kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

jeesh

Huvitti tuossa kun yritin etsiä, jotaa passaako tilaamani vanne/rengasyhdistelmä tuohon pikku koppaan. Vastaan kun tuli vertaisiani heppuja jotka kaikki kysyvät samaa asiaa eri topiceissa, tyyliin "hommasin just 190 2,0 bensa koneella ja minkälaista alusta vanne yhdistelmää suosittelette aattelin 40/40 jouset orkkis iskareilla ja 16" vanne ja kumit 195/55 :lol: " :clap: Jotta nyt ehdotankin seuraavaa. Ettei kaikkien meidän jotka olemme auton hommanneet ja mietimme jotta passaako, mahtuuko pyörimään, raapiiko, onko hieno,,,,,, Huitaisemme omista pirsseistä kuvia eri vanne alusta yhdistelmillä näinhän me sitten näemme onko se hieno :D ja mitkä oli speksit. Tämä topicci koskekoon siis 201 koppaa. Mullakin on kerinnyt tätä koppaa olla jokunen tusina joten pistin muutaman alotuksen.

Kysymykset koskien ajoneuvoa voisi olla esim. tämmösiä, ja ei pidä olla liian vakavaa vaikka osa tosissaan autonsa hiplailee. :wink:

1.vuosimalli, millä koneella esim.1989 2,0
2.vanteen koko ja ET esim. 15x7 et 37
3.Rengas esim. 175/65/15
4.alusta kokoonpano esim. 40/40 fk jouset joista rälläköity kierros edestä pois, 3.nypylän kumeilla, orkkis iskarit
5.onko kaaria rullailtu. esim. Hieman reunaa taivuteltu
6.tuliko kaari kosketuksia :P . Esim. Yksin kun ajeli ei onkelmia, kun porukkaa takapenkillä sillon tällön kraapas.
7.Minkälainen ajaa esim. Aivan sika jämäkkä perä hiemanvelloi :lol:

jotta lähdetääs sitten tästä:
Kuva

1.1991 ja 1,8 bensa automaatti.
2.15x6,5 et47
3. 185/65/15
4. orkkis jouset, kumit ja iskarit
5. ei rullailtu kaaria
6. ei kaari kosketuksia
7. perus lulla ajella, meinaa kaatua mutkassa..

Kuva

1.1987 2,0 bensa manuaali 5v :crazy:
2. 16x7 ET35
3. 215/50/16
4. vanhat jo kerran käytetyt 45/45h&r jouset, 3 nypylän kummit ja orkkis iskarit
5.ei rullattu kaaria
6.edessä otti pahoissa montuisssa, takana otti myös isoissa montuissa vain kun oli takapenkki täynnä
7.ei voi kehua alustaa, takapää todella löysä.

Kuva

1.1987 2,3-16 manuaali
2. 17x7,5 ET37
3. 225/45/17
4. 40/40 merkkiä en muista, kumit oli nypylöitä ei muista, sach kaasut orkkis pituiset
5. ei rullattu kaaria, vasaralla naputeltu kaaren reunan ylä kohtaa hieman ylöspäin, etupuskurin pulttien välissä 5mm prikat.
6. ei kosketuksia ed/takana
7. ihan ajaa myös kovempaa, mutkapätkillä olisi voinut olla jämäkämpikin.
Viimeksi muokannut Jasen698, Ma 06.08.2012 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pitääpä laittaa oma ex
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 304
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Hyvä juttu että tällainen topic tehtiin, itsekin olen jotain tämän tyylistä kaivannut.
Viimeksi muokannut Bomberi, Su 24.08.2014 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

1.Vm. 1988 190E 2.0
2. 7,5x17et33 Borbet
3. 205/40/17
4. H&R -40mm ja niistä ½ ja 1 kierros pois, KYB gas iskarit
5. rullattu edestä
6. toisinaan rapsahti
7. Takapää oli vetkula
Kuva
Sama auto mutta:
185/55/15 + 7x15et42 vanteet
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
FOXER
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 22.03.2008 14:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja FOXER »

Pistetäänpä itekkin..
1. Vm. 1988 2.5 turbodiesel aut.
2. 9"x16" Et 30 brock
3. 225/40-16
4. Fk -70/-40 edessä 4 ja takana 1 jousikumit, vakio tolpat
5. edestä hiukan rullattu, takaa rälläköity
6. vänkärin etunurkka hiukan raapii jos kovasti ajaa
7. Tietäähän tuon hiukan jämäkämpi vakiota

Kuvassa takana vielä 3 jousikumit
Kuva
MB S202 2.2cdi ´99
Honda Cbr 900rr

ex: MB w124 250D ´89
MB w201 2.5dt ´88
MB W124 230e ´88
Audi 100 2.5tdi ´93
MB W201 2.3e ´88
VW Caddy 1.6D ´85
FOXER
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 22.03.2008 14:51
Paikkakunta: Kajaani

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja FOXER »

Pistetäämpä tuo aikasempi 201 tänne kans

1. 1988 2.3
2. 7,5"x16" Et 35
3. 205/50-16
4. Fk -45/-45, etujousia rälläköity 1,5 kierrosta, edessä 1 kumit ja takana 2 kumit vakio tolpat
5. edestä rullattu kaikki
6. ei raapinut
7. sopivan jämäkkä

Kuva
MB S202 2.2cdi ´99
Honda Cbr 900rr

ex: MB w124 250D ´89
MB w201 2.5dt ´88
MB W124 230e ´88
Audi 100 2.5tdi ´93
MB W201 2.3e ´88
VW Caddy 1.6D ´85
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: kun madallat 190e kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

1. 1991 2,5tbo
2. 8"x16" ET35
3. 205 45-16
4.h&r -40 vakio kumit
5. ei ole tarvinnu koskea
6. ei raavi!
7. hieman kova mutta ei mikään kiikkulauta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w201 om605
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

velipoijan peli :clap:

1. 1991 2,0 bensa
2. 7,5x17 ET35 (uudet valssit tilattu)
3. 225/45/17
4. fk 70/40 jousenkumit poistettu taka jousista kierros pois
5. edestä rullattu ja venytetty lokaria takaa rullattu reuna. puskuria siirettu eteenpäin
6. harvoin edessä pienet raapaisut
7. jämäkkä :wink:

Kuva
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

1.1989 3.0dt
2.16"/9 edessä et 30 takana 15 nykyisillä spacereilla edessä et15 takana et0
3.195/45r16
4.fk 70/40mm takaa kierros pois edessä 3 kumit takana 1
5.mankeloitu paljon noin 2senttiä ulommaksi
6.3 jos on takana niin ottaa isoissa montuissa kiinni rengas ja vanne
7. ei paras odottaa jo h&r alusta setti
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
puuhapena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Ti 23.02.2010 21:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja puuhapena »

^Poistin epäasiallisen tekstini tästä, pahoittelen kommenttiani. :oops:
Viimeksi muokannut puuhapena, Su 12.08.2012 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mb C180 A
ex-MB 190E 2.6A

Oi mikä ihana mies, naisten ja eläinten ystävä,
ja ajaakin vielä Mercedes Bentsillä.
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Petterii »

puuhapena kirjoitti:^ Taas herää kysymys, mitä järkeä on noissa helvetin rumissa ylileveissä vanteissa ja levitetyissä kumeissa,
ja vielä spacerit korostamassa tuota järjettömyyttä.. :(
varmaan ulkonäkö? makuja on monia, toiset tykkää tummennetuista takalaseista ja kromikaarista..
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Juu tän topicin tarkotus ei oo kritisoida, mikä on ruma ja mikä susi ruma. Tarkotus on että saahaan mahollisimman paljo erilaisia alusta/ vanne&rengas yhdistelmiä niin kaikki saapi valita itelle sopivimman yhdistelmän. Ja kokemukset mikä mahtuu, mikä raapii, mikä on kova alusta, mikä lulla alusta. Jokaselle jotakin...
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
Ouberd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 20.02.2012 16:17
Paikkakunta: Hollola

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Ouberd »

1. 1989 ja 2.6 bensa automaatti
2. edessä 7,5 ja takana 8,5x17
3. edessä 195/40/17 ja takana 205/40/17
4. orkkis rälläköidyt jouset ja sport iskarit (uudet weitec 40/40 madallusjouset jo hommattu)
5. takaa kaaria vähäsen rullailtu
6. hieman edessä kaarikosketuksia
7. suht jämäkkä, pientä nypytystä havaittu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W201 2.6 -89 sportline
W202 2.8 -94 elegance
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12840
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja epk »

1. -92 2.0E automaatti.
2. 16x8.5+9.5
3. falken 205-40+215-35
4. laikatut h&r edessä (alunperin -60mm) , takana laikatut 124 300DT sportline jouset. Iskarit bilstein sprintit joka nurkassa. Pohjaanlyönti kumit leikatut.
5. edessä kantti rullattu+muutama milli tuotu ulos, takaata niin lytyssä pokkaus kuin sai.
6. ei raapinut käytönössä mistään, ei kaarista, ei pohjasta (pakoputki nostettu). Setti hierottu ajan kanssa kohdilleen.
7. Aivan sikamaisen hieno ja leppoisa ajella, mikroautomainen ja silti mukavuutta löytyy (joustoissa löytyi ! ) .

Kuva
Avatar
Ouberd
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 20.02.2012 16:17
Paikkakunta: Hollola

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Ouberd »

HIENO peli epk!
W201 2.6 -89 sportline
W202 2.8 -94 elegance
Avatar
Petterii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: La 23.10.2010 21:49
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Petterii »

epk kirjoitti:1. -92 2.0E automaatti.
2. 16x8.5+9.5
3. falken 205-40+215-35
4. laikatut h&r edessä (alunperin -60mm) , takana laikatut 124 300DT sportline jouset. Iskarit bilstein sprintit joka nurkassa. Pohjaanlyönti kumit leikatut.
5. edessä kantti rullattu+muutama milli tuotu ulos, takaata niin lytyssä pokkaus kuin sai.
6. ei raapinut käytönössä mistään, ei kaarista, ei pohjasta (pakoputki nostettu). Setti hierottu ajan kanssa kohdilleen.
7. Aivan sikamaisen hieno ja leppoisa ajella, mikroautomainen ja silti mukavuutta löytyy (joustoissa löytyi ! ) .
Tästä oon kyllä kateellinen että tuo näyttää noin hyvältä ja silti käytännöllinen. Näyttäis että eturenkaatki on heti kaaris kiinni ku vähä epätasasella alustalla kääntelee
jarppijeij
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 13.06.2010 02:34
Paikkakunta: Vihanti

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja jarppijeij »

1. -90 605-superi.
2. -Eesä 9x17 et joku kahenkympin nurkilla. Takana 9.5x17 et 17
3. -Falken 215/35+225/35
4. H&R -60/-40 jouset ja saman sarjan iskarit. Eesä ja takana ykkösen kumet, takkaa laikattu pätkä jousista pois. Pohojaanlyönti kumeja lyhennetty.
5. Sama ko epk:lla
epk kirjoitti: 5. edessä kantti rullattu+muutama milli tuotu ulos, takaata niin lytyssä pokkaus kuin sai.
6.Eipä hipsi muutako savupiippu maahan.
7. Ihan ookoo, takkaa sais olla jämympi. :thumbup:

Kuva
w201 om605
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

enpä löytäny huonompaa kuvaa. Mutta Ex. teinitähti
1. -89 jos oikein muistan. 2.0l kaasari, Manuel laatikko
2. -vanteet jotkut normi 15, oisko 7.5/8''
3. -Talviset kerkes olla, 195/65/15
4. En muista minkä merkkiset mutta 70/70 jouset ja saman sarjan iskarit.
5. Ei rullattu kaaria yhtään.'
6. Meinas vaikka vähän mihinkä ottaa pohja maahan, Kaariin vain kun kova töyssy pyörät käännettynä sopivasti
7. Todella jämäkkä ajaa. Monet ei varmasti pitäisi, mutta itse tykkään tälleen nuorena poikana vielä jäykistä alustoista. Tosiaan, ei antanu periks mutkissa :D

Kuva
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... 20831.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;

siinon linkki jos ei kuva toimi
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
pete92
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 22.06.2010 19:32

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja pete92 »

Kuva
Ex 190
2.0 bensiini kaasari, manuaali askilla
16x7,5 mb-tollmannit kumikokeiluja kahdet 205/55/16 ja 205/45/16
Alustana 40/40 weitecin sarja
Kaaret edestä mankeloitu
Otti kiinni 55 profiilin kumeilla edestä hidasteissa ja reikäsellä tiellä
Melko jämäkkä ajaa, perästä hieman löysempi.
Avatar
ttuppu`
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: To 16.02.2012 11:15
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja ttuppu` »

morjestaaa!

itellä oli ex w201sen alla 205/45-17, ET 45, GTS performancen -40/30 jousilla,, jousikummit ilmeisesti vakiot, ite en ainakaa niitä vaihtanu..
renkaat ei raapinut mihinkään ikinä (ehkä jos _KUNNON_ kuoppa tuli niin sillon hipas pikkusen) vaikka oli auto täynnä porukkaakin.. hidasteisiinki sai ajaa vauhdikkaasti, jos siltä tuntui.. kaariin ei tarvinnut mitään tehä.. ilo ajaa, ajotuntuma oli mukava ja juuri sopivan jämäkkä, suosittelen tämäntyyppistä yhdistelmää, jos haluaa että ulkonäön muuttuvan siistimmäks, mutta myös ajella niinku ihmiset ilman ongelmia hidasteissa ymsyms..


siinä pari kuvaa...

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut ttuppu`, Su 10.02.2013 17:05. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
ex W201 200e
ex W202 C200 Kompressor
ex W124 230e
ex W203 C200 Kompressor
exW211 220cdi

käyttis W124 260 manuaali
kesäauto/turboprojekti W124 260 automaatti
Avatar
kimu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 25.09.2011 14:04
Paikkakunta: Metsämäki

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja kimu »

Kertokaas joku mikä eteen madalletun w201 kanssa. Tuossa joku aika sitten losautin kunnostamattomaan kelirikkoon ja ö pohjaan reikä. Tässä kun sain ö pohjan pois, eipäilyt kasvoivat että itse ö pohja ei olisi ottanut kosketusta, vaan kallistuksen vakaaja olisi tehnyt reijän, mitä mieltä tästä olette? Miten tälläistä tulisi muokata, ja onko joku muokannut?

Auto siis w201 2,5 tbo, tismalleen sama alusta kuin epk:n mersussa mutta eri rengastus.
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

ei pitäis vakaaja päästä ottamaan öljypohjaan missään tilanteessa. tarpees paksusta levystä panssari niin kestää öljypohjatkin. omaani tein 4mm levystä panssarin ei ole sen jälkeen tarvinnut pohjia vaihdella :D
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kimu kirjoitti:Kertokaas joku mikä eteen madalletun w201 kanssa. Tuossa joku aika sitten losautin kunnostamattomaan kelirikkoon ja ö pohjaan reikä. Tässä kun sain ö pohjan pois, eipäilyt kasvoivat että itse ö pohja ei olisi ottanut kosketusta, vaan kallistuksen vakaaja olisi tehnyt reijän, mitä mieltä tästä olette? Miten tälläistä tulisi muokata, ja onko joku muokannut?

Auto siis w201 2,5 tbo, tismalleen sama alusta kuin epk:n mersussa mutta eri rengastus.
mulla kävi sama homma, taikka siis meijän rouva vetäs pikkumesen kohtuu kokoseen kiveen ja öljypohja tietenkin rikki. sitä sitten korjaillessani huomasin, että kallistuksen vakaajakin oli siihen jyskyttäny varmaan jo pidemmän aikaa. oli vähän vuotavia hiushalkeemia täynnä. sorvasin raudasta korotuspalat kallistuksen vakaajan kiinnityksien alla. näin ollen kallistuksen vakaaja jäi huomattavasti kauemmaks öljypohjasta, ettei heti ota siihen kiinni, vaikka miten siellä liikkuis.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja johani »

Kaverilla w201 ta technix oisko 60/40mm sarja ja kyytien puolesta rupes kiinnostamaan (ennen kunnossa olevalla w124 sportlinella ajellut) että paljonko lienee joustovaraa keulassa ennenku pohjaa, noh miten sen nyt sanois, eipähän ainakaan iskarit kulu... peräkoukun päällä ku hyppi kaveri ja ite katoin montusta taka iskareitaki niin eipä liikkunu nekään (=koko auto makaa pohjaanlyöntikumien päällä)... etu että takarenkaat menee sentin pari kaaren sisään, en tiiä paljonko madaltavat todellisuudessa 65/55mm ?? Mietin vaan tässä että moniko yli 6cm madaltanut on oikeasti miettinyt tätä asiaa kun on madaltanut ??? ehkä 5% ??

Kuva

EPK näytti esimerkkiä miten asia hoidetaan..

Kuva

Kuva
Jerski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 07.12.2012 15:12
Paikkakunta: Turku

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Jerski »

Moro, mitä materiaalia toi korokerengas on? Ja onko se itse sorvailtu vai onko jostain muusta mallista napattu? Mitäs taaempana keskimäisessä kuvassa on? Camber tankoja? Eli tällaiset
->http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ty#p897920 vai? :roll:
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuossa hommassa saattaa tulla kolhu konepeltiin. :lol:

Siinä on kolme 8mm pulttia melko äärirajoilla kun ajat routamonttuun ja iskari lyö valtavalla voimalla tuohon yläpään kumiin.
Oikeastihan tuo kumi on korissa altapäin ja tukee koko reunukseltaan koriin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12840
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja epk »

ei käytännön merkitystä, sitä vartenhan se tehdään että ei iskari pohjaa. Testattu juttu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Sergey »

on sillä jotakin lujuusmerkitystä. ajanmittaan pelti väsyy ja plop vaikka kuinka se iskari ei pohjaisi. Se on nähty esim mbsca foorumilla kun on korkannut. Alapuolellehan voisi laittaa samanlaisen renkaan tueksi jos huvittaa, jolloin tuki olisi isommalla alalla kuin pelkkä mutteri/prikka. Pultithan kannattanee olla jotakin lujempaa laatua?
Viimeksi muokannut Sergey, Ke 27.03.2013 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12840
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja epk »

on varmasti mutta kuten sanoin ei käytännön merkitystä, yhdellä kaverilla ollut samanlainen setti vuoskaudet ja siinä jopa iskaritkin pohjaa joten se siitä. Tuo kaulus on autossa tuplapeltiä johon tulee kiinni joten ei se ihan hevillä luovuta. Mutta saahan siihen varmuuskerrointa ydinpommin kestäväksi vaikkapa noilla mitä sergey mainitsi
Avatar
Supeteus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 07.11.2012 10:50
Paikkakunta: Kittilä

Re: kun madallat w201 kurkkaapa tämä !!

Viesti Kirjoittaja Supeteus »

Teillon niin hienot mersut, toisin ko mulla... =)

Tuossa kuvake, kylkivilkut on vaihtunu tumman harmaiksi ja maski maalattu mustaksi(kromit paikallaan kirkkaina vielä), mutta muuten sama laitos

Kuva

Eli
1. 1990 1.8
2. 15x7,5 ja ET(en muista varmasti, mutta kaiketi 45)
3. 195/55R15
4. Alustasta ei ole tarkkaa tietoa, GasTech:n iskarit(olisko jousia rälläköity ko näyttää ainaki tipahtaneen =) )
5. Ei ole kaariin koskettu
6. Keula raapii nykyään vähän väliä ko on isompiprofiiliset kumit(65)
7. Mitä lujempaa ajaa, sen mukavampi ajaa. Muuttuu vauhdissa pehmeämmäksi, muuten aika kova.
1991 190E 2.6 tenava
1995 E200D

ex: 1990 190E 1.8 tenava
Vastaa Viestiin