Edit: enpä huomannu lukia tuota kakkossivua jossa aiheesta onkin ihan riittävästi tietoa

RE85 on ihan kisabensaan verrattavaa ainetta, joten ei sitä voi kyllä kuseksi moittiajsmp kirjoitti:Jos on rahat niin vähissä ettei 98:iin riitä niin parempi kun myy romut pois.Itse en mersuni tankkiin laita edes 95 saati sitten jotain muuta kusta.
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/" onclick="window.open(this.href);return false;Jonze kirjoitti:En ota kantaa näihin polttoaineasioihin, mutta olisi jees jos kehtaisit tehdä projektikertomuksen tuosta mekaruutan asennuksesta. Ja kun E85-asia etenee, niin kertoa vähän siitäkin. Veikkaan että moni olisi kiinnostunut!
Tietty hyvän asian puolestahan tässä soditaan....mutta itse tankkaan aika tarkkaan 4 krt /kk....60-70L kerta yleensä.Verkke kirjoitti:Nyt on kolmas tankillinen menossa 30% seoksella ja hyvin toimii (kerran meni vahingossa 40%, mutta toimi moitteettomasti silläkin) . Käynnistyvyydessäkään ei ole mitään eroa. Kulutus nousi noin 9%. Tällä haavaa Helsingissä 95E10 maksaa 1.744€ ja Re85 1.099€/ litra, joten litrahinnaksi tulee jotakuinkin 1.53€/l. Jos tankkaa 50 litraa ja otamme kulutuksen nousun huomioon, säästöä tulee E30:llä noin 4€/tankkaus.
Sergey kirjoitti:volvossapa temppu onki helppo että sen saa toimimaan. siis 244 740 yms. 1,2mm prikkoja vaan pari.
Tää on aina sama juttu, joku heittää tiedon murut ja sitten muut jää nuolemaan per....Verkke kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi tuo prikkahomma...? Toimiiko myös esim. 850/ S/V70 Volvoissa?
Nyt kyllä meni pullat väärään kurkkuun, mitä?Huikko kirjoitti:Siis onko LopenUupunut ja sjs sama mies?
Ehdin jo editoida....Huikko kirjoitti:Tuossa laittamassasi volvofoorumin linkissä on nimim. sjs kirjoittanut tuon saman tekstinpätkän S90:llä ja RE85:lla ajamisesta kuin mitä itse kirjoitit äsken tänne. Vai pitikö sen olla vain lainaus?
Tuonko uudet pullat jos meni pahasti lattialle?
ei taida näissä uusissa volvoissa enää olla k-jettiä... se prikka homma siis menee niin, että k-jetin määränsäätimen painetta nostetaan prikoilla ja siten lisätään polttoaineen määrää... ihan perustoimenpide jo turbotuksen alkutaipaleelta k-jetin kanssa...Verkke kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi tuo prikkahomma...? Toimiiko myös esim. 850/ S/V70 Volvoissa?
toimii toimii, ihan kuten muutkin koneet... mutta polttoaine puolelle vaatii muutoksia, uudemmat sähköruiskulliset muuttaisin megasquirtin ohjaamaksi (ja isommat suuttimet tietysti, mitä vakiona, että soppa riittäää) ja vanhempiin tekisin sellaisen muutoksen, että ke-jet vaihtuu megasquirtiksi...Samuli kirjoitti:Kukaan ei siis tiedä miten toi m104 toimis E85:llä vai toimiiko ollenkaan?
Niin siis tämähän on tällä Boschin ruiskulla jo varstettu versio...napa kirjoitti:toimii toimii, ihan kuten muutkin koneet... mutta polttoaine puolelle vaatii muutoksia, uudemmat sähköruiskulliset muuttaisin megasquirtin ohjaamaksi (ja isommat suuttimet tietysti, mitä vakiona, että soppa riittäää) ja vanhempiin tekisin sellaisen muutoksen, että ke-jet vaihtuu megasquirtiksi...Samuli kirjoitti:Kukaan ei siis tiedä miten toi m104 toimis E85:llä vai toimiiko ollenkaan?
saa sen toimimaan ke-jetilläkin, mutta ei missään tapauksessa niin hyvin, kuin esim. megalla (tai jollain muulla kalliimmalla moottorinohjauksella...)
mutta miksi yleensä haluat ajaa re85 on kysymys erikseen... varsinaista säästöä sillä ei saa aikaan, mutta virityspojekteissa tehoa kylläkin enemmän, mitä bensalla...
niin... kumpi se nyt on, ke-jet, vai uudempi sähköruisku, molemmat kun on bosch:n tekemiä...Samuli kirjoitti:
Niin siis tämähän on tällä Boschin ruiskulla jo varstettu versio...
Eipä kai siinä mitään varsinaista järkeä olekkaan mutta kaikkeahan pitäs kokeilla huvin ja harrastuksen vuoksi... Haluttas ite kokeilla miten paljon toi kulutus todellisuudessa nousee kun toi 30% kuulostaa aika lailla ylilyödyltä ,vaikkei se varmasti mahdotonta ole... oikeilla säädöillä tuskin on tuota luokkaa...
luultavasti se pitäis kyllä nimetä juuri noin, koska kaikki tieto RE85 on kyllä saatavilla netistäkin ihan ilmaiseksi ja vielä suhteellisen helposti...Huikko kirjoitti:RE85 for dummies kirja saattaisi myydä ihan hyvin...
Tähän pitää kommentoida että varmasti on monia aiheita joissa kysellään tyhmiä, hyvin monia.Huikko kirjoitti:RE85 for dummies kirja saattaisi myydä ihan hyvin...
Mistä ton boksin tilasit ja mitä kustansi? Pystyykö siis boksin asennuksen jälkeen ajamaan täysin RE85 bensalla? Mitä se boksi käytännössä muuttaa?TeemuL kirjoitti:Mulla kans C180 -94 ja toimii ilman muutoksia 50 / 50 asti, käy kyllä paikka paikoin laihalla, kylmänä ei oikei vastaa kaasuun ja kulutus ei mainittavasti noussu. Kesällä kokeilin 30 % bensaa 70 % viinaa ja jotain isompia käynti ominaisuuksia oli havaittavissa. Nyt syksyllä hommasin Bioethanol boxin, helppo ja nopea kytkeä. Kylmäkäynnistys ollut herkkä laji muuten jees. Tämän vuoden huhtikuusta lähtien olen lotraillut eikä vielä ole mitään tuon takia hajonnut, huomisesta ei kukaan tiedä.