SLK 230 kompressor

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mr_MilleR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 12.07.2012 19:54

SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja Mr_MilleR »

Moi!

Tuli hommattua tuollainen laite emännälle kauppakassiksi. Tämä on ensimmäinen MB meidän perheessä, joten täytyy heti heittää muutama kysymys MB asiantuntijoille. Auto vuotaa öljyä alta takaa keskilinjalla taka-akselin takana olevasta letkusta. Mitähän öljyä tämä mahtaa olla? Moottorin öljyvalo palaa ajoittain ajettaessa hieman kovemmilla nopeuksilla (+110 kmh/h) pidemmän aikaa. Nopeutta löysättäessä valo sammuu, siis ilmeisesti kyseessä on anturi vika? Koneessa on öljyä mittatikun ylärajalle. ASR ja BAS vikavalot välkyttelevät myös ajoittaen, sammuen yleensä uudelleen käynnistettäessä. Edellisessä huollossa vaihdettu jarrupolkimen kytkin.

Etukäteen asiantuntevista vastauksista kiitäen!
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja RAM »

Kai se öljyvalo ilmoittaa öljynpaineen katoamisesta. Se voi kadota, vaikka öljyä olisikin moottorissa, jos pumppu on rikki. Öljyputki taka-akselin takana ???? Täytyypä kurkata oman auton alle...
Kerro nyt hieman enemmän autosta.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Mr_MilleR kirjoitti:Moi!

Tuli hommattua tuollainen laite emännälle kauppakassiksi. Tämä on ensimmäinen MB meidän perheessä, joten täytyy heti heittää muutama kysymys MB asiantuntijoille. Auto vuotaa öljyä alta takaa keskilinjalla taka-akselin takana olevasta letkusta. Mitähän öljyä tämä mahtaa olla? Moottorin öljyvalo palaa ajoittain ajettaessa hieman kovemmilla nopeuksilla (+110 kmh/h) pidemmän aikaa. Nopeutta löysättäessä valo sammuu, siis ilmeisesti kyseessä on anturi vika? Koneessa on öljyä mittatikun ylärajalle. ASR ja BAS vikavalot välkyttelevät myös ajoittaen, sammuen yleensä uudelleen käynnistettäessä. Edellisessä huollossa vaihdettu jarrupolkimen kytkin.

Etukäteen asiantuntevista vastauksista kiitäen!
Kaiva papereista valmistusnumero ja käy hakemassa auton tarkat tiedot EPC:sta:
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m ... ent=dr2000" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai laita valmistusnumero yv:lla tai näkyviin, niin haetaan auton tiedot. Se helpottaisi vianetsintää.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3978
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja tomant »

RAM kirjoitti:Kai se öljyvalo ilmoittaa öljynpaineen katoamisesta. Se voi kadota, vaikka öljyä olisikin moottorissa, jos pumppu on rikki...
Kompressorikoneissa ei ole öljynpaineanturia (näin ainakin M111.944), vaan pelkkä öljymäärän anturi. Anturin toimiessa öljyvalo näyttää, että öljynpinta on liian alhaalla. Anturi on sama kuin M102-koneissa (ja useissa muissa Mersun koneissa).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja RAM »

No mutta tuohan on hyvä tietää...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Re: SLK 230 kompressor

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Valmistusnumeron (VIN) saa myös oven karmin tyyppihyväksyntäkilvestä tai sen voi hakea rekisterinumeron perusteella.

Valokuva öljyn vuotokohdasta auttaisi myös.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Vastaa Viestiin