bensa mersun kulutuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12762
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

joo sen kyllä ymmärsin, lähinnä tuota donutin kommenttia miettisin :roll:
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1291
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

kulutus

Viesti Kirjoittaja Ari »

Jaaha,taas tämä ikuisuusaihe.Aina kuitenkin yhtä kiva vastata että oma ennätys ihanneoloissa(kesä,maantie) 6.3litraa.Autossa on 5 vaihdetta jos se yhtään auttaa helpommin uskomaan.
Talvella seka-ajossa voisi olla joku 8.5-9.5 litraa lähellä totuutta.
Auto ei ole kiihtyvintä sorttia mutta who cares niin kauan kuin noin pienellä kulkee!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Kauppias
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 27.01.2004 20:24
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Kauppias »

MB 400SEL, -92, kulutus normaalisti n. 90 l / kuukausi, eli n. 3 l / päivä. Auto on jokapäiväisessä käytössä kesät ja talvet.
Avatar
Bf109
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 18.03.2004 20:14

Viesti Kirjoittaja Bf109 »

Automaattlootalla oleva C-180 farkku vuodelta 1999 nielee 7.0-7.4 litraa maantieajossa, normaalit ovat 8.2-8.6 litraa. Kaupungissa pikkuisen polkaisemalla ei ole temppu eikä mikään saada tuota viemään yli 9 litraa.
C180T (S202) -99
Avatar
JussiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ti 08.04.2003 14:32
Paikkakunta: Uusikaupunki ja Nli

Viesti Kirjoittaja JussiS »

Olen mitannut keskikulutuksen n. 90 000 km:n matkalta. Tämä sisältää kesät, talvet, maantiet ja kaupungit. Tulokseksi sain tähän mennessä (kilometrit / litrat) 11,64 litraa / 100km. Mielestäni kulutusta EI voi mitata / tankillinen, vaan on saatava pidempiaikainen keskiarvo. :wink:
Mercedes Benz W220 2000 S500 oma
Mercedes Benz W169 2005 A150 vaimon

EX W126 300 SEA 1988
EX W168 A140 2000
EX W140 1992
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Polttoaineen kulutus

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Minun mielestäni bensa on halpaa kun sitä rahalla saa... Itsellä on tuo 300E, ja en sitä ostanut kulutuksen vuoksi. Vaikka kyllä Mersun omistaja kirja sille pienimmän kulutuksen antaakin.
Kyllä se on fiilis mikä Mersulla ajamisesta tulee. Jos bensan hinta tuntuisi kalliilta, niin ostaisin fillarin. 10 tankillisella saisi jo hyvän fillarin.
Oxanen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:41
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Oxanen »

190E 2.3-16 Lapin reissulla meni noin 7 litraa satkulla, jota en meinannu uskoo millään. Keskinopeus varmaan noin 120. Selvästi tuo 16V pannu alkaa vasta toimiin oikeen vitos vaihteella tuolla 3000 kierroksen kohilla. Ilmeisesti niitä nokkia ei oo tehty alakierros vääntöön, sen kyllä näkee niistä... :D
190E 2.3-16
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tuli joutessa selattua ketjua vähän vanhempaankin päin:
suhari kirjoitti:Tottakai iso kone tarttee mennäkseen paljon menovettä, tarkoitin sitä, että miten toi kulutus haitari voi venyä noin hurjaksi. Tasaisella matka-ajolla voi päästä alle 13l satasella, mutta jos tarkoitus hakuisesti yrittää tyhjentää tanki mahdollisimman nopeasti voi kuuleman päästä yli 30l satasella kulutukseen :roll: Esim. mamman 1.6 opel normaaliajolla n.5l jos kengittää tosissaan niin ehkä n.7l saa menemään. Eli takoitin tätä kulutuksen %-määräistä kasvua. Saisko tästä väittelyä aikaiseksi :wink:
Moottorista ulos tuleva teho on suoraan verrannollinen poltetun bensan määrään, ja tasakaasulla ajettaessa tehoa menee vain vierintä- ja ilmanvastuksen voittamiseen, jotka isommalla ja painavammalla autolla ovat hieman isommat.
Bensaseos syttyy vain hyvin ahtaissa rajoissa, joten voidaan tarkastella moottorin läpi menevää ilmamäärää:
Litra bensaa vaatii palaakseen 10 - 12 kuutiometriä ilmaa, eli kun moottorin läpi puhalletaan n. 12 kuutiota ilmaa, menee siinä sivussa litra bensaa.

Esim. 2,0 litran kone 90 km/h tasaisella nopeudella 3000 rpm vie 7 litraa bensaa tunnissa (=90 km).
4 litran V8 vie samoilla arvoilla 8 litraa. Nämä siis jonkinlaisia keskiarvoja, joilla on kiva laskea:
2-litraisella iskutilavuus on 3 kuutiometriä/min ja 4-litraisella 6 m3/min.
Bensamäärän polttamiseksi ilmaa puhalletaan koneista läpi 84 vs 96 kuutiota/h = 1,4 vs 1,6 m3/min, josta saadaan tasaisen nopeuden täytösasteet 0,47 vs 0,26 .Isompi koneinen kulkee siis vähemmällä kaasulla.

Tönäistään molemmista luukut auki. Kanaviston virtausvastukset ei (juurikaan) riipu moottorin koosta, joten molemmissa täytösaste kasvaa esim. 0,6:een ja seos rikkaammaksi eli 1 ltr bensaa / 10 m3 ilmaa.
Pikkukoneesta holahtaa ilmaa 3000 x V / 2 * 0,6 = 1,8 m3/min, jolloin bensaa täytyy ruikata joukkoon 0,18 litraa/min. Tasakaasullahan sitä meni vain 0,11 eli kulutuskerroin = 1,6
Isommalla koneella holahtaa samassa ajassa 3,6 m3 ilmaa eli 0,36 litraa bensaa, tasakaasulla 0,14 eli kulutuskerroin = 2,6

Tuo sama on pääteltävissä myös maalaisjärjellä:
Tasaisella nopeudella samanlaiset autot tarvitsevat (jokseenkin) saman tehon kulkemiseen. Isomman koneen ylimääräiset hevosvoimat ovat siis reservissä, vaihtopenkillä.
Kun koneen kaikki hevoset pannaan laukkaamaan, niin kyllä niistä jokainen tarvitsee saman verran juotavaa.
Johtopäätös: mitä suurempi tehoreservi, sitä rajumpi kulutuksen kasvu.

Tuo kulutuksen suhdeluku on V8-koneissa vieläkin epäedullisempi siksi, että konstruktion vuoksi ne kiertää voimaa jo alemmilta kierroksilta kuin rivikone, eli vääntökäyrä alakierroksilla on leveämpi.
Teho = vääntömomentti x kierrosluku, joten V8:ssa niitä reservihevosia on tosiasiassa rivikonetta enemmän. Ne ei pärjää raviradalla, mutta vankkureitten vedossa ne on parhaimmillaan.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Voiko tähän muuta todeta kuin, että asia tuli harvinaisen selväksi. Kiitti Jorma K perusteellisesta vastauksesta.
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

220te:llä ja tomaatilla parhaimmillaan lapin reissulla 7,2 litraan satasella, tosin ei millään kaahimismeiningillä muttei mummovauhdillakaan. Kontti kuitenkin täynnä sukellusvehkeitä ja ilmastointi päällä....ei mun mielestä paha yhtään ton painoseksi autoksi

On vaan silleen ettei meinaa kaikki uskoa että menee mese nuin vähällä tasaisessa ajossa :twisted: Vertaavat vanhaan bensavolvoon....
sepsi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 15.02.2004 19:28
Paikkakunta: HANKASALMI

KULUTUS W201 / M102 / 716:2 / -85

Viesti Kirjoittaja sepsi »

:P MEIKÄLÄISEN 190 E KULUTUS NORMAALI MATKA-AJOLLA ON SIINÄ 6,7 LITRAA SATASELLA JA SEKASEMMALLA AJOLLA NOIN 7,5 LITRAA SATASELLA JA TALVIAJOSSA NOIN 8-8,5 LITRAA SATASELLA ! 8) :roll:

edit: ensi kerralla CAPS LOCK pois päältä, kiitos
MaQe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Ma 07.06.2004 00:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MaQe »

W202 C230 Kompressor - keskikulutus 9,25 l/100 km - puolet taajamassa ja puolet pidempiä matkoja (myös kärryn kera)

Keskikulutus laskettu n. 6 000 ajetun kilometrin perusteella ja pienin kulutus tankillisella ollut 6,97 l/100 km (puhdasta matka-ajoa).
Viimeksi muokannut MaQe, Pe 06.08.2004 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[img]http://img5.imgspot.com/u/04/311/15/911gt3.gif[/img]
C230K (W202) + muut lelut
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

kulutus

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Kävimme tuossa Varkaudessa pyörähtämässä. Kulutuksen siinä tulo matkalla sitten mittasin matka ajossa. Laskimeen tuli sellainen luku kuin 7.0 litraa 100 km kohden. Kelpo kulutus 300 E. Ajo oli rauhallista kun mittari ei paljoa yli 160 km/h noussut.... :lol: eli pinta kaasulla tultiin.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

sekalaisessa taajama ja mottitie ajossa 10-12 litraa kun ajelee kevyesti/maltillisesti, autona W115 5,0L chevyn moottorilla

W111-korisella 2,8 litraisella ruiskukoneella 4,1-perävälityksellä 12-15litraa satasella enemmälti räppäilemättä
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
ttiikeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 395
Liittynyt: Ti 22.07.2003 17:48

C180:nen ja kulutus

Viesti Kirjoittaja ttiikeri »

Ajelin lomalla reissun ympäri suomea n 1500 km ja ajo ei missään vaiheessa ollut säästöajoa vaan aika reilusti laskin tulemaan ( mittarin mukaan n 110-115 ). Kulutus n 6.6 l sadalle. Jos olis siistimmästi ajanut niin 6 pintaan tai vähän päälle olis menny :) . Valmistaja luvannut 6,4 l/100 km 90km/t nopeudella joten tuon alle lienee vaikeeta mennä, heh :D . Olen tyytyväinen kulutukseen. Pyörityksessä menee siten jotain 8-9 l/100 km.
MB C180 vm -95
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: kulutus

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Make76 kirjoitti:Kävimme tuossa Varkaudessa pyörähtämässä. Kulutuksen siinä tulo matkalla sitten mittasin matka ajossa. Laskimeen tuli sellainen luku kuin 7.0 litraa 100 km kohden. Kelpo kulutus 300 E. Ajo oli rauhallista kun mittari ei paljoa yli 160 km/h noussut.... :lol: eli pinta kaasulla tultiin.
Manuaali arvatenkin.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
SLC-Sam
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 17.05.2003 22:11

Viesti Kirjoittaja SLC-Sam »

Kulutuksia automaateilla ja kesäkeleillä, pääasiassa matka-ajoa:

-89 230CE: n.9 litraa
-74 450 SLC n. 14 litraa
Avatar
mege
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: La 20.12.2003 21:04
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mege »

Olen seurannut kulutusta tankkaus.com:ssa nyt 6 kuukautta. Suurin kuukausittainen kulutus oli helmikuussa 10,4 l/100km, pienin kesäkuussa 8,3 l/100km.
Koko kuudenkuukauden keskikulutus on ollut 9,39 l/100km, mikä varmaan on aika lähellä vuosittaistakin.

Ajo koostuu lyhyistä maantieosuuksista ja kaupunkiajosta. Kesäkuussa oli hiukan pidempääkin ajoa.

Ja auto on siis tuo -91 w124 automaatti 2 litran koneella.
200 E A -91
Avatar
pude
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 09.07.2004 14:25
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja pude »

MaQe kirjoitti:W202 C230 Kompressor - keskikulutus 10 l/100km - puolet ajosta taajama kruisailua ja puolet pidempää (myös kärryn kera)
Edit: tarkennetaan vielä että kulutusmittaus perustuu vasta ~2 tkm matkaan
Samoilla kulutuksilla meidänkin kompura liikkuu, kympin pinnassa keskikulutus on ollut, ei ollenkaan paha.
MB C230 Kompressor -96 (vaimon)
MB 200 D -89
ex - useita pystylamppuja
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

mege kirjoitti:Olen seurannut kulutusta tankkaus.com:ssa nyt 6 kuukautta. Suurin kuukausittainen kulutus oli helmikuussa 10,4 l/100km, pienin kesäkuussa 8,3 l/100km.
Koko kuudenkuukauden keskikulutus on ollut 9,39 l/100km, mikä varmaan on aika lähellä vuosittaistakin.

Ajo koostuu lyhyistä maantieosuuksista ja kaupunkiajosta. Kesäkuussa oli hiukan pidempääkin ajoa.

Ja auto on siis tuo -91 w124 automaatti 2 litran koneella.
http://tankkaus.com

/Jo vain
300 SE
M.R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ke 14.07.2004 21:54
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja M.R »

Oxanen kirjoitti:190E 2.3-16 Lapin reissulla meni noin 7 litraa satkulla, jota en meinannu uskoo millään. Keskinopeus varmaan noin 120. Selvästi tuo 16V pannu alkaa vasta toimiin oikeen vitos vaihteella tuolla 3000 kierroksen kohilla. Ilmeisesti niitä nokkia ei oo tehty alakierros vääntöön, sen kyllä näkee niistä... :D
Joo sama täällä syö lähelle saman kun 2.0L tai jopa vähemmän riippuu ajo tyylistä noin 8L/100km.
Vitosvaihde ei oikein 80-100 ajuun.
Mersu on Mersu vaikka voissa paistas...

W124 300TDT -90
W123 240D -84

EX:
W210 220D -97
W210 220D -96
W124 300TDT -92
W124 200D -94
W202 200cdi -01
190E 2.3-16v -85
W123 300D -84 2h paku
190E 2.3-16v -87
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jo vain kirjoitti: http://tankkaus.com

/Jo vain
Näppärän tuntuinen palvelu. :D
Pasi M, saisiko foorumille aikaan mitään vastaavaa. :roll: :?: :oops:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

about pelkkää kaupunki/taajama-ajoa tässä ajellaan.. ja tuntuu siltä et toi kärry veis paljon vähemmän bensaa kun ajelee kolmosella eikä Dllä kaupungissa.. tollasia alle 60kmh vauhteja. dllä ehkä 17l, kolmosella 14l.. paitsi mun kaasujalalla +20 :D
maantiellä sit menee melko vähän, mutsin 1,3 vwgolf vie about yhtäpaljon. sitäkun joutuu huudattaan ja mersussa riittää kun pikkasen koskee kaasuun :)

ja autohan oli 500sec
jamavi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 23.10.2003 19:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jamavi »

Bf109 kirjoitti
Automaattlootalla oleva C-180 farkku vuodelta 1999 nielee 7.0-7.4 litraa maantieajossa, normaalit ovat 8.2-8.6 litraa. Kaupungissa pikkuisen polkaisemalla ei ole temppu eikä mikään saada tuota viemään yli 9 litraa.
Tutulta kuulostaa, paitsi että oma manuaalilootalla oleva vie karvan verran enemmän, mitä olen tankkauskohtaisesti kulutuksia seurannut ( :?: ). Kunnossa pitäisi auton olla ja kilsoja ankeat 124tkm :roll: :

- matka-ajossa alimmillaan ~7,5l/100km:lla vaikka kenkää antaisi kunnollakin
- ilmastointi tuo arviolta litran lisää
- kaupunkiajossa ~8,5-9,5 litraa
- kaupunkiajossa talvipakkasilla olen saanut laskennalliseksi kulutukseksi hulppeat ~10,5l/100km:lla, mutta silloin on kyse ollut tosiaan paukkupakkasista ja jatkuvasta pienestä "kauppakassimatkasta" :wink:, missä 5km:n matkalla moottori on juur´ lämmennyt, mutta sitten ollaankin oltu perillä.
............................................................
C180T (202 farkku) -96 Esprit
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

mooze kirjoitti:tuntuu siltä et toi kärry veis paljon vähemmän bensaa kun ajelee kolmosella eikä Dllä kaupungissa..
Komppaan. Syy on varmaan siinä, että kolmosella on jo voimansiirrosta "tyhjät pois" eli kaasunpainamiseen reagoidaan samoin kuin manuaalissakin. Nelosella taas pitää odottaa että kierrokset nousevat (ainakin M103:n tapauksessa) tuonne 2000 kieppeille jolloin vasta laatikossa "nappaa kiinni". Aina se jotain tyhjän painaminen kuluttaa. Lisäksi ainakin tuossa kutosessa saa vielä painaa pikkukierroksilla aika syvälle kaasua, kun alavääntö ei ole ihan kovin mahdollinen.

Ohjekirjan mukaan muuten ainakin W124 300TE tosiaan kuluttaa manuaalina kaupungissa enemmän kuin automaattina.

Tiedä sitten, laskin oman kulutuksen tässä kun tuli tankillinen poltettua pikkutie + taajamapyörityksessä. Tulos 15,4 l/100 km. Paljon mutta olosuhteet huomioiden ymmärrettävässä määrin. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

eikun se ero on siinä et toi sec lähtee kakkosella normaalisti.. vast kickdown vaihtaa ykköselle. se vois kato vaik silleen epämiellyttävästi nykästä muuten kun painaa varomattomasti kaasua :wink:
keppi kolmosasennossa se lähtee ykkösellä. ja senlisäks tosson sikapitkät välitykset, kaasupohjassa vaihtuu kolmoselta neloselle about 225kmh. niin ihan turhaan se hakee nelosta sisään kaupunkiajossa
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kuuluukohan tuon secin laatikon muuten toimia noin? Kyllä se minunkin W124:n loota lähtee kakkosella liikkeelle, jos keppi on D- TAI 3-pykälässä. Vasta jos valitsin on 2-pykälässä, auto lähtee ykkösellä liikkeelle ja vetää rajoittajaan asti ennen kuin kytkee kakkosta.

Mutta saman "suotta sitä neloselle vaihtamaan"-ajatuksen ympärillähän tässä ollaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
mooze
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 13.07.2003 23:01

Viesti Kirjoittaja mooze »

no en kyl osaa sanoa, tos secissä ton lootan pitäis toimii just noin. laittaa sen kolmospykälän silmään niin lähtee ykkösellä liikkeelle eikä vaihda neloselle, muuten musta toimii ihan normaalisti, samallailla kun keppi d:llä.. mut sutii aikahelposti vaik sateella talvesta puhumattakaan.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

mooze kirjoitti:mut sutii aikahelposti vaik sateella talvesta puhumattakaan.
Epäilemättä. :twisted: :twisted:

Muuten uskon kyllä sanaasi laatikon toiminnasta. Se vaan noin äkkiseltään sattui silmään..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

190E kulutti 6.5-11litraa sataselle ajosta riippuen mutta normaali kulutus kesällä 8,3-8,8 ja talvella 8,8-9,4 ja sai hanaa jos meni 10l niin tiesi että huoltoa pitää tehdä...ja jäärata kulutus jotain 14 litraa...kuitenkin talvellakin reilusti alle 10l auto oli 2.0 ja manuaali...
Vastaa Viestiin