Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
G12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 02.09.2012 20:04

Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja G12 »

Hei!

eka posti ja heti kysymys tyyliin "mikä on maailman tarkoitus" :lol: Pahoittelut tästä... :roll:

Mutta asiaan... Olen jo jonkin aikaa selaillut ja hakenut (kyllä, googlen lisäksi myös foorumin hakutoiminto on ollut käytössä ahkerasti) aktiivisesti tietoa tästä foorumista, ja tietty netistä muutoinkin. Hakujen kohde on tieto 90-luvun E, CE ja SEC malleista. Olen siis etsimässä perheeseen kakkosautoa joka tulisi lähinnä omaan, satunnaiseen, käyttööni joka olisi valtaosin ajoa maan- ja moottoritiellä kaksi-/kolmekymmentä kilometriä per reissu. - Kyseessä siis satunnainen työmatkailuajo silloin kun perheen pääauto (Touran) on hallituksen käytössä ja aikataulut menevät työmatkojen osalta ristiin.

Syy vanhojen Mersujen perään kuolaamiseen jonkin modernin kärryn sijaan on monitahoinen: mukana on paitsi annos nostalgiaa myös kyllästyminen siihen, että nykyautot nyt vain eivät tahdo olla kovinkaan luotettavia. - En tiedä ovatko 90-luvun mersutkaan, mutta sellainen mielikuva itselleni on muodostunut. Sitäpaitsi niitä kai voi korjauttaaa muuallakin kuin merkkihuollossa ja varaosiakin luulisi olevan saatavilla inhimilliseen hintaan. Korjauttaminen tosiaankin on edessä jos vehkeeseen tulee ongelma, sillä itse en ymmärrä tekniikasta yhtään mitään :oops:

Paitsi että auton tulisi siis tyydyttää nostalgian nälkääni, tulisi sen siis olla paitsi mahdollisimman LUOTETTAVA, myös ennen kaikkea vimosen päälle tukeva ja turvallinen ajettava isoilla teillä, valtaosin kulloinkin voimassa olevia nopeusrajoituksia noudattaen. Ikää allekirjoittaneella onkin jo sen verran, että arvostan nollasta sataan kiihtymisen sijaan hyvää polttoainetaloudellisuutta mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettenkö arvosta RIPEÄÄ käytännön ohituskiihtyvyyttä tieliikennelain hengessä. Toisin sanoen, vaikka 500 E:ssä kieltämättä on sitä JOTAKIN, pelkään pahoin, että siinä on sitä jotakin liikaa meikäläiselle (ja erityisesti allekirjoittaneen tilipussille nykyisin polttoainehinnoin). Kiteytän ylläolevan seuraavasti:

Haussa tukeva ja luotettava 90-luvun matka-ajoon soveltuva Mercedes jolla ei jää jalkoihin, mutta joka on kulutuksen suhteen mieluummin pihtaavaa kuin anteliasta sorttia. Lisäkriteerejä ovat seuraavat: ilmastointi, automaattivaihteisto, ABS-jarrut ja turvatyyny(t). Ovia voipi olla neljä tai kaksi, sillä ei ole niin väliä. Kunhan on komea näky! :wink:

Seuraavaksi kai pitäisi päättää onko haussa bensa vai dieseli; voisin kuvitella että bensa syystä, että ajomäärä ei riitä veron kattamiseen ja bensavehkeet kaiketi huoltaa halvemmalla(?). Hyvin perustellusti tietty dieselikin käy. Tykkään väännöstä muutenkin. Budjetti on venyvä tarpeen mukaan mutta sanotaan, että hintaa koko komeudelle joko kotimaasta ostettuna tai Saksasta noudettuna voisi olla mieluusti vähemmän kuin 12000€ mutta kaiketi kuitenkin kymppitonnin luokkaa, jotta autoa ei aivan heti tarvitsisi roudata korjaamolle (muistutan, että olen käsi tekniikan suhteen). Autossa saa olla "vähän munaakin", yes, mutta sporttisuus ja näyttävyys ei saa ylittää järjen ääntä mitä tulee luotettavuudeen, ajettavuuten maantiellä ja järjelliseen kulutukseen vaikka ohikin pitää päästä tarvittaessa. Huomaan kertaavani itsenäni jo toistamiseen eli on aika päättää lähetys tähän ja esittää nyt viimein se kysymys:

Yllä olevan perusteella mitä E/CE/SEC malliversioita ja/tai moottoriversioita suosittelisit ja miksi?

