No joo tuli tänää haettua tuommonen cupeen kori ilman tekniikkaa, olis tarkotus pikkuhiljaa tehä siitä drifinkiin kelpaava värkki. Itellä ei oo mitään tietoa tuommosen drifterin tekemisestä, eli neuvajoa kuunnellaan viisaammilta.
Nyt ensimmäisenä puran siitä kaikki mahdollisen pois ja siitä sitte alkaa väkertämään.
Mikähän taka akseli sinne kannattais laittaa ??
Olisko joku hiacen jäykka akseli nehän on aika kestäviä ja tiuhavälitys.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Moi
Moottori = esim LS2/LS3/LS7, riittävä määrä vapaastihengittävänä helposti käsiteltävää voimaa -> helppo ajaa.
Vaihteisto = esim Tremec T56, tai sitten jotain suorakytky hommia
Akseli hommia kannattaa miettiä, pitääkkö mersun omat akselit ja vaihtaa esim BMW:n perän mersun akseliin. Tai sitten kaikki vakiot pois ja jotain kiinalaista tilalle, supra/skyline
tms.
Tälläisillä eväillä varmaan itse lähtisin eteenpäin.
Sami T kirjoitti:Moi
Moottori = esim LS2/LS3/LS7, riittävä määrä vapaastihengittävänä helposti käsiteltävää voimaa -> helppo ajaa.
Vaihteisto = esim Tremec T56, tai sitten jotain suorakytky hommia
Akseli hommia kannattaa miettiä, pitääkkö mersun omat akselit ja vaihtaa esim BMW:n perän mersun akseliin. Tai sitten kaikki vakiot pois ja jotain kiinalaista tilalle, supra/skyline
tms.
Tälläisillä eväillä varmaan itse lähtisin eteenpäin.
Etupäähän olis tiedossa mk4 supran akseli, ja jos taakse löytäis sen mersun isonperän ja kelkan niin se vois olla kaikista helpoin laittaa. Tiedä sitten onko se hyvä ??
Koitan sitä mukaan päivitellä tätä kun saa jotakin näkyvää aikaan, on vaan niin paljon kaikenmoista touhua ettei kerkie millään jokapaikkaan
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Mersun perään lukko jossain sf pyöräs on hieman suolaisen hintainen, ja sitten on edelleen ongelmana nivelet/vetarit..
Uskoisin että mersun tukivarret on takana ihan paikallaan, ei niissä varmasti paljoa sanottavaa ole
Sami T kirjoitti:Mersun perään lukko jossain sf pyöräs on hieman suolaisen hintainen, ja sitten on edelleen ongelmana nivelet/vetarit..
Uskoisin että mersun tukivarret on takana ihan paikallaan, ei niissä varmasti paljoa sanottavaa ole
Vetarit saa kyllä kestämään ja nivelet, haittaakos se vaikka vetäsee kempillä lukkoon perän ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Laitat Supra/Ariston takakelkan sinne. perä ja vetarit kestää riittävästi.
Tekniikaksi jotain kevyttä Kuuppa on melko painava 1790 - 1980 kg, riippuu millä koneella/lootalla tuo on.
Esim: SR20DET + R33 GTS25T loota. moottori on pieni niin saat painopistettä keskemmälle.
Tehoo saa tohon hommaan tarpeeksi ja varmasti kevyt vaihtoehto (150kg). edullinen tekniikka ja osa tarjonta on hyvä
Viimeksi muokannut Mr300, Ma 25.06.2012 16:16. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
luulisin että 124:sen etupää menee ihan semmoisenaan (turhaa laittaa mitään supran juttuja,vähempi hommaa)
perään vaan kempin lukko jos halvalla ja helposti haluaa toimia. (huutavia periä löytyy vaikka kuinka paljon ja niistä saa driftingiin ihan hyvän kempillä.-> edullinen)
Elikkäs kone vaan keulille, joku v8 missä voimaa, ikinä ei voi olla liikaa
vaihteistoksi joku manuaali minkä saa helpoiten kiinni tulevaan koneeseen,joku suorakytkentä olis paras mutta myös arvokas.. laatikko ja perä tulee hajoamaan kuitenkin niin kantsii miettiä varaosa juttujakin.. esim.mersun vanhat 4 vaihteiset ei oo kalliita.. ja kestää sen mitä kestää...
jos meinaat vaan käydä kokeilemassa lajia niin mieti budjetti jossa kaikki pitää olla.. niin helpottaa hommaa huomattavasti.
Sami T kirjoitti:Mersun perään lukko jossain sf pyöräs on hieman suolaisen hintainen, ja sitten on edelleen ongelmana nivelet/vetarit..
Uskoisin että mersun tukivarret on takana ihan paikallaan, ei niissä varmasti paljoa sanottavaa ole
Vetarit saa kyllä kestämään ja nivelet, haittaakos se vaikka vetäsee kempillä lukkoon perän ??
Onko sulla joku hyvä ratkaisu tähän? nimimerkillä kymmeniä niveliä rikkonut..
Kemppi toimii tuossa luisuttelussa ihan hyvi
NO joo nyt pitkästä aikaa ehti vähä coupenkin tekoon, sunnuntaina tuossa purin sisustan kokonaan. Lähtee painoa melkopaljon pois kun viihtii vaan nyppiä kaikki nuo äänieristeet yms. Nyt alkaa olla niin että koko koppa on ihan täysin purettu, sitte saakin alkaa suunnittelemaan taka akseli tuohuja sinne, vahvistaa sitä takakelkaa ja sen kiinnikkeitä. Mistähän aineesta kannattaa puslat tehä jos oikeen halvalle tekee hyvän Olisko tuommonen kulutus muovi liian kovaa ainetta ??
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Heräävyys pitäs olla heti eikä viikonpäästä, tuntuu vaan olevan ilman remmia aika pitkä viive. Sitten taas jos remmin laittaa pitää tehä jo paljon muutakin ja kustannukset kasvaa huomattavasti.
Eikös peltolalla ollu vähä samoja ongelmia ennen remmiä jos en ihan väärin muista, ja tuossa viikonloppuna katoin sitä carinaa jossa on OM605 nen ei sekään oikeen kyllä pelaa niinku ois suotavaa tuossa touhussa.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Joo ei ole dieseli paras vaihtoehto drifting moottoriksi, mutta silti sillä yritän mennä (mulle ei menestyminen ole tärkeintä).
Oma mielipiteeni taka-akselitosta on, jäykkä kempillä on luultavastikin kaikkein helpoin ratkaisu toimivaan. Kuluttaa renkaita tasaisesti ja ei heti mene aivan kamalaksi ajaa jos yksi pusla hieman väljistyy. Oikein tehdyillä linkki tangoilla vetopitokin on hyvä.
Etuakseliksi mersun oma on muuten ihan hyvä, mutta alatukivarsi on liian leveä jousen kohdalta ei mahdu pyörä kääntymään tarpeksi, ilman suurta levikepalaa joka taas pilaa muuten ohjausgeometrian. Lisäksi simpukka ohjaus pitänee heittää ensimmäisenä romuläjään. Tukivarsia kun muokkaa ja pistää vaikka väyrysen hammastangon ja lyhentää kääntövarret, niin alkaa olla jo aika hyvä.
Jani R-K kirjoitti:Joo ei ole dieseli paras vaihtoehto drifting moottoriksi, mutta silti sillä yritän mennä (mulle ei menestyminen ole tärkeintä).
Oma mielipiteeni taka-akselitosta on, jäykkä kempillä on luultavastikin kaikkein helpoin ratkaisu toimivaan. Kuluttaa renkaita tasaisesti ja ei heti mene aivan kamalaksi ajaa jos yksi pusla hieman väljistyy. Oikein tehdyillä linkki tangoilla vetopitokin on hyvä.
Etuakseliksi mersun oma on muuten ihan hyvä, mutta alatukivarsi on liian leveä jousen kohdalta ei mahdu pyörä kääntymään tarpeksi, ilman suurta levikepalaa joka taas pilaa muuten ohjausgeometrian. Lisäksi simpukka ohjaus pitänee heittää ensimmäisenä romuläjään. Tukivarsia kun muokkaa ja pistää vaikka väyrysen hammastangon ja lyhentää kääntövarret, niin alkaa olla jo aika hyvä.
EIpä itelläkään oo mitään paineita menestymisen suhteen, kunhan omaks iloks vähä pääsee kaavittelemaan. Sais nyt vaan ensin tuon auton jollakin lailla ajokuntoseks niin se olis jo kova sana tässä vaiheessa =) Meinaa vaan työt haitata senverran harrastusta ettei kerkie joka päivä tekemään.
Mutta onhan tässä koko talvi aikaa parsia sitä nippuun, ainut vaan ettei oo tallia missä tehä eli taivas alla vaan Joo simpukka pistetään vaihtoon kyllä ja jostakin hammastanko tilalle..
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
Tos oli jo samansuuntasta miälipidettä et v8pensa kone esimerkiks chevroletin 4pulttine 350 stroukattuna 383seks takohiluilla ja alukansilla ni pitäs sevverra löylyä olla et alkuun piisaa, kyl varmaa neljänsadan päälle pitäs heposia olla ja kuutisensataa vääntöö ja laatikoks samaa sukua th350 manuaalikoneistolla. Tai sit tremekki... Taka-akseli samaa porukkaa spoolilla ni ei oo senkää kans ongelmia.
Tämmöstä miälipidettä, ja jos ei kauaa kumminkaa laji kiinnosta ni kyl tekniikka kaupaks ainaki menee.
Peukkuja vaa rojektin jatkolle!!!
-kooäss-
kooäss kirjoitti:Tos oli jo samansuuntasta miälipidettä et v8pensa kone esimerkiks chevroletin 4pulttine 350 stroukattuna 383seks takohiluilla ja alukansilla ni pitäs sevverra löylyä olla et alkuun piisaa, kyl varmaa neljänsadan päälle pitäs heposia olla ja kuutisensataa vääntöö ja laatikoks samaa sukua th350 manuaalikoneistolla. Tai sit tremekki... Taka-akseli samaa porukkaa spoolilla ni ei oo senkää kans ongelmia.
Tämmöstä miälipidettä, ja jos ei kauaa kumminkaa laji kiinnosta ni kyl tekniikka kaupaks ainaki menee.
Peukkuja vaa rojektin jatkolle!!!
-kooäss-
Eihän tuollainen ole enää mikään Mersu vaan Chevy Mersun korissa.
paa sinne nipponin ohjaus,mutta tuo kone puoli...joku kevyt kone,kompura mersusta ehkä kai siitäkin sais kohtuu toimivan ja tehokkaan paketin.mutta 606 kone ja remmi kylkeen,eikö nuota eettonia saa kohtuu hintaan.voi teho jäädä alakanttiin mutta jostain on alettava kun nälkä kasvaa ja kasvaa varmasti turbo kaveriksi,rupeaa piisaamaan toki tuo kompinaatio maksaa mutta motorsportti maksaa aina kun nälkä kasvaa .täytyy tulla kattoon kun ahma pistää tuota koupea linkkuun asvaltilla
Ittellä kans toi 123 työn alla ja tosin vasta ajatusten tasolla tekniikkaa siihen, 605 vai 606 + hx40 super tai 40-42 garretti. 606 olis kiva, tosin raskas, ja ilman remmiä ei oikeen tuu alakierroksille vetoja, kuten ei 605 herää sen alempaa, mutta olis kevyempi, ei mahdottomia, mutta kumminkin. ja hankinta hinta on paljon pienempi 605:ses. mihkähän tehoihin asti pääsis esim. eatonin remmillällä kutiteltu om605 ilman holsettia.. mikähän mahtaa olla eatonis max bar tuotto..
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Dislike kirjoitti:Ittellä kans toi 123 työn alla ja tosin vasta ajatusten tasolla tekniikkaa siihen, 605 vai 606 + hx40 super tai 40-42 garretti. 606 olis kiva, tosin raskas, ja ilman remmiä ei oikeen tuu alakierroksille vetoja, kuten ei 605 herää sen alempaa, mutta olis kevyempi, ei mahdottomia, mutta kumminkin. ja hankinta hinta on paljon pienempi 605:ses. mihkähän tehoihin asti pääsis esim. eatonin remmillällä kutiteltu om605 ilman holsettia.. mikähän mahtaa olla eatonis max bar tuotto..
Eatonin hyötysuhde taitaa ruveta olemaan 1bar jälkeen jo aika huono, 1.5bar lämmittää ilmaan jo todella paljon ja 2bar paineita ei kannata oikeastaan haaveillakaan (kylä se onnistuu mutta teho ei lisäänny) Eli om 605 moisella ahtimella voi olla noin 300 heppaa antava jos sitäkään. Eli ei sovellu ainoaksi ahtimeksi, holsetin herättämiseen se kyllä soveltuu.
Dislike kirjoitti:Ittellä kans toi 123 työn alla ja tosin vasta ajatusten tasolla tekniikkaa siihen, 605 vai 606 + hx40 super tai 40-42 garretti. 606 olis kiva, tosin raskas, ja ilman remmiä ei oikeen tuu alakierroksille vetoja, kuten ei 605 herää sen alempaa, mutta olis kevyempi, ei mahdottomia, mutta kumminkin. ja hankinta hinta on paljon pienempi 605:ses. mihkähän tehoihin asti pääsis esim. eatonin remmillällä kutiteltu om605 ilman holsettia.. mikähän mahtaa olla eatonis max bar tuotto..
Eatonin hyötysuhde taitaa ruveta olemaan 1bar jälkeen jo aika huono, 1.5bar lämmittää ilmaan jo todella paljon ja 2bar paineita ei kannata oikeastaan haaveillakaan (kylä se onnistuu mutta teho ei lisäänny) Eli om 605 moisella ahtimella voi olla noin 300 heppaa antava jos sitäkään. Eli ei sovellu ainoaksi ahtimeksi, holsetin herättämiseen se kyllä soveltuu.
näinhän se taitaa loppupeleis mennä, tällähetkellä itteä mietityttää miten noi akselistot tekis ja ohjaukset toteuttaas, toyotan aksilat etsinnän alla, mersun aksilat kun ei ilmeisesti oikeen hyvin riftinkiin sovellu, tai ainaki perät pettää, ja mitä alustaa siihen mersun aksilalle sovittais ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)
Dislike kirjoitti:Ittellä kans toi 123 työn alla ja tosin vasta ajatusten tasolla tekniikkaa siihen, 605 vai 606 + hx40 super tai 40-42 garretti. 606 olis kiva, tosin raskas, ja ilman remmiä ei oikeen tuu alakierroksille vetoja, kuten ei 605 herää sen alempaa, mutta olis kevyempi, ei mahdottomia, mutta kumminkin. ja hankinta hinta on paljon pienempi 605:ses. mihkähän tehoihin asti pääsis esim. eatonin remmillällä kutiteltu om605 ilman holsettia.. mikähän mahtaa olla eatonis max bar tuotto..
Eatonin hyötysuhde taitaa ruveta olemaan 1bar jälkeen jo aika huono, 1.5bar lämmittää ilmaan jo todella paljon ja 2bar paineita ei kannata oikeastaan haaveillakaan (kylä se onnistuu mutta teho ei lisäänny) Eli om 605 moisella ahtimella voi olla noin 300 heppaa antava jos sitäkään. Eli ei sovellu ainoaksi ahtimeksi, holsetin herättämiseen se kyllä soveltuu.
näinhän se taitaa loppupeleis mennä, tällähetkellä itteä mietityttää miten noi akselistot tekis ja ohjaukset toteuttaas, toyotan aksilat etsinnän alla, mersun aksilat kun ei ilmeisesti oikeen hyvin riftinkiin sovellu, tai ainaki perät pettää, ja mitä alustaa siihen mersun aksilalle sovittais ?
Kuortaneelta löytyy ainakin yksi ariston lukoton taka-akselisto irrallaan ja etuakseli joka autossa kiinni.
Dislike kirjoitti:Ittellä kans toi 123 työn alla ja tosin vasta ajatusten tasolla tekniikkaa siihen, 605 vai 606 + hx40 super tai 40-42 garretti. 606 olis kiva, tosin raskas, ja ilman remmiä ei oikeen tuu alakierroksille vetoja, kuten ei 605 herää sen alempaa, mutta olis kevyempi, ei mahdottomia, mutta kumminkin. ja hankinta hinta on paljon pienempi 605:ses. mihkähän tehoihin asti pääsis esim. eatonin remmillällä kutiteltu om605 ilman holsettia.. mikähän mahtaa olla eatonis max bar tuotto..
Eatonin hyötysuhde taitaa ruveta olemaan 1bar jälkeen jo aika huono, 1.5bar lämmittää ilmaan jo todella paljon ja 2bar paineita ei kannata oikeastaan haaveillakaan (kylä se onnistuu mutta teho ei lisäänny) Eli om 605 moisella ahtimella voi olla noin 300 heppaa antava jos sitäkään. Eli ei sovellu ainoaksi ahtimeksi, holsetin herättämiseen se kyllä soveltuu.
näinhän se taitaa loppupeleis mennä, tällähetkellä itteä mietityttää miten noi akselistot tekis ja ohjaukset toteuttaas, toyotan aksilat etsinnän alla, mersun aksilat kun ei ilmeisesti oikeen hyvin riftinkiin sovellu, tai ainaki perät pettää, ja mitä alustaa siihen mersun aksilalle sovittais ?
Kuortaneelta löytyy ainakin yksi ariston lukoton taka-akselisto irrallaan ja etuakseli joka autossa kiinni.
mistähän päin vois niille hintaa kysellä ?
Kantapään kautta opittu, pysyy mielessä pitempää.
Nykyiset:
Mb w201 om601+604 ST !
Mb w123 sedan (ikuisuus drifting projekti)