Asteen verran pitemmät tulee minulle, eli ei mene vakio pakoputkeen ilman modaamista. Alkupätkät putkesta teenkin uusiksi, uusilla kateilla.
c32 amg
Re: c32 amg
No olipas huijausta koko sarjat sitten, olisi kyllä odottanut jotain muuta
Asteen verran pitemmät tulee minulle, eli ei mene vakio pakoputkeen ilman modaamista. Alkupätkät putkesta teenkin uusiksi, uusilla kateilla.
Asteen verran pitemmät tulee minulle, eli ei mene vakio pakoputkeen ilman modaamista. Alkupätkät putkesta teenkin uusiksi, uusilla kateilla.
Re: c32 amg
No joo... vähän ihmetyttää, ettei kukaan muu ole tuolla rapakon takana maininnut asiasta mitään. Tai sitten mulle tuli vain se maanantaikappale.
Laitetaan ebayhin myyntiin jos ne jollekin kelpaisi. Ottavat kyllä takaisin jos lähetän. Muuten ei kyllä ole valittamista Eurochargedin toiminnasta. Vastaavat hyvin viesteihin ja TCU:kin on jo matkalla kohti kotia. Tullin kanssakin toimivat oikein fiksusti kun vihjasin vähän.
Edit... otan illalla lähempiä kuvia pakosarjoista.
Edit... otan illalla lähempiä kuvia pakosarjoista.
Re: c32 amg
Noo eipä sillä hitsisauman ulkonäöllä niin väliä, laitat paikoilleen vaan 
Re: c32 amg
Tässäpä muutama kuva:



Voisihan noita koettaa vähän hioskella. Ei mulla ulkonäöllä ole suurta merkitystä. Omistajakin on vain sisältä kaunis.
Ai niin... on se rulla vakiolaakerilla.



Voisihan noita koettaa vähän hioskella. Ei mulla ulkonäöllä ole suurta merkitystä. Omistajakin on vain sisältä kaunis.
Ai niin... on se rulla vakiolaakerilla.
Re: c32 amg
Ihmetyttää vaan tuo rakenne, kun tuosta mallista ole vakioon nähden juurikaan mitään hyötyä. Jos kaikki yhtyis kollektoriin niin sais jotain apuakin. Tuollaisia saman mallisia saa ebaysta jo parilla sadalla, siinä mielessä melkoinen kusetus koko homma. Olisivat tehneet kerralla kunnolliset kun alkoivat erää tekemään. Noh, maximum profit mielessä...ja sika säkissä möivät.
Re: c32 amg
Kunnolla tehtyjen valmistajat mitä vastaan on tullut ovat olleet Kleemann tai Evosport. Tosin niissä on sitten hintakin ihan toista luokkaa. Täytyy vielä punnita laittaako paikoilleen vai myyntiin.
Re: c32 amg
Supersprintin sarjat näyttää myös asiallisille, mutta tosiaan hintaa pari tonnia ja itse tekee helposti samanlaiset. Jollain foorumilaisella oli kleemannin sarjat ja ne tais olla ihan täyttä kiinalaatua mutta vain isommalla hintalapulla.
Itse pääsen tekemään sarjoja ehkä huomenna, jos yksi nimeltä mainitsematon pulju sais putket matkaan.. ketuttaa nämä suomalaiset verkkokaupat "juu varastossa on" ja sitten alkavat hommaamaan tavaraa ja lähetykseen saaminen kestää päiviä
Taitaa olla viimeinen kerta kun tuolta tilaan mitään.
Itse pääsen tekemään sarjoja ehkä huomenna, jos yksi nimeltä mainitsematon pulju sais putket matkaan.. ketuttaa nämä suomalaiset verkkokaupat "juu varastossa on" ja sitten alkavat hommaamaan tavaraa ja lähetykseen saaminen kestää päiviä
Re: c32 amg
Hionnan jälkeen:


On tänään jotain positiivista tullut auton suhteen. TCU on takaisin Suomessa. Tosin tullin hellässä huomassa eikä siis ehtinyt viikonlopuksi takaisin.


On tänään jotain positiivista tullut auton suhteen. TCU on takaisin Suomessa. Tosin tullin hellässä huomassa eikä siis ehtinyt viikonlopuksi takaisin.
Re: c32 amg
Nyt alkais olemaan paketti kasassa. Ainoa mikä estää käynnistämisen on ahtimen rullan prikkojen puute. Yksi hyvin ohut löytyy mutta se ei riitä. Ei kellään olisi niitä varastossa tai tietäisi paikkaa josta kysellä?
Re: c32 amg
Mersullakin noi tais kuulua sen rullan mukaan, että erikseen ei kai saanut ostettua(?)amgenter kirjoitti:Nyt alkais olemaan paketti kasassa. Ainoa mikä estää käynnistämisen on ahtimen rullan prikkojen puute. Yksi hyvin ohut löytyy mutta se ei riitä. Ei kellään olisi niitä varastossa tai tietäisi paikkaa josta kysellä?
Itsellä jokunen ylimääräinen, mutta ei viitsi noista luopua jos tulee tarvetta. Ilmoittelehan jos jostain noita löydät.
Pakosarjat ois nyt paikoillaan, pitäs vielä väliputket tehdä. Katit saapui tänään.
Re: c32 amg
Veholta noita ei tosiaan erikseen tainnut saada. Töissä oli kyllä 30 millin akselille sopivia ja huomenna käyn korjaamopäällikön paikalla ollessa kyselemässä josko saisi tuolle 32 akselille.Pansu kirjoitti:Mersullakin noi tais kuulua sen rullan mukaan, että erikseen ei kai saanut ostettua(?)
Tänään otettiin savut autosta mutta valitettavasti vakiorullalla joutui laittamaan käyntiin. Laatikosta löytyy nyt vaihtoehdot C, S ja M.
Re: c32 amg
Kiva kuulla kyllä fiiliksiä tuosta laatikon uudesta softasta, kunhan pääset kunnolla ajelemaan
Itsellä niska ja joka paikka kipeenä, kun auton alla päivän mönki. On kyllä prkl seuraava ostos autonosturi, alkaa olla jo liian vanha könyämään tuolla ahtaassa
Noh, ehkä huomenna ois koko putkisto valmis, jos jaksaa. Tuli tähän väliin vielä kaverin autoremppa, kun laturin takia oli piiputtanut tielle.
Itsellä niska ja joka paikka kipeenä, kun auton alla päivän mönki. On kyllä prkl seuraava ostos autonosturi, alkaa olla jo liian vanha könyämään tuolla ahtaassa
Re: c32 amg
Mahtanut olla mukava laittaa noi pakosarjan mutterit paikoilleen.
Huomiseksi saan 32 x 45 x 0,3 ja 0,5 shimmejä ja täytyy niitä kokeilla noiden alkuperäisten kanssa. Oikean kokoisiakin on ensi viikolla tulossa lisää. Helmat ja lokasuojat on maalattuna. Sitten vielä puskuri, lokasuojat ja muut muovihärpäkkeet paikoilleen. Sitten jääkin se rahakkain homma, eli liikenteeseen takaisin ja vakuutuksia maksamaan.
Sama vika täällä. Vähän sellainen harrastenosturi kun kolmella tunkilla nostettiin leca-harkkojen päälle. Kaksi kun laittaa päällekkäin niin mahtuu alla puuhamaan. Tosin tunnin homma ottaa alas.Pansu kirjoitti:Itsellä niska ja joka paikka kipeenä, kun auton alla päivän mönki. On kyllä prkl seuraava ostos autonosturi, alkaa olla jo liian vanha könyämään tuolla ahtaassa
Huomiseksi saan 32 x 45 x 0,3 ja 0,5 shimmejä ja täytyy niitä kokeilla noiden alkuperäisten kanssa. Oikean kokoisiakin on ensi viikolla tulossa lisää. Helmat ja lokasuojat on maalattuna. Sitten vielä puskuri, lokasuojat ja muut muovihärpäkkeet paikoilleen. Sitten jääkin se rahakkain homma, eli liikenteeseen takaisin ja vakuutuksia maksamaan.
