Terveisin Ola94
mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
Terve eli kiinnostais onko automaatti laatikot kestäviä ja kuinka kestää kilometrejä
Terveisin Ola94
Terveisin Ola94
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
Meidän 202-korisen 722.6-loota on kestänyt vikaantumatta 594tkm. Öljyt vaihdettu aina säännöllisesti.
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
On aika laaja kysymys, mutta ovat kestäviä ja hyvin kestävät kilometrejä. Ylimitoitusta on riittävästi.ola94 kirjoitti:Terve eli kiinnostais onko automaatti laatikot kestäviä ja kuinka kestää kilometrejä![]()
Terveisin Ola94
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
kyllä se on nii että loota sen millin kestää kun hyvänä sitä pitää. Näis uudemmissa aivoloota voi täyttyä öljyllä ja sittehän se on mäsä. Ruottissa ainakin on vaihettu ainaki väyrysen aivolaatikoita uusiin ihan tehtaan takaisinvetokampanjalla, esim. minun autossa 220cdi w210 on uusi öljyyntynyt matolaatikko vaihdettu 2009 tukholman Vehossa veloituksetta.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
Askin saa rikki ihan minkä merkin vaan kun eteen päin liikkeessä laitat pakin tai päin vastoin,tai vauhdissa tempaiset pakin päälle.
Mersun aski tai jotkin mallit ei tykkää kylmillä öljyillä peruuttelusta ja pakin mäntä tai tiiviste pettää eli suositus jos ei ole aikaa lämmitellä öljyjä niin suoraan eteen päin lähtö talvi aaamuisin.Kesällä ei ole moista ongelmaa.
Jos osaa ropata koneita niin ei se automaatti niin kummoinen kapine ole korjata pikku juttuja .
Mersun aski tai jotkin mallit ei tykkää kylmillä öljyillä peruuttelusta ja pakin mäntä tai tiiviste pettää eli suositus jos ei ole aikaa lämmitellä öljyjä niin suoraan eteen päin lähtö talvi aaamuisin.Kesällä ei ole moista ongelmaa.
Jos osaa ropata koneita niin ei se automaatti niin kummoinen kapine ole korjata pikku juttuja .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
Onko facelift-väyrysissä vielä syytä noudattaa tätä neuvoa?Sergey kirjoitti:tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
W163 270 CDI automaatti 2004.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Ex: W210 200 CDI automaatti 2002.
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
en tiedä mutta minä ainakin teen niin ihan varalta. Vika ei ole tapahtuessaan iso, mutta työ on.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
W210 E420 T V8 1997 (210.272, M119.985, 722.625)
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
itse ajelin yhden talven tuolla omalla 300E:llä ja AINA kylmänä pakittaen tielle, eikä mitään ongelmia... jos se pakin männän tiiviste sieltä antautuu, niin kyllä se antautuu myös kesäkelilläSergey kirjoitti:tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
Tämän lähteen mukaan 5G-Tronic kestäisi 1079 Nm ja 7G-Ttronic "vain" 735 Nm.jukk kirjoitti:722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-B ... ansmission" onclick="window.open(this.href);return false;
Omassa autossa 722.6 tuntuisi kestävän ainakin 650 Nm.
Pieni erikoisuus monissa Mersun automaateissa on kaksi peruutusvaihdetta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: mercedes automaattilaatikon kestoikä ja kokemukset
65AMG mallien vääntö on usein rajattu 1000nm:iin juuri tästä syystä.JarkkoN kirjoitti:Tämän lähteen mukaan 5G-Tronic kestäisi 1079 Nm ja 7G-Ttronic "vain" 735 Nm.jukk kirjoitti:722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
E350CDI&A180CDI