Sana on vapaa.

Arvostan näkemääsi vaivaa jeesata uusikkoa. Kiitos.

J.

ps. hieno foorumi!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

terrrve. SEC malliahan löytyy ko. ajanjaksolta kahta eri korimallia c126 ja c140.

CE on w/c124, mutta siinäkin on kahta eri sukupolvea. Jos se kerran pitää pihi olla niin sillon paras vaihtoehto on 220CE jossa on M111 nelosmoottori, minun mielestä erinomainen moottori, mutta ei sovi kyllä YHTÄÄN CE:n keulille. CE on ehdoton kutoskoneella, eli vaikkapa 320CE joka on se sivistynein ja uusin malli moottorisarjasta M104. Mun oma on 300CE-24 joka on siis sitä vanhempaa sukupolvea ja melkonen bensarohmu, vaikka eipä se 320... jonku 10% pienemmällä kulutuksella menee. ELi kun tähdet on hyvissä asemissa, alamäki ja hyvä sää niin voi alle 10l/100km päästä. 300-24 en oo kuin testimielessä päässyt alle 11l/100km.

c126 on aina hirveä bensasyöppö, mulla on toi 500SEL ja ei todellakaan kannata alkaa mittailemaan kulutusta jos haluaa nukkkua yöt hyvin. Onneks S-sarjan coupeissa ei ole edes yritetty käyttää mopomoottoreita. c140 taas... no niistä en tiedä juuri mitään mutta eipä nekään halpoja ole ajaa :D neliovisenahan w126 ja w140 saa kuusisylinteristä moponmoottoria kyllä, mutta se o kamala vehje enkä suosittele sellasia kenellekään.

Ainiin sähä mainitsit E:n... Joo-o siihenki mahtuu sitten W124 eli lankku ja sen kaksi eri sukupolvea ja sitten W210 eli väyrynen, eli kahta eri korimallia. Mut unoha ne E mallit ku kerran oot coupea hankkimassa. Vaikka ne teknisesti onkin samanlaisia niin... eipä se ole mukava harrastella 8)

niijoo ja tervetuloa foorumille.

PS. Järkevintähän se olisi tuolla rahalla ostaa 2003 mallinen CLK270cdi joka kantaa korinimeä C209.

PS2. älä vain hairahdu C208 koska se on ruma eikä siitä aukea takasivulasit, ts. se ei ole HT coupe niiku ko. automallin kuuluisi olla, ja kuten nuo kaikki muut 2 oviset ovat!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14225
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervetuloa foorumille. Jokapäiväisenä käyttö- ja harrasteautona suosittelen C124:ää, vaikka niitä nyt kaikilla onkin. Edullinen hankkia, kohtuullinen ylläpitää. Uudempi M104-moottori jossa mahd. uusittu johtosarja niin melko luotettava - tosin ei minulla vanhemmassa M103:ssa ole oikutellut KE-Jetti muuten kuin bensapumpun releen vakio-oikut. Lisää kohtalostani CE:n kanssa: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=45839" onclick="window.open(this.href);return false; .

Muista 1993 alusta tulleet vesivärit: ruostuminen herkempää. Haettava malli voisi olla 320 CE 9/92-alkuvuosi 1993. Jos varapyöräkotelo on korinvärinen, auto on maalattu vesiohenteisilla. Jos tummanharmaa - myrkkymaaleilla.

Tuon ikäkauden SEC/S Coupe (140) taas on aina kasilla, joten miljoonan markan auton ylläpito on vanhanakin sellaista. Antaa vastapainoksi sitten kyllä sellaiset kyydit ja fiilikset että.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Jos kerran taloudellisuus on tärkeää,hanki juurikin tuollainen Ce mersu.Korjaamokulut eivät nouse tähtitieteelliseksi,välttämättä,tosin bensaa se polttaa pikkumersukin.C140 on melkoisen kallis auto ylläpitää korjaamolaskujen muodossa,jos ei mitää osaa/halua tehdä.Möhkön coupe on kyllä mitä parhain ajaa näistä vaihtoehdoista ja myös näyttävin,toki se on makuasia. ja sen rinnalla kalpenee vielä moni uudempikin kinneri.1990-luvun mersut ovat kyllä luotettavia,mutta wanhuus tuo niissä esiin melko mittaviakin remontteja.

