettaessa jarrua ja vielä hiljaisessa vauhdissa. Juuri äsken pitsanhakureissulla ajoimme n.5 km ja risteykseen tultaessa pitkä kevyt jarrutus ja piip tekstit ja valot taulussa . Sitten kun sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin vika kuittaantunut vähäksiaikaa. Eli ei syttynyt enää kotimatkalla äsken. Eiköhän se taas huomenna heräile...
E 220CDI A -03 (W210)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Vialiseen komponenettin/ohjain laiteesen,joskami kirjoitti:Eipä tuo mun stari antanut kuin tuosta HHT puolella kuin c1201 katkos virtapiirissä ja tuosta toisesta koodista ei mitään tietoja.Mesemies89 kirjoitti: Eli tarkka toimintaseloste vikakoodeille.
Kunnon stari kertoo tarkalleen vikakoodeille vian aiheuttajan.
Eipä tuolta HHT puollelta kummemmin apuja saa.. En usko että sinäkään saat enempää tuolta HHTWinin puolelta..
Tosin käytössä varaläppäri mikä on neljä vuotta sitten hommattu tuohon stariin.
Uudempi läppäri softapäivityksessä mikä nyt ei meinaa onnistua millään..
Epäilen että ensin tulee tuo c1201 ohjaustehostimelta koskien sisäistä kytkin /paineanturia ja sen jälkeen c1401 ja pumppu jää pyörimään tai ei lähde pyörimään poljinta painaessa, koska luotettavaa tietoa ei tule tehostimelta..dealer kirjoitti: Noista kahdesta kohteesta mitkä vikakoodeista löytyy.
Kumpi on tullut silloin kun valo syttyi ? Jos molemmat niin mitä yhteistä niille löytyy virtapiirikaaviosta ?
Mitä selviää Starilla noista vikakoodeista ?
Virtapiirikaaviossa BAS,ESP pumppu A7/3m1 on merkattu mutta tuota kytkintä A7/7s1 en löydä sieltä, joka on käsittääkseni ohjaustehostimen sisällä.
Kaikki testit voi tehdä HHTwinin puolella ja ei tule virheitä niistä.
Luulisin että jostain syystä ei tule aina tietoa ohjaustehostimen kykimeltä, testerissä näyttää hienosti että toimii kun vielä irroitettiin jarrukytkin niin näki, että varmasti tulee oikea tieto A7/7s1 kykimeltä. Löytäisi piirikaaviosta tuon kytkimen niin voisi kokeilla vaikka hyppylangoilla, että ei ole johtovika..
Mihis silloin on vika jäänyt, ohjainleitteeseen, johtosarjaan, vialliseen komponenttiin...CDI203 kirjoitti: Monesti käynyt niin että ohjauksien kautta suorran toimii mutta muuten ei
Jatkamme tutkimuksia...
A7/3m1 Paluutuotto pumppu (high pressuerr return pump) on abs/bas/eps yksikössä (mistä jarru putket lähtee) käytännössä sama pumppu
A7/7s1 vapautus katkaisin (BAS relase switch) on jarru tehostimessa (vasemassa alareunassa)
johdot tais olla pu/vi, si/vi, ru/ke (jonkun ikäisessä)
virta pällä
si/vi, 12v, pu/vi, jarrua painessa avaus singnali ~1v ei painessa 12v ke/ru, sulku singnali ei paineta jarrua ~1v painaessa 12v
hht tais näyttää vaan normaalin sulku singnalin, avaus koitta tarkistella jarruvalon puolelta
jospa noista vähistä jotain...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Bas/esp tuikut loistaa
Käsittääkseni tuo irroituskytkin A7/7s1 on tuolla jarrutehostimen sisällä, eikä sitä voi vaihtaa. Dealer tuolla aiemmin asiasta jo mainitsikin. Mutta jos se on se tehostimen vasemmassa alareunassa oleva A7/7b1, niin sen voi vaihtaa. On sellaisella lukkorenkaalla kiinni. On tullut sekin revittyä irti ja tarkasteltua. Mutta toihan on se kalvonmatka anturi, haistelee kalvon liikettä??
Tuleekos nuo irroituskytkimen johdot sitten siihen kalvonmatka-anturin viereiseen läpivientiin, jossa on 5-6 piuhaa menossa sisälle tehostimeen??
Onko CDI203:lla asiasta tietoa??

Onko CDI203:lla asiasta tietoa??
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
http://qclt.com/train/w202/w202/tractcontrol/bas.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
wiimax.fi
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kyllä, samoilla sivuilla selvitellyt asiaa. Sieltähän se löytyi tehostimen sisästä.
E 220CDI A -03 (W210)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Sisällä on ja "ei" pysty vaihtamaanKaarloz71 kirjoitti:Käsittääkseni tuo irroituskytkin A7/7s1 on tuolla jarrutehostimen sisällä, eikä sitä voi vaihtaa. Dealer tuolla aiemmin asiasta jo mainitsikin. Mutta jos se on se tehostimen vasemmassa alareunassa oleva A7/7b1, niin sen voi vaihtaa. On sellaisella lukkorenkaalla kiinni. On tullut sekin revittyä irti ja tarkasteltua. Mutta toihan on se kalvonmatka anturi, haistelee kalvon liikettä??Tuleekos nuo irroituskytkimen johdot sitten siihen kalvonmatka-anturin viereiseen läpivientiin, jossa on 5-6 piuhaa menossa sisälle tehostimeen??
Onko CDI203:lla asiasta tietoa??
piuhat on ne mitkä tulee sieltä ulos
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kävin juuri katsomassa noita johtoja, mutta värit ei ainakaan täsmänny ollenkaan. Samalla kurkkasin millanen rojekti toi tehostimen vaihto olisi, niin helpolta hommalta näyttää. Täytyy viikonloppuna pistää uutta tehostajaa nokalle ja jatketaan sitten taas manailua...
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Vielä sellanen havainto, kun kävin hiekkatiellä jarruttelemassa, niin pyörät lukkiutuivat ja mentiin pitkää suhojarrutusta?? Onko jotain vikaa vai kuuluuko ne mennäkkin lukkoon vaikka on ABS:ät? Abs valo ei kuitenkaan pala.
Vertailun vuoksi ajoin Volvolla saman lenkin ja kyllä hakkuutti poljinta, eikä mennyt pyörät lukkoon missään vaiheessa?!?
Vertailun vuoksi ajoin Volvolla saman lenkin ja kyllä hakkuutti poljinta, eikä mennyt pyörät lukkoon missään vaiheessa?!?
E 220CDI A -03 (W210)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaarloz71 kirjoitti:Vielä sellanen havainto, kun kävin hiekkatiellä jarruttelemassa, niin pyörät lukkiutuivat ja mentiin pitkää suhojarrutusta?? Onko jotain vikaa vai kuuluuko ne mennäkkin lukkoon vaikka on ABS:ät? Abs valo ei kuitenkaan pala.
Vertailun vuoksi ajoin Volvolla saman lenkin ja kyllä hakkuutti poljinta, eikä mennyt pyörät lukkoon missään vaiheessa?!?
Kun ja jos ABS-jarrujärjestelmä toimii, niin pyörät eivät lukkiinnu jarrutuksessa.
Re: Bas/esp tuikut loistaa
No tälläinen on oma käsityskin asiasta. Eli lisää vikoja entisten ratkaisemattomien vikojen päälle!!
Hyvin alkoi mersumiehen taival.
Taitaa lähtee steenalle koko rakkine...
Hyvin alkoi mersumiehen taival.
Taitaa lähtee steenalle koko rakkine...
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Jos sulla on auto vikatilassa niin ei toimi EPS, ABS eikä BAS..
edit jos sulla on jokin noista järjestelmistä vikatilasssa näin muistelisin.
edit jos sulla on jokin noista järjestelmistä vikatilasssa näin muistelisin.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Jaa. Onko se taas käytettävä roikassa, että mikä sitä nyt vaivaa?? Vai sotkeeko se vanha bas-vika siellä ja lyö sentakia vikatilaan? Ei taida saada vikatilasta pois, ennenkun toi vika on korjattu?? Vai miten on, viisaammat kertokoon. 

E 220CDI A -03 (W210)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaarloz71 kirjoitti:No tälläinen on oma käsityskin asiasta. Eli lisää vikoja entisten ratkaisemattomien vikojen päälle!!
Hyvin alkoi mersumiehen taival.
Taitaa lähtee steenalle koko rakkine...
Älä nyt vielä luovuta, eikä kannata autoa viedä Stenalla.

Edellämainitut viat aiheuttaa ABS, ESP, BAS, ettei ABS:t toimi kuin muutkaan siihen vaikuttavat hienoudet.
Vikatilan saa starilla pois ja taas toimii siihen saakka, kunnes vikatila tulee päälle.
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Ok. Tämä selvensi asiaa. Eli onko vikatila sillon päällä, kun palaa se bas-valo vai jääkö se sinne sitten kummittelemaan valon sammuttua??
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Jää se sinne kummitelemaan se vaan ei ole voimassa oleva vika vaan muistiin tallentunut
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Ja heittää vikatilaan koko vehkeen! On nää sitten hauskoja vehkeitä!!
E 220CDI A -03 (W210)