Re: c32 amg
Itse asiassa noi pitkät mutterit on juuri sen takia, että ne oli todella helppo kiristellä avaimella, eikä ole samanlaista nylppäämis vaaraa kuin niillä alkuperäisillä. Saa nähdä mitä päästöt sanoo noilla kateilla. Pitäis ainakin hengittää pakopuolen, kun 2.5" putket, 100cel kennot ja 60mm reijät sarjoissa, noin about 45mm vakioihin verrattuna. Olihan noissa hommaa, mutta ehkä se palkitsee mene ja tiedä.
Re: c32 amg
Mitenkäs tuota laatikkoa on muutettu??amgenter kirjoitti:Laatikosta löytyy nyt vaihtoehdot C, S ja M.![]()
onko pelkkä softamuutos??
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Re: c32 amg
Pelkästään softa. Laittelen tuntoja kunhan saan auton alas pukilta.Hokke kirjoitti:Mitenkäs tuota laatikkoa on muutettu??onko pelkkä softamuutos??
Re: c32 amg
Nyt on ekat rauhalliset vedot tehty ja vaihteisto pelaa tuo softa-muutoksen jälkeen kuin unelma. Ei enää nykäisyä 1-2 vaihtaessa ja kaikki vaihteet tulee todella nopeasti peliin. Vaihtaminen on jämäkkää ja nopeaa. Vaihtamisaika on siis pienentynyt huomattavasti. En kyllä vaihtaisi takaisin.
Uusi ilmanotto saa ahtimen äänen kuulumaan paremmin ja se on kyllä hieno vinkuminen.
Pakoputkistosta poistettiin siis toiset katit ja pieni vaimennin. Römpöttää kivasti tyhjäkäynnillä ja ääni kuuluu selvästi yli 3,5 k kierroksen jälkeen ohjaamoon. Matka-ajossa ei merkittää melun nousua.
Uusi ilmanotto saa ahtimen äänen kuulumaan paremmin ja se on kyllä hieno vinkuminen.
Pakoputkistosta poistettiin siis toiset katit ja pieni vaimennin. Römpöttää kivasti tyhjäkäynnillä ja ääni kuuluu selvästi yli 3,5 k kierroksen jälkeen ohjaamoon. Matka-ajossa ei merkittää melun nousua.
Re: c32 amg
Vuorenmaa Yhtiöt Oy http://www.vuorenmaa.fi/. Sieltä tilasin 0,3 ja 0,5 millisiä ja laitoin paikoilleen. Ulkomitoiltaan 45 millisiä. 40 millisiä voisi saada tilaustavarana. Noita 45:ia oli hyllyssä niin otin sitten niitä.Pansu kirjoitti:Mersullakin noi tais kuulua sen rullan mukaan, että erikseen ei kai saanut ostettua(?)Itsellä jokunen ylimääräinen, mutta ei viitsi noista luopua jos tulee tarvetta. Ilmoittelehan jos jostain noita löydät.
Re: c32 amg
Pansu, päivityksiä. Joko auto liikkuu vai onko vielä kesken?
Re: c32 amg
no PRKL ei se toimi vieläkään. Tulpat, johdot ja vähä puolii vaihdeltu sekä MAP anturi
Ei vieläkään kestä täyttä kaasua, olisko kellään ideoita?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink
Tos linkki vikakoodi lappuun
Ei vieläkään kestä täyttä kaasua, olisko kellään ideoita?
https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink
Tos linkki vikakoodi lappuun
N293 EQC400
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
W211 E63 AMG
W251 R320cdi mätänee pihalla
Ex: W203 C32 AMG
Re: c32 amg
Olin tässä viikon lapissa lohen perässä ja nyt samantien lähtö turkuun häihin, niin projekti vähän seisonut. Pääsee ropeltaa taas ensi viikolla, pitää koittaa harrastaa välillä jotain muutakin kuin autotalliaamgenter kirjoitti:Pansu, päivityksiä. Joko auto liikkuu vai onko vielä kesken?
Re: c32 amg
Sen verran päivitystä omaan autoon, että on kyllä aivan eri tykki ajettaessa. Ajelin perjantaina Seinäjoelle ja pari rivakkaa ohitusta. Ero vakioon on kyllä melkoinen vaikka en antanut jerkkua kuin 4,5 k kierrokseen asti. Edessä meni täysperä, sen perässä venetraileri ja vielä baijerilainen. Tilaa oli vaikka kuinka, eikä kukaan lähtenyt täysperän edelle. Siitä suikkaisin puolella kaasulla kaikkien ohi ja mittari näyttää yllättäen vahvoja ylinopeuksia.
Hiljennys vakkarille 105 km/h ja olo on kuin taivaassa.
Syy Seinäjoelle ajoon tosin oli kampiakselin värinänvaimennin, joka on vaihdettu vähän yli 1000 km sitten. Alkoi näyttämään repeämisen merkkejä. Takuuseen menee vaihto. Nurmon huoltamolla erittäin mukavaa toimintaa ja ilmoitetaan suoraan, että menee varaosatakuuseen. Asentajan kanssa muutenkin tuli kaikkea mukavia juteltua. On kuulemma liian kova auto asentajan mutsin autoksi vaikka kuinka koetin kaupata.
Pakokutkistosta täytyy sen verran mainita, että tosiaan poistettiin ne toiset katit ja resonaattori. Matka-ajossa ei huomaa mitään vaikutusta ohjaamoon, että muutoksia on tehty. Ainoastaan korkeille kierroksille vedettäessä alkaa kuulumaan, että jotain on tehty. Nämä kokemukset tosiaan vain sisäpuolelta, ulkopuolelta kuunneltuna ei ole kokemuksia.
Syy Seinäjoelle ajoon tosin oli kampiakselin värinänvaimennin, joka on vaihdettu vähän yli 1000 km sitten. Alkoi näyttämään repeämisen merkkejä. Takuuseen menee vaihto. Nurmon huoltamolla erittäin mukavaa toimintaa ja ilmoitetaan suoraan, että menee varaosatakuuseen. Asentajan kanssa muutenkin tuli kaikkea mukavia juteltua. On kuulemma liian kova auto asentajan mutsin autoksi vaikka kuinka koetin kaupata.
Pakokutkistosta täytyy sen verran mainita, että tosiaan poistettiin ne toiset katit ja resonaattori. Matka-ajossa ei huomaa mitään vaikutusta ohjaamoon, että muutoksia on tehty. Ainoastaan korkeille kierroksille vedettäessä alkaa kuulumaan, että jotain on tehty. Nämä kokemukset tosiaan vain sisäpuolelta, ulkopuolelta kuunneltuna ei ole kokemuksia.
Re: c32 amg
Testailin joutessaan uudella putkistolla/kateilla mitä päästöt sanoo ja näyttäis olevan ihan ok.
Eli kahdella 100cel kennollakin menee rajojen sisään
Eli kahdella 100cel kennollakin menee rajojen sisään
Re: c32 amg
Sellainen "ominaisuus" omaani ilmestyi, että ajon jälkeen (lämpimänä) kun heittää P:lle tai N:lle niin nostaa kierroksia 1500 - 2000 ja pitää siinä noin 10 - 15 sekkaa ennen kuin laskee takaisin tyhjäkäynnille. Voikohan tuohon tehdä jotenkin kaasuläpän adaptoinnin kotikonstein vai pitäisikö tuota "ominaisuutta" etsiä kaasuläpän johdoista/liittimistä?
Re: c32 amg
Vapaalle tyrkätessä se taitaa minullakin nostaa hetkellisesti kierroksia, mutta ei noin paljoa. En usko että kaasuläpän kalibroinnilla on mitään tekemistä tuon kanssa, mene ja tiedä. Jossain topikissa oli tuosta kaasun kalibroinnista, mutta en kyllä nyt muista miten se tapahtui.amgenter kirjoitti:Sellainen "ominaisuus" omaani ilmestyi, että ajon jälkeen (lämpimänä) kun heittää P:lle tai N:lle niin nostaa kierroksia 1500 - 2000 ja pitää siinä noin 10 - 15 sekkaa ennen kuin laskee takaisin tyhjäkäynnille. Voikohan tuohon tehdä jotenkin kaasuläpän adaptoinnin kotikonstein vai pitäisikö tuota "ominaisuutta" etsiä kaasuläpän johdoista/liittimistä?
Re: c32 amg
Jotenkin randomilta tuo ominaisuus tuntuu. Eilen kävin antamassa oikein kunnolla kenkää ja parkkiin tullessa ei nostanut kierroksia. Pikaisesti jenkkipuolelta selailin ja siellä joillakin tekee tuota ja joillakin ei. Mitenkään muuten ei vaikuta auton käyttäytymiseen.Pansu kirjoitti:Vapaalle tyrkätessä se taitaa minullakin nostaa hetkellisesti kierroksia, mutta ei noin paljoa. En usko että kaasuläpän kalibroinnilla on mitään tekemistä tuon kanssa, mene ja tiedä. Jossain topikissa oli tuosta kaasun kalibroinnista, mutta en kyllä nyt muista miten se tapahtui.amgenter kirjoitti:Sellainen "ominaisuus" omaani ilmestyi, että ajon jälkeen (lämpimänä) kun heittää P:lle tai N:lle niin nostaa kierroksia 1500 - 2000 ja pitää siinä noin 10 - 15 sekkaa ennen kuin laskee takaisin tyhjäkäynnille. Voikohan tuohon tehdä jotenkin kaasuläpän adaptoinnin kotikonstein vai pitäisikö tuota "ominaisuutta" etsiä kaasuläpän johdoista/liittimistä?
- AP-race/lake
- Mersumies

- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: c32 amg
taisi ecu ja muut boxit oppia "talon tavoille".amgenter kirjoitti:Jotenkin randomilta tuo ominaisuus tuntuu. Eilen kävin antamassa oikein kunnolla kenkää ja parkkiin tullessa ei nostanut kierroksia. Pikaisesti jenkkipuolelta selailin ja siellä joillakin tekee tuota ja joillakin ei. Mitenkään muuten ei vaikuta auton käyttäytymiseen.Pansu kirjoitti:Vapaalle tyrkätessä se taitaa minullakin nostaa hetkellisesti kierroksia, mutta ei noin paljoa. En usko että kaasuläpän kalibroinnilla on mitään tekemistä tuon kanssa, mene ja tiedä. Jossain topikissa oli tuosta kaasun kalibroinnista, mutta en kyllä nyt muista miten se tapahtui.amgenter kirjoitti:Sellainen "ominaisuus" omaani ilmestyi, että ajon jälkeen (lämpimänä) kun heittää P:lle tai N:lle niin nostaa kierroksia 1500 - 2000 ja pitää siinä noin 10 - 15 sekkaa ennen kuin laskee takaisin tyhjäkäynnille. Voikohan tuohon tehdä jotenkin kaasuläpän adaptoinnin kotikonstein vai pitäisikö tuota "ominaisuutta" etsiä kaasuläpän johdoista/liittimistä?








