Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Nyt on sitten vaihdettu yj-rele ja jarrutehostin. Seuraan tilannetta olisiko vika poistunut. Ainakin päivän ollut poissa. Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
E 220CDI A -03 (W210)
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaarloz71 kirjoitti:Nyt on sitten vaihdettu yj-rele ja jarrutehostin. Seuraan tilannetta olisiko vika poistunut. Ainakin päivän ollut poissa. Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
Viat vähenee ja lompakko kevenee.

Kyllä se vika ennemmin tai myöhemmin sieltä löytyy.
Nyt näyttäisi hyvältä viimeisen operaation jäljiltä.
Lamput voi ollakin kunnossa, mutta silti voi herjavalo tulla mittaristoon. Se voi mennä sam:n piikkiin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaarloz71 kirjoitti:Nyt on sitten vaihdettu yj-rele ja jarrutehostin. Seuraan tilannetta olisiko vika poistunut. Ainakin päivän ollut poissa. Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
Viat vähenee ja lompakko kevenee.

Kyllä se vika ennemmin tai myöhemmin sieltä löytyy.
Nyt näyttäisi hyvältä viimeisen operaation jäljiltä.
Lamput voi ollakin kunnossa, mutta silti voi herjavalo tulla mittaristoon. Se voi mennä sam:n piikkiin.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Onko mennyt vikatilaan viimeisen operaation jälkeen ?
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Eikös silloin jo on vikatilassa niin epc valo palaisi eikä ottaisi yli 3000 rpm 

Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Ei ole valot syttyny kahteen päivään viimeisimmän remontin jälkeen!! Ei kyllä vielä uskalla hirveesti tuuletella...mutta outoa ajella, kun ei piippaa enää. 

E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kaikki 4 takaparkkia pelaa ? Jarruvalot ? Rekkarivalot ?Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kyllä se vika on nyt taputeltu. Levollisin mielin elämä jatkukoon.Kaarloz71 kirjoitti:Ei ole valot syttyny kahteen päivään viimeisimmän remontin jälkeen!! Ei kyllä vielä uskalla hirveesti tuuletella...mutta outoa ajella, kun ei piippaa enää.
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Niin kyseessähän on farkku, eli takaparkkeja taitaa olla vain yhdet puolellaan ja kummatkin pelaa samoin jarru- ja kilvenvalot. Lisäjarruvalo on ainoo mikä on pimentynyt. Tokkopa vaikutusta tuohon? Ja tuokin herja palaneesta lampusta ollut nyt päivän jo hiljaa.dealer kirjoitti:Kaikki 4 takaparkkia pelaa ? Jarruvalot ? Rekkarivalot ?Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Siis ymmärsinkö oikein, lisäjarruvalo on pimeänä mutta auto ei herjaa enää polttimoviasta? Kai tuossa on tehdasasenteinen lisäjarruvalo, kyllä sen kuuluu olla valvonnan piirissä.Kaarloz71 kirjoitti:Niin kyseessähän on farkku, eli takaparkkeja taitaa olla vain yhdet puolellaan ja kummatkin pelaa samoin jarru- ja kilvenvalot. Lisäjarruvalo on ainoo mikä on pimentynyt. Tokkopa vaikutusta tuohon? Ja tuokin herja palaneesta lampusta ollut nyt päivän jo hiljaa.dealer kirjoitti:Kaikki 4 takaparkkia pelaa ? Jarruvalot ? Rekkarivalot ?Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Kyllä on alkuperäinen lisäjarruvalo tossa kontin ylälaidassa ja se ei pelitä. Jos se kuuluu tohon lenkkiin, niin vikahan on sitten todennäköisesti siinä. Ja tosiaan herja tulee aina välillä kun käynnistää, ei aina.DBFI kirjoitti:Siis ymmärsinkö oikein, lisäjarruvalo on pimeänä mutta auto ei herjaa enää polttimoviasta? Kai tuossa on tehdasasenteinen lisäjarruvalo, kyllä sen kuuluu olla valvonnan piirissä.Kaarloz71 kirjoitti:Niin kyseessähän on farkku, eli takaparkkeja taitaa olla vain yhdet puolellaan ja kummatkin pelaa samoin jarru- ja kilvenvalot. Lisäjarruvalo on ainoo mikä on pimentynyt. Tokkopa vaikutusta tuohon? Ja tuokin herja palaneesta lampusta ollut nyt päivän jo hiljaa.dealer kirjoitti:Kaikki 4 takaparkkia pelaa ? Jarruvalot ? Rekkarivalot ?Nyt vaan herjaa palanutta lamppua kun käynnistää, vaikka kaikki polsat on ehjät!
E 220CDI A -03 (W210)
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Bas/esp tuikut loistaa
Mikä tahansa häirö jarrujen/niihin liityvissä voi sotkea systeemin niin että valot syttyy taluunKaarloz71 kirjoitti: Kyllä on alkuperäinen lisäjarruvalo tossa kontin ylälaidassa ja se ei pelitä. Jos se kuuluu tohon lenkkiin, niin vikahan on sitten todennäköisesti siinä. Ja tosiaan herja tulee aina välillä kun käynnistää, ei aina.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Bas/esp tuikut loistaa
Täytyy ruveta pikkuhiljaa uskomaan, että vika löytyi tuosta jarrutehostimen sisällä olevasta irroituskytkimestä. Vika ollut poissa kohta pariviikkoa!
Joskamille vielä kiitokset tuosta vikakoodien luvusta, tulkkaamisesta ja nollaamisesta.
Joskamille vielä kiitokset tuosta vikakoodien luvusta, tulkkaamisesta ja nollaamisesta.
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Oon kyllä sitä mieltä että noista yj relepurkeista kärähtää joku kikkare mikä aiheuttaa tuota bas/abs valoa. Senverran kauan on tullut erilaista elektroniikkaa korjailtua että olen Lähes 100% varma että asia on juuri näin.
Jonkun mainitsemat perän sivuttaiskiihtyvyysanturit ja etupyrän pyörimissuunta-anturit kuulostavat ihan perus huollon kusetusjutuilta kun yrittävät keksiä jotain vikoja jotta eivät kerro mistä oikeasti kiikastaa.
Jonkun mainitsemat perän sivuttaiskiihtyvyysanturit ja etupyrän pyörimissuunta-anturit kuulostavat ihan perus huollon kusetusjutuilta kun yrittävät keksiä jotain vikoja jotta eivät kerro mistä oikeasti kiikastaa.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Niin, voihan olla että se vika oli myös tuossa yj-purkissa. Vaihdoin hölmöyttäni nuo molemmat palikat yhtäaikaa, niin nyt ei pysty satavarmaan sanoo kummassa se vika sitten lopulta oli.
Pääasia, että vika on poissa.
Pääasia, että vika on poissa.
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Etpä ole tainnut juurikaan autoja korjailla.full kirjoitti:Oon kyllä sitä mieltä että noista yj relepurkeista kärähtää joku kikkare mikä aiheuttaa tuota bas/abs valoa. Senverran kauan on tullut erilaista elektroniikkaa korjailtua että olen Lähes 100% varma että asia on juuri näin.
Jonkun mainitsemat perän sivuttaiskiihtyvyysanturit ja etupyrän pyörimissuunta-anturit kuulostavat ihan perus huollon kusetusjutuilta kun yrittävät keksiä jotain vikoja jotta eivät kerro mistä oikeasti kiikastaa.
wiimax.fi
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!

Viimeksi muokannut Kaarloz71, Ti 24.07.2012 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Kyllä tässä ihan tarpeeksi on autoja rassailtu että voin noin kirjoittaa kuten kirjoitin. Teksti on tuossa muodossa koska en luota senttiäkään isompiin huoltofirmoihin enkä hirveästi pienempiinkään pajoihin.dealer kirjoitti: Etpä ole tainnut juurikaan autoja korjailla.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Turhaa vainoharhaisuutta.full kirjoitti:Kyllä tässä ihan tarpeeksi on autoja rassailtu että voin noin kirjoittaa kuten kirjoitin. Teksti on tuossa muodossa koska en luota senttiäkään isompiin huoltofirmoihin enkä hirveästi pienempiinkään pajoihin.
Korjaamo ei voita yhtään mitään vaihtamalla asiakkaan autoon ehjien osien tilalle uusia, kertomasi mukainen toiminta kostautuisi varsin nopeasti

No, onhan niitä kuultu tehdyn turhiakin "korjauksia". Tuollainen yleistäminen ei silti ole oikeutettua.
Arveluni kokemuksen vähäisyydestä perustuvat siihen että väitit suurimman osan ABS vikavalon palamisista johtuvan yj-relepaketista, ainakaan siitä järjestelmästä et juurikaan ole perillä kun noin kirjoitit.
wiimax.fi
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
No juu jos nyt pilkkua aletaan viilaamaan ja höyläämään niin tarkoitin noita BAS/ABS valoja yhtäaikaa en erikseen.dealer kirjoitti:Turhaa vainoharhaisuutta.full kirjoitti:Kyllä tässä ihan tarpeeksi on autoja rassailtu että voin noin kirjoittaa kuten kirjoitin. Teksti on tuossa muodossa koska en luota senttiäkään isompiin huoltofirmoihin enkä hirveästi pienempiinkään pajoihin.
Korjaamo ei voita yhtään mitään vaihtamalla asiakkaan autoon ehjien osien tilalle uusia, kertomasi mukainen toiminta kostautuisi varsin nopeasti![]()
No, onhan niitä kuultu tehdyn turhiakin "korjauksia". Tuollainen yleistäminen ei silti ole oikeutettua.
Arveluni kokemuksen vähäisyydestä perustuvat siihen että väitit suurimman osan ABS vikavalon palamisista johtuvan yj-relepaketista, ainakaan siitä järjestelmästä et juurikaan ole perillä kun noin kirjoitit.
Tämänkin vian korjausta Veho koitti tarjoten 1000e jarrutehostinta. Voin tästä joka paperia pistää kuvana jos kiinnostaa. Sanoin ukolle jotta vie muualle vikakoodien lukuun jos vaikka tajuaisivat niistä jotain. Tarjosivat 400euron kikkaretta josta ei tarkemmin ole tietoa mikä se oli. Sen jälkeen otin tuon yj-relepurkin syyniin ja vika poistui käytetyllä purkilla jolla hintaa 50e.
Toinen merkkihuollon pelleily sattui juuri ostamalleni mazda kutoselle jonka seuraukšena vaihdettiin skoda octaviaan mutta se on jo täysin eri tarina.. Eli varsinkaan viimeaikaisten näyttöjen osalta ei autohuoltojen toiminta ole mairittelevaa.
Olen itsekin huolto-asentaja ja tiedän jo suoraan konepuolelta sanoa kuinka törkeää ns. pakkomyynti voi välillä olla enkä pidä siitä lainkaan. Firma itsessään ei aja sellaista asiaa vaan se on lähinnä työntekijöiden laiskuutta kun hautaan päästä helpommalla ja puhtaammilla hommilla.
BMW M535 -86
Volvo V90 D3 -18
Volvo V90 D3 -18
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Tuolta osin voin vahvistaa Dealerin arvelun koska omakohtaisesti vastaavaa vikaa etsiessä vaihdoin tuon "yj-releen" täysin uuteen ja täysin turhaan koska siinä ei ollut mitään vikaa.dealer kirjoitti: No, onhan niitä kuultu tehdyn turhiakin "korjauksia". Tuollainen yleistäminen ei silti ole oikeutettua.
Arveluni kokemuksen vähäisyydestä perustuvat siihen että väitit suurimman osan ABS vikavalon palamisista johtuvan yj-relepaketista, ainakaan siitä järjestelmästä et juurikaan ole perillä kun noin kirjoitit.
Vikaa ei myöskään ollut ABS-pumpussa eikä ABS-antureissa.
Koska vika oli vain ja ainoastaan kääntökulma-anturissa rattiakselilla. Saksasta tulleen käytetyn osan vaihdoin jälkeen vika poistui välittömästi.
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Nyt täytyy kysyä, että mitä kautta ja mistä tilasit tuon kääntökulma-anturin? Ja mihin hintaan? Kun omassa w210 e420 väykyssä on temppuillut abs,asr ja esp jo kuukausi kaupalla ja aina on vikakoodit viitannut juurikin tuohon. Länsiautossa sanottiin hinnaksi jotain yli 600€ ja venetmäellä sanottiin vähän yli 500€...E200kompressor kirjoitti:Koska vika oli vain ja ainoastaan kääntökulma-anturissa rattiakselilla. Saksasta tulleen käytetyn osan vaihdoin jälkeen vika poistui välittömästi.
Tässä vielä oma tarinani kyseisestä asiasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=117312" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Ostin käytettynä eBay:stä varaosanumeron perusteella, hintaa kertyi toimituskuluineen hieman alle 100 euroa.toni20 kirjoitti: Nyt täytyy kysyä, että mitä kautta ja mistä tilasit tuon kääntökulma-anturin? Ja mihin hintaan? Kun omassa w210 e420 väykyssä on temppuillut abs,asr ja esp jo kuukausi kaupalla ja aina on vikakoodit viitannut juurikin tuohon. Länsiautossa sanottiin hinnaksi jotain yli 600€ ja venetmäellä sanottiin vähän yli 500€...
Tässä vielä oma tarinani kyseisestä asiasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=117312" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa näkyy esimerkiksi vastaavan hintaisia mutta kannattaa varmistaa, että tulee oikealla numerolla:
http://tinyurl.com/bpvmhnw" onclick="window.open(this.href);return false;
Uutena (227,65€) jollakin varaosanumerolla esimerkiksi:
http://tinyurl.com/cdylmvt" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Jep, kiitokset tiedoista. Juu tuo numerosarja pitää olla just oikein. Mulle antoivat jo kerran Länsiautosta väärän numerosarjan... Asensitko itse sen vai veitkö johonkin asennettavaksi? Meinaan, että jos itse sen vaihtaa, että tarviiko vaihdon jälkeen tehdä jotain ohjelmistojuttuja esim. merkkiliikkeessä että auto ''hyväksyy'' sen vaihdetun osan?
Edit: Meillä näköjään autoissa ihan eri numerosarjat jos sulla on 002 alkuinen? Mun autossa on tälläinen kuin 0005426418, tuolla numerolla tulee ebaystä vain kaksi osaa: http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=0005 ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Meillä näköjään autoissa ihan eri numerosarjat jos sulla on 002 alkuinen? Mun autossa on tälläinen kuin 0005426418, tuolla numerolla tulee ebaystä vain kaksi osaa: http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=0005 ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sarjat.org/
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
5 mersua ja pari muuta (18 vuotta ja 51 Mersua)
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt kesän käytössä
W126 260 -88 Automaatti (271tkm)
W204 220CDI -08 Automaatti (590tkm farkku)
W211 E220CDI -06 Automaatti (582tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (624tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (322tkm)
VW Golf -04 (537tkm) diesel manuaali pakettiauto
Volvo V50 -06 diesel (372tkm farkku manuaali)
Päivitetty 27.04.2025
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Asensin itse, vaihdon jälkeen tavanomaiset ratinpyöritykset laidasta laitaan ja sähköikkunoiden manuaaliset ylös-alas ajot rajojen opettamista varten. Mitään vikakoodin nollauksia ei tarvittu.toni20 kirjoitti:...Asensitko itse sen vai veitkö johonkin asennettavaksi? Meinaan, että jos itse sen vaihtaa, että tarviiko vaihdon jälkeen tehdä jotain ohjelmistojuttuja esim. merkkiliikkeessä että auto ''hyväksyy'' sen vaihdetun osan?
Edit: Meillä näköjään autoissa ihan eri numerosarjat jos sulla on 002 alkuinen? Mun autossa on tälläinen kuin 0005426418, tuolla numerolla tulee ebaystä vain kaksi osaa: http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=0005 ... &_from=R40" onclick="window.open(this.href);return false;
Akku piti irroittaa jotta mahdollinen airbag ei laukeaisi (irroitettuna airbag metalliosa alaspäin jottei se mahdollisesti lauetessaan lähde metallilevy edellä...) ja ratti keskiasennossa asennuksen aikana.
Tuossa anturissa on sisällä "clock-spring" eli samanlainen kiepillä oleva jousi kuin vanhoissa kelloissa tai turvavyössä ja sitä pitää asennossaan ne samat kaksi kiinnitysruuvia, millä koko anturi tulee rattiakseliin. Käytetyssä osassakin ne ovat useimmiten paikoillaan kannat hieman ylhäällä.
Joten ERITTÄIN tärkeää on ettei niitä kahta ruuvia irroiteta kokonaan anturista.
Varsinaista vahinkoa irroituksesta ja jousen laukeamisesta ei seuraa mutta sen asennus takaisin oikeaan asentoonsa voi olla hankalaa.
Minulla tuo osanumero on 2001-malliin ja niissä näkyy olevan variaatioita jonkun verran.
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Lomareissut heitetty, eikä vikavalot ole enää syttynyt! Mahtavaa!!
Ja palaneen lampun aiheuttaja oli toinen rekisterivalo, joka ei aina jaksanut syttyä. Oli sellasta vihreetä hapettumaksi kutsuttua ainetta kertyny niihin nastoihin. Vähän sergiota suihkuttelin ja nitkuttelin, niin johan tokeni.
Julistetaan tällä erää toimivaksi...
Ja palaneen lampun aiheuttaja oli toinen rekisterivalo, joka ei aina jaksanut syttyä. Oli sellasta vihreetä hapettumaksi kutsuttua ainetta kertyny niihin nastoihin. Vähän sergiota suihkuttelin ja nitkuttelin, niin johan tokeni.
Julistetaan tällä erää toimivaksi...
E 220CDI A -03 (W210)
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
kiitokset ohjeista! Mulla alkoi valot vilkkumaan aina silloin tällöin. nollautu kun sammutti koneen. sitten herjas BAS ja ESP : useammin kunnes jäivät palamaan aina kun sterttas ja polkasi jarrua. Nyt tuli katsastus vastaan joten vika piti korjata. Luettiin vikakoodi C1201 bas kytkin on jarrutehostimen sisällä eikä pysty vaihtamaan muuten kun vaihtamalla koko tehostin ( 800 e KL:stä). Nyt toimii toistaiseksi!
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Tännekkin tarvii apua palaa BAS/ASR valot. tässä linkki. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7#p1042827" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bas/esp tuikut loistaa. Vika löytyi ja eliminoitiin!
Mitähän mahtaa tarkottaa vika koodi C1581 ABS/ASR Carsoftan päässä käytetty.