w201 ongelmia
w201 ongelmia
Terve. Hommasin tuossa ensimmäisen 190 mersun vm-90 2.0l koneella, ja sellasia ongelmia tossa on että tyhjäkäynti seilaa aika pahasti, paikoillaan ollessa pakokaasuja tulee jostain sisälle, ja kuluttaa matka ajossa lähemmäs 10L/100 ellei enemmänki.
Eli mistä kannattas lähtee noita vikoja kattomaan ja korjailemaan? Sen verran mietin että kun putki vuotaa niin voiko sen takia tulla kaasuja sisälle.
Eli mistä kannattas lähtee noita vikoja kattomaan ja korjailemaan? Sen verran mietin että kun putki vuotaa niin voiko sen takia tulla kaasuja sisälle.
Re: w201 ongelmia
Tervetuloa foorumille! Pakoputki pitää ehdottomasti laittaa kuntoon, että myrkyllisiä pakokaasuja ei tule autoon sisälle. Käyntihäiriöiden suhteen tarkista virranjakajan lisäksi, että kaikki ilmaletkut ja erityisesti ruiskuyksikön alla oleva kumikaukalo ja siihen liittyvä kumiletku eivät vuoda. Ensimmäiseksi kannattaa hankkia mallikohtainen korjauskirja, esim. Haynesin, jota löytyy Alfamerista ja monista autotarvikeliikkeistä. Korjauskirja maksaa itsensä nopeasti takaisin. Foorumin hakutoimintoa kannattaa myös käyttää, sieltä löytyy vinkkejä tyypillisiin ongelmiin.M.M93 kirjoitti:Terve. Hommasin tuossa ensimmäisen 190 mersun vm-90 2.0l koneella, ja sellasia ongelmia tossa on että tyhjäkäynti seilaa aika pahasti, paikoillaan ollessa pakokaasuja tulee jostain sisälle, ja kuluttaa matka ajossa lähemmäs 10L/100 ellei enemmänki.
Eli mistä kannattas lähtee noita vikoja kattomaan ja korjailemaan? Sen verran mietin että kun putki vuotaa niin voiko sen takia tulla kaasuja sisälle.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 ongelmia
Onkos auto ruisku vai kaasari?
Kulutus tuntuisi että onkohan sähköinen ruisku nyt pelissä?
Tyhjäkäynnin aaltoiluun voisi auttaa yj-releen tinaus ja lisäilmaluistin puhdistus kliinerillä.Lähde näillä ensin liikkeelle.
Kulutus tuntuisi että onkohan sähköinen ruisku nyt pelissä?
Tyhjäkäynnin aaltoiluun voisi auttaa yj-releen tinaus ja lisäilmaluistin puhdistus kliinerillä.Lähde näillä ensin liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Kyllä se ruiskulla on.atlas kirjoitti:Onkos auto ruisku vai kaasari?
Kulutus tuntuisi että onkohan sähköinen ruisku nyt pelissä?
Tyhjäkäynnin aaltoiluun voisi auttaa yj-releen tinaus ja lisäilmaluistin puhdistus kliinerillä.Lähde näillä ensin liikkeelle.
Kiitoksia vastauksista! Lähetään ihmettelemään.
Re: w201 ongelmia
Semmonen on kans että bensa haisee ajon jälkeen. Vuotaisko jostain?
Re: w201 ongelmia
Joo eli tänää vaiheltiin tulpat, tulpanjohot, virranjakajan kansi ja se pyörijä, eikä tyhjäkäynti juuri muuttunut. Käyntiinlaittaessa käy hyvin about tonnissa mutta kun kerran painaa kaasua niin tyhjäkäynti laskee melkein 500.
Löysin ton yj-releen mutta miten sen ois tarkotus tulla pois? ja mitä tarkalleen ottaen tarkottaa sen tinaus?
E: nuo ilmaletkut pitää vielä kattoo
Löysin ton yj-releen mutta miten sen ois tarkotus tulla pois? ja mitä tarkalleen ottaen tarkottaa sen tinaus?
E: nuo ilmaletkut pitää vielä kattoo
Re: w201 ongelmia
kaasuvivusto on sulla jäykkä eli voitele se ja nähtävästi ruiskun alla oleva jousi rikki.Siinä pitää olla kaksi yhteensä.
Yj-rele voimalla vetäiset irti relepohjasta väkisin auki ja tinaa kaikki kontaktit sen kummemmin tutkimatta sitä ja silikonilla tai jollain sitten rele kasaan.
Yj-rele voimalla vetäiset irti relepohjasta väkisin auki ja tinaa kaikki kontaktit sen kummemmin tutkimatta sitä ja silikonilla tai jollain sitten rele kasaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
okei pitää nuo katsoa vielä.atlas kirjoitti:kaasuvivusto on sulla jäykkä eli voitele se ja nähtävästi ruiskun alla oleva jousi rikki.Siinä pitää olla kaksi yhteensä.
Yj-rele voimalla vetäiset irti relepohjasta väkisin auki ja tinaa kaikki kontaktit sen kummemmin tutkimatta sitä ja silikonilla tai jollain sitten rele kasaan.
sit ois sellanen tyhmä kysymys että miten tuo valojen korkeussäätö toimii kun tosta sisällä olevasta säätörullasta ei tapahdu mitään? koitin pyöritellä niitä 3 ruuvia noissa valoissa mutta mitää ei tuntunu tapahtuvan.
ois kiva nähä pimeellä jotain kun pitkilläkään ei näy metriä pidemmäks..
Re: w201 ongelmia
Tuo valojen korkeuden säätö toimii alipaineella
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 ongelmia
Tarkotin lähinnä että miten voin säätää niiitä ku se systeemi ei näytä toimivan ja noista ruuvestakaan ei tapahu mitään. Vai pitääkö sieltä pyöritellä jotain muitakin ruuveja kun niitä kolmee?arska10 kirjoitti:Tuo valojen korkeuden säätö toimii alipaineella
Re: w201 ongelmia
Tutki lampuilta onko alipaine letkut kiinni.
Kaiketi se katkaisin on idiootti varma ja ei hajo helposti.yleisin syy letku irti ja se sitten kanssa häiritsee moottorin toimintaa.....ymmärtääkseni lukot ja alipainepumppu on vain ovi lukoille.
Kaiketi se katkaisin on idiootti varma ja ei hajo helposti.yleisin syy letku irti ja se sitten kanssa häiritsee moottorin toimintaa.....ymmärtääkseni lukot ja alipainepumppu on vain ovi lukoille.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Nyt ilmeni sellanen ongelma että kun kone on lämpösenä niin ajon jälkeen moottori meinaa sammua kun painaa kytkimen pohjaan, ja välillä sammuukin. Mistähän vikaa kannattais lähteä etsimään? melkein joka päivä tulee jotain uutta vikaa 

Re: w201 ongelmia
Jokos sait muuten edelliset viat korjattua vai onko tämä nyt vian kasvavaa vaikutusta?Tuntuu ainakin että imuvuoto pahenee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
en saanu korjattua muuta kun tota putkee. tyhjäkäynti heittelee vieläkin vähän vaikka tinasin sitä yj-relettä, vaihoin tulpat ja johot, virranjakajan kannen ja pyörijän.atlas kirjoitti:Jokos sait muuten edelliset viat korjattua vai onko tämä nyt vian kasvavaa vaikutusta?Tuntuu ainakin että imuvuoto pahenee.
Re: w201 ongelmia
Otapa tyhjäkäynnillä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
tällöin tiedetään toimiiko sähköinen vai mekaaninen ruisku .
tällöin tiedetään toimiiko sähköinen vai mekaaninen ruisku .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Auto sammui kun otin sen releen irti eikä käynnisty ilman sitä.atlas kirjoitti:Otapa tyhjäkäynnillä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
tällöin tiedetään toimiiko sähköinen vai mekaaninen ruisku .
Re: w201 ongelmia
Sähköinen jetti pelaa mutta nyt tuntuu että mekaanisen syöttö määrä ei riitä joka on vakio ja sähköinen ruisku nyt voi säätää vielä lisä seosta jolloin se toimii mutta senkin käyttö alue alkaa loppumaan.
Eli sulla on siellä ilmavuoto.huohotusletkut ja kannattaisi käydä suoraan veholta tai motonetista ruiskun allle sellainen kumikaukalo maksaa noin 25-30e.
se tahtoo halkeilla ajan oloon.Myös ruiskun alla oleva hyohotusputki.
Eli sulla on siellä ilmavuoto.huohotusletkut ja kannattaisi käydä suoraan veholta tai motonetista ruiskun allle sellainen kumikaukalo maksaa noin 25-30e.
se tahtoo halkeilla ajan oloon.Myös ruiskun alla oleva hyohotusputki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Itellä oli samanlainen vika 190 E 2.6 bensatähdessä ja tein kaikki yllä mainitut. Korjaantui vasta kun sain purku autosta määräjakajan ja ilmamassamittarin (mukana yllä mainittu kumikaukalo). Vaihoin osat paikoilleen ja humppaus yms. loppu, tyhjäkäynti vähän alhaalla mutta luulen että vain säädön puutetta.
Näissä W201 on ilmeisesti vähän ominaisuus melkeinpä tämän kaltaiset viat, toisilla auttaa yj-releen tinaus ja toisilla vasta äärimmäiset osien vaihot.
Toivottavasti saat sinäkin mersusi kuntoon!
Näissä W201 on ilmeisesti vähän ominaisuus melkeinpä tämän kaltaiset viat, toisilla auttaa yj-releen tinaus ja toisilla vasta äärimmäiset osien vaihot.
Toivottavasti saat sinäkin mersusi kuntoon!
Re: w201 ongelmia
mites sen kumikaukalon saa vaihdettua sieltä ruiskun alta? Tai ns tarkistettua onko se ehjä.
Pitää toi ruisku irrottaa varmaankin? Pitääkö jotain letkuja irrotella? Muuta huomioitavaa?
Tässä nyt kuva ylhäältä päin jos helpompi selittää sen avulla (?)
Näkyykö kuvassa muita paikkoja mistä vois imuvuotoa katella tarkemmin?
http://aijaa.com/0088410717918" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos!
Pitää toi ruisku irrottaa varmaankin? Pitääkö jotain letkuja irrotella? Muuta huomioitavaa?
Tässä nyt kuva ylhäältä päin jos helpompi selittää sen avulla (?)
Näkyykö kuvassa muita paikkoja mistä vois imuvuotoa katella tarkemmin?
http://aijaa.com/0088410717918" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos!
Re: w201 ongelmia
Kovat bensaletkut irti yms kaikki muut liittimet mitkä menevät määräjakaja/ilmamassamittari pakettiin.
Koko paketti oli omassa kiinni kolmella(3) mutterilla ja yhdellä klemmarilla, joka löytyy paketin alta.
Kumikaukalo lähtee mukana. Mutta joku viisaampi voisi kertoa lähteekö tuo kaasuvivusto mukana kun en kuvasta osaa sanoa.
Itsellä jäi paikalleen, 2.6 koneessa vähän erilailla sijoitettu osat.
Koko paketti oli omassa kiinni kolmella(3) mutterilla ja yhdellä klemmarilla, joka löytyy paketin alta.
Kumikaukalo lähtee mukana. Mutta joku viisaampi voisi kertoa lähteekö tuo kaasuvivusto mukana kun en kuvasta osaa sanoa.
Itsellä jäi paikalleen, 2.6 koneessa vähän erilailla sijoitettu osat.
Re: w201 ongelmia
Mulla aikoinaan kun bensaruiskun tyhjäkäynti aaltoili niin kokenut korjaaja työnsi kätensä jonnekin
ruiskun alle ja otti sieltä L muotoisen kumiletkun joka oli halki, se kun teipattiin niin taas hyrisi tasaisesti.
tietty uusi letku tilattiin, mennä vuonna katsastaja hylkäsi kun pakokaasu testissä oli liikaa happea tai jotain
niin muistin kyseisen letkun ja nyt se toimii taas teipattuna hyvin.
ruiskun alle ja otti sieltä L muotoisen kumiletkun joka oli halki, se kun teipattiin niin taas hyrisi tasaisesti.
tietty uusi letku tilattiin, mennä vuonna katsastaja hylkäsi kun pakokaasu testissä oli liikaa happea tai jotain
niin muistin kyseisen letkun ja nyt se toimii taas teipattuna hyvin.
