Olisko ne jostakin vuosimallista eteenpäin vahvistanut tangon tuollaisella valuosalla, eihän tuohon muuta selitystä ole. No kuitenkin varmaan aivan sama minkä sinne laittaa jos se sopii paikalleen. Olkaapas tarkkana näissä, että kaikki tarvittavat holkit tulevat siihen pultin ja tangon väliin, ettei jää klappia. Klappi ilmenee sitten vasta kun osa kuluu kun kiristetty pultti hävittää sen. Pultin ja reijän välissä ei kuulu olla ilmaa.
veskola kirjoitti:Olisko ne jostakin vuosimallista eteenpäin vahvistanut tangon tuollaisella valuosalla, eihän tuohon muuta selitystä ole. No kuitenkin varmaan aivan sama minkä sinne laittaa jos se sopii paikalleen. Olkaapas tarkkana näissä, että kaikki tarvittavat holkit tulevat siihen pultin ja tangon väliin, ettei jää klappia. Klappi ilmenee sitten vasta kun osa kuluu kun kiristetty pultti hävittää sen. Pultin ja reijän välissä ei kuulu olla ilmaa.
Hienoa työtä
Hei. Mihin ne holkit tulee,en oikein ymmärrä enkä löydä niille paikkaa..
Kommeeta puuhastelua.. ! Vielä kun hiukan hinkkaa ni hyvä tulee!
Tollanen alumiininen varsi on ainakin 4-matiki farkussa missä on myös air-matikki.. tollanen peltinen ottaa kiinni "runkkon" ainakin mulla, auto oli 320 bensiini -99 farkku.. se ns. etummainen ylätukivarsi oli kyseessä..
ClubKRP kirjoitti:Kommeeta puuhastelua.. ! Vielä kun hiukan hinkkaa ni hyvä tulee!
Tollanen alumiininen varsi on ainakin 4-matiki farkussa missä on myös air-matikki.. tollanen peltinen ottaa kiinni "runkkon" ainakin mulla, auto oli 320 bensiini -99 farkku.. se ns. etummainen ylätukivarsi oli kyseessä..
Hei! ahaa, missä vaiheessa huomasit että otti runkoon kiinni? Pystyykö vaihtamaan sen jos takapään palkki on paikallaan vai pitääkö ottaa alas koko perä?
Joissakin varsissa tulee pultin ja navan reijän väliin holkki, jonka metallin paksuus on luokkaa milli, sen tarkemmin en osaa sanoa mihin kaikkialle, mutta purkaessa ja jos edellinen ei niitä ole poistanut niin huomaa että siellä semmosia on ja ne on joskus niin huonossa kunnossa, että ei voi uudelleen käyttää.
Minulla ei tullut mokomia holkkeja varren mukana (motonetin paskavarsi) niin joutui tekemään itse semmoisen pellistä siihen hätään Esimerkiksi tuossa kuvan tangossa w210:stä näkyy se holkki, joidenkin varsien mukana tulee uudet tai sitten pitää ostaa ne pultit niin niiden mukana (saattaa) tulee.
Tämä on justiinsa toi "banaani" tanko.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.
veskola kirjoitti:Joissakin varsissa tulee pultin ja navan reijän väliin holkki, jonka metallin paksuus on luokkaa milli, sen tarkemmin en osaa sanoa mihin kaikkialle, mutta purkaessa ja jos edellinen ei niitä ole poistanut niin huomaa että siellä semmosia on ja ne on joskus niin huonossa kunnossa, että ei voi uudelleen käyttää.
Minulla ei tullut mokomia holkkeja varren mukana (motonetin paskavarsi) niin joutui tekemään itse semmoisen pellistä siihen hätään Esimerkiksi tuossa kuvan tangossa w210:stä näkyy se holkki, joidenkin varsien mukana tulee uudet tai sitten pitää ostaa ne pultit niin niiden mukana (saattaa) tulee.
Tämä on justiinsa toi "banaani" tanko.
siis kuuluko se holkki olla tuon kumilaakerin sisällä olevassa reisässä vai noin niinkuin kuvassa näyttää, sen ulkopuolella? Siitähän tulee hirveen hutera jos se holkki tulee kumilaakerin jatkoks?
Mitenkäs sit ku nuo kaikki pultit vedetään momenttiin vasta sitten kun auto on pyörien päällä, eihän sinne pääse millään momenttiavaimella käsiks muttereihin sit enään??
ei se momentti nyt oo niin tarkka, semmoinen sopiva tutina momentti käsituntumalta. Saahan se suunnilleen ajo asentoon kun laitat auton pukeille ja otat pyörät irti, nostat sitten tunkilla alatukivarresta ylös -> kiristät pultit.
Slant6 kirjoitti:Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.
Juu en tiedä onko useempaa sorttia noita tarvike peltisiä? Mut ne mitkä oli mulla ni otti ihan kättelyssä kinni..
Kl-osasta saa tosiaa.. Ei noita varsia mun mielestä kandee ostaa kun orkkiksina.. hinta ero niin pieni ja sopii heti paikalleen..
epk kirjoitti:ei se momentti nyt oo niin tarkka, semmoinen sopiva tutina momentti käsituntumalta. Saahan se suunnilleen ajo asentoon kun laitat auton pukeille ja otat pyörät irti, nostat sitten tunkilla alatukivarresta ylös -> kiristät pultit.
Se holkki menee itsestään oikeaan kohtaan, puolet taisi mennä sinne varren kumin sisään ja puolet jäi tuohon navan reikään suojaamaan. Kiinnileikkautumisainetta noihin kannattaa laittaa niin voi ehkä saada ehjänä irti 10 vuoden päästä.
Noita tukivarsia on erikokoisilla pulteilla. Omassa vanhat oli isommilla pulteilla eikä niissä ollut holkkeja kaikissa. Uusiin tuli holkit navan puolelle ja pienet pultit. Pultti on väljä napaan jos holkki puuttuu.
PTracing kirjoitti:Milläs maalailet noita koteloita sisältä? Täytys löytää joku hyvä keino tuohon hommaan itsekkin
Mulla oli aika erikoinen tapa kun koitin saada maalia koloseen. Kastoin pensselin maaliin ja sitten paineilmapistoolilla ammuin ilmaa pensselin läpi ja hetken päästä oli onkalot täynnä maalia.
Milläs maalailet noita koteloita sisältä? Täytys löytää joku hyvä keino tuohon hommaan itsekkin
Hei. Maali on hagmans epoxy primer CA (2 komponenttimaalia). Kotelon sisäpuolelle saan maalin ruiskulla, tällainen ruisku: http://www.verktygsboden.se/sprutpistol ... pistol-220
Työnnän vaan sit ottoputken purkkiin johon olen sekoittanut maalia. Muista putsata ruisku maalauksen jälkeen cellulosalla. Sitä samaa käytetään maalin ohennukseen mutta se on niin valuvaa että ei tarvii edes ruiskuttaessa ohentaa.
Slant6 kirjoitti:Noita tukivarsia on erikokoisilla pulteilla. Omassa vanhat oli isommilla pulteilla eikä niissä ollut holkkeja kaikissa. Uusiin tuli holkit navan puolelle ja pienet pultit. Pultti on väljä napaan jos holkki puuttuu.
Onko se varmaa että se etummainen ylätanko ottaa koriin kiinni jos on tuo suora malli?
Miten se voi olla mahdollista, taka-akselipalkki on just sama sedanissa ja farkussa, en oikein ymmärrä miks ei kävis.
Onko jollain kuvaa sedanista jossa näkis sen varren paikallaan?
Slant6 kirjoitti:Joo tosiaan. Farkun etu-ylätukivarsi on tuommoinen alumiininen mutka malli. Pituus on ilmeisesti ihan sama mutta sedanissa peltinen ja suora. Itsellä oli myös väärät sedanin tangot ja huomasin samat että ottaa mahdollisesti kiinni koriin joustossa. Merteilillä ja kl oli noita oikeita osia suomessa myynnissä.
Juu en tiedä onko useempaa sorttia noita tarvike peltisiä? Mut ne mitkä oli mulla ni otti ihan kättelyssä kinni..
Kl-osasta saa tosiaa.. Ei noita varsia mun mielestä kandee ostaa kun orkkiksina.. hinta ero niin pieni ja sopii heti paikalleen..
Eli se on varmaa ettei noi tangot käy mun autoon? Ostan muuten saksasta mersun originaalitangot..
Forum kirjoitti:Hyvää jälkeä! Näkyy ne autot ruostuvan myös muualla kun suomessa. Ootko tehnyt noita remonttihommia aiemminkin vai onko ensimmäinen isompi projekti?
Kiitos Tämä on ensimmäinen 210 malli jota remontoin. Aikasemmin olen laittanut yhen w115 mallin kuntoon, siinä kans kaikki alas ja uudet pellit ym. Se oli vielä isompi homma kuin tämä, tänäpäivänä se auto on mun isällä, isäni osti sen minulta kun ei vielä ollut ihan valmis. Nyt se on liikenteessä, voin pistää kuvan siitä tänne jos kiinnostaa
Joo kyllä nää ruostuu täällä Ruotissakin ihan reippaasti, jättäis sen suolaamisen pois niin vois kaikki muutkin autot paremmin..
Eli se on varmaa ettei noi tangot käy mun autoon? Ostan muuten saksasta mersun originaalitangot..
Olen ymmärtänyt niin että niissä missä on tason säätö sedan/farmari tarvis olla tollainen alumiininen missä on mutka..
(kuten omassa farkussa 4-matikki)
Tossa just tänää ihmettelin toista farkkua mut enpä ymmärtänyt kuvaa napata(tavallinen takaveto W210).. no en varmaan olis osannut sitä tänne laittakkaan