W210 E55 AMG vai W220 S500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
W210 E55 AMG vai W220 S500
Tervehdys kaikille. Dieselautoilu on alkanut enenevässä määrin tympimään, ei oma v6 vaan perheauton r4. Nyt olisi tarkoitus hankkia vähän maukkaammalla moottorilla varustettu bensa-auto, ja otsikonmukaiset kulkineet ovat edenneet loppusuoralle. Mutta kumpi? Vai olisivatko pienemmät kasit myös vaihtoehtoja?
1. Teho. Mersun v6 cdi ohjelmoituna vajaa 300hp teho mielestäni riittää hyvin normikäyttöön, joten sen puolesta varmaankin kumpi vain? Toki enemmän on aina enemmän;)
2. Hankintahinta. Auto olisi tarkoitus hankkia Saksasta, ja hintatasosta minulla jonkinlainen käsitys onkin, mutta kohteleeko verottaja noita kuinka tasapuolisesti? Rankaistaanko lisätehosta kuinka ankarasti?
3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
4. Ylläpito. AMG on AMG, ja ässässä ässän murheet. Kumpi tulee todennäköisemmin kalliimmaksi, vai onko merkitystä? Vrt. nykyinen -04 w211 joka ei ihan harmiton ole sekään ollut. -99 ässät jätän suosiolla rauhaan.
5. Ajomäärä. Hankittavan auton soisin olevan alle 200tkm ajettu. AMG tuntuisi löytyvän helpommin vähän (lue =alle 100tkm) ajettuna, mutta kannattaako tuollaista korkeamman veron takia miettiä, kun historiasta ei kuitenkaan voi 100% varma olla?
6. Ulkonäkö/mukavuus/ajettavuus. Ässä on mielestäni freesimmän näköinen ja todennäköisesti mukavampi/varustellumpi, mutta ajo-ominaisuudet puoltanevat AMG:tä. Toisaalta en ole tuon ikäisissä autoissa enää kamalan kiinnostunut kauheasta sähköherkkujen määrästä, karvalakki saattaisi olla fiksumpi ostos koska vähemmän hajottavaa.
7. Jotein muuta, mitä?
1. Teho. Mersun v6 cdi ohjelmoituna vajaa 300hp teho mielestäni riittää hyvin normikäyttöön, joten sen puolesta varmaankin kumpi vain? Toki enemmän on aina enemmän;)
2. Hankintahinta. Auto olisi tarkoitus hankkia Saksasta, ja hintatasosta minulla jonkinlainen käsitys onkin, mutta kohteleeko verottaja noita kuinka tasapuolisesti? Rankaistaanko lisätehosta kuinka ankarasti?
3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
4. Ylläpito. AMG on AMG, ja ässässä ässän murheet. Kumpi tulee todennäköisemmin kalliimmaksi, vai onko merkitystä? Vrt. nykyinen -04 w211 joka ei ihan harmiton ole sekään ollut. -99 ässät jätän suosiolla rauhaan.
5. Ajomäärä. Hankittavan auton soisin olevan alle 200tkm ajettu. AMG tuntuisi löytyvän helpommin vähän (lue =alle 100tkm) ajettuna, mutta kannattaako tuollaista korkeamman veron takia miettiä, kun historiasta ei kuitenkaan voi 100% varma olla?
6. Ulkonäkö/mukavuus/ajettavuus. Ässä on mielestäni freesimmän näköinen ja todennäköisesti mukavampi/varustellumpi, mutta ajo-ominaisuudet puoltanevat AMG:tä. Toisaalta en ole tuon ikäisissä autoissa enää kamalan kiinnostunut kauheasta sähköherkkujen määrästä, karvalakki saattaisi olla fiksumpi ostos koska vähemmän hajottavaa.
7. Jotein muuta, mitä?
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Jotain arvailua ja omia mielipiteitä tässä:
1) Teho riittää varmaan molemmissa ihan hyvin "normikäyttöön"
2) Päästöthän vaikuttavat veroprosenttiin, siis CO2-päästöt alkaen vm. 2001, sitä ennen painon mukaan taas. Veroissa ei varmaan kauhean isoa eroa ole noiden välillä, riippuu tietysti siitäkin että minkä arvoiseksi verottaja auton Suomessa katsoo eli löytyykö hintapyyntöjä miten esim. nettiautosta / vast. Samoissa luokissa vero varmaan suurin piirtein on.
3) Kulutus menee vähän arvailuksi, mutta käytännön keskikulutus tuollaisella ajolla on varmaan n. 13-14 litraa satasella, arvelisin.
4) AMG:n ylläpito ei välttämättä ole kauhean kallista tai ainakaan niin kallista kuin voisi luulla, toki jotkin osat maksavat vähän enemmän kuten vaikka vesipumppu tai jarrulevyt, mutta muuten perushuolto on samaa luokkaa kuin V8 eemelillä muutenkin. Luulisin että S500 tulee vähän kalliimmaksi jopa huoltojen ja ylläpidon suhteen, ero ei liene suuri kuitenkaan.
5) Kyllähän se ajomäärä vaikuttaa autoon siten että jos on alle 100tkm ajettu niin paljon parempi kuin 200tkm ajettu esim. tulevien korjausten suhteen ja jos autoa joskus myy niin jos itse ajat esim. 70.000km sillä niin 170.000km ajettu on paljon helpompi myydä kohtalaiseen / asialliseen hintaan kuin 270.000km ajettu ja on 100tkm ajettu varmaan siistimmässä kunnossa joka suhteessa kuin 200tkm ajettu. Luulisi historiasta aika hyvin pääsevän käsitykseen jos auton kaikki mahdolliset dokumentit ovat tallessa eli jos löytyy kaikkien huoltojen merkinnät asiallisesti huoltokirjasta ja näitä merkintöjä vastaavat kuitit ja paperit mitä huolloista printataan löytyy ja vielä kaikki katsastuspaperitkin joissa on päivämäärät ja kilometrit ja jos autolle myönnetään jotain takuuta ja liike on asiallinen mersuliike yms. niin voi varmaan 99% varmuudella olla varma kilometreistä etenkin jos auton kunto sopii kaikin puolin kilometreihin. Eri asia on sitten onko noin hyvää dokumentaatiota olemassa, mutta luulisi Saksassakin AMG:n ostajan haluavan tallentaa kaikkim paperit ja materiaalit jotta voi osoittaa kilometrien paikkansa pitävyyden joka voi nostaa auton arvoa taas myydessä. Pelkän huoltokirjan väärentäminen toki on helpohkoa kuten kilometrilukeman muuttaminenkin, mutta jos huoltokirjan lisäksi on kaikki kuitit ja katsastuspaperit ja muut mahdolliset dokumentit siistissä pinossa aikajärjestyksessä loogisesti loogisin kilometrilukemin, jotka ovat kasvaneet tasaisesti niin aika homma on väärentää kaikki nuo uskottavasti jo ja niin että kaikki merkinnät vastaavat tarkasti huoltokirjaa. Ehkä vähän saksankielen taitoa saatetaan tarvita myös, mutta sanat "huolto", "öljy", "sytytystulpa", "polttoainesuodatin", "jarruneste", "jäähdytysneste", "automaattivaihteistoöljy", "katsastus" auttavat jo pitkälle.
6) Ulkonäöllisesti S on kyllä komeampi.
1) Teho riittää varmaan molemmissa ihan hyvin "normikäyttöön"
2) Päästöthän vaikuttavat veroprosenttiin, siis CO2-päästöt alkaen vm. 2001, sitä ennen painon mukaan taas. Veroissa ei varmaan kauhean isoa eroa ole noiden välillä, riippuu tietysti siitäkin että minkä arvoiseksi verottaja auton Suomessa katsoo eli löytyykö hintapyyntöjä miten esim. nettiautosta / vast. Samoissa luokissa vero varmaan suurin piirtein on.
3) Kulutus menee vähän arvailuksi, mutta käytännön keskikulutus tuollaisella ajolla on varmaan n. 13-14 litraa satasella, arvelisin.
4) AMG:n ylläpito ei välttämättä ole kauhean kallista tai ainakaan niin kallista kuin voisi luulla, toki jotkin osat maksavat vähän enemmän kuten vaikka vesipumppu tai jarrulevyt, mutta muuten perushuolto on samaa luokkaa kuin V8 eemelillä muutenkin. Luulisin että S500 tulee vähän kalliimmaksi jopa huoltojen ja ylläpidon suhteen, ero ei liene suuri kuitenkaan.
5) Kyllähän se ajomäärä vaikuttaa autoon siten että jos on alle 100tkm ajettu niin paljon parempi kuin 200tkm ajettu esim. tulevien korjausten suhteen ja jos autoa joskus myy niin jos itse ajat esim. 70.000km sillä niin 170.000km ajettu on paljon helpompi myydä kohtalaiseen / asialliseen hintaan kuin 270.000km ajettu ja on 100tkm ajettu varmaan siistimmässä kunnossa joka suhteessa kuin 200tkm ajettu. Luulisi historiasta aika hyvin pääsevän käsitykseen jos auton kaikki mahdolliset dokumentit ovat tallessa eli jos löytyy kaikkien huoltojen merkinnät asiallisesti huoltokirjasta ja näitä merkintöjä vastaavat kuitit ja paperit mitä huolloista printataan löytyy ja vielä kaikki katsastuspaperitkin joissa on päivämäärät ja kilometrit ja jos autolle myönnetään jotain takuuta ja liike on asiallinen mersuliike yms. niin voi varmaan 99% varmuudella olla varma kilometreistä etenkin jos auton kunto sopii kaikin puolin kilometreihin. Eri asia on sitten onko noin hyvää dokumentaatiota olemassa, mutta luulisi Saksassakin AMG:n ostajan haluavan tallentaa kaikkim paperit ja materiaalit jotta voi osoittaa kilometrien paikkansa pitävyyden joka voi nostaa auton arvoa taas myydessä. Pelkän huoltokirjan väärentäminen toki on helpohkoa kuten kilometrilukeman muuttaminenkin, mutta jos huoltokirjan lisäksi on kaikki kuitit ja katsastuspaperit ja muut mahdolliset dokumentit siistissä pinossa aikajärjestyksessä loogisesti loogisin kilometrilukemin, jotka ovat kasvaneet tasaisesti niin aika homma on väärentää kaikki nuo uskottavasti jo ja niin että kaikki merkinnät vastaavat tarkasti huoltokirjaa. Ehkä vähän saksankielen taitoa saatetaan tarvita myös, mutta sanat "huolto", "öljy", "sytytystulpa", "polttoainesuodatin", "jarruneste", "jäähdytysneste", "automaattivaihteistoöljy", "katsastus" auttavat jo pitkälle.
6) Ulkonäöllisesti S on kyllä komeampi.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Huoltohinnat riippuu tekijästä. AMG osat kalliiita. Ässän osat maksaa saman verran, kuin muidenkin normimersujen. Veholle jos viet kumman tahansa, niin raha-asiat pitää olla kunnossa. Kummankin kulutus on kaasujalan asennon funktio. Itse ajelen ässällä alle kympin.
Olet tekemässä valintaa kahden aivan erilaisen ja eri luonteisen auton välillä, joten tuskin kukaan voi sinua asiassa auttaa
Vähän kuin ostaakko smart vai vito..... Eli ihan eri vehkeitä (vaikka kaukaa näyttävätkin samalta). Ei voi auttaa....
Olet tekemässä valintaa kahden aivan erilaisen ja eri luonteisen auton välillä, joten tuskin kukaan voi sinua asiassa auttaa
Vähän kuