Mutta aiheeseen eli on se hyvä, että Suomeen saadaan lisää töitä niin ei tarvitse verorahoja kanniskella kotona löhöilevien taskuun!!
A-Mersuja Uudestakaupungista!
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Appiukko osti uuden Auriksen ja siitä puhkesi rengas ja takaluukusta vararengasta kaivamaan, mutta sai hymyn kuulemma aikaiseksi kun vararenkaan takapuolella oli PostIt-lappu missä luki "You have bought shit a car". Kyllä ne Jaappanin pojat on sitten hassuja  
  
 
Mutta aiheeseen eli on se hyvä, että Suomeen saadaan lisää töitä niin ei tarvitse verorahoja kanniskella kotona löhöilevien taskuun!!
			
			
									
						
							Mutta aiheeseen eli on se hyvä, että Suomeen saadaan lisää töitä niin ei tarvitse verorahoja kanniskella kotona löhöilevien taskuun!!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
			
						Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Turkkilainen sen lapun sinne on jättänyt. Ei taideta tojoista tehdä kuin Prius enää Japanissa.
Tätä meinasin tuolla päivittelyllä että A-mersun valmistus menee kehitysmaihin (suomeen). Muualta maailmasta katsottuna mersun valmistaminen suomessa vastaa suomalaisen landepaukun järkytystä siitä että sen rakas toyota onkin tehty turkissa. Kun ottaa ne sinivalkoiset lasit pois, niin näin se vain on.
Mersu näyttää ajavan "alas" A ja B -sarjat. Niistä tulee Yariksia Yaristen markkinoille ja massakamaa.
Jos pitäisi ostaa A-mersu ja saisi valita, niin haluaisin saksassa valmistetun yksilön. Minulle kun tuo made in finland ei todellakaan ole mikään tae laadusta - päinvastoin.
Ei ole tarkoitus provoilla, mutta minua henk.koht korpeaa se että mersuja tehdään kohta täällä suolla suomalaisella ammattitaidolla ja työmoraalilla, joihin en ole uskonut enää vuosiin kumpaankaan.
			
			
									
						
							Tätä meinasin tuolla päivittelyllä että A-mersun valmistus menee kehitysmaihin (suomeen). Muualta maailmasta katsottuna mersun valmistaminen suomessa vastaa suomalaisen landepaukun järkytystä siitä että sen rakas toyota onkin tehty turkissa. Kun ottaa ne sinivalkoiset lasit pois, niin näin se vain on.
Mersu näyttää ajavan "alas" A ja B -sarjat. Niistä tulee Yariksia Yaristen markkinoille ja massakamaa.
Jos pitäisi ostaa A-mersu ja saisi valita, niin haluaisin saksassa valmistetun yksilön. Minulle kun tuo made in finland ei todellakaan ole mikään tae laadusta - päinvastoin.
Ei ole tarkoitus provoilla, mutta minua henk.koht korpeaa se että mersuja tehdään kohta täällä suolla suomalaisella ammattitaidolla ja työmoraalilla, joihin en ole uskonut enää vuosiin kumpaankaan.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
			
						Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Toyota tekee Japanissa paljon muitakin malleja, mutta lähinnä aasian markkinoille. Priusta voi saada Thaimaassakin valmistettuna...  
Kävin toissa syksynä Japanissa Toyotan ja Mazdan tehtailla, on siellä linjalla työtahti semmonen, että aamutauon jälkeen ei olis mua enää alueella näkynyt... enkä usko, että montaa muutakaan eurooppalaista työnsankaria
Kokoonpanotehdashan tekee juuri sitä laatua kuin tilaaja haluaa, v. 2007 vierailin Uudessakaupungissa. Silloin valmistetun Porschen laatuvalvojat seurasivat hyvin tarkasti koko ajan laatua, samanlainen käytäntö on kaikkialla muuallakin riippumatta kansallisuudesta yms. Sitä saa mitä tilaa.
Eikä se Sindelfingenin ja Stuttgartin tehtailla hommien tekeminen näyttänyt sen ihmeellisemmältä kuin Ukissakaan, tietenkin mittakaava on siellä on aivan eri luokkaa.
Mahtava asia tuo Mersun soppari! Mutta monellehan olisi suurempi ilouutinen ollut jos konkurssista olisivat tiedottaneet, on tämä vaan niin suomalaista... voi stna.
			
			
													Kävin toissa syksynä Japanissa Toyotan ja Mazdan tehtailla, on siellä linjalla työtahti semmonen, että aamutauon jälkeen ei olis mua enää alueella näkynyt... enkä usko, että montaa muutakaan eurooppalaista työnsankaria
Kokoonpanotehdashan tekee juuri sitä laatua kuin tilaaja haluaa, v. 2007 vierailin Uudessakaupungissa. Silloin valmistetun Porschen laatuvalvojat seurasivat hyvin tarkasti koko ajan laatua, samanlainen käytäntö on kaikkialla muuallakin riippumatta kansallisuudesta yms. Sitä saa mitä tilaa.
Eikä se Sindelfingenin ja Stuttgartin tehtailla hommien tekeminen näyttänyt sen ihmeellisemmältä kuin Ukissakaan, tietenkin mittakaava on siellä on aivan eri luokkaa.
Mahtava asia tuo Mersun soppari! Mutta monellehan olisi suurempi ilouutinen ollut jos konkurssista olisivat tiedottaneet, on tämä vaan niin suomalaista... voi stna.
					Viimeksi muokannut hande, To 26.07.2012 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
						
							Lada 1600 -83
Mercedes S 320 CDI -03
			
						Mercedes S 320 CDI -03
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Auris tehdään tosiaan Turkissa aivan oikein!
			
			
									
						
							ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
			
						Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
- LopenUupunut
 - Mersumaanikko

 - Viestit: 8347
 - Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Sanokaa nyt saatana missä maassa nämä autot pitäis tehdä jos ei suomessa, onko joku laadukkaampi olemessa ?
Saksaa on mun mielestä ainakin ihan turha tarjota.....ruosteista väyrystä, suutinvikaista 212:sta jne.
Ettekä ole paljon muillekaan sakulandian merkeille hurranneet....audit on paskoja, bemarit on paskoja, vaginat on kaikki paskoja...jne plaplaplaaaa.
 
 
Jos nyt jossain autoja pitäis tehdä niin miksei suomen kamaralla ?
Wittu ei tartte ostaa sitä suomessa kasattua aakkosta, pyytäkää ostaessa tilaamaan kiinasta se.....
.
			
			
									
						
							Saksaa on mun mielestä ainakin ihan turha tarjota.....ruosteista väyrystä, suutinvikaista 212:sta jne.
Ettekä ole paljon muillekaan sakulandian merkeille hurranneet....audit on paskoja, bemarit on paskoja, vaginat on kaikki paskoja...jne plaplaplaaaa.
Jos nyt jossain autoja pitäis tehdä niin miksei suomen kamaralla ?
Wittu ei tartte ostaa sitä suomessa kasattua aakkosta, pyytäkää ostaessa tilaamaan kiinasta se.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
mietis vähä... jos ukissa tehtäisiin hyviä ja laadukkaista autoja, ei sen tarvitsi etsiä jatkuvasti uutta "uhria" jolle näitä pommeja aletaan kasaamaan... muistaakseni uki on ollut menossa konkurssiin viimeiset 20 vuottaLopenUupunut kirjoitti:Sanokaa nyt saatana missä maassa nämä autot pitäis tehdä jos ei suomessa, onko joku laadukkaampi olemessa ?
Saksaa on mun mielestä ainakin ihan turha tarjota.....ruosteista väyrystä, suutinvikaista 212:sta jne.
Ettekä ole paljon muillekaan sakulandian merkeille hurranneet....audit on paskoja, bemarit on paskoja, vaginat on kaikki paskoja...jne plaplaplaaaa.
![]()
Jos nyt jossain autoja pitäis tehdä niin miksei suomen kamaralla ?
Wittu ei tartte ostaa sitä suomessa kasattua aakkosta, pyytäkää ostaessa tilaamaan kiinasta se.....
.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
 - Mersumaanikko

 - Viestit: 8347
 - Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
No näkisin kyllä että maailmalla, siis muualla kuin uudellamaalla lähes jokaista tekelettä on arvostettu kohtuu jollei todella hyvin.napa kirjoitti:mietis vähä... jos ukissa tehtäisiin hyviä ja laadukkaista autoja, ei sen tarvitsi etsiä jatkuvasti uutta "uhria" jolle näitäLopenUupunut kirjoitti:Sanokaa nyt saatana missä maassa nämä autot pitäis tehdä jos ei suomessa, onko joku laadukkaampi olemessa ?
Saksaa on mun mielestä ainakin ihan turha tarjota.....ruosteista väyrystä, suutinvikaista 212:sta jne.
Ettekä ole paljon muillekaan sakulandian merkeille hurranneet....audit on paskoja, bemarit on paskoja, vaginat on kaikki paskoja...jne plaplaplaaaa.
![]()
Jos nyt jossain autoja pitäis tehdä niin miksei suomen kamaralla ?
Wittu ei tartte ostaa sitä suomessa kasattua aakkosta, pyytäkää ostaessa tilaamaan kiinasta se.....
.
pommeja aletaan kasaamaan... muistaakseni uki on ollut menossa konkurssiin viimeiset 20 vuotta
Avosaabi, porche jne ovat olleet tuotannossakin melko pitkään, laatu ollut aivan käypästä ja vaatvaampaankin makuun kelpoa.
Se harmittaa että suomesta puuttuu auton suunnittelun taito, "oma" merkki olisi jo jotain....siis täysin suomalainen auto!.
Mutta siinä pitäisi pysyä erossa kliirinkikaupasta ryssän tsikulin tehtaiden kanssa.....
Ja eiköhän tuo "uhrin etsintä" ole enempi tai vähempi rahapoliittinen juttu, auton valmistus kun on vedetty luilleen alihankkijoilla ja kate on minimaallinen, katteet kun sattumalta kerää aivan toinen taho....siitä pitkälti johtunee konkurssiuhkakin.
Ja on niitä isompiakin valmistajia mennyt pommien valmistuksessa nurin.....
.
Opel, "weird lieben autos"....
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
joo eiköhän sitä ole enää turha ruikuttaa tuosta asiasta. perus juttu on kuitenkin tärkein, että ihimisillä on töitä.
 
. se sitten on sama teheräänkö siellä kynän teroottimia tai lautasliinoja.
			
			
									
						
							Mb w210 2,9tdi -96 ja mb w201 2,0 automatic -84
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Ei sitä Kelan päivärahalla ostettaiskaanLopenUupunut kirjoitti:Wittu ei tartte ostaa sitä suomessa kasattua aakkosta, pyytäkää ostaessa tilaamaan kiinasta se.....
Helvetin hyvä homma, että saadaan töitä tänne ja jos jollain on "laadusta" urputtamista niin menee itte tekemään parempaa
Lisää tietoa: www.skg.fi
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
sen mitä olen seurannut tuon alueen tuottamaa "laatua" (ukin saabit ja salon nokiat) niin koko helvetin lounaisuomen sais myrkyttää jollain ddt:llä ettei se sama paskan valmistamisen tauti leviä koko suomeen (jyväskylän ympäristö on valitettavasti kyllä jo myös menetetty aikoja sitten, sen pirun valmetin traktori tehtaan takiaveskola kirjoitti:
Helvetin hyvä homma, että saadaan töitä tänne ja jos jollain on "laadusta" urputtamista niin menee itte tekemään parempaaMinä nyt kuitenkin uskon, että laatu syntyy ihan jossakin muualla kuin siellä liukuhihnalla suorittavan ihmiskäden toimesta.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
napa kirjoitti:sen mitä olen seurannut tuon alueen tuottamaa "laatua" (ukin saabit ja salon nokiat) niin koko helvetin lounaisuomen sais myrkyttää jollain ddt:llä ettei se sama paskan valmistamisen tauti leviä koko suomeen (jyväskylän ympäristö on valitettavasti kyllä jo myös menetetty aikoja sitten, sen pirun valmetin traktori tehtaan takiaveskola kirjoitti:
Helvetin hyvä homma, että saadaan töitä tänne ja jos jollain on "laadusta" urputtamista niin menee itte tekemään parempaaMinä nyt kuitenkin uskon, että laatu syntyy ihan jossakin muualla kuin siellä liukuhihnalla suorittavan ihmiskäden toimesta.
)
Ohi aiheesta
Mä en kyllä allekirjoita tuota Nokian hommaa. Edelleen ylivoimaisia puhelimia muihin verrattuna. iPhonessa ja Samsungissa saattaa olla muutama pikseli näytössä ja sovellus enemmän, mutta eihän niille uskalla edes ulkoilmaa näyttää ettei vaan särkyis. Esimerkkinä: Kaveri pudotti uusimman iPhonen kädestä maahan--> näyttö paskana. Mulla sitten putos rakennustelineeltä (n.6m) E7 betonijäte lavalle--> ei mitään. Ja näitä esimerkkejä mulla on enemmänkin. Ja tuo E7 on ihan niitä Suomessa tehtyjä..
E350CDI&A180CDI
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Napa: Todella huonoa provoa sulta nykypäivänä  
			
			
									
						
							Lisää tietoa: www.skg.fi
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
ei tuo ollut mikään provo, vaan mun yli 30 vuoden kokemus kyseisistä koneista ja laitteista... myönnetään että ennen nokialta tuli ihan ok. laitteita (esim. 2110i), mutta viimeiset 4 vuotta on kyllä tehty niin ryssiksi, kuin vain voiveskola kirjoitti:Napa: Todella huonoa provoa sulta nykypäivänä
valmetti traktorina taas on sellainen vehje, että aina kun sellaisella joutuu ajamaan, niin ajatus kääntyy väistämättä siihen, että miten helvetissä kaikki on osattu tehdä vituiksi tai valita mahdollisimman huonot osat
					Viimeksi muokannut napa, Pe 27.07.2012 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
									
			
						
							W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
multa tippui E7 kuralätäkköön ja ajoin kaivinkoneella yli (taisin vielä painaa kauhallakin samasta kohtaassuvik kirjoitti:Ohi aiheestaMä en kyllä allekirjoita tuota Nokian hommaa. Edelleen ylivoimaisia puhelimia muihin verrattuna. iPhonessa ja Samsungissa saattaa olla muutama pikseli näytössä ja sovellus enemmän, mutta eihän niille uskalla edes ulkoilmaa näyttää ettei vaan särkyis. Esimerkkinä: Kaveri pudotti uusimman iPhonen kädestä maahan--> näyttö paskana. Mulla sitten putos rakennustelineeltä (n.6m) E7 betonijäte lavalle--> ei mitään. Ja näitä esimerkkejä mulla on enemmänkin. Ja tuo E7 on ihan niitä Suomessa tehtyjä..
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- 
				touhottaja
 - Mersumaanikko

 - Viestit: 5747
 - Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
jos tuo kestää kuralätäköt ja kaivinkonneen kauhalla mysömiset niin tarttee se sitten kestää myös kaivinkonneen telojen välissäkin ajjaassa sillä sekä veturin yliajamana puhelimen ollessa kiskolla 
			
			
									
						
							mullon pelkkiä romuja vaan
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Kerrankin ollaan napan kanssa jostain asiasta 100% samaa mieltä. Rasti seinään.napa kirjoitti:koko helvetin lounaisuomen sais myrkyttää jollain ddt:llä ettei se sama paskan valmistamisen tauti leviä koko suomeen
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
			
						Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Neuvostoliitto. Harmi ettei sitä enään ole, valmistivat laadukkaita autoja.LopenUupunut kirjoitti:Sanokaa nyt saatana missä maassa nämä autot pitäis tehdä jos ei suomessa, onko joku laadukkaampi olemessa ?
Nykyvenäjällä tekevät pelkkää sontaa, esim. S-mersua Pietarissa.
Jos tuo uusi A-mersu osoittautuu huonoksi, niin väitän että virhe on tehty suunnittelupöydällä eikä kokoonpanolinjalla.
Itselläni on yksi uudenkaupungin tuote pihassa, eikä ole mitään valittamista sen laadusta. Jopa tietokilpeen on osattu kirjoittaa rehellisesti "Assembled in Finland", eikä "made in", niin kuin joissakin muissa suomessa kasatuissa tuotteissa.
Syy miksi Valmet sai sopimuksen taitaa olla se että on jo olemassa oleva tehdas, joka on suht lähellä Pietaria. Veikkaan että 90% Suomimersuista myydään Venäjälle. Takaveto ladat alkaa olla sen verran vanhoja, että olga haluaa uudemman auton. etuveto ladat on ollu kaikki katastrof tai stroganof, joten länsiautot kiinnostaa nyt maatuskaa.
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
			
						E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
- Pakardinen
 - Mersumies

 - Viestit: 3168
 - Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
 - Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Olihan meillä Talbot!LopenUupunut kirjoitti:"oma" merkki olisi jo jotain....siis täysin suomalainen auto!
Mitä tulee Kumisaapakseen (Nokia) ja Piikkilangan kiristäjään (Valametti), niin nehän nyt on ihan täyttä sutta paskaa, senhän tietää kaikki... Kumpaistakaan ei tule mulle kuuna päivänä.
No tämä oli "pieni" provo... Anteeks...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
On se ihme että kotimaista työtä ei enää arvosteta. Minulla on kaikki Nokiat ja kolme Valmetia pelanneet oikein hyvin. Tosin vain yhden Nokian olen ostanut uutena (5110, 1800 mk), kaikki muut Valluja myöten ovat olleet käytettyjä. Kaikkialla muualla vedetään kotiinpäin että oksat pois niin Suomessa vaan moititaan omia? Voi hyvää päivää, eikun yötä...
			
			
									
						
							Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
			
						----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Pakardinen
 - Mersumies

 - Viestit: 3168
 - Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
 - Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Nokia on kiinalainen ja Valmet, vaikka onkin suomalainen ei oikein muuten kiinnosta.Timo L. kirjoitti:On se ihme että kotimaista työtä ei enää arvosteta.
Kotimainen TYÖ sen sijaan on ihan toinen juttu. Mitään en arvosta enempää, kuin suomalaista maanviljelijää, joka sotimalla saavutetulla maanpläntillä tekee suomalaisista tarvikkeista, suomalaista ruokaa, suomalaisille ihmisille, vaikka kaikkien rakastama EU yrittääkin kaikkensa, jotta saisi edellä mainitun tapettua tästä maasta. Enkä minä sillä sano, etteikö työpaikat olisi hyvä juttu. Päinvastoin, on hienoa, että Uudenkaupungin tehtaalle saadaan jälleen uutta tekemistä.
Se kun vaan on ikävä kyllä niin, että se mitä nykypäivänä arvostetaan niin hirmuisen korkealle tässäkin maassa, eli teknologia ym. high tech, ei loppujen lopuksi tuo kenellekään sitä konkreettista syömistä siihen pöytään kärsän eteen. Puhelimia ja autoja on hankala syödä.
Timo varmasti ymmärtää tämän, kohtalotoverina Brysseliä vastaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
			
						- LopenUupunut
 - Mersumaanikko

 - Viestit: 8347
 - Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Niinpä olikin ja perheessäkin tuollainen ollut...1510 se ällöttävä ruskea, aargh.Pakardinen kirjoitti:Olihan meillä Talbot!LopenUupunut kirjoitti:"oma" merkki olisi jo jotain....siis täysin suomalainen auto!![]()
Mitä tulee Kumisaapakseen (Nokia) ja Piikkilangan kiristäjään (Valametti), niin nehän nyt on ihan täyttä sutta paskaa, senhän tietää kaikki... Kumpaistakaan ei tule mulle kuuna päivänä.
No tämä oli "pieni" provo... Anteeks...
Sitä en kyllä saa päähäni miten tuo valmetti olisi paska, joku yksittäinen malli..ominaisuus vai mikä ?
Tuossa noita on kavereilla ja kovin kehuvat, onhan niissä jotain pientä korjaamista ollut mutta pääsääntöisesti toimineet siihen mihin tarkoitettu.
Kaikkeahan voidaan haukkua huonoksi ja itse saa aina tehdä paremman jos pystyy ja osaa....melko märkiä villasukkia tälläkin porukalla olisi itsetehdyissä kumisaappaissa
.
Opel, "weird lieben autos"....
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
koita joskus ajaa valmetilla... esim. tuossa uudessa T171 egronomia on niin perseestä, että 15 min. työskentelyn jälkeen en enää 2 seuraavaan päivään kävele (ainakaan kivutta...) ja muutenkin kaikki mikä on mahdollista on pitänyt kasata/suunnitella ihan päin kettua... pyöränpultit esim. on sellaista räkärautaa, että ei niitä pääse vielä edes kunnolla kiristämään, kun jo ovat poikki/venähtäneet pilalle, vaikka pultin päässä lukee komeasti 12.9 (kuorma-autohajottamolta sitten jotain vanhoja scanian/volvon pultteja, niin alkaa kestämäänLopenUupunut kirjoitti: Sitä en kyllä saa päähäni miten tuo valmetti olisi paska, joku yksittäinen malli..ominaisuus vai mikä ?
tänäkesänä tuo T171 päätti sitte lykätä ajovoimanoton ja normaali ulosoton (1000 rpm) yhtäaikaa päälle ja kai jokainen tajuaa mitä siitä seuraa
naapurinevalla oli joskus valmetin "lippulaiva" S260 (vai mikä lie) koeajossa ja 3 tunnissa ne sai sen sellaiseen kuntoon, että osina takaisin suolahteen
oman vakioajokin, eli vanhan 8400 olen saanut joten kuten räätälöityä sellaiseksi, että pystyn sillä ajelemaan jotain 15 tunnin työpäiviä suuremmin kärsimättä
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
			
						"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Ehkä ne vehkeet pitäisi sitten mitoittaa sen mukaan, mitä niillä on tarkoitus tehdä? Miksei nevoilla ole NH:ia, Casea ym. tai muita mieleisiä vehkeitä? Ei millään pahalla, mutta tuntuu, että Pohjanmaalla aina rikotaan Valmetit kun pitää vetää niitä isompia kuormia kuin mitä naapurit. Sitten käy köpösti 
.
			
			
									
						
							Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
			
						----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Tiedä laadusta,kaiketi tehdas määrää mitä tehdään ja miten vai annetaanko tietty summa ja tehdas sitten katsoo katteen kohdalleen.
työnlaatu...kaikki kuitenkin kasataan paikalleen robotit tekee rungon ,maalaa...ruostesuojaus saako sitä lain ja päästöjen puitteissa minkalaista laittaa sinne.
Suomalainenhan jos sisi päättää millainen se kuuluu olla kustannuksista huolimatta niin siellä olisi massaakin mutta tää eu kun tahtoo määrätä kaikkea.
Mielenkiintoinen juttu sekin kun robotit vaan säädetään autolle kun autolle niin sieltä voi suoltaa TATAa tai urheilu autoja.
			
			
									
						
							työnlaatu...kaikki kuitenkin kasataan paikalleen robotit tekee rungon ,maalaa...ruostesuojaus saako sitä lain ja päästöjen puitteissa minkalaista laittaa sinne.
Suomalainenhan jos sisi päättää millainen se kuuluu olla kustannuksista huolimatta niin siellä olisi massaakin mutta tää eu kun tahtoo määrätä kaikkea.
Mielenkiintoinen juttu sekin kun robotit vaan säädetään autolle kun autolle niin sieltä voi suoltaa TATAa tai urheilu autoja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
			
						-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Jotenkin tuntuu että sulla saattais joskus olla ihan vähän kardemummaa mukana näissä jutuissa..napa kirjoitti:koita joskus ajaa valmetilla... esim. tuossa uudessa T171 egronomia on niin perseestä, ett...
E350CDI&A180CDI
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Ei yhtään!ssuvik kirjoitti:Jotenkin tuntuu että sulla saattais joskus olla ihan vähän kardemummaa mukana näissä jutuissa..napa kirjoitti:koita joskus ajaa valmetilla... esim. tuossa uudessa T171 egronomia on niin perseestä, ett...
Fiat 980, Fiat Winner ja Zetor Crystal... siinä ne vasta oikeat vehkeet onkin
Kaikki uudet Valmetit on p*skoja niihin nähden
Haukutaan nyt samaan syssyyn esim. Ponssen metsäkoneet. Ei niistäkään oo yhtään mihinkään.
Myös Normetin kaivoskoneet... Nekin on ihan surkeita, kuten myös Junttanin paalutuskoneet... niistä ei ole yhtään mihinkään.
Ulkomaalaiset ne vasta tyhmiä onkin... Haluavat ostaa jonnekkin maapallon toiselle puolen tuollaisia ihme rojuja, joista ei ole yhtään mihinkään..
Minä en kyllä ihan tätä topikkia ymmärrä, ihme valitusta.
Minä vähän luulen, että jos paskaa suomessa tehtäisiin, ei ulkomaalaiset niitä niin innolla ostaisi.
Tässä osa porukasta mollaa suomalaista työtä. Kiinnostaisi tietää millä alalla he oikein työskentelee, kun eivät arvosta yhtään omaa / toisten tekemistä.
Tämä Ukin juttu on pirun hieno asia. Ainakin minun mielestä.
Ensimmäinen kerta, kun tuo tehdas saa pitkästä aikaa näyttää mihin pystyy. Henk. kohtasesti uskon ja toivon, että tämä on vasta alkua.
- LopenUupunut
 - Mersumaanikko

 - Viestit: 8347
 - Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
 
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Noo tämähän ei ole ergonomian syytä, voin samaistua sun ongelmaan koska mun ruodollekaan ei sopivaa kikotinta helposti löydy, en ole yhtä pitkän huiskee kun sinä mutta kun perus runko oli aikanaan tasapaksu ylhäältä alas....on istuminen ergonomisesti perseestä monessa kulkineessa....nyt kun on päärynärunko niin vielä vaikeempaa.napa kirjoitti:koita joskus ajaa valmetilla... esim. tuossa uudessa T171 egronomia on niin perseestä, että 15 min. työskentelyn jälkeen en enää 2 seuraavaan päivään kävele...."...........valittaa...LopenUupunut kirjoitti: Sitä en kyllä saa päähäni miten tuo valmetti olisi paska, joku yksittäinen malli..ominaisuus vai mikä ?
Väyrynen on ollu mun ruodolle yksi parhaita ja nykyinen mersun ka.
Täytyy kattoo mitä valmetin malleja kavereilla on....mutta kyllä ne vaan kehunu niitä on.
Oisko teiän vekottimet alimitoitettuja duuniin nähen ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
			
						Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Itse en myöskään tykkää valmetin ergonomiasta koska on sellanen kolho.Deere on työpaikalla iso niin se on ketterä kokoonsa nähden ja näppärä pyöritellä.
Tässäkin on kyllä kun tallaseen keskusteluun lähtee niin oltava kokemusta muistakin traktoreista ja ajoa paljon ja huonoissa paikoissa työntekoa.Ja tietenkin myös katsottava vikoja ja korjauskustannuksia.Käyttäjästä ja kaverin koosta on paljon mihin tykästyy ja taipuu.
VValmet on jo pitkään jäänyt kehityksen jälkeen muihin nähden.
toisekseen se keppi metsä häiritsee siinä oikealla puolella helvetisti ja pienempien mallien vaihdesijoittelu ja käyttö on kyllä hidasta.
Itse ole joutunut 7vuotiaasta todella paljon isolla tilalla touhuamaan traktorien,kaivurien,metsäkoneiden ja kuorma-autojen kanssa eli en puhu -en ole ikinä ajanut mutta tiedän/arvaan
			
			
									
						
							Tässäkin on kyllä kun tallaseen keskusteluun lähtee niin oltava kokemusta muistakin traktoreista ja ajoa paljon ja huonoissa paikoissa työntekoa.Ja tietenkin myös katsottava vikoja ja korjauskustannuksia.Käyttäjästä ja kaverin koosta on paljon mihin tykästyy ja taipuu.
VValmet on jo pitkään jäänyt kehityksen jälkeen muihin nähden.
toisekseen se keppi metsä häiritsee siinä oikealla puolella helvetisti ja pienempien mallien vaihdesijoittelu ja käyttö on kyllä hidasta.
Itse ole joutunut 7vuotiaasta todella paljon isolla tilalla touhuamaan traktorien,kaivurien,metsäkoneiden ja kuorma-autojen kanssa eli en puhu -en ole ikinä ajanut mutta tiedän/arvaan
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
			
						-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Nuorena kloppina paskan valmistusprosessiin tuli kototunkion ympäristössä perehdyttyä mutta kun uskalsin lähteä siitä huutomatkaa kauemaksi niin tuli myös teollinen tuotanto paremmin tutuksi. Asiakas on tietysti useimmiten oikeassa siinä että viallinen on viallinen mutta jos pelkän mölöttämisen sijaan nämä asiat kinnostaa niin vikoja korjatessa voisi ainakin miettiä onko kyseessänapa kirjoitti:sen mitä olen seurannut tuon alueen tuottamaa "laatua" (ukin saabit ja salon nokiat) niin koko helvetin lounaisuomen sais myrkyttää jollain ddt:llä ettei se sama paskan valmistamisen tauti leviä koko suomeen
SUUNNITTELUVIRHE
vai
VALMISTUSVIRHE
Esimerkiksi autoja linjoilla maalailleet robotit ja ihmiset ovat aika pitkälti niitten suunnittelijoitten ohjeitten varassa ja siinä on aika vähän jäänyt linjalla seisovalle ihmiselle sellaista omaa tulkintavaraa kun Costa Rica-mainoksessa että helvetti, huitaisenpas vähän massaa tuohon vielä päälle kun tarttis saada siihen sellainen käsityön maku.
Samojen suunnitelmien tuloksia yritetään sitten toteuttaa eri puolilla maailmaa, yleensä hieman erilaisin tuloksin. Lounaissuomalainen ihminen on yleensä luku- ja kirjoitustaitoinen, joku ymmärtää jopa vieraita kieliäkin, joten siinä mielessä ne suunnittelijoiden ohjeet on yleensä ymmärretty aika hyvin, eikä tällä suunnalla ole pidetty päivittäisiä lakkoja kuten valtion traktoritehtaalla ennen vanhaan.
Vielä vähän pitemmälle miettiessä voi miettiä alihankkijan osuutta vian syntyyn - kun hehkutulppa pimenee, onko se auton valmistajan vika vai sen firman B tai C joka sen tulpan on tehnyt.
Amen.veskola kirjoitti:Minä nyt kuitenkin uskon, että laatu syntyy ihan jossakin muualla kuin siellä liukuhihnalla suorittavan ihmiskäden toimesta.
EDIT: sanoisin että laatu syntyy enimmäkseen muualla kuin sielllä hihnan ääressä mutta joskus se heikoin lenkki on sielläkin.
Re: A-Mersuja Uudestakaupungista!
Olihan meillä aikoinaan Vanaja. Teki laadukkaita autoja, mutta kansa ei ostanut kun halvemmalla sai siedettävän kestäviä kilpailijoilta. Hyvää ei kannata tehdä, kun ihmiset ostaa halvalla huonoa.LopenUupunut kirjoitti:"oma" merkki olisi jo jotain....siis täysin suomalainen auto!
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
			
						E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...