C140 korisella ei tarvitse miettiä ohituskiihtyvyyttä,kasissa kyllä riittää voimaa melkoisiin ohituksiin.Tuo taloudellisuus C140 korisessa kasilla varustetussa pyörii kaupungissa parinkympin korvilla ja maantiellä nopeusrajoitusten mukaan ajettuna pääsee noin 12-15l/100km.Minusta se on niin,ettei millään 1990-luvun bensamersulla pääse kovin taloudellisesti etenemään.

Minusta Sergey on väärässä siinä,että möhkön kolmesatanen olisi jotenkin onneton laite,kyllä sillä selviää hyvin tuolla liikenteessä ja myös ohitukset sujuvat,toki aika voi olla kullannut muistot :D Tietysti kutonen tuollaisessa malmikasassa vaatii melkoista potkimista,jotta matka sujuisi tahdikkaasti.Myös bensankulutus on kolmesatasessa ed.mainitun vuoksi lähes samaa tasoa,kuin esim.viisisataisessa.

Wanhempi C126-mersu ei yllä siihen luokkaan,kuin on tuo C140-malli.Vaikka hieno malli sekin onkin.
Tähti näyttäköön tien.
G12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 02.09.2012 20:04

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja G12 »

Kiitos vastauksista. Taidan jättää SECit asiaan sitoutuneimmille harrastajille. Ylläpitokustannuksissa kun säästän mieluusti.

Tätä en ollut osannut ajatellakaan:
Sergey kirjoitti:PS. Järkevintähän se olisi tuolla rahalla ostaa 2003 mallinen CLK270cdi joka kantaa korinimeä C209.
Mikä tuossa 2003 vuosikerrassa on niin erityistä?
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Groove »

G12 kirjoitti:Kiitos vastauksista. Taidan jättää SECit asiaan sitoutuneimmille harrastajille. Ylläpitokustannuksissa kun säästän mieluusti.

Tätä en ollut osannut ajatellakaan:
Sergey kirjoitti:PS. Järkevintähän se olisi tuolla rahalla ostaa 2003 mallinen CLK270cdi joka kantaa korinimeä C209.
Mikä tuossa 2003 vuosikerrassa on niin erityistä?
Ei siinä taida muuta olla kuin, että 2003 vaihtui CLK:n korimalli uudempaan C208 -> C209. Ja CLK on ihan asiallisen näköinen coupe. Sen 270cdi-kone taas on tehokas, mutta turbodieselinä huomattavasti taloudellisempi kuin nuo 80-90-luvun bensat. Eli tuolla käytettävissä olevalla budjetillasi saisit melko nykyaikaisen ja taloudellisen mutta tehokkaan 2000-luvun CLK:n. Ainut miinus tossa on tietty diesel-vero. Jos se häiritsee, niin bensaversio voisi olla esim. CLK 200 Kompressor, joka luultavasti on 80-90-luvun vehkeisiin verrattuna suorastaan pihi, mutta kulkupuolta siinä ei ole niin paljoa tietenkään. Riittävästi kuitenkin ns. cruisailuun.

Tylsinä iltoina kannattaa tutkia http://www.mercefreaken.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä Modellene-sivulta mersun eri korimallit läpi ja niiden eri moottorivaihtoehdot. :wink:

Eri asia tietty on se, jos välttämättä haluat jonkun vanhemman mersun. Silloin suosittelen itsekin CE-mallia. Ja aina tietty kannattaa punnita järki vs. tunne -suhde. Veikkaan, että jos sulla on 6-sylinterinen CE saati V8-koneinen SEC, niin sellaista ajaessa on helppo unohtaa polttoaineen kulutus ja keskittyä itse asiaan. Auto syö minkä syö, mutta on siinä sitten fiilistäkin. 8)
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

senkin dieselveron ajaa nopeasti nolliin. kuitenkin kulutus on aikalailla puolet siitä mitä nämä wanhat kutos bensat vie. kolme tankillista bensiiniä on se vero. ja tankilla ajaa maantiellä 900 km (300ce-24, 90 litran tankki)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja atlas »

jättäisin kyllä konetyypin m271 kokonaan pois laskuista kun satavarmasti räjähtää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
G12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 02.09.2012 20:04

