2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Hei!
Olen ajatellut siirtyä dieseliin vihdoin ja viimein ja autona olen miettinyt 2000vm ja siitä eteenpäin olevaa C sarjalaista.
Tahtoisin kuulla vinkkejä,neuvoja ja kokemuksia kyseisestä autosta, mitä pitäisi ottaa huomioon,millä koneella kannattava jne kun ei ole mersuista mtn tietoa
saatikka dieseleistä kun bensa koneella aina ajanut? Kuinka paljon ajettua uskaltaa vielä ostaa ja miten nuo koneet kestää?
Budjetti olisi maximissaan siellä 8-10 tonnin paikkeilla.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
Ensivuoden alussa tuo auton vaihto olisi edessä joten tässä ajoissa haluan ottaa selvää jo kyseisestä autosta.
Olen ajatellut siirtyä dieseliin vihdoin ja viimein ja autona olen miettinyt 2000vm ja siitä eteenpäin olevaa C sarjalaista.
Tahtoisin kuulla vinkkejä,neuvoja ja kokemuksia kyseisestä autosta, mitä pitäisi ottaa huomioon,millä koneella kannattava jne kun ei ole mersuista mtn tietoa
saatikka dieseleistä kun bensa koneella aina ajanut? Kuinka paljon ajettua uskaltaa vielä ostaa ja miten nuo koneet kestää?
Budjetti olisi maximissaan siellä 8-10 tonnin paikkeilla.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
Ensivuoden alussa tuo auton vaihto olisi edessä joten tässä ajoissa haluan ottaa selvää jo kyseisestä autosta.
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
no itellä ollut c sarjan 220cdi mersu 3 vuotta oikeestaan ainoat viat mitä on ollut suuttimien vuodot
muuten ollut tosi jees peli

Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Paljonko ajettua uskaltaa vielä ostaa jotta kestää? Aika kova pyynti vielä todella paljon ajetuillakin meseillä.
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Itellä C 270cdi pre-facelift ollut kaksi vuotta ja ei muuta ole ollut kuin jarrupalat/levyt mitkä piti vaihtaa ja etujouset. Kuluvat osat siis. Olen ajanut nyt 70 000km tällä. 250 000km mittarin mukaan rullattu yht. 
Moottorit ja vaihteistot ,ainakin automaatti noissa kestää kun ajelee siivosti. Onhan noita yli 600 000km ajettujakin myynnissä ja ei mitään vikaa. Voi verrata esim.VAG-ryhmän autoihin,millä on ajettu saman verran,jos on. Melko rimpuloita ovat jo.
Kori näissä W203 tahtoo ruostumaan,varsinkin jos ei pese ja vahaa säännöllisesti. Ruostesuojaus kannattaa tehdä. Ja osta sellainen mikä ei ole ruosteessa. Kalliita ne ruostekorjaukset.
Muutamia sähkövikoja saattaa olla (keskuslukitus,avain,mittariston pikselit paljon ajetuissa,virtalukko).
Erittäin hyvä auto ajaa ja hiljainen. Eikä kulutuskaan päätä huimaa.

Moottorit ja vaihteistot ,ainakin automaatti noissa kestää kun ajelee siivosti. Onhan noita yli 600 000km ajettujakin myynnissä ja ei mitään vikaa. Voi verrata esim.VAG-ryhmän autoihin,millä on ajettu saman verran,jos on. Melko rimpuloita ovat jo.
Kori näissä W203 tahtoo ruostumaan,varsinkin jos ei pese ja vahaa säännöllisesti. Ruostesuojaus kannattaa tehdä. Ja osta sellainen mikä ei ole ruosteessa. Kalliita ne ruostekorjaukset.
Muutamia sähkövikoja saattaa olla (keskuslukitus,avain,mittariston pikselit paljon ajetuissa,virtalukko).
Erittäin hyvä auto ajaa ja hiljainen. Eikä kulutuskaan päätä huimaa.
Nykyinen: W211 E280 v6 cdi 7G-Tronic -08 facelift
Ex. S203 C270 cdi A -02 pre-facelift
Ex. S203 C270 cdi A -02 pre-facelift
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Riippuu mikä lasketaan kestämiseksi mutta varmasti yli 200tkm ajettuihin joutuu vaihtelee muutaki ku öljyjä.
230 C 1978
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
150-250tkm ajettu, jonka laatikko vaihataa jouhevasti ja kulkee pirteesti...
Osta pois hyvän auton saat ihan oikeasti.
Ne kaikki viat mitä nyt ikinä tulee, niin ovat yhdentekeviä, kun vertaa siihen kyytiin mitä saat.
Kun MB:n makuun pääsee, niin sille tielle jää:)
Osta pois hyvän auton saat ihan oikeasti.
Ne kaikki viat mitä nyt ikinä tulee, niin ovat yhdentekeviä, kun vertaa siihen kyytiin mitä saat.
Kun MB:n makuun pääsee, niin sille tielle jää:)
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Näinpä. Omalla vedetty nyt 210tkm eikä pelota vaikka etupäässä vähän kolahtaakin välilläjvk210cdi kirjoitti:150-250tkm ajettu, jonka laatikko vaihataa jouhevasti ja kulkee pirteesti...
Osta pois hyvän auton saat ihan oikeasti.
Ne kaikki viat mitä nyt ikinä tulee, niin ovat yhdentekeviä, kun vertaa siihen kyytiin mitä saat.
Kun MB:n makuun pääsee, niin sille tielle jää:)

230 C 1978
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
400k ajetun uskaltaa ostaa tekniikan puolesta vielä ihan huoletta, kunhan katsoo että ei haise naftalle ja että lähtee käyntiin hyvin sekä kylmänä että kuumana. jos sahauttaa pitkään, niin suutinremonttia on tiedossa. (tai vähintäänkin o-renkaiden vaihtoa)
Omassa väyrysessä E200CDI on ollut kolmessa vuodessa noin 1000 euron edestä remonttia, josta yksistään laturi makso 700...
430000 oli ostettaessa kilometrejä mittarissa. Tekniikkahan on pääpiirteittäin sama väyrysessä ja c-sarjassa.
Ruoste on ihan oma lukunsa sitten...
Omassa väyrysessä E200CDI on ollut kolmessa vuodessa noin 1000 euron edestä remonttia, josta yksistään laturi makso 700...
430000 oli ostettaessa kilometrejä mittarissa. Tekniikkahan on pääpiirteittäin sama väyrysessä ja c-sarjassa.
Ruoste on ihan oma lukunsa sitten...
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Osallistutaanpa taas kerran tähän osien vaihtoluetteloon: (W203, 200 CDI, -01 ajettu 266 tkm, joista itse 207 tkm vuodesta 05)
-kaikki jouset
-takaiskarit
-etupään kaikki tukivarret (etummaiset x 2)
-jarrulevyt eteen
-termari 2 x ja pikkutermari
-vesipumppu (ois vielä kestänyt jonkin aikaa)
-suuttimien tiivisteet, letkujen o-renkaat
-1 kaiutin
-ilmamassamittari
-laturin visko
-perämurikan poskitiivisteet
-ilmastoinnin lauhdutin
-ABS-keskusyksikön moottorin hiilet
-vakaajien kumit + koiranluut
-ilmastoinnin läppävipu
+ tietysti normaalit huollot
Oiskohan tossa suurinpiirtein kaikki
Kone ja automaatti tuntuvat muuten toimivan edelleen niinkuin ostettaessa, mutta pahinta on auton ruostuminen, (lokarien reunat ja ovien alareunat).
Vertailuna vaimon -03 Civic, autom., ajettu 140 tkm - ei mitään vikoja, eikä ruostetta, pelkkiä huoltoja.
-kaikki jouset
-takaiskarit
-etupään kaikki tukivarret (etummaiset x 2)
-jarrulevyt eteen
-termari 2 x ja pikkutermari
-vesipumppu (ois vielä kestänyt jonkin aikaa)
-suuttimien tiivisteet, letkujen o-renkaat
-1 kaiutin
-ilmamassamittari
-laturin visko
-perämurikan poskitiivisteet
-ilmastoinnin lauhdutin
-ABS-keskusyksikön moottorin hiilet
-vakaajien kumit + koiranluut
-ilmastoinnin läppävipu
+ tietysti normaalit huollot
Oiskohan tossa suurinpiirtein kaikki

Kone ja automaatti tuntuvat muuten toimivan edelleen niinkuin ostettaessa, mutta pahinta on auton ruostuminen, (lokarien reunat ja ovien alareunat).
