mikko82hyt kirjoitti:Viikonloppuna laatikkoon vaihdettiin KYB-venttiili ja 236.14-laatuista öljyä. Öljyä meni tasan 6l sisään. Edelleenkään tuo luisto ei ole loppunut, ehkä vähentynyt, mutta en ole ollenkaan tyytyväinen. Nyt on ajettu sellaiset vajaa 200 km tuon jälkeen, eikä parannusta tapahtunut. Olisiko näin, että turbiinin vaihto olisi sitten edessä? Nyt on vielä kylmällä laatikolla alkanut tekemään sitä, että ykkösvaihteelta kakkoiselle vaihtaessa tuo laatikko tai tarkemmin vaihtotapahtuma pätkäisee silleen jännästi hetken. Aivan kuin ensin yrittää vaihtaa normaalisti ja sitten ei saisikaan vaihdettua isompaa, mutta lopulta tekee sen. Tällaisesta kenelläkään kokemuksia? Ja Starin/vast. laite nokassa ei käytetty autoa öljyn vaihdon jälkeen. Olisiko pitänyt nollata kenties öljyn vaihdon jälkeen tai voiko tuo laatikon toiminta johtua nollaamattomuudesta? Huoltaja perusteli, että ei öljyn vaihdon jälkeen tuollaista tarvitse tehdä, kun on sen verran pienestä huollosta kyse, mutta jos isompaa remonttia rupeaa tekemään, niin sitten pitää kuulemma opettaa uudestaan.
Sitten otsikon ulkopuolinen kysymys olisi, että onko mersujen käytös miten herkkää renkaiden kulumisen johdosta? Ilmiö on voimistunut renkaiden urasyvyyden vähentyessä. Takana renkaissa on vielä ihan hyvin pintaa, mutta edessä alkaa olemaan kohta sakkorenkaat. Vaihdoin takaa eteen, koska oli sen verran kuluneet ja ajattelin, jotta kuluisivat tasaisemmin. Autolla on taipumusta muuttaa suuntaa aika herkästä ja sitten urat teissä muuttavat auton kulkua todella herkästi. Joutuu koko ajan korjaamaan vasemmalle ratista, että menisi suoraan. Voisiko syynä olla renkaat vai kuluneet nivelet tukivarsissa? Kävin töissä auton ollessa pukilla ja keula ilmassa heiluttelemassa tukivarsia, mutta ei sitä ainakaan käsipelissä ja silmämääräisesti huomannut väljyyttä tai huonokuntoisia puslia?
Kun osia vaihdettan niin nollaus(ja opetus kullu tehdä"pitäis kyllä olla yleisesti tiedossa...
joka puolella missä mersun sähkö laatikoita korjataan")
varsinkin kun haussa on onkelma mihin ei syytä tunnu löytyvän niin ei kannatt jättää mitään tekemättä mitä normaalistikin jo kuulu tehdä, syy pienelle toiminta häiriölle kun voi olla yksi vika tai monen pien vian yheis vaikutus
6L öljyä vaihtui eli vanhaa jäi kiertoon mikä voi pelkästään riittä syyksi 1/2 vaihto onkelmaan(silloin lähtee helposti töhnää kiertoon)
toinen toden näköinen syy on ventiili konesito samoin turbin lukitumis onkelmaan,
miltä "karat" ja niiten reijät näytti kun lohko oli purettu ja pesty näkyikö leikautumia"naarmuja" pykäliä"kynsiä" siinä karojen liiken ääri pääissä, vuoto jälkiä lohkojen välissä olevassa "reikä"levyssä?
jos ei turbinissa muita oireit ole kuin hitunen luistoa niin tuskin on vika siinä vaan sitä ohjaavassa systeemissä
Huonot Renkaat vaikutta ajettavuuteen enemän kuin monissa muissa