Hienoa työtä
S210
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Olisko ne jostakin vuosimallista eteenpäin vahvistanut tangon tuollaisella valuosalla, eihän tuohon muuta selitystä ole. No kuitenkin varmaan aivan sama minkä sinne laittaa jos se sopii paikalleen. Olkaapas tarkkana näissä, että kaikki tarvittavat holkit tulevat siihen pultin ja tangon väliin, ettei jää klappia. Klappi ilmenee sitten vasta kun osa kuluu kun kiristetty pultti hävittää sen. Pultin ja reijän välissä ei kuulu olla ilmaa.
Hienoa työtä
Hienoa työtä
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hei. Mihin ne holkit tulee,en oikein ymmärrä enkä löydä niille paikkaa..veskola kirjoitti:Olisko ne jostakin vuosimallista eteenpäin vahvistanut tangon tuollaisella valuosalla, eihän tuohon muuta selitystä ole. No kuitenkin varmaan aivan sama minkä sinne laittaa jos se sopii paikalleen. Olkaapas tarkkana näissä, että kaikki tarvittavat holkit tulevat siihen pultin ja tangon väliin, ettei jää klappia. Klappi ilmenee sitten vasta kun osa kuluu kun kiristetty pultti hävittää sen. Pultin ja reijän välissä ei kuulu olla ilmaa.
Hienoa työtä
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Kommeeta puuhastelua.. ! Vielä kun hiukan hinkkaa ni hyvä tulee!
Tollanen alumiininen varsi on ainakin 4-matiki farkussa missä on myös air-matikki.. tollanen peltinen ottaa kiinni "runkkon" ainakin mulla, auto oli 320 bensiini -99 farkku.. se ns. etummainen ylätukivarsi oli kyseessä..
Tollanen alumiininen varsi on ainakin 4-matiki farkussa missä on myös air-matikki.. tollanen peltinen ottaa kiinni "runkkon" ainakin mulla, auto oli 320 bensiini -99 farkku.. se ns. etummainen ylätukivarsi oli kyseessä..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hei! ahaa, missä vaiheessa huomasit että otti runkoon kiinni? Pystyykö vaihtamaan sen jos takapään palkki on paikallaan vai pitääkö ottaa alas koko perä?ClubKRP kirjoitti:Kommeeta puuhastelua.. ! Vielä kun hiukan hinkkaa ni hyvä tulee!
Tollanen alumiininen varsi on ainakin 4-matiki farkussa missä on myös air-matikki.. tollanen peltinen ottaa kiinni "runkkon" ainakin mulla, auto oli 320 bensiini -99 farkku.. se ns. etummainen ylätukivarsi oli kyseessä..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Mulla oli takakehto kiinni joten sen huomasi ihan heti kun silmäili.. silloin viimeistään kun tiputtaa pyörilleen 
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Joissakin varsissa tulee pultin ja navan reijän väliin holkki, jonka metallin paksuus on luokkaa milli, sen tarkemmin en osaa sanoa mihin kaikkialle, mutta purkaessa ja jos edellinen ei niitä ole poistanut niin huomaa että siellä semmosia on ja ne on joskus niin huonossa kunnossa, että ei voi uudelleen käyttää.
Minulla ei tullut mokomia holkkeja varren mukana (motonetin paskavarsi) niin joutui tekemään itse semmoisen pellistä siihen hätään
Esimerkiksi tuossa kuvan tangossa w210:stä näkyy se holkki, joidenkin varsien mukana tulee uudet tai sitten pitää ostaa ne pultit niin niiden mukana (saattaa) tulee.
Tämä on justiinsa toi "banaani" tanko.
Minulla ei tullut mokomia holkkeja varren mukana (motonetin paskavarsi) niin joutui tekemään itse semmoisen pellistä siihen hätään
Tämä on justiinsa toi "banaani" tanko.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
siis kuuluko se holkki olla tuon kumilaakerin sisällä olevassa reisässä vai noin niinkuin kuvassa näyttää, sen ulkopuolella? Siitähän tulee hirveen hutera jos se holkki tulee kumilaakerin jatkoks?veskola kirjoitti:Joissakin varsissa tulee pultin ja navan reijän väliin holkki, jonka metallin paksuus on luokkaa milli, sen tarkemmin en osaa sanoa mihin kaikkialle, mutta purkaessa ja jos edellinen ei niitä ole poistanut niin huomaa että siellä semmosia on ja ne on joskus niin huonossa kunnossa, että ei voi uudelleen käyttää.
Minulla ei tullut mokomia holkkeja varren mukana (motonetin paskavarsi) niin joutui tekemään itse semmoisen pellistä siihen hätäänEsimerkiksi tuossa kuvan tangossa w210:stä näkyy se holkki, joidenkin varsien mukana tulee uudet tai sitten pitää ostaa ne pultit niin niiden mukana (saattaa) tulee.
Tämä on justiinsa toi "banaani" tanko.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Tämän päivän hommat:
Valmiiks hitsattu

Hapolla käsitelty

kynnyslokeron sisäpuolelta.

Valmiiks hitsattu

Hapolla käsitelty

kynnyslokeron sisäpuolelta.

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Mitenkäs sit ku nuo kaikki pultit vedetään momenttiin vasta sitten kun auto on pyörien päällä, eihän sinne pääse millään momenttiavaimella käsiks muttereihin sit enään??
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
ei se momentti nyt oo niin tarkka, semmoinen sopiva tutina momentti käsituntumalta. Saahan se suunnilleen ajo asentoon kun laitat auton pukeille ja otat pyörät irti, nostat sitten tunkilla alatukivarresta ylös -> kiristät pultit.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Juu en tiedä onko useempaa sorttia noita tarvike peltisiä?Slant6 kirjoitti:Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.
Kl-osasta saa tosiaa.. Ei noita varsia mun mielestä kandee ostaa kun orkkiksina.. hinta ero niin pieni ja sopii heti paikalleen..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Samaa mieltä, hyvä konsti !epk kirjoitti:ei se momentti nyt oo niin tarkka, semmoinen sopiva tutina momentti käsituntumalta. Saahan se suunnilleen ajo asentoon kun laitat auton pukeille ja otat pyörät irti, nostat sitten tunkilla alatukivarresta ylös -> kiristät pultit.
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Se holkki menee itsestään oikeaan kohtaan, puolet taisi mennä sinne varren kumin sisään ja puolet jäi tuohon navan reikään suojaamaan. Kiinnileikkautumisainetta noihin kannattaa laittaa niin voi ehkä saada ehjänä irti 10 vuoden päästä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Mulla ei käy se holkki mihinkään reikään, sitä ei kai sit tarvii??
Nyt on ensimmäiseen kertaan maalanut epoxivärillä.

kynnyslokeron sisältä

Nyt on ensimmäiseen kertaan maalanut epoxivärillä.

kynnyslokeron sisältä

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Milläs maalailet noita koteloita sisältä? Täytys löytää joku hyvä keino tuohon hommaan itsekkinpasi84 kirjoitti:Mulla ei käy se holkki mihinkään reikään, sitä ei kai sit tarvii??
kynnyslokeron sisältä
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-710f95b16b20143742e5e196256430bb.jpg ]
IG: @pyrytakkunen
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Noita tukivarsia on erikokoisilla pulteilla. Omassa vanhat oli isommilla pulteilla eikä niissä ollut holkkeja kaikissa. Uusiin tuli holkit navan puolelle ja pienet pultit. Pultti on väljä napaan jos holkki puuttuu.
Kuva holkista

Osassa tarviketukivarsista holkit on kiinteitä:

Kuva holkista

Osassa tarviketukivarsista holkit on kiinteitä:
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
PTracing kirjoitti:Milläs maalailet noita koteloita sisältä? Täytys löytää joku hyvä keino tuohon hommaan itsekkin
Mulla oli aika erikoinen tapa kun koitin saada maalia koloseen. Kastoin pensselin maaliin ja sitten paineilmapistoolilla ammuin ilmaa pensselin läpi ja hetken päästä oli onkalot täynnä maalia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hei. Maali on hagmans epoxy primer CA (2 komponenttimaalia). Kotelon sisäpuolelle saan maalin ruiskulla, tällainen ruisku:PTracing kirjoitti:Milläs maalailet noita koteloita sisältä? Täytys löytää joku hyvä keino tuohon hommaan itsekkinpasi84 kirjoitti:Mulla ei käy se holkki mihinkään reikään, sitä ei kai sit tarvii??
kynnyslokeron sisältä
[ http://www1.garaget.org/gallery/images/113/112672/112672-710f95b16b20143742e5e196256430bb.jpg ]
http://www.verktygsboden.se/sprutpistol ... pistol-220
Työnnän vaan sit ottoputken purkkiin johon olen sekoittanut maalia. Muista putsata ruisku maalauksen jälkeen cellulosalla. Sitä samaa käytetään maalin ohennukseen mutta se on niin valuvaa että ei tarvii edes ruiskuttaessa ohentaa.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Ahaa. no ei nu holkit käy mihinkään, tuli uudet pultit tankojen mukana, eikä ne sen vertaa glappaa että holkki sopis vielä lisäks väliin..Slant6 kirjoitti:Noita tukivarsia on erikokoisilla pulteilla. Omassa vanhat oli isommilla pulteilla eikä niissä ollut holkkeja kaikissa. Uusiin tuli holkit navan puolelle ja pienet pultit. Pultti on väljä napaan jos holkki puuttuu.
Kuva holkista
[ http://www.merteil.fi/kuva-data/40147.jpg ]
Osassa tarviketukivarsista holkit on kiinteitä:
[ http://88.191.108.165/images/BMP101/02099.BMP.JPG ]
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Onko se varmaa että se etummainen ylätanko ottaa koriin kiinni jos on tuo suora malli?
Miten se voi olla mahdollista, taka-akselipalkki on just sama sedanissa ja farkussa, en oikein ymmärrä miks ei kävis.
Onko jollain kuvaa sedanista jossa näkis sen varren paikallaan?
Miten se voi olla mahdollista, taka-akselipalkki on just sama sedanissa ja farkussa, en oikein ymmärrä miks ei kävis.
Onko jollain kuvaa sedanista jossa näkis sen varren paikallaan?
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hyvää jälkeä! Näkyy ne autot ruostuvan myös muualla kun suomessa. Ootko tehnyt noita remonttihommia aiemminkin vai onko ensimmäinen isompi projekti?
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Eli se on varmaa ettei noi tangot käy mun autoon? Ostan muuten saksasta mersun originaalitangot..ClubKRP kirjoitti:Juu en tiedä onko useempaa sorttia noita tarvike peltisiä?Slant6 kirjoitti:Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.Mut ne mitkä oli mulla ni otti ihan kättelyssä kinni..
Kl-osasta saa tosiaa.. Ei noita varsia mun mielestä kandee ostaa kun orkkiksina.. hinta ero niin pieni ja sopii heti paikalleen..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
KiitosForum kirjoitti:Hyvää jälkeä! Näkyy ne autot ruostuvan myös muualla kun suomessa. Ootko tehnyt noita remonttihommia aiemminkin vai onko ensimmäinen isompi projekti?
Joo kyllä nää ruostuu täällä Ruotissakin ihan reippaasti, jättäis sen suolaamisen pois niin vois kaikki muutkin autot paremmin..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Noniin nyt on sit laitettu korikittiä hitsisaumojen päälle ettei mene vettä niitten kautta sisälle..
tässä vasen puoli.

Oikea puoli.

tässä vasen puoli.

Oikea puoli.

Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Olen ymmärtänyt niin että niissä missä on tason säätö sedan/farmari tarvis olla tollainen alumiininen missä on mutka..pasi84 kirjoitti:Eli se on varmaa ettei noi tangot käy mun autoon? Ostan muuten saksasta mersun originaalitangot..ClubKRP kirjoitti:Juu en tiedä onko useempaa sorttia noita tarvike peltisiä?Slant6 kirjoitti:Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.Mut ne mitkä oli mulla ni otti ihan kättelyssä kinni..
Kl-osasta saa tosiaa.. Ei noita varsia mun mielestä kandee ostaa kun orkkiksina.. hinta ero niin pieni ja sopii heti paikalleen..
(kuten omassa farkussa 4-matikki)
Tossa just tänää ihmettelin toista farkkua mut enpä ymmärtänyt kuvaa napata(tavallinen takaveto W210).. no en varmaan olis osannut sitä tänne laittakkaan
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
no eli siinä tapauksessa ei käy mun autoon nuo tangot.. mulla on tasonsäätö..
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
No nyt alkaa tapahtua jotain tallissa
Ennen massausta.

Massauksen jälkeen
Meni 3,5kg massaa...

Kynnyslokero maalattu, onneks jää muovilistan alle nämä

Ennen massausta.

Massauksen jälkeen

Kynnyslokero maalattu, onneks jää muovilistan alle nämä

-
risto e420
- Vakiokalustoa

- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Hyvältä näyttää. jatka samaan malliin ja hyvä tulee.
Re: S210 peräpään laitto alkanut!
Siisti tulee
itselläkin kun olisi jo tällä mallilla oma auto 
W210 300TDT
W638 108D
W638 108D