Re: w201 ongelmia
Huhhu , löyty siitä kumikaukalosta pieniä halkeaman alkuja, heitin jytyä liimaa siihen päälle jos se hetken aikaa toimis.
Ku uuden kumikaukalon laittaa nii tarviiko tonne jonku tiivisteen väliin vai ? Näytti ainaki vähän siltä että siihen joku tiiviste vois mennä..
Ku uuden kumikaukalon laittaa nii tarviiko tonne jonku tiivisteen väliin vai ? Näytti ainaki vähän siltä että siihen joku tiiviste vois mennä..
Re: w201 ongelmia
Kiitoksia vastauksista! Pitää katella tota kumikaukaloo yms letkuja ja tinailen vielä yj-relettä ku jätin laiskana osan tinaamatta. Toivotaan että alkais pikkhiljaa toimimaan..
E: otin ton määräjakaja/ilmamassamittari paketin pois eli pitäskö siellä alla olla joku kumikaukalo? pitääks toi määräjakajaki avata vai mitä?
E2: Löysin sen kumikaukalon ja ihan ehjältä se vaikutti. Voisko joku näyttää vaikka jostai kuvasta että mitkä letkut pitäis kattoo ?
E: otin ton määräjakaja/ilmamassamittari paketin pois eli pitäskö siellä alla olla joku kumikaukalo? pitääks toi määräjakajaki avata vai mitä?
E2: Löysin sen kumikaukalon ja ihan ehjältä se vaikutti. Voisko joku näyttää vaikka jostai kuvasta että mitkä letkut pitäis kattoo ?

Re: w201 ongelmia
Siitä kumikaukalon keskeltä lähtee vain yksilähtö ja se letku mikä siitä lähtee on monesti huonossa hapessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Olin ilmeisesti kolvaillu bensapumpun relettä
eli mistä päästä tän yj-releen saa helpoiten auki?

Re: w201 ongelmia
Sieltä alapäästä missä ne nastat on niin sitä alumiini koppaa ruuvarilla avittaen niin pitäisi aueta voi joskus olla myös liimattu tiukasti kiinni lievä väkivalta auttaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w201 ongelmia
Oonkohan nyt ymmärtäny jotai väärin vai mitä ku Mese190E tossa kirjotti aikasemmin että "Koko paketti oli omassa kiinni kolmella(3) mutterilla ja yhdellä klemmarilla, joka löytyy paketin alta.
Kumikaukalo lähtee mukana". Mulla ku otin sen paketin pois nii ei lähteny kyllä mitään kumikaukaloita mukana
. Vai pitääkö siitä purkaa muutakin kun tuo minkä ympyröin kuvasta että näkee sen kumikaukalon? http://i2.aijaa.com/b/00096/10734672.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kylläpä menee vaikeeks
Tinasin kans nyt tota yj-relettä mutta ei siitä mitään hyötyä ollut.. Jos jotain niin tyhjäkäynti laskee vielä vähän alemmaks ku ennen.
Kumikaukalo lähtee mukana". Mulla ku otin sen paketin pois nii ei lähteny kyllä mitään kumikaukaloita mukana

Kylläpä menee vaikeeks

Re: w201 ongelmia
Ne kolme mutteria on kumityynyissä ja kokonaan lähtee määränjakaja ilmamäärämittareineen ja sitten klemmari näkyy vähän kaasuvivuston alla korin välissä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
No nyt alkaa vähän selkenemään tuo juttuatlas kirjoitti:Ne kolme mutteria on kumityynyissä ja kokonaan lähtee määränjakaja ilmamäärämittareineen ja sitten klemmari näkyy vähän kaasuvivuston alla korin välissä.


Re: w201 ongelmia
Nyt löyty se kumikaukaloki ja oli siinä pari halkeemaakin. Paikkasin ne massalla kunnolla mutta vieläkin tuo tyhjäkäynti seilaa. Mikä helvetti siinä voi olla?