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja G12 »

Sergey kirjoitti:senkin dieselveron ajaa nopeasti nolliin. kuitenkin kulutus on aikalailla puolet siitä mitä nämä wanhat kutos bensat vie. kolme tankillista bensiiniä on se vero. ja tankilla ajaa maantiellä 900 km (300ce-24, 90 litran tankki)
Tämä on tietysti totta. Tästä tulikin vaikeampi projekti kuin luulin... Tuo CLK kieltämättä on ilahduttavan ikääntymättömän näköinen kapistus. Ajettavuudeltaan kaiketi parempi kuin E/CE. Secit voimme tosiankin jättää pois laskuista. Mieli tekisi mutta tiedän että ylläpitokustannukset ja ennenkaikkea tankilla käynti alkaisi harmittamaan pidemmän päälle. Mulle kun autot eivät kuitenkaan ole "se juttu" vaikka niistä pidänkin :shifty:
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Groove »

En ole itse ajanut CLK:ta mutta se perustuu C-sarjaan, joten ajettavuus on varmaankin samankaltainen C:n kanssa. Paremmuus on sitten makuasia, E/CE on iso auto, C/CLK vähän pienempi ja ajotuntuma sen mukainen.

Mutta eiköhän ongelma lähde ratkeamaan sillä, että päätät haluatko nimenomaan vanhan vai sitten jonkun uudemman (esim. CLK) ja bensana vai dieselinä.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tuo clk tosiaan on c mutta minusta se ei käyttäydy yhtään kuin perus c. Ajoa ei voi vertailla, ihan eri vehkeitä. Siinä on varmasti mietitty moni asia uusiksi. Kaiken lisäksi tuosta 270cdi saa yhtäpaljon hevosia ulos kuin 320ce ja newtoneita tuplat.

Minä kun en aijo tuota 300ce myydä, niin joudun varmaan skippaamaan tuon clk ja joudun odottamaan että w212 tulee halvemmaksi 8)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
taviokuurna
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Pe 09.04.2010 10:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja taviokuurna »

Minulla on käyttöautona vuoden 88 300CE automaattivaihteistolla. Erittäin vakaa ja mukava matka-auto ja siinä on sitä "fiilistä" kohtuullisin kustannuksin. Viimeisimmän tankkauksen yhteydessä laskin kulutukseksi 9,4 litraa sataa kilometriä kohti. Ajosta 2/3 tapahtui moottoritiellä. Seka-ajossa täällä pääkaupunkiseudulla menee noin 12 litraa satasella. Jarruja pitäisi laittaa jossain vaiheessa. Laskin, että etu- ja taka-akselit levyineen, paloineen ja varoitusjohtoineen on reilun 100€. Eli varaosat eivät ole mitään superkalliita.
R107 280 SL 1982 Antracite Grey Met.
C126 500 SEC 1984 Astral Silver Met. (EX)
C124 300 CE 1988 Willow Green Met. (EX)
W201 190E 1993 (EX)
G12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 02.09.2012 20:04

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja G12 »

Groove kirjoitti:Mutta eiköhän ongelma lähde ratkeamaan sillä, että päätät haluatko nimenomaan vanhan vai sitten jonkun uudemman (esim. CLK) ja bensana vai dieselinä.
Kiitos kaikille vastauksista. Juu, sillähän tämä parhaiten lähtisi ratkeamaan että tekisi vain päätöksen suuntaan tai toiseen ja lähtisi koeajoille. Probleema nyt vain on se, että kun olen näissä autoasioissa täysi tumpelo en oikein tiedä mitä asioita olisi järkevä painottaa mitenkin. Jos uudempaa katsotaan niin sitten tuo CLK270CDI voisi olla varsin varteenotettava vaihtoehto. Jotenkin silti vain tunnen enemmän vetoa tuohon CE:n. Järjellä (muka) yritän perustella asiaa sillä, että siinä on varmaankin koetellumpaa (lue luotettavampaa ja halvemmalla ylläpidettävää?) tekniikkaa kuin uudemman sortin CLK:ssa... Turvallisuuden suhteen veikkaan CLK:n olevan perustellumpi kuin CE vaikka taasen vetelen ihan lonkalta vailla mitään konkreettista mihin perustaa moisia mielikuvia.

