Tuutteron 190 Yritetään taas

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

semmoses tilantees hajos kun täysiä kiihdyttäes 1, 2, 3,4 ja sitte vitoselle 140 vauhtia ja kaasua vähä höllättiin ja samantien rupes ropajamaan lohkon osia. Paineita ei ollu kun 1.75bar paikkeilla. Uutta lohkoa ja käydä penkittämäs siihen joku 200-250 tehot ja ajella sillä

Ny pitäis jostaki halpa auto tilalle tai miksei joku parempi ja uudenmpi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Siekkinen kirjoitti:
veskola kirjoitti:Mikä hitto näitä mersun koneita riivaa nykypäivänä kun kellään ei enää kestä.
Tälläkin kylällä hajos kaks samalla viikolla :D toinen om605 turbo ja toinen om603 ja molemmista veivi pihalla. om603 koneesta se tuli vielä tyhjäkäynnillä ilman minkäänlaista poletusta ennen sitä :lol: itsellä on sentään vielä ehjä *kopkop*. Suosittelen tosissaan laittamaan sen turbokoneen keulille ja ajelemaan hillityillä 250-300 hepan tehoilla ilman että on koko ajan lappu lattiassa niin vois kestääkkin. Kulkee se w201 kori noillakin tehoilla :D ja tulee todellakin halvemmaks kun ostaa monta vaparia ja vittuuntua niitten kanssa.

Tää kone on aiva turbon kone. ösuihkut jne jne
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja napa »

unohtui tuolla aikaisemmin kysellä, mitä öljyä oli koneessa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

napa kirjoitti:unohtui tuolla aikaisemmin kysellä, mitä öljyä oli koneessa...
En muista enään. castrolin magnatekit oli aluksi ja sen jälkeen laitoin jotaki vähän halvempaa.

Tuossa vähän mietittiin syytä niin voisiko olla imusarja syypäänä koska paine tulee aika lailla niin että puhaltaa suoraa 3syl ilmaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllähän se jotain vaikuttaa. Olikos toi mylly turbon alakerralla, ainaki venakoppa on turbosta?
S124 300TE
W124 300D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

turbon alakerta ja kansi. Lohkosta ö-lähtö turbolle ja ö-suihkut lohkos jne jne turbon suodatinjalka jne. Tuos oli sylinterit hoonatut ja alakerta laakeroitu hiljattain mutta ei ollu vaihdettu männänrenkaita jonkatakia sitte huohottiki jonkinverran ilmaa.

Jos tiedos että olis myiden om602 tbo alakerta niin ilmottaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Terho P »

se ajoitus tais jäädä arvoitkseksi :roll: ei se muuta tarvi nii hajoohan se.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Terho P kirjoitti:se ajoitus tais jäädä arvoitkseksi :roll: ei se muuta tarvi nii hajoohan se.
Ei se jääny. 15eykk
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Todellista? vaiko ajoitusmerkki? ..eiköös ppd 7 pumppu pitäny laittaa jykk asentoon vai muistanko väärin? ite pelaan aina ajotusmerkillä sen kummemmin asiasta edes tietämättä :oops:on nuo toki toistaseksi kestäny jollaki tapaa joskus jopa pyhättömän viikon :o
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Terho P kirjoitti:Todellista? vaiko ajoitusmerkki? ..eiköös ppd 7 pumppu pitäny laittaa jykk asentoon vai muistanko väärin? ite pelaan aina ajotusmerkillä sen kummemmin asiasta edes tietämättä :oops:on nuo toki toistaseksi kestäny jollaki tapaa joskus jopa pyhättömän viikon :o
Todellista kun tuo merkki oli hukassa. Pitää se merkillä laittaa 20-24jykk. Mulla on itellä tuo 15eykk ja vuoden toiminu ongelmitta ja äänet on ihan normaalit.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Keltsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Ke 23.11.2011 20:29
Paikkakunta: kurikka

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

eikös tuola pumpus ollut merkki totaalisen kateissa?tuota hanhenkurkku ajotusta ei oo tullut tehtyä koskaan ja viisaammat väittää että ei helpoin tapa ajottaa?mitää mistää tiedä mutta kummallisesti tuo pata hajosi,kun painettakaa ei kumman paljoa.ja tuskin ppd 7 tapeilla nyt 150 tuskin saanut pihalle tuosta pumpusta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Keltsi kirjoitti:eikös tuola pumpus ollut merkki totaalisen kateissa?tuota hanhenkurkku ajotusta ei oo tullut tehtyä koskaan ja viisaammat väittää että ei helpoin tapa ajottaa?mitää mistää tiedä mutta kummallisesti tuo pata hajosi,kun painettakaa ei kumman paljoa.ja tuskin ppd 7 tapeilla nyt 150 tuskin saanut pihalle tuosta pumpusta.
Oli se kuulemma kateissa. Ei ole tosissaan helpoin eikä nopein tapa ajoittaa mutta ainoa keino jos merkki on hukassa eikä halua viedä sen takia pajalle. Noin 150cm3 saa 7,5 ppd:n tapeilla mutta 7mm tapeilla jää uusimmissa 120cm3.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

120kuutiota löyty jo 5v sitten 7mm tapeilla.

Liekkö tapeissa tullu muutoksia?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mika.T kirjoitti:120kuutiota löyty jo 5v sitten 7mm tapeilla.

Liekkö tapeissa tullu muutoksia?
No jaa. Pasi ite sano että 120cm3 se niillä lupaa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

No täälähän on ollu tapahtumaa. Joo se ennakko saatiin kohilleen lopuksi ja tyhjäkäyntikin oli aika pehmoinen, mutta alakierroksilla se nyt tietysti krasutti kun vanha tasapää 7mm pumppu se oli.
Meinaa olla vähän kiven alla nuo 602 alakerrat, niin tässä sitte piti käydä sjoella pyörimäs liikkeitä ja mieleen jäi yks S4 audi 316hepoa. Sais sitte ajan kans laittaa mersun kuntoon jos sinne sen moniventtiilikoneen laittais.

Tuntuu et näitä oppirahoja jo maksellu liikaaki, mutta ei osaa lopettaa kun ei mikään räjähdys vielä vituttanukkaa ollenkaa, kun kaikkia osannut odottaa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja Terho P »

no kyllä tuohon ny pitäs keksiä syy et miks mojahti tämä ja edellinenkin :problem: velipojan vaparista rakennetusta 6-koneesta penkattiin 400/600 avaamatta ja se kesti "kaiken" ja kauan,liekkö vieläkään rikki. turbo vitosista kapeena tavattu ottaa se reilu 300/500 ja niillä on kuitenni vähintään ajettu se 20tkm mm varttimailia ja työmatkaa yms. ei juuri koskaan kuitenkaan huippunopeuskokeiluja koska sitä nuo romut ei tahdoo kestää mut silti paljon ovat possuakin saaneet. lähinnä halvoilla öljyillä ajettu ja siitä onkin sitten ö-painemittari alkanu kertomaan ajoissa että laakereille näkemiin. Hämmästyttää :wtf:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Se nyt on jo melkeenpä nimitetty syypääksi se imusarja, koska se puhaltaa suoraa 3 sylinteriin niin se ei oikein jaa sitä ilmaa. mutta kerrotaan lisää kun kerkiää sen alakerran aukaista.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?

DuPu
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

DuPu kirjoitti:Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?

DuPu
EEEIIII ei ei. aiva normaali om602.xxx eli 2.5 turbo joka on laakeroitu ja sylinterit hoonattu hiljan.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei nyt sekoiteta tähän projektiin: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 71#p806571" onclick="window.open(this.href);return false;

Aika erikoinen valinta jos on viitsitty hoonata sylinterit mutta sitten asennetaan vanhoilla männänrenkailla. Tosin ei kai tuo mitenkään voi selittää ongelmaa. Eiköhän siellä ole vain männän laet kuumentunut ja laajentunut ja sitten alkanut nalkkaaminen ja siitä sitten ketjureaktio. Luulisi tosin että tuonkin aikaansaamiseksi tarttisi pitää kaasua pohjassa yli minuutin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5566
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tuo tuo raato vaihdossa 280 mersu hevoseen :thumbup:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Eei jää itelle vielä. ajoon seuraavaksi vuonna 2013 kesä. Jos sen maalauttais ja tekis kunnolla ja AJAN kanssa.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

toi painekotelo on kyllä tehny tehtävän kun mulla oli yks 2,5 kone ja siitä palo venttiili sillon kun oli kiilamainen kotelo ja juuri 3 sylinterin... ei ole hyvä isoilla ahdoilla mennä tommosella painekotelolla, jossain pikku paineilla ehkä...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

DuPu kirjoitti:Niin siis tämä oli nyt 2.9? Eli siinä on suoraruiskun lohko, viton/sprintterin/ässän veivit ja männät?

DuPu

mulla tuli tehtyä tommonen kone ja hyvin pelaa vieläkin ja 1,5 bar ahdoilla mennään...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Otin öljypohjan irti ja ja sieltä tuli semmonen kahdenkäden kourallinen osia. Kiertokangen yläosa ja lenkki oli aikalailla mallia soikea. Männäntapin silmukas on 3 reikää niin toisesta reunimmaisesta revenny auki. Sylinteri oli melko ehjä, et mitää ei oo ainkaaa väliin jääny ja männän tappi ulkosesti sen näkönen et vois takaasi laittaa:D, mut roskis kamaa. käyn nappaas pari kuvaa täs ehtoon aikana.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

onkohan ollu väljät kierokangen yläpäät?
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Muistin väärin se oli pettäny keskimmäisestä reijästä.

Pari kuvaa
Kuva

Ja terveiset ö-pohjasta
Kuva
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paljonko niitä kierroksia oli oikeasti kun toi hajosi :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

veskola kirjoitti:Paljonko niitä kierroksia oli oikeasti kun toi hajosi :shock:
Ei ainakaan yli 5500rmp koska pumppu rajotettu siihen, kun silloin alkuaikoina koitin. Räjähdys kävi neloselta vitoselle vaihdon jälkeen että ei siinä ainakaa täysiä kierroksia ollu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: Tuutteron 190 Purku

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

kerrassan paljon romua... harmi kun näin kävi nyt :/
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Vastaa Viestiin