Vertailuna vaimon -03 Civic, autom., ajettu 140 tkm - ei mitään vikoja, eikä ruostetta, pelkkiä huoltoja.
W203CDI
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
laturin viskohanta kirjoitti:Osallistutaanpa taas kerran tähän osien vaihtoluetteloon: (W203, 200 CDI, -01 ajettu 266 tkm, joista itse 207 tkm vuodesta 05)
-kaikki jouset
-takaiskarit
-etupään kaikki tukivarret (etummaiset x 2)
-jarrulevyt eteen
-termari 2 x ja pikkutermari
-vesipumppu (ois vielä kestänyt jonkin aikaa)
-suuttimien tiivisteet, letkujen o-renkaat
-1 kaiutin
-ilmamassamittari
-laturin visko
-perämurikan poskitiivisteet
-ilmastoinnin lauhdutin
-ABS-keskusyksikön moottorin hiilet
-vakaajien kumit + koiranluut
-ilmastoinnin läppävipu
+ tietysti normaalit huollot
Oiskohan tossa suurinpiirtein kaikki![]()
Kone ja automaatti tuntuvat muuten toimivan edelleen niinkuin ostettaessa, mutta pahinta on auton ruostuminen, (lokarien reunat ja ovien alareunat).
Vertailuna vaimon -03 Civic, autom., ajettu 140 tkm - ei mitään vikoja, eikä ruostetta, pelkkiä huoltoja.
ilmastoinnin lauhdutin
kaiutin
ilmastoinnin läppävipu.
Onhan tuossa kyllä liikaa osan vaihtoa ,,ja ruostuu

Muut on kuluvia osia jo noilla kilsoilla.Perän poskitiivisteet vuotaa kun vetää kärryä enempi,jos ei niin sitten huohotin on tukossa.Macperssoni keula kuluttaa niveliä
EE-malliin laitetaan parempi laatuiset osat.esimerkkinä vaikka ovitiivisteet,sisämuoviosat ym.. sellaista pientä
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Kiitos vastauksista.
Tällä hetkellä tosiaan tuo mese mielessä taikka sitten samaa vuosimallia olevaa Audi a4:sta miettinyt myös.
Täytyy tässä rauhassa pähkäillä vielä kun ei ihan tämän päivän asia ole vielä tuo autonvaihto
Tällä hetkellä tosiaan tuo mese mielessä taikka sitten samaa vuosimallia olevaa Audi a4:sta miettinyt myös.
Täytyy tässä rauhassa pähkäillä vielä kun ei ihan tämän päivän asia ole vielä tuo autonvaihto

Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Jos Audiin päädyt, perehdy HUOLELLA eri moottorimalleihin ja niiden vikoihin.
Siellä on pari pahaa miinaa, varsinkin jos dieseliä meinaat...
Siellä on pari pahaa miinaa, varsinkin jos dieseliä meinaat...
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Osaatko yhtään valaista missä vuosimallissa ja konemallissa niitä suurimpia ongelmia on Audista puhuttaessa?
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Googleta, tai lue audi tms. foorumilta TDI-koneiden ongelmista. Vanhemmat 1,9 litraiset pumppusuutin-koneet ok, ovat vaan nyt jo aika "antiikkisia".t0mmy kirjoitti:Osaatko yhtään valaista missä vuosimallissa ja konemallissa niitä suurimpia ongelmia on Audista puhuttaessa?
2-litraisissa (ja tietyn aikakauden 2,5 toki myös huono) tarkkana, paskin kaikista BLB-moottori, huonoin ihmisen koskaan suunnittelema kone kestävyydeltään.
Mm. öljypumpun ketjun ohjuri/kiristin räjähtää koska tahansa, eikä ole ainoa suunnitteluvirhe.
Kannattaa itse perehtyä, selvitä mihin sulla on varaa, mikä kone niissä on, ja niiden viat etukäteen.
Näin voit selvittää onko ne asiat kunnossa, tai jo korjattu.
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Taitaa olla jo uudemmissa cdi koneissa vnt ahtimet mutta vanhemmassa hukkaportillisissa kannattaa ehdottomasti valita automaatti kun veto alue on kapea niin manuaalilla joutuu kepittämään että ahdot taas nousee.
kokeile molempia mutta tässä nyt ei tullut tai en huomannut kumpaa etsit?
