
Ostin tämän kaunokaisen 2005 ja ollu mun käyttis monta vuotta.

Autolla tuli ruisattua orkkis kunnosa ekan vuoden, 2006 päätin et nyt on aika tehdä muutoksia ja päivittää
tekniikkaa. Asenins cooleri ja tein pikku muutokset pumppuun, turbo kävi huollossa hevosvoimalla ja siihen tuli
uusi kompura ja turbiini setti.


Kävi säkä kun olin Rovaniemellä käymässä ja matkan varrelta löytyi AMG alut (leveys 9.5" edessä ja 11.5" takana).
Samalla asensin xenonit keulalle, kiina xenonit ja ovat vieläkin käytössä.



Pian huomasin et monen viisari mittarin käyttö oli tuskaa ja lisämittarien asennus olis vaatinu kojelaudan rikkomista ja sehän ei tuu kuuloonkaan kun kyseessä mersu klassikko. Joten hommasin eräältä suomalaiselta
harrastajalta digitaalisen mittarin jossa oli kaikki samassa:

[hr]
2006 talvi oli kovaa ajoa, kilsoja tuli päivässä 300km joten kabiinissa tuli tylsää ja oli aika saada jotain viihdettä.
Joten aloin speksailee moni ydin multimedia konseptia, josta tuli toimiva setti. On leffaa, on musaa on internettiä ja edelleen käytössä:






Pitkän talven jälkeen huomasin et cooleri projekti oli onnistunut, koska kulutus oli tippunu ja motti pysyin viileämpänä pitemmässä ajossa, vääntökin oli lisääntyny.
Jopa niin paljon et laatikko alko lipsumaan helmikuussa 2007. Tuon jälkeen aloin säästelee lootaa, nostin paineet tappiin ja tein huutelun sekä kitka öljyt lootaan. Tuolla fiksillä ajoin huhtikuulle jolloin päätin viedä lootan Siekkiselle huoltoon ja vahvistukseen.
"Uusi" loota oli hyvä, nyt vaihdot oli napakoita ja niskalihkaset saivat työtä

Syksyllä 2007 auto ei läpässy savutus mittausta ja päätin et nyt tää auto siirtyy pois liikenteestä.
TÄstä eteenpäin jatkaa kesäautona, mutta sitä ennen teen täydellisen teknikka remontin.
Joulukuu 2007 tallissa:

Motti nousee:

Nice....:s


Hattu pois, sylinteri näytti kaukaa hyvältä, mutta olivat entiset:


Hattu oli sentäs hyvässä kunnossa:

Alakerran purkua:

Turbo öljy pumppu:

Tän takia EGR pitäis kieltää



Alakerta näytti hyvältä, ei isompia ongelmia:


Kampura oli fine:

Männät olivat okei kunnossa, paitti pari rengasta oli tehny hallaa:
Tässä näkyy jäljet:


Kansi ultäänipestiin ja koki muutamat muutokset.
Samalla sai tupla maalit pintaan:

Myös lohko ultraääni pestiin ja sai uudet maalit:




Paljon uutta osaa jenkeistä hyvältä diileriltä:

Ylikoon turbon männät (kalliit!! 4 satkuu kipale



Samalla päätin vaihtaa kaikki liikuvat rattaat koneesta.
Koneella ja korilla oli yli 600 000km takana ennen huoltoa:


Lohko suoraan koneistamolta valmiina kasaukseen:


Erot volvon vinokone ja om617 kankien välillä:

Samalla päätin vaihtaa kaikki etutuennan osat, orkkis osat oli tosi heikossa hapessa:


Pulverimaalaus tekee ihmeitä vanhoilel osille:

Kansi valmis ja asennettu lohkoon:

Suuttimet uusilla silencio kärjillä:

Motti näyttää paljon paremmalta kuin aikasemmin:

Takaisin autoon:

Kesti tovin päästä tähän vaiheeseen, oli hieman onelmia saada osia OM617A koneeseen, etenkin männät oli iso päänsärky.
Siinä välissä oli aikaa, joten laitoin korin kuntoon, poistin kromikaaret ja niiden alla oli ruoste helvettiä.

Myös syöttöpumppu vaihtui orkkis turbon MW pumpusta OM602 M pumppuun, pumppu kävi huollossa ja päivityksessä PP-Diesel. Pasi teki hyvää työtä ja asensin syötön paine ohjauksenkin valmiiksi.
Koko 2008 meni motin remppaan.
Mutta takaisin pisnekseen ja jotain kivaa isompi turbo

Turbo on Master Powerin 802332 Hevosvoima.com

Pakosarjan teki KKDMotorsport
Uusi turbo ja pakosarja asennettuna, näyttää paljon paremmalta kuin orkkis mini turbo :


Huhtikuussa 2009 oli ekojen savujen aika.
Kaikki toimi okei ja kone kävi hyvin.

Video at youtube
Kesä meni muiden projektien kanssa ja 300SD seisoi tallissa.
Mutta joulukuussa 2009 päätin et nyt on aika jatkaa projektin kanssa.
Kaikki muut oli valmiin paitsi imusarja. Ekaksi meinasin käyttä orkkis sarjaa muutettuna, mutta
totesin ettei sillä tee mitään. Joten päätin et on fiksumpi tehdä sarja kokonaan uusiksi

Customi sarja väkertelyä:


Uusi imusarja istuin nätisti pakosarjan kanssa:


Koska turbo oli ilman hukkista, piti asentaa ulkoinen hukkis:

Tuli myös harrastettua vähän sidonta leikkejä mersun kanssa



Motti toimi asiallisesti ylipaineistettuna, paljon säätöä ja pikku juttua jäljellä.
Autoon tulee viimeisin versio omasta supermeter mittarista (eri näytöllä):

Kävin testilenkillä auton kanssa, oli huono idea lähteä huonoilla talvikummeilla (vuodelta epämääräinen) henki siinä meinas lähteä. Ässän orkkis alusta ei mitenkään auttanu asiaan, todella löllö ja epävarma. Muistin et oli jämäkkä alusta mut aika kultaa muistot. Joten pätin et alusta menee heti vaihtoon.
Kävi tuuri ja kohdalle osui NOS Brabussin alustasetti:


Tässä uusin versio supermeter420-diesel jossa muutama uusi ominaisuus mersua varten:


--
Sain vähän laatuaikaa mersuni kanssa ja sain tehtyä pari hommaa valmiiksi.
Huohotus+säiliö, ahtimen lopullinen eristys, mittarin ja anturien asennus.
Nyt ei turbon päätä palele:

Yleiskuvaa:

Vielä edessä putkiston teko uusiksi, nyt on väliaikaisesti miehekäs 3" sivuputki pelkäjän oven kohdalla, hoitaa homman ja on yllättävän hiljanen

--
Tuli touhutta vanhuksen kimpussa, purin sarjat ym. pois ja tein rästiin jääneet hommat kuntoon.
Siinä samalla imusarja saa "kromit" niskaan suojaamaan korroosiolta, turbokin sai suojan (black kromi käsittelyn), sekä muutama muu osa. Olihan siinä taas hommaa hinkkailla osia puhtaaksi ja paistella, mut nyt ainakin kestää kemikaalit ja ilman haitalliset vaikutukset.
Niin kirkasta et häikäsee kameraa



--
Taas tuli vedettyä kokkelia sieraimiin

Aloin hipoilee putkien kanssa, josko nyt pysyis nättinä pitempän:

--
Päivitystä tähänkin topikkiin.
Putkisto tuli väännettyä kasaan tossa viikko sitten, nyt kehtaa kaasutella pihalla kun ei naapurit häiriinny enää

Tuli normaali setti eli 3" edestä taakse jossa läpivirtaa tripla kammioinen vaimeinnin ja 2.5" tuplana perään.

Harrastin kevyttä tuunailua tossa eilen kun odottelin tsunamia, ollu noi rinkulat 5vuotta hyllyssä mut aina jääny tekemättä

Kyllä nyt kelpaa

Uudet iskarit tuli perjantaina ja iskin ne vanhojen monroen/lip:n tilalle, toivottavasti meno rauhottuu
