w201 ongelmia
Re: w201 ongelmia
Voi olla siltikin ettei yj-releen tinaus auta vaan se on entinen.
epäonnistumisen prosentti näissä kuitenkin on.Jos voisit kokeilla toisen auton releellä niin tietäsimme enmmän tästä.
tutkikos muut alipaine ja huohotin letkut ja etenkin ne missä ne on kiinni esim.lisäilmaluistissa.
Nyt en muista mutta olikos lisäilma luisti putsattu koska paskaisena se ei kerkeä reagoimaan ecun käskyyn.
epäonnistumisen prosentti näissä kuitenkin on.Jos voisit kokeilla toisen auton releellä niin tietäsimme enmmän tästä.
tutkikos muut alipaine ja huohotin letkut ja etenkin ne missä ne on kiinni esim.lisäilmaluistissa.
Nyt en muista mutta olikos lisäilma luisti putsattu koska paskaisena se ei kerkeä reagoimaan ecun käskyyn.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
En tutkinu sen enempää mitään letkuja eikä lisäilmaluistia oo putsattu.. Vois ne vielä huomenna kattoo jos kiinnostusta löytyy yhtään.atlas kirjoitti:Voi olla siltikin ettei yj-releen tinaus auta vaan se on entinen.
epäonnistumisen prosentti näissä kuitenkin on.Jos voisit kokeilla toisen auton releellä niin tietäsimme enmmän tästä.
tutkikos muut alipaine ja huohotin letkut ja etenkin ne missä ne on kiinni esim.lisäilmaluistissa.
Nyt en muista mutta olikos lisäilma luisti putsattu koska paskaisena se ei kerkeä reagoimaan ecun käskyyn.
Re: w201 ongelmia
Sellanen tuli mieleen että kun ekan kerran irrottelin tota määränjakajaa ja noita ja laitoin takas kiinni ja lähin ajamaan niin tyhjäkäynti toimi kun unelma eikä meinannu sammuillakkaan, mutta yks niistä kovista bensaletkuista oli löysällä ja sieltä tuli bensaa välistä. Kiristelin sen ja ajattelin että nythän sen pitäs toimia niin sit alko taas tyhjäkäynti seilaamaan ja muuta paskaa. Mihinköhän tollanen viittais?
Merkkasin sen letkun tohon kuvaan minkä välistä tuli bensaa jos sillä nyt mitään väliä on. (http://i10.aijaa.com/b/00995/10750878.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
E: Mikä tuo palikka edes on mihin tuo merkattu letku menee?
Merkkasin sen letkun tohon kuvaan minkä välistä tuli bensaa jos sillä nyt mitään väliä on. (http://i10.aijaa.com/b/00995/10750878.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
E: Mikä tuo palikka edes on mihin tuo merkattu letku menee?
Re: w201 ongelmia
toi menee paineensäätimelle ja sitten tankkiin.Eli toinen letku määränjakajan toisellapuolen on sisään tuleva paine.
Paineensäätimen rikkoutuminen on kyllä harvinaista jos miettii sitä että nyt siellä on liianpaljon painetta ja vuoto tasoitti tai pudotti sitä.
Järjellä ajatellen että vanha kulunut jakaja työntää liikaa ainetta ja siksi iso paine/normipaine sotkee sitä.Toisekseen pumppu kyllä työntää reilusti tavaraa että vuodon on oltava aika isoa että se laskisi paineita.
Paineensäätimen rikkoutuminen on kyllä harvinaista jos miettii sitä että nyt siellä on liianpaljon painetta ja vuoto tasoitti tai pudotti sitä.
Järjellä ajatellen että vanha kulunut jakaja työntää liikaa ainetta ja siksi iso paine/normipaine sotkee sitä.Toisekseen pumppu kyllä työntää reilusti tavaraa että vuodon on oltava aika isoa että se laskisi paineita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Kyllä sitä bensaa aika kovaa vauhtia sieltä välistä tuli. Mitähän tollanen uus jakaja maksais?atlas kirjoitti:toi menee paineensäätimelle ja sitten tankkiin.Eli toinen letku määränjakajan toisellapuolen on sisään tuleva paine.
Paineensäätimen rikkoutuminen on kyllä harvinaista jos miettii sitä että nyt siellä on liianpaljon painetta ja vuoto tasoitti tai pudotti sitä.
Järjellä ajatellen että vanha kulunut jakaja työntää liikaa ainetta ja siksi iso paine/normipaine sotkee sitä.Toisekseen pumppu kyllä työntää reilusti tavaraa että vuodon on oltava aika isoa että se laskisi paineita.
E: Miten tuo lisäilmaluisti on kiinni? pohjasta letku ainaki pois. ja miten sen puhistus? katoin jostai että jarrukliineriä purkillinen sisään?
Re: w201 ongelmia
Lisäilmaluisti on vaan siinä välissä "puristuksissa" , itelläki oli pirun tiukassa, repimällä, nitkuttamalla se lähti.
Just jotain jarrukliikerii, rasvanpoistoainetta yms. kaatelet sinne ja annat muhia vähän ja valuttelet pois
Just jotain jarrukliikerii, rasvanpoistoainetta yms. kaatelet sinne ja annat muhia vähän ja valuttelet pois

Re: w201 ongelmia
Putsasin lisäilmaluistin mutta ei se mitään vaikuttanu... Missä vika? alan pikkuhiljaa saaha tarpeekseni tosta mersusta... 

Re: w201 ongelmia
Mietin vaan tota kun tuo yks letku oli sillon löysällä ja valutti bensaa pihalle mutta mersu toimi sillon hyvin, että saisko sitä bensansyöttöö jostain pienennettyä?
E: ja missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee? sen vois putsata varmuudenvuoks
E: ja missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee? sen vois putsata varmuudenvuoks
Re: w201 ongelmia
Imusarjassa muistaakseni kolmos- ja nelossylinterin röörien välissä.M.M93 kirjoitti:...missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee? sen vois putsata varmuudenvuoks
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: w201 ongelmia
Mites voiko tolle bensansyötölle tehä mitään? en usko että se tyhjäkäyntimoottorin puhistus vaikuttaa mitääntomant kirjoitti:Imusarjassa muistaakseni kolmos- ja nelossylinterin röörien välissä.M.M93 kirjoitti:...missä tuo tyhjäkäyntimoottori sijaitsee? sen vois putsata varmuudenvuoks
tomant
Re: w201 ongelmia
Putsaa se lisäilma luisti nyt kuitenkin ja bensan paineen säätöä voi kaiketi säätää kun otat tankki linjaan menevän nipan irti niin siellä sisällä itse säätimessä on kuusiokolo ruuvi.Mutta omalla vastuulla sitten ja laske vaikka kierroksia paljon pyörittelit että saat takaisin.Siitä en ole varma että säätääkö se siitä ruuvista painetta mutta sellainen siellä sisällä on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Putsasin sen jo eikä vaikuttanu mitää.atlas kirjoitti:Putsaa se lisäilma luisti nyt kuitenkin ja bensan paineen säätöä voi kaiketi säätää kun otat tankki linjaan menevän nipan irti niin siellä sisällä itse säätimessä on kuusiokolo ruuvi.Mutta omalla vastuulla sitten ja laske vaikka kierroksia paljon pyörittelit että saat takaisin.Siitä en ole varma että säätääkö se siitä ruuvista painetta mutta sellainen siellä sisällä on.
E: mites voiko lambda olla paskana?
Re: w201 ongelmia
Se lambda pitäisi mitata että toteaisi sen kunnon ettei tartte turhaan uutta ostaa.
Entä se paineen säätimen pyörittely?
Entä se paineen säätimen pyörittely?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Otin lambdan johot irti ja käynti ei muuttunu mitenkää. Oisko se paskana?atlas kirjoitti:Se lambda pitäisi mitata että toteaisi sen kunnon ettei tartte turhaan uutta ostaa.
Entä se paineen säätimen pyörittely?
Missä se paineen säädin tarkalleen sijaitsee?
Re: w201 ongelmia
Tuossa ylempänä kysyit mikä putki ,kuva,niin sen jälkeen sellainen metalli pötkö alenpana.
Otapa käynnissä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
se että otit lambdan johdon irti ei kerro mitään sen kunnosta.
Voi olla muuten että bensan paine muutti auton käytöstä niin ala ja ylä kammion paine ero on nyt väärin.
Sitä säätää EHA.
sitä voi säätää itsekin kun on ampperimittari mutta korjaamossa sen saa kätevästikin.
Otapa käynnissä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
se että otit lambdan johdon irti ei kerro mitään sen kunnosta.
Voi olla muuten että bensan paine muutti auton käytöstä niin ala ja ylä kammion paine ero on nyt väärin.
Sitä säätää EHA.
sitä voi säätää itsekin kun on ampperimittari mutta korjaamossa sen saa kätevästikin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Otin yj-releen pois niin käynnisty hieman huonommin mutta kierrokset oli vähän korkeammalla kun releen ollessa kiinni. Silti kävi epätasaisesti. Meen kohta ihmettelemään sitä säädintäatlas kirjoitti:Tuossa ylempänä kysyit mikä putki ,kuva,niin sen jälkeen sellainen metalli pötkö alenpana.
Otapa käynnissä yj-rele irti niin muuttuuko käynti?
se että otit lambdan johdon irti ei kerro mitään sen kunnosta.
Voi olla muuten että bensan paine muutti auton käytöstä niin ala ja ylä kammion paine ero on nyt väärin.
Sitä säätää EHA.
sitä voi säätää itsekin kun on ampperimittari mutta korjaamossa sen saa kätevästikin.
E: loppuu kiinnostus. antaa seilata. ehjää pakosarjaa voi kaupitella yv:llä jos löytyy nii vois ajaa tukehtumatta pakokaasuihin.
Re: w201 ongelmia
Nämä ongelmat on vaan korjattav käyden yksitellen läpi vaikeissa tapauksissa ja yksittäisen vian löytäminen on melkein ihme.
Itse en ollut liittynyt forumille mutta luin kaikki mahdolliset topikit ja siitä sitten kaikki paikat läpikäyden sain omani pelaamaan ja on pelannutkin jo 7v ilman ongelmia.
Malttia ja perehtymistä vaan asiaan.
Jotain pikavirityksiä niin ongelma kertaantuu ja etsintä vaikeentuu.Muutenkin kannattaa laittaa orkkis systeemi toimimaan ja unohtaa sekasikiöt ja viritykset.
Jos muuten ei saa toimimaan niin satkulla varmaan saa toimivan koko imusarjan kaikkine roippeeneen ja alkaa sitten taas pelaamaan.
Itse en ollut liittynyt forumille mutta luin kaikki mahdolliset topikit ja siitä sitten kaikki paikat läpikäyden sain omani pelaamaan ja on pelannutkin jo 7v ilman ongelmia.
Malttia ja perehtymistä vaan asiaan.
Jotain pikavirityksiä niin ongelma kertaantuu ja etsintä vaikeentuu.Muutenkin kannattaa laittaa orkkis systeemi toimimaan ja unohtaa sekasikiöt ja viritykset.
Jos muuten ei saa toimimaan niin satkulla varmaan saa toimivan koko imusarjan kaikkine roippeeneen ja alkaa sitten taas pelaamaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w201 ongelmia
Täällä on asiaa ja hyviä kuvia. Harmi kun kaikki kuvat eivät ole enää nähtävissä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: w201 ongelmia
Tuota kuvaa kun katsoo, niin siinä on Ilmamäärämittarin takana (melkein -mittarin ja määränsäätimen välissä) tulpattu putki. Minun Mersusta tulppa puuttuu, mutta tähän hätään teippasin sen ja tyhjäkäyntiongelmat loppui siihen. Eli kylmänä käynti hiukan yli 1000 rpm, mutta laskee sitten 750 rpm ja lyhyen koeajolenkin perusteella käy tasaisesti myös ajon jälkeen.Tr3me kirjoitti:mites sen kumikaukalon saa vaihdettua sieltä ruiskun alta? Tai ns tarkistettua onko se ehjä.
Pitää toi ruisku irrottaa varmaankin? Pitääkö jotain letkuja irrotella? Muuta huomioitavaa?
Tässä nyt kuva ylhäältä päin jos helpompi selittää sen avulla (?)
Näkyykö kuvassa muita paikkoja mistä vois imuvuotoa katella tarkemmin?
http://aijaa.com/0088410717918" onclick="window.open(this.href);return false;
kiitos!
Mikähän virka tuolla putkentyngällä on, joka täytyy tulpata? Alfamerin oppaastakin sen näkee tulpattuna s. 4.17, kun tajuaa katsoa.
Kiitos Tr3melle kuvasta, jota kävin katselemassa rassauksen välissä. Käyntiongelmat voi olla pienestä kiinni. Tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8#p1006438" onclick="window.open(this.href);return false; luettavissa ongelmat joita oli ja mitä niille ehdin tehdä.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: w201 ongelmia
Ylimääräisiä lähtöjä esim.automaatille,ilmastoinnilla jos autossa nyt ei niitä ole.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-