Veljellä on cdi -04 ja jo 7vuotta ja ei ole ollut remontteja,hyvä peli ja ruosteeton tai ei ole ruostunut.
Noi polttoaine puolen viat kuitenkin kalleudesta kun hinnat on tullut alas ja toimittajia on enmmän ja ebayn kautta saa halvemmalla ja tekniikka on tullut tutuksi ja täälläkin neuvotaan ja annetaan apuja ettei tartte heti viedä veholle.
kokeile molempia mutta tässä nyt ei tullut tai en huomannut kumpaa etsit?
Veljellä on cdi -04 ja jo 7vuotta ja ei ole ollut remontteja,hyvä peli ja ruosteeton tai ei ole ruostunut.
Noi polttoaine puolen viat kuitenkin kalleudesta kun hinnat on tullut alas ja toimittajia on enmmän ja ebayn kautta saa halvemmalla ja tekniikka on tullut tutuksi ja täälläkin neuvotaan ja annetaan apuja ettei tartte heti viedä veholle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Pahimmat ongelmat lienevät ruoste ja kilometriviat tai oikeastaan väärennetyt kilometrilukemat.t0mmy kirjoitti:Hei!
Olen ajatellut siirtyä dieseliin vihdoin ja viimein ja autona olen miettinyt 2000vm ja siitä eteenpäin olevaa C sarjalaista.
Tahtoisin kuulla vinkkejä,neuvoja ja kokemuksia kyseisestä autosta, mitä pitäisi ottaa huomioon,millä koneella kannattava jne kun ei ole mersuista mtn tietoa
saatikka dieseleistä kun bensa koneella aina ajanut? Kuinka paljon ajettua uskaltaa vielä ostaa ja miten nuo koneet kestää?
Budjetti olisi maximissaan siellä 8-10 tonnin paikkeilla.
Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille.
Ensivuoden alussa tuo auton vaihto olisi edessä joten tässä ajoissa haluan ottaa selvää jo kyseisestä autosta.
Auto voi näyttää aika hyvältä vielä muutama sata tonnia ajettunakin.
Moottori ja vaihteisto kyllä kestävät hyvin käytössä, kunhan öljyjä vaihdellaan säännöllisesti.
Täällä on listattu yleisimpiä vikoja. Jumittunut hehkutulppa taitaa puuttua listasta:
http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/merc ... 5236880756" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Manuaaliin olen tällä hetkellä päätynyt. Automaatti toki on kiva mutta ilmeisesti riskialttiimpi hajoamaan kuin manuaali?atlas kirjoitti:Taitaa olla jo uudemmissa cdi koneissa vnt ahtimet mutta vanhemmassa hukkaportillisissa kannattaa ehdottomasti valita automaatti kun veto alue on kapea niin manuaalilla joutuu kepittämään että ahdot taas nousee.
kokeile molempia mutta tässä nyt ei tullut tai en huomannut kumpaa etsit?
Tälläisen käsityksen olen saanut,tosin muualta kuin täältä.
Kiitos paljon kaikille fiksuista vastauksista.
Täytyy tuota Audi asiaa alkaa myös tutkimaan niin osaa verrata. Ainakin minun budjetillani taitaa saada vuoden pari uudemman Audin hivenen paremmilla varusteilla kuin C- sarjan mesen, ainakin näin äkkiseltään kun olen ilmoituksia katsonut mutta mutta.. Täytyy tutkia vielä ja opiskella kyseisistä autoista.
Re: 2000vm-- > C sarjan mb kokemuksia
Mersun automaattiongelmat oli hieman uudemmissa parin vuoden ajan.
Ota koeajajaksi automaattimersun omistaja/haltija .Voi verrata omaansa.Eiköhän sellainen löydy joka kylästä
Niiiiiin ja lastuttaahan se tietysti pitää .Automaatti tykkää siitä kun taas manuaali ei tykkää eikä varsinkaan kytkin
Ota koeajajaksi automaattimersun omistaja/haltija .Voi verrata omaansa.Eiköhän sellainen löydy joka kylästä
Niiiiiin ja lastuttaahan se tietysti pitää .Automaatti tykkää siitä kun taas manuaali ei tykkää eikä varsinkaan kytkin
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex