Forumin siistein W124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Nyt näyttää erittäin maukkaalta, lisää kuvia?
Siisti vanteet, onko myynnissä? :D
iikkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 03.05.2011 23:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja iikkka »

EeKi kirjoitti:Nyt näyttää erittäin maukkaalta, lisää kuvia?
Siisti vanteet, onko myynnissä? :D
Kiitti! Vanteet ei ainakaan toistaseks oo myynnissä :D Pitäs talven aikana fixailla nuokin paremmin, nyt vaan piti saada nopee alle et pystyy liikkumaan.
Kävin muutaman kuvan ottaa kun oli paremmin aikaa, niitä täällä: http://www.flickr.com/photos/iikkka/
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja johani »

iikkka kirjoitti:
EeKi kirjoitti:Nyt näyttää erittäin maukkaalta, lisää kuvia?
Siisti vanteet, onko myynnissä? :D
Kiitti! Vanteet ei ainakaan toistaseks oo myynnissä :D Pitäs talven aikana fixailla nuokin paremmin, nyt vaan piti saada nopee alle et pystyy liikkumaan.
Kävin muutaman kuvan ottaa kun oli paremmin aikaa, niitä täällä: http://www.flickr.com/photos/iikkka/
Kiitokset kuvista, vihdoin sai riittävän suuri resoluutioisen kuvan että sai 1920x1080 näytölle tarkan taustakuvan :thumbup: nättihän se on, ei siitä pääse mihinkään.
Jusmo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:20
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Jusmo »

prkl, katoinki eile rinnekadun kahvion ohi ajaessa että nyt on vanteet vaihtunu iikkkan meseen. Hyvältä näyttää! :clap:
-Mercedes Benz s202 240 käyttöauto

-65 Bel Air

Ex:
-Mercedes Benz 230e -90
-Mercedes Benz 230e -85
-Mercedes Benz 190 2.0 -91
Avatar
hasa_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Su 04.07.2010 16:54
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja hasa_ »

iikkka kirjoitti:Eclairit vaihtu borbetteihin. Nyt pitäs ainakin pysyä ilmat paremmin sisällä.

[ http://farm9.staticflickr.com/8039/7905061860_15dc9168a8_b.jpg ]

on kyllä komia peli :thumbup:
S 350 TD -94
E 300 D -93

exät:
Bmw 325i coupe -93
Bmw 535iA -89
Bmw 520i -88
W210 E 200 CDI -00
W202 C 200 D -93
Garash
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 24.07.2009 12:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Garash »

Voiskoha nuo borbetit olla minun entiset? :D möin ne tuossa kevä-talvella jonnekki päi maailmaa? Jos keskiosa on kairattu reikiä täyteen (joka jaolle)?
w202 220

ex. w124 om606st
iikkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 03.05.2011 23:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja iikkka »

johani kirjoitti:Kiitokset kuvista, vihdoin sai riittävän suuri resoluutioisen kuvan että sai 1920x1080 näytölle tarkan taustakuvan :thumbup: nättihän se on, ei siitä pääse mihinkään.
Kiitos ja hyvä jos kuvat kelpaa tautakuvaksikin :)
Jusmo kirjoitti:prkl, katoinki eile rinnekadun kahvion ohi ajaessa että nyt on vanteet vaihtunu iikkkan meseen. Hyvältä näyttää! :clap:
Joo kävin TI hallissa pesasee auton. Lapa pystyyn vaan jos satut vastaan ajelemaan :D
Garash kirjoitti:Voiskoha nuo borbetit olla minun entiset? :D möin ne tuossa kevä-talvella jonnekki päi maailmaa? Jos keskiosa on kairattu reikiä täyteen (joka jaolle)?
Vanteet tuli saksasta ja ei ole kuin 5x112 jako. Eli ei taida olla sinun vanhat :)
Avatar
kristian_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja kristian_k »

Haagertti.. on se vähän rattori mutta paree olla kun landella ajelee 8)

Kuva

EDIT: valkoisen taival päättyi tapaturmaisesti, tilalle tuli hankittua vuotta uudempi vähän kauniimmalla värityksellä (Bornit Metallic) :)

Kuva
Viimeksi muokannut kristian_k, To 13.09.2012 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tähti kirkkain, tähti kaunein mulle loistaa, yössä kuljen vain sen hohde seuranain.."

W213 E220d 4Matic -17 (työväline)
W123 240D -83 (Tallissa odottamassa motivaatiota)
S203 C200T CDI A Classic -05 (EX)
W124 E250D -94 (EX)
W124 200D -93 (EX)
W124 E200D -95 (EX)
W124 E200D -94 (EX)
W202 C180 Esprit -98 (EX)
W201 190E 2.0 Aut. -87 (EX)
Avatar
NRajis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Su 29.05.2011 02:16

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja NRajis »

iikkka kirjoitti:Eclairit vaihtu borbetteihin. Nyt pitäs ainakin pysyä ilmat paremmin sisällä.

[ http://farm9.staticflickr.com/8039/7905061860_15dc9168a8_b.jpg ]
Ompas komia 124 :thumbup:
Ex: W212 220cdi -09
Ex: S204 amg styling -10
Ex: W251 320cdi 4matic lang -06
Ex: S204 Avantgarde -08
Ex: E 200cdi facelift -99
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Hage »

iikkka kirjoitti:Eclairit vaihtu borbetteihin. Nyt pitäs ainakin pysyä ilmat paremmin sisällä.
No nyt sie menit sitten pilaamaan tuon, entinen look oli mielestäni paljon parempi. :silent: Noh, makuja on monia.
Vaikka ei entinenkään look ollut täysin orkkis niin otin silti työpöydän taustakuvaksi tuon s. 58 olevan kuvasi. Tämä saattaa kans johtua siitä että kyseessä on w124:n hienoin väri eli Astral Silver Metallic ja itsellänikin on samalla värillä ja tietenkin myös bensasyöppö kutosena.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Lestrange
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: To 24.09.2009 16:54

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Lestrange »

Siinäpä E250TD -95 ostokunnossa.. :roll:

Kuva
iikkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 03.05.2011 23:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja iikkka »

Hage kirjoitti:
iikkka kirjoitti:Eclairit vaihtu borbetteihin. Nyt pitäs ainakin pysyä ilmat paremmin sisällä.
No nyt sie menit sitten pilaamaan tuon, entinen look oli mielestäni paljon parempi. :silent: Noh, makuja on monia.
Vaikka ei entinenkään look ollut täysin orkkis niin otin silti työpöydän taustakuvaksi tuon s. 58 olevan kuvasi. Tämä saattaa kans johtua siitä että kyseessä on w124:n hienoin väri eli Astral Silver Metallic ja itsellänikin on samalla värillä ja tietenkin myös bensasyöppö kutosena.
En oikeen itekkään osaa sanoa kummilla vanteilla oli parempi, mutta nuo borbetit nyt ainakin on ehjät toisin kuin eclairit. Nekin kyllä löytyy vielä tallista, jos vaikka hankkis uudet sisäkehät etusiin joskus. Mutta korkeus on nykyään omaan makuun parempi kuin tossa aikasemmassa kuvassa :)
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Ei varmaankaan foorumin siistein mutta jotakin kumminki.

Kuva
Pitäs vielä myllytellä jollaki hienommalla aineella ja perää laskea lisää.
Ensinmäinen mersu joka tuntuu jo ittellä liian matalalta kun raapii joka paikassa.
3 tiellä ohittaa auton niin joku raapii keskellä tietä vähän korkeemmassa kohdassa ja putki on nostettu niin paljon kun sai.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Hmm, speksejä vanteista sun muista? Ei toi kovin matalalta näytä ettäkö raapis koko ajan. Tai sit siellä on teiden urat mallia 3cm syviä :D

Ei nurmikkomadallus kuvia plz :)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EeKi kirjoitti:Hmm, speksejä vanteista sun muista? Ei toi kovin matalalta näytä ettäkö raapis koko ajan. Tai sit siellä on teiden urat mallia 3cm syviä :D

Ei nurmikkomadallus kuvia plz :)
tuo 3 cm olis vielä optimi tilanne, tahtoo olla nuo urat usein jopa yli 5 cm, ihan pikateillä ja pikkuteillä sitten sellaisia, että munkin käyttämällä alustalla (korotettu...) pitää olla tarkkana, ettei jää pakoputki tielle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Sielä oli toi pakoputki klemmarin se jenga osa pitkällä. Mutta kyllä kauppojen pihaan meneminen on vaikeaa. Ottaa maahan vakaaja tai alatukivarren sisempi kiinnitys kohta.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Kuis isot vanteet on alla? 17" saa aika alas laittaa että saa vakaajan raapimaan.
Tuosta kuvasta näyttäis että tilaakin on kaaressa mutta ei ne 16" ole?

Tuossa asennossa oma lintta oli yhdessä vaiheessa, helposti pystyi ajelemaan. Uria piti vältellä ettei kipinää lentäny, mutta tuo rautapohjapanssarin nakkais pois ni raaputus loppuis siihen.

Kuva

Mietin vaan että jos jo vakaajatanko raapii niin kuin helvetin tontissa se vehje oikeen on kun itellä sai vasta 16-tuumasilla oikeesti matalaks. :shock:
Saa sen 17-tuumasillakin alas mutta vaatii jo aika moisen sukelluksen kaariin > vanteet kaarissa, näyttää vaan sivulta hyvältä. + mahdolliset kaarien raiskaukset.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

EeKi kirjoitti:Tuossa asennossa oma lintta oli yhdessä vaiheessa, helposti pystyi ajelemaan.
Tervetuloa maalle, loppuu se ajelu... :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Ei vaan tajua :shock: . Kilpaillaan kenen autolla on hankalin ajaa...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

IsoE kirjoitti:Ei vaan tajua :shock: . Kilpaillaan kenen autolla on hankalin ajaa...
se on sitä "muotia" :wink: mitäpä luulet, moniko nuori (tai miksei vähän vanhempikin... ettei nyt ihan nuoria mollata jatkuvasti) kulkis porkkana perseessä, jos joku sais siitä asiasta tehtyä muodikasta :think: tyhmän näköistähän tuo on ajaa epäkuntoisen näköisellä autolla ja usein vielä ollut niin köyhä omistajakin, ettei ole ollut varaa ostaa oikean levyisiä renkaitakaan niille bling bling vanteille :sick:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Noniin arvasin että vakavat vanhukset rupee taas huutelee tyhmälle nuorisolle.
Hyvä että kehut tuota parin kuukauden vanhaa maalipintaa epäkuntoiseksi ja haukut köyhäksi vaikka pelkkiin vanteisiin menee monta tonnia, se on kato ku harrastaa laatua ja harvinaisuutta, ei interactionin paskatinaa. Rengasvalinta on ihan tietoinen valinta, ei oo siitä kiinni etteikö olis varaa liian leveisiin renkaisiin mitkä nostaa bensankulutusta ja auto vetelee urissa. Haha voi luoja...

Ei siinä mitään jos on noin vi-tun ahdasmielinen.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EeKi kirjoitti:Noniin arvasin että vakavat vanhukset rupee taas huutelee tyhmälle nuorisolle.
Hyvä että kehut tuota parin kuukauden vanhaa maalipintaa epäkuntoiseksi ja haukut köyhäksi vaikka pelkkiin vanteisiin menee monta tonnia, se on kato ku harrastaa laatua ja harvinaisuutta, ei interactionin paskatinaa. Rengasvalinta on ihan tietoinen valinta, ei oo siitä kiinni etteikö olis varaa liian leveisiin renkaisiin mitkä nostaa bensankulutusta ja auto vetelee urissa. Haha voi luoja...

Ei siinä mitään jos on noin vi-tun ahdasmielinen.
sinä tässä ahdasmielinen olet, kun et pientä piikittelyä kestä :wink: rivienvälistä pitäis sunkin jo osata lukea mun juttuja, mutta kun ei niin ei... ja eihän maalipinta tee autosta epäkuntoisen näköistä (oli se sitten millainen tahansa...), vaan ne katkenneet jouset ja vinksallaan olevat renkaat (luultavasti on tukivarretkin niin väljät, ettei pysy pyöränkulmat ojennuksessa :wink:)

ja huom. kirjoitin, useimmiten on ollut niin köyhä jne. eli joku 300 €:n arvoinen golffi johon on tuupattu 10" leveät halvimmat vanteet ja niille jotku 195 kummit :evil: älä aina kuvittele, että juuri sun autosta puhutaan...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Haha, joopa joo. Madallusjouset on siellä, ootko semmosista kuullu? Vinksallaa olevat renkaat ei oo vanteilla paikoillaan jos vinksallaan on! Ei pysty ajamaan, tiesikkö sitä?

Kui et mee ferrari sun muu foorumeille huutamaan kun ei noilla pysty ajaa ku on niin matalia ja huono ajaa ku on 30-profiiliset renkaat jos noin helvetisti ärsyttää?

Ei siinä mitään, jos ei tajua niin ei tajua. Ei sitä koko ajan tarvii muistutella kuin helvetin tyhmiä ja köyhiä nuorisio on :D

Ahdasmielinen tosiaan, mä en sentää huutele asioista mistä en vittuakaan tajua tai ymmärrä. Kuten juuri kommentistasi voi päätellä, sinulla ei ole mitään hajua miksi kapeet renkaat laitetaan leveille renkaille ym ym. Harrastus se porkkana perseessä myäs on, tuskinpa niillekkään mee huutaa jos niillä on kokoontuminen puistossa.

E: jaa, sopivasti mun auton kuvan jälkeen rupeet trollailee ja nyt korjailet "no minähän puhuin volkkareista" älä jaksa oikeesti :D
E2: eikä voinu edes itse antaa olla vaan piti vaan päästä näpäyttämään taas, jos mahdollista niin palaten takaisin aiheeseen eli kyselisin tuutterolta noita speksejä.

Joo,o, kunnon trolli ei voi muuta sanoa. Liikkeissä myydään aika paljon rikkinäisiä jousia! :o AMG:kin pitäis haastaa oikeutee ku rikkinäisiä jousia asentaa autoihin! :o

E: aivan, no sulla on maailmankuva sitte aika hyvällä mallilla sitten ku sanot mulle ahdasmielisyydestä mutta pidät turkulaisia tyhminä. Asia harvinaisen selvä.

napalle omistettu kuva:
Kuva
Viimeksi muokannut EeKi, To 13.09.2012 23:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

madallusjouset = rikkinäiset :wink:

eikä 335/35 17" rengas ainakaan mun mielestä ole liian matala (esim. ferrari F40 vakio takarenkaat... kun nyt fiatit otit puheeksi)

ja kun hieman tutkit, niin niissä oikeissa urheiluautoissa on myös joustovaroja, toisin kuin näissä itsetehdyissä... ei toki mitään maasturi luokkaa, mutta alusta toimii kuitenkin hieman erityyliin, kuin nuorison "muoti madalletuissa"...

sulla on heikko itsetunto, jos aina otat kaikki kommentit itseesi :think: itse heitin yleisesti noiden kahden vanhemman kolleegan ihmettelyn perään hieman keventävää juttua ja heti turkulainen (on mulle synonyyymi imbesillistä :wink: ) veti herneet nenään :lol:

laitetaan nyt vielä selvyyden vuoksi, että jopa ne tehtaan linjalta tulleet "sporttialustalla" olevat on mun silmään rikkinäisellä alustalla olevia... miehen pää pitää mahtua renkaan ja pyöränkaaren väliin, sitten on hyvä :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

napa kirjoitti:itse heitin yleisesti noiden kahden vanhemman kolleegan
Sanoudun irti tästä "vanhempi kolleega" -jutusta, lapsenmielinen kun olen minäkin... Oma klassikko on lähes yhtä matala kärsästään, kuin eekin lankku. Sillä ajaminenkaan ei ole enää näillä korkeuksilla helppoa... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Itse en pidä madallusjuosista ollenkaan. Muutamassa autossani niitä on ollut valmiina ja niin persuksista koko keskintö ollut. yhestä hajos öljypohja ja toinen oli kaamea ajaa, jolloin takuu anto toiset madallusjouset, vieläkin yhtä hirveä ajaa. Myin lippispäälle koko auton joka meni hajottamaan öljypohjan viikossa siitä :D

Mielestäni W124 ei tontitus sovi, ihan käytännöllisistä syistä suomessa sekä ulkonäöllisesti. Vanteetkin saisi olla MB-omia tai laadukkaita, tarvikkeet heittää vesilintuun tai jonkun amiksen corollan alle.

Täälläkin monta w124 nähnyt, osa todella hienoja ja osa ei niinkään onnistuneita paketteja. Jokaisella tietty on omanlainen mersu tai mikä tahansa rassi mikä sopii omaan silmäänsä.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

Pakardinen kirjoitti:
napa kirjoitti:itse heitin yleisesti noiden kahden vanhemman kolleegan
Sanoudun irti tästä "vanhempi kolleega" -jutusta, lapsenmielinen kun olen minäkin... Oma klassikko on lähes yhtä matala kärsästään, kuin eekin lankku. Sillä ajaminenkaan ei ole enää näillä korkeuksilla helppoa... :wink:
kyllä me suunnilleen samaa ikäluokkaa ollaan :wink: harvoin vain näkee, kuinka jotku vetää herneet noin helposti (esim. eeki...), kun hieman kieli poskessa/pilke silmäkulmassa heittää juttua :D miettikää nyt hieman mitä minä/me olemme joutuneet näkemään tuossa 15-25 kesäisinä... perästä nostettua corollaa jne. joku roti pitää tuossa muodin seuraamisessakin olla, eikä aina lähteä ihan pelle linjalle... mulle siis nämä madallukset on yhtä typeriä, mitä ne perän nostot oli silloin -70 ja -80 luvulla...

jos joku muoti ilmiö vie autolta sen focuksen, eli tuhoaa sen käyttöominaisuudet liikuttaa ihmisiä paikasta A pisteeseen B luotettavasti ja kelillä kuin kelillä ja tiellä kuin tiellä, niin mitä sellaisella tekee :problem: silloin auto on "epäkuntoinen"/pois rivistä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Sitte teillä on ollu kaikki muukin paskana, puslat, väärät iskarit sun muut.
Ei kaikki laita laikkajousia alle ja aja niin. Sitä voi myös muokkailla vaikka iskarinpäitä ylemmäs jotta iskari toimii miten se on tarkoitettu. Näitä näkee myös ihan ns superautoissa kun iskari tulee "konepellistä" läpi. Kaiken maailman räpellyksiä sitä tehtaista tuleekin. :o

Pellelinjalle? Aivan, niin kauan kun itellä autoja on ollu niin ei oo tullu mieleenkään ostaa mitään tinavanteita tai mitään korisarjoja. Ihan mopoajoista saakka on ollu selvä, hillitty tyyli jokasessa vehkeessä. Muodin mukaan en mene, tämä ns germaaninen tyyli on sattumalta vaan nyt tullut merien takaa muotiin Suomeenkin.
Sinäänsä hassua että jo 90 luvulta saakka on esim. tuota renkaanvenytystä ollut jo saksassa ja japanissa, silti väität että nykyajan nuoriso tekee vaan muodin mukaan. Hyvä hyvä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EeKi kirjoitti:Muodin mukaan en mene, tämä ns germaaninen tyyli on sattumalta vaan nyt tullut merien takaa muotiin Suomeenkin.
Sinäänsä hassua että jo 90 luvulta saakka on esim. tuota renkaanvenytystä ollut jo saksassa ja japanissa, silti väität että nykyajan nuoriso tekee vaan muodin mukaan. Hyvä hyvä.
nyt myönnän suoraan, että tipahdin kärryiltä :roll: et seuraa/mene muodin mukaan, mutta silti teet juuri niin kuin on muotia...

ja myönnän senkin, että itse olen pääsääntöisesti aina tehnyt (usein huomaamattani, mutta usein ihan tietoisesti...) päinvastoin, kuin mikä on ollut "muotia" :wink:

ja on tuossa tietysti sekin asia, että ei täällä jumalanselän takana voi edes kuvitella ajavansa millään madalletulla autolla, jossa venytetyt kummit, kun ei meinaa pärjätä korotetullakaan alustalla ja normaali rengastuksella olevalla :evil:

täällä tuo madallusvillitys menee nuorilta ohi yleensä toisena kesänä, kun ne huomaa, että auto on huono ajaa, eikä sillä pääse oikein missään liikkumaan... arvaa vain kysynkö silloin, että mitäs minä sanoin silloin parivuotta sitten siitä madaltamisesta ja niistä 19" vanteista siihen golffiin (tai passattiin, mersuun jne.) :wink:
Viimeksi muokannut napa, To 13.09.2012 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Forumin siistein W124

Viesti Kirjoittaja napa »

EeKi kirjoitti:Sitä voi myös muokkailla vaikka iskarinpäitä ylemmäs jotta iskari toimii miten se on tarkoitettu. Näitä näkee myös ihan ns superautoissa kun iskari tulee "konepellistä" läpi. Kaiken maailman räpellyksiä sitä tehtaista tuleekin. :o
tuo on ihan ok, niin minäkin teen, jos rata-alustaa rakennan... usein vain ne madaltajat ei ymmärrä hölkkäsen pöläystä, miksi alustaa madalletaan ja mitä muita muutoksia se vaatii, että saadaan toimiva ratkaisu aikaan... se "rälläkällä 2 kierrosta pois ja pohjaanlyöntikumit pois", ei ole se oikea tapa, sitähän tässä olen yrittänyt toitottaa jo monta vuotta... ja mitä muutakaan esim. tuutteron autoon on tehty :wink:

mutta normaali maantielle nämä tiukat rata-alustat ei oikein kuulu, kun ne on suunniteltu toimimaan tuolla +200 km/h nopeuksissa vasta kunnolla...
Viimeksi muokannut napa, To 13.09.2012 23:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin