Edit: enpä huomannu lukia tuota kakkossivua jossa aiheesta onkin ihan riittävästi tietoa
E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
-
H.Salminen
- Sisäänajossa

- Viestit: 22
- Liittynyt: Su 07.08.2011 21:28
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Mitäs se tuo KE-jetti muuten tykkää tuosta etanolista, onko mitään vaaraa että motti lahoaa ennenaikaisesti?? Siis normaali 95E10 seoksella.
Edit: enpä huomannu lukia tuota kakkossivua jossa aiheesta onkin ihan riittävästi tietoa
Edit: enpä huomannu lukia tuota kakkossivua jossa aiheesta onkin ihan riittävästi tietoa
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
RE85 on ihan kisabensaan verrattavaa ainetta, joten ei sitä voi kyllä kuseksi moittiajsmp kirjoitti:Jos on rahat niin vähissä ettei 98:iin riitä niin parempi kun myy romut pois.Itse en mersuni tankkiin laita edes 95 saati sitten jotain muuta kusta.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Just oli juttua M100 foorumilla kun jenkkilässäkin on sitä 10% etanolia, riippuen vähän osavaltiosta. Pelkäävät että pilaa mekaanisen rivimäntäpumpun tiivisteet. Eikös sodan aikana ollut viinabensaa, millähän gasolla ne lensi niitä DB ruiskumoottorilla varustettuja Messerschmittejä? Tosin ei kait niille tunteja niin paljon tullut että olisi tiivisteet pettäneet...
Onneksi tuolta rajan takaa saa oikeaa bensaa edelleen
.
Onneksi tuolta rajan takaa saa oikeaa bensaa edelleen
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
http://www2.kyamk.fi/~ael6sisu/" onclick="window.open(this.href);return false;Jonze kirjoitti:En ota kantaa näihin polttoaineasioihin, mutta olisi jees jos kehtaisit tehdä projektikertomuksen tuosta mekaruutan asennuksesta. Ja kun E85-asia etenee, niin kertoa vähän siitäkin. Veikkaan että moni olisi kiinnostunut!
tuolla on enshätään kuvia jota joskus laitoin projektin aikana. pitänee kirjotella enempi faktaa jahka kerkiää.
mutta pääosin suurimmat muutokset:
- KE-jetti helvettiin ja ohjausyksikkö myös
- sytkä originaali (pelaa siis ilman ke-jetin boksia)
- imusarjan suutinreiät pitää porata isommiksi ellei satu löytämään kapeita suuttimia
- plenumin muutos, joskin turha jos lisää vaan TPS-anturin alkuperäselle kaasuläpälle ni sekin riittää.
- johtosarjan tilasin valmiina samalla kun tuon megan rakennussarjan ostin. ei kaduttanu pätkääkään, koska nopeutti saakelisti asennusta (johtosarjan hinta oli jotain 40-50e luokkaa)
- imuilmalle piti lisätä anturi, jäähdytysnesteen anturi käy suoraan megalle kun käyttää easytherm ohjelmaa
- bensatukki ja suuttimet on Saab 900S:stä, ja siinä sattuu jako suoraan kohilleen, ei vaatinu muutoksia. Samat tukit varmaan kaikissa 80-90 luvun alun saabeissa. myös bensapaineen säädin eli ihan perus 3 bar klunssi on samasta saabista
- bensaletkut kiinni tukkiin
- pari relettä jotka ohjaa alkuperästä bensapumppua ja lambdan lämmitystä
- megan boksin asensin samaan paikkaan ku KE-jetin alkuperänen eli sinne akun taakse
- jos haluaa säädöt helposti kohalleen ja pienennettyä bensankulutusta ni laajakaistalambda on sitte ehdoton. kyllä kapeakaistallakin saa sen 14.7 sopan, mutta kaikki muu onkin sitte arvailua...
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Nyt on kolmas tankillinen menossa 30% seoksella ja hyvin toimii (kerran meni vahingossa 40%, mutta toimi moitteettomasti silläkin) . Käynnistyvyydessäkään ei ole mitään eroa. Kulutus nousi noin 9%. Tällä haavaa Helsingissä 95E10 maksaa 1.744€ ja Re85 1.099€/ litra, joten litrahinnaksi tulee jotakuinkin 1.53€/l. Jos tankkaa 50 litraa ja otamme kulutuksen nousun huomioon, säästöä tulee E30:llä noin 4€/tankkaus.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Tietty hyvän asian puolestahan tässä soditaan....mutta itse tankkaan aika tarkkaan 4 krt /kk....60-70L kerta yleensä.Verkke kirjoitti:Nyt on kolmas tankillinen menossa 30% seoksella ja hyvin toimii (kerran meni vahingossa 40%, mutta toimi moitteettomasti silläkin) . Käynnistyvyydessäkään ei ole mitään eroa. Kulutus nousi noin 9%. Tällä haavaa Helsingissä 95E10 maksaa 1.744€ ja Re85 1.099€/ litra, joten litrahinnaksi tulee jotakuinkin 1.53€/l. Jos tankkaa 50 litraa ja otamme kulutuksen nousun huomioon, säästöä tulee E30:llä noin 4€/tankkaus.
Joten säästö olisi siellä 20€ / kk.....
Ihan heti ei juolahda mieleen miksi lotraisin tankkauspisteellä sekoitellen polttoaineita...?
Tuon 20€ voi säästää ajamalla ärrälle fillarilla....ja sen saattaa parhaassa tapauksessa menettää tuhatkertaisena jos sotkulitku aiheuttaa jotakin vauriota. Toinen on tehon aleneminen...haluan kyllä nauttia kaikista kaakeista jotka pellin alle on tehtaalla asennettu.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Tuolla 30% seoksella tehon aleneminen on vähäistä, jos sitä on lainkaan. Sanotaan, että jos ei tietäisi tankissa olevan 30% seos, ei huomaisi mitään.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
volvossapa temppu onki helppo että sen saa toimimaan. siis 244 740 yms. 1,2mm prikkoja vaan pari.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Sergey kirjoitti:volvossapa temppu onki helppo että sen saa toimimaan. siis 244 740 yms. 1,2mm prikkoja vaan pari.
Heitetäänkö ne prikat tankkiin ?
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Nytkun tämä innostus tuntuu olevan tähänkin hommaan tulossa suomeen, niin mitä tommoselle M104 koneelle sitten tarvii tehä jotta se E85:lla pelaa ilman mitään läträämisiä?
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
tosiaan mihin ne prikat ?
...hyvin mennyt ilman mitään prikkojakin
...hyvin mennyt ilman mitään prikkojakin
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Minuakin kiinnostaisi tuo prikkahomma...? Toimiiko myös esim. 850/ S/V70 Volvoissa?
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Tää on aina sama juttu, joku heittää tiedon murut ja sitten muut jää nuolemaan per....Verkke kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi tuo prikkahomma...? Toimiiko myös esim. 850/ S/V70 Volvoissa?
Nimittäin ihan mielenkiintoinen juttu jos muutama prikka jonnekin asennettuna saa volvon käymään kuin kuuraketti E85 polttonesteellä....ilman että niitä prikkoja joutuu itse nielemään
Koitin jo kookelia mutta ei tärpät....tärpänny.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Mulla kans S90 kulee RE85:llä ja kans ollaan ruotsissa ajettu sikäläisellä E85 bensalaadulla ongelmitta, noin 10-15tkm parin kesän aikana.
Autolle tehty VAIN YKSI toimenpide, ei siis YHTÄÄN muuta:
Moottorin lämpöanturista (termarikotelossa ohjaustehostinsäiliön takana) irroitettu kaapeliliitin, ja vain toinen liittinsieluista irroitettu itse johtosarjasta, ja tilalle kytketty kaksinapainen johto, yksi pää kumpaankin irtonaiseen liittimeen, ja tämä kaksinapainen johto viety kabiiniin jossa vaihtokytkin ja olikos 2K vastus. Alle 30ºc moottorilämmöllä annetaan KÄYNNISTYKSEN ajan "kylmästartti" nappia, ja auto toimii normaalisti. Ainoa "ongelma" on moottorin ollessa alle 30ºc lämmin ja lähtee ajamaan, ni saattaa joskus vähän "miettiä" (hädintuskin huomaa) kiihdyttäessä.
Viimeisen pakokaasutestin tein RE85 tankissa ja hyvin meni, tosin pakokaasuarvot about samaa luokkaa kun bensalla...
Kulutus on aika tarkkaan 23-27% enemmän kun bensalla (S90 maantiellä 12 vs 10L/100km, 13 vs 16,5L/100km kaupungissa), ja bensan hinnan ollessa tällähetkellä 1,469€/L ja RE85 1,169€/L, tulee 30snt tai 25,6% hintaeroa, joten ajaminen tuolla EI kannata, uskallan melkein väittää että ei missään ajoneuvossa...
Vai voiko joku kertoa että esim. TEHDAS FlexFuel auto veisi alle 20% enemmän E85:sta kun bensaa?
340 volvo 2,5L 16v turbovinokoneella kulkee kans E85 voimalla ja tuolla 25% lisäyksellä Megasquirt bensakarttaan, samaten veneen samanlainen vinokone, veneessä ajaminen kannattaa, koska ero on karvan alle 20% kovan rasituksen takia.
Tämmöisen bongasin....
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=932.15" onclick="window.open(this.href);return false;
Prikkoja ei kukaan mainitse.
Autolle tehty VAIN YKSI toimenpide, ei siis YHTÄÄN muuta:
Moottorin lämpöanturista (termarikotelossa ohjaustehostinsäiliön takana) irroitettu kaapeliliitin, ja vain toinen liittinsieluista irroitettu itse johtosarjasta, ja tilalle kytketty kaksinapainen johto, yksi pää kumpaankin irtonaiseen liittimeen, ja tämä kaksinapainen johto viety kabiiniin jossa vaihtokytkin ja olikos 2K vastus. Alle 30ºc moottorilämmöllä annetaan KÄYNNISTYKSEN ajan "kylmästartti" nappia, ja auto toimii normaalisti. Ainoa "ongelma" on moottorin ollessa alle 30ºc lämmin ja lähtee ajamaan, ni saattaa joskus vähän "miettiä" (hädintuskin huomaa) kiihdyttäessä.
Viimeisen pakokaasutestin tein RE85 tankissa ja hyvin meni, tosin pakokaasuarvot about samaa luokkaa kun bensalla...
Kulutus on aika tarkkaan 23-27% enemmän kun bensalla (S90 maantiellä 12 vs 10L/100km, 13 vs 16,5L/100km kaupungissa), ja bensan hinnan ollessa tällähetkellä 1,469€/L ja RE85 1,169€/L, tulee 30snt tai 25,6% hintaeroa, joten ajaminen tuolla EI kannata, uskallan melkein väittää että ei missään ajoneuvossa...
Vai voiko joku kertoa että esim. TEHDAS FlexFuel auto veisi alle 20% enemmän E85:sta kun bensaa?
340 volvo 2,5L 16v turbovinokoneella kulkee kans E85 voimalla ja tuolla 25% lisäyksellä Megasquirt bensakarttaan, samaten veneen samanlainen vinokone, veneessä ajaminen kannattaa, koska ero on karvan alle 20% kovan rasituksen takia.
Tämmöisen bongasin....
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=932.15" onclick="window.open(this.href);return false;
Prikkoja ei kukaan mainitse.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Siis onko LopenUupunut ja sjs sama mies?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Nyt kyllä meni pullat väärään kurkkuun, mitä?Huikko kirjoitti:Siis onko LopenUupunut ja sjs sama mies?
Kuka sjs ? Ja missä ?
E: katosvaan....tosiaan tuon kopioimani tekstin kirjoittaja on sjs.
EN OLE SAMA HENKILÖ.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Tuossa laittamassasi volvofoorumin linkissä on nimim. sjs kirjoittanut tuon saman tekstinpätkän S90:llä ja RE85:lla ajamisesta kuin mitä itse kirjoitit äsken tänne. Vai pitikö sen olla vain lainaus?
Tuonko uudet pullat jos meni pahasti lattialle?
Tuonko uudet pullat jos meni pahasti lattialle?
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Ehdin jo editoida....Huikko kirjoitti:Tuossa laittamassasi volvofoorumin linkissä on nimim. sjs kirjoittanut tuon saman tekstinpätkän S90:llä ja RE85:lla ajamisesta kuin mitä itse kirjoitit äsken tänne. Vai pitikö sen olla vain lainaus?
Tuonko uudet pullat jos meni pahasti lattialle?
Oli lainaus ja alla linkki keskusteluun......
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Kukaan ei siis tiedä miten toi m104 toimis E85:llä vai toimiiko ollenkaan?
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
ei taida näissä uusissa volvoissa enää olla k-jettiä... se prikka homma siis menee niin, että k-jetin määränsäätimen painetta nostetaan prikoilla ja siten lisätään polttoaineen määrää... ihan perustoimenpide jo turbotuksen alkutaipaleelta k-jetin kanssa...Verkke kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi tuo prikkahomma...? Toimiiko myös esim. 850/ S/V70 Volvoissa?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
toimii toimii, ihan kuten muutkin koneet... mutta polttoaine puolelle vaatii muutoksia, uudemmat sähköruiskulliset muuttaisin megasquirtin ohjaamaksi (ja isommat suuttimet tietysti, mitä vakiona, että soppa riittäää) ja vanhempiin tekisin sellaisen muutoksen, että ke-jet vaihtuu megasquirtiksi...Samuli kirjoitti:Kukaan ei siis tiedä miten toi m104 toimis E85:llä vai toimiiko ollenkaan?
saa sen toimimaan ke-jetilläkin, mutta ei missään tapauksessa niin hyvin, kuin esim. megalla (tai jollain muulla kalliimmalla moottorinohjauksella...)
mutta miksi yleensä haluat ajaa re85 on kysymys erikseen... varsinaista säästöä sillä ei saa aikaan, mutta virityspojekteissa tehoa kylläkin enemmän, mitä bensalla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Niin siis tämähän on tällä Boschin ruiskulla jo varstettu versio...napa kirjoitti:toimii toimii, ihan kuten muutkin koneet... mutta polttoaine puolelle vaatii muutoksia, uudemmat sähköruiskulliset muuttaisin megasquirtin ohjaamaksi (ja isommat suuttimet tietysti, mitä vakiona, että soppa riittäää) ja vanhempiin tekisin sellaisen muutoksen, että ke-jet vaihtuu megasquirtiksi...Samuli kirjoitti:Kukaan ei siis tiedä miten toi m104 toimis E85:llä vai toimiiko ollenkaan?
saa sen toimimaan ke-jetilläkin, mutta ei missään tapauksessa niin hyvin, kuin esim. megalla (tai jollain muulla kalliimmalla moottorinohjauksella...)
mutta miksi yleensä haluat ajaa re85 on kysymys erikseen... varsinaista säästöä sillä ei saa aikaan, mutta virityspojekteissa tehoa kylläkin enemmän, mitä bensalla...
Eipä kai siinä mitään varsinaista järkeä olekkaan mutta kaikkeahan pitäs kokeilla huvin ja harrastuksen vuoksi... Haluttas ite kokeilla miten paljon toi kulutus todellisuudessa nousee kun toi 30% kuulostaa aika lailla ylilyödyltä ,vaikkei se varmasti mahdotonta ole... oikeilla säädöillä tuskin on tuota luokkaa...
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
niin... kumpi se nyt on, ke-jet, vai uudempi sähköruisku, molemmat kun on bosch:n tekemiä...Samuli kirjoitti:
Niin siis tämähän on tällä Boschin ruiskulla jo varstettu versio...
Eipä kai siinä mitään varsinaista järkeä olekkaan mutta kaikkeahan pitäs kokeilla huvin ja harrastuksen vuoksi... Haluttas ite kokeilla miten paljon toi kulutus todellisuudessa nousee kun toi 30% kuulostaa aika lailla ylilyödyltä ,vaikkei se varmasti mahdotonta ole... oikeilla säädöillä tuskin on tuota luokkaa...
tuo kulutus juttu on ihan puhdasta matematiikkaa... jos haluat samat tehot, niin re85 pitää polttaa vastaavasti sen n. 30% enemmän, eli kulutus nousee niin paljon, että hinta/km pysyy käytännössä samana... voithan säätää ruiskun laihalle myös bensalla ja saat ihan samat vaikutukset -> konerikon riski kasvaa ja tehot putoaa
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
RE85 for dummies kirja saattaisi myydä ihan hyvin...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
luultavasti se pitäis kyllä nimetä juuri noin, koska kaikki tieto RE85 on kyllä saatavilla netistäkin ihan ilmaiseksi ja vielä suhteellisen helposti...Huikko kirjoitti:RE85 for dummies kirja saattaisi myydä ihan hyvin...
ei sillä, että vastustaisin näitä RE85 kokeita, mutta vois sitä nyt hieman omatoimisestikin yrittää sitä tietoa etsiä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Tähän pitää kommentoida että varmasti on monia aiheita joissa kysellään tyhmiä, hyvin monia.Huikko kirjoitti:RE85 for dummies kirja saattaisi myydä ihan hyvin...
Itsellä ei ainakaan ole tästä E85 bensiinistä mitään tietoa ja etsiessä prikoille käyttöä ei hakusanat oikein osuneet mitenkään kohdalleen....ja ihan mielenkiinnosta halusin tietää miten pelkillä prikoilla voi säätää sen volvon tuolle spurgusopalle käyväksi.
Yleensä mikä itselle on päivänselvää, aiheesta esitetyt yksinkertaiset kysymykset saattavat tuntua tyhmille.....törmään päivittäin asiaan selittäessäni RAU ja LVI asioita ihmisille jotka eivät asiasta tiedä mitään.....onhan se ihan perseestä kun toinen ei ymmärrä....minusta kun nämä asiat on opetettu peruskoulussa....
Vieläkin enemmän perseestä on neuvoa kolmenkymmenen miehen yrityksen omistajalle kuinka työt tulisi tehdä....siinä monasti miettii että kuinka tuokin firma on tuohon kokoon ja tulokseen päässyt ?
E: tämän yksinkertaisen kytkärin selittäminen tähän mennessä ainakin kolmellekymmenelle diplomi-inssille ja urakoitsijalle
on eniten rassannut....täysin peruskauraa johon netistä löytyy selkeät rautalankaohjeet.
http://aijaa.com/v.php?i=002747691409.png" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Mä pistin 30% seoksen tänään sisuksiin, alkumetreillä ei ainakaan havaittavissa mitään normaalista poikkeavaa.
MB C 180 Esprit -94
Skoda Superb 2.5TDI V6 -06
Skoda Superb 2.5TDI V6 -06
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Mulla kans C180 -94 ja toimii ilman muutoksia 50 / 50 asti, käy kyllä paikka paikoin laihalla, kylmänä ei oikei vastaa kaasuun ja kulutus ei mainittavasti noussu. Kesällä kokeilin 30 % bensaa 70 % viinaa ja jotain isompia käynti ominaisuuksia oli havaittavissa. Nyt syksyllä hommasin Bioadapter boxin, helppo ja nopea kytkeä. Kylmäkäynnistys ollut herkkä laji muuten jees. Tämän vuoden huhtikuusta lähtien olen lotraillut eikä vielä ole mitään tuon takia hajonnut, huomisesta ei kukaan tiedä.
Viimeksi muokannut TeemuL, Ma 05.11.2012 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E20 ja E30 bensiinin pikainen käyttökokeilu
Mistä ton boksin tilasit ja mitä kustansi? Pystyykö siis boksin asennuksen jälkeen ajamaan täysin RE85 bensalla? Mitä se boksi käytännössä muuttaa?TeemuL kirjoitti:Mulla kans C180 -94 ja toimii ilman muutoksia 50 / 50 asti, käy kyllä paikka paikoin laihalla, kylmänä ei oikei vastaa kaasuun ja kulutus ei mainittavasti noussu. Kesällä kokeilin 30 % bensaa 70 % viinaa ja jotain isompia käynti ominaisuuksia oli havaittavissa. Nyt syksyllä hommasin Bioethanol boxin, helppo ja nopea kytkeä. Kylmäkäynnistys ollut herkkä laji muuten jees. Tämän vuoden huhtikuusta lähtien olen lotraillut eikä vielä ole mitään tuon takia hajonnut, huomisesta ei kukaan tiedä.
MB C 180 Esprit -94
Skoda Superb 2.5TDI V6 -06
Skoda Superb 2.5TDI V6 -06





