kyllä se on nii että loota sen millin kestää kun hyvänä sitä pitää. Näis uudemmissa aivoloota voi täyttyä öljyllä ja sittehän se on mäsä. Ruottissa ainakin on vaihettu ainaki väyrysen aivolaatikoita uusiin ihan tehtaan takaisinvetokampanjalla, esim. minun autossa 220cdi w210 on uusi öljyyntynyt matolaatikko vaihdettu 2009 tukholman Vehossa veloituksetta.
Askin saa rikki ihan minkä merkin vaan kun eteen päin liikkeessä laitat pakin tai päin vastoin,tai vauhdissa tempaiset pakin päälle.
Mersun aski tai jotkin mallit ei tykkää kylmillä öljyillä peruuttelusta ja pakin mäntä tai tiiviste pettää eli suositus jos ei ole aikaa lämmitellä öljyjä niin suoraan eteen päin lähtö talvi aaamuisin.Kesällä ei ole moista ongelmaa.
Jos osaa ropata koneita niin ei se automaatti niin kummoinen kapine ole korjata pikku juttuja .
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
Sergey kirjoitti:tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
Onko facelift-väyrysissä vielä syytä noudattaa tätä neuvoa?
722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
Sergey kirjoitti:tosiaan, 90 luvun mersuilla ei kannata talvikelissä lähteä pakki päällä parkkiruudusta! Aina jos vain mahdollista niin auto parkkiin siten että saa keulan menosuuntaan valmiiksi.
itse ajelin yhden talven tuolla omalla 300E:llä ja AINA kylmänä pakittaen tielle, eikä mitään ongelmia... jos se pakin männän tiiviste sieltä antautuu, niin kyllä se antautuu myös kesäkelillä ATF 220 ei kovallakaan pakkasella ole mitään tervaa...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jukk kirjoitti:722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
jukk kirjoitti:722.6 (NAG 1 tai 5G-Tronic) on ainoa loota jota uskalletaan käyttää Mersun V12-autoissa. Uudemmat laatikot ei kuulemma kestä vääntömomentteja yhtä hyvin.
Tämän lähteen mukaan 5G-Tronic kestäisi 1079 Nm ja 7G-Ttronic "vain" 735 Nm.
65AMG mallien vääntö on usein rajattu 1000nm:iin juuri tästä syystä.