190:nen polttaa sulakkeen
190:nen polttaa sulakkeen
elikkä jostain syystä mese polttaa soittimen sulakkeen.
katoin mankan päästä niin siellä oli ainakin johdot ja liitokset ihan kunnossa.
autosta löytyy myös kattoluukku joka on saman sulakkeen takana.
ihan perus ajossa yhtä äkkiä mankka pimeni, avasin konepellin ja sulakehan sieltä oli menny.
pistin uuden, ja palo sekin samantien kun pisti virrat päälle.
onko kellään muulla ollut tämän kaltaista ongelmaa? mistä kannattaisi aloittaa vian selvittäminen?
katoin mankan päästä niin siellä oli ainakin johdot ja liitokset ihan kunnossa.
autosta löytyy myös kattoluukku joka on saman sulakkeen takana.
ihan perus ajossa yhtä äkkiä mankka pimeni, avasin konepellin ja sulakehan sieltä oli menny.
pistin uuden, ja palo sekin samantien kun pisti virrat päälle.
onko kellään muulla ollut tämän kaltaista ongelmaa? mistä kannattaisi aloittaa vian selvittäminen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:04
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Olisiko kosteutta kattoluukunkatkaimessa?
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
ittellä kävi sama mielessä, kun ajelin kattoluukku ylös nostettuna vesi sateessa juuri muutaman minuutin tätä aiemmin
mutta ei kai siitä vettä pääse mihinkään kattoluukun laitteisiin jos luukku on vaan ylös nostettuna?
mutta ei kai siitä vettä pääse mihinkään kattoluukun laitteisiin jos luukku on vaan ylös nostettuna?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 105
- Liittynyt: Ti 20.03.2012 17:04
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Ota mankka irti vielä johdoista ja kokeile käyttää pelkästään kattoluukkua,polttaako silloin sulakkeen?
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Mulla oli kerran kans mankka,kello, ja sisävalot pimeänä. Poltti aina uuestaan sulakkeen kun laitto paikolleen.
Syy löyty lopulta peräkontin sisävalon johdosta, oli nirhautunut ajan myötä poikki.
Syy löyty lopulta peräkontin sisävalon johdosta, oli nirhautunut ajan myötä poikki.
c180, vm00
ex, 190, 200D
ex, 190, 200D
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
kokelin, niin ei polttanut sulaketta, eli pakko olla joku sitten mankan päässä vialla.200ceereeii kirjoitti:Ota mankka irti vielä johdoista ja kokeile käyttää pelkästään kattoluukkua,polttaako silloin sulakkeen?
heti kun pisti mankan johdot kiinni niin poltti taas sulakkeen. voisko mankassa olla jotain vikaa?
johdot näytti kuitenkin ihan ehjiltä.
peräkontissa on subbari ja vahvari, mutta niitten johdoissa en huomannut mitään häikkää.
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Onko siinä piirissä oikosulku, joka syöttää jatkuvasti virtaa laitteeseen (kanavamuisti ym.) Kuinka paljon virtaa mankan kautta pitäisi kulkea ja kuinka iso sulake on?tss kirjoitti:...peräkontissa on subbari ja vahvari, mutta niitten johdoissa en huomannut mitään häikkää.
Paljonko virtaa tarvitaan peräkontin laitteille ja onko niille oma sulake ja virranotto? Onko autossa automaattiantenni, joka ei ole jumissa?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
kokeilin ottaa vahvarista rca johdot ja heräte johdon irti, mutta silti poltti sulaketta.tomant kirjoitti:Onko siinä piirissä oikosulku, joka syöttää jatkuvasti virtaa laitteeseen (kanavamuisti ym.) Kuinka paljon virtaa mankan kautta pitäisi kulkea ja kuinka iso sulake on?
Paljonko virtaa tarvitaan peräkontin laitteille ja onko niille oma sulake ja virranotto? Onko autossa automaattiantenni, joka ei ole jumissa?
tomant
vahvari on jotain 300w luokkaa, ja sen syöttö kaapeli tulee suoraan akulta, jossa on muistaakseni 40A sulake.
vahvarissa on myös oma sulake. ei ole automaatti antennia. mankan sulakkeen takana on vaan soitin, hansikaslokeron valo,
tupakansytytin ja kattoluukku.
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Onko mahdollista kokeilla sellaista, että syötät mankalle menevän virran irtojohdolla erillisen sulakkeen kautta suoraan akusta. Tällä voisit varmistaa sen, että vika on mankassa eikä muualla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
muutenkin, kannattaa jättää orkkis virtapiuhat soittimelta vek, tähän tulokseen oon tullu jokaikisessä autossa
10m menee kun laittaa akulta soittimelle piuhan mersussa 190sessä 


ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
tomant kirjoitti:Onko mahdollista kokeilla sellaista, että syötät mankalle menevän virran irtojohdolla erillisen sulakkeen kautta suoraan akusta. Tällä voisit varmistaa sen, että vika on mankassa eikä muualla.
tomant
mitenkäs sitten sen sulakkeen kanssa, jos johonkin kohtaan heittää sulakkeen väliin?zalolahti kirjoitti:muutenkin, kannattaa jättää orkkis virtapiuhat soittimelta vek, tähän tulokseen oon tullu jokaikisessä autossa10m menee kun laittaa akulta soittimelle piuhan mersussa 190sessä
myydäänkö jotain sulakepesiä jotka sais johtojen väliin pistettyä?
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
kyllä, ei tarvii isokaan olla soittimelle viedessä, joku 25 käy ihan loistavasti, ja yleensähän soittimissa on omakin sulakkeensa, mutta oon aina pistäny varalle, esim. motonetistä saa ainakin johdollisia sulakepesiä
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89
w124 260E -88
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
vikana siis oli, että heräte johto otti maahan ja löi oikosulkua.
kokelin yhessä vaiheessa ottaa heräte johdon vahvarin päästä irti, muttei sitten tullut mieleen ottaa mankan päästä irti
kokelin yhessä vaiheessa ottaa heräte johdon vahvarin päästä irti, muttei sitten tullut mieleen ottaa mankan päästä irti
Re: 190:nen polttaa sulakkeen
Onneksi oli sulake välissä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020