Kenties piirun verran edukkaampi CE voisi olla fiksumpi siinä mielessä, että sitten jäisi hankintahinnan jälkeen jonkin verran rahaa myös noita väistämättömiä tulevia ylläpitokustannuksia varten. Ehkä tuota voisi opetella itsekin pikkuhiljaa ylläpitämään jos olisi jokin kerho missä otettaisiin tumpeloja vastaan (naputtelen tätä PäijätHämeessä).

Niin..., kun tuohon CE:n tökkäisi vielä SEC:n keulan ja kenties piirun verran matalamman alustan ja...

Joo.... :mrgreen:

:crazy: :lol:
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

G12 kirjoitti:
Niin..., kun tuohon CE:n tökkäisi vielä SEC:n keulan ja kenties piirun verran matalamman alustan ja...

Joo.... :mrgreen:

:crazy: :lol:
Auton voi häpäistä monella tapaa mutta w124 kohdalla tämä on se pahin tapa.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

joo jos CE:n konepeltiin liimaa SEC maskin ni se o paalikamaa samantien. Voin vaikka maksaa muutaman satasen sellaisen hävittämisestä, siis KOKO rekisteröidyn ja vakuutetun auton...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
G12
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 02.09.2012 20:04

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja G12 »

Sergey kirjoitti:joo jos CE:n konepeltiin liimaa SEC maskin ni se o paalikamaa samantien. Voin vaikka maksaa muutaman satasen sellaisen hävittämisestä.
Noh noh... Makunsa kullakin ja niin edelleen. Allekirjoittaneesta kyseinen frankenstein on ihan mehukas :twisted:
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3221
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Hage »

G12 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:joo jos CE:n konepeltiin liimaa SEC maskin ni se o paalikamaa samantien. Voin vaikka maksaa muutaman satasen sellaisen hävittämisestä.
Noh noh... Makunsa kullakin ja niin edelleen. Allekirjoittaneesta kyseinen frankenstein on ihan mehukas :twisted:
Kannattaisiko hankkia sittenkin oikea SEC eikä pilata CE:tä 'Wnb-SEC' lookilla? :problem:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja napa »

G12 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:joo jos CE:n konepeltiin liimaa SEC maskin ni se o paalikamaa samantien. Voin vaikka maksaa muutaman satasen sellaisen hävittämisestä.
Noh noh... Makunsa kullakin ja niin edelleen. Allekirjoittaneesta kyseinen frankenstein on ihan mehukas :twisted:
perusideana ihan hyvä, tuo SEC maski, mutta kun se EI istu muuten mitenkään w124 keulaan :thumbdown: pitäis tehdä tykkänään koko keula uusiksi tuolla SEC tyylillä, että se olis siedettävän näköinen... ne jälkiasennus SEC keulat on aika hirvittäviä, kun niitä paremmin alkaa tutkimaan :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onhan niitä pellistä teollisesti prässättyjä jotka sopii paikalleen kuin valettu. Mutta ebayssäkin huokeaan 1500€ hintaan sisältäen maskin ritilän joka ei ole sama kuin oikeassa secissä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

G12 kirjoitti:
Sergey kirjoitti:joo jos CE:n konepeltiin liimaa SEC maskin ni se o paalikamaa samantien. Voin vaikka maksaa muutaman satasen sellaisen hävittämisestä.
Noh noh... Makunsa kullakin ja niin edelleen. Allekirjoittaneesta kyseinen frankenstein on ihan mehukas :twisted:
Mielummin sitten SL-look pelti/puskurit tai ihan vaan W124 E-sarjan pelti.
http://mbworld.org/forums/e-class-w124/ ... grill.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Re: Neuvoja 90-luvun E, CE ja SEC malleista

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Kyllä tuohon aloittajan skaalaan voisi mahtua SLK:kin

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/slk/4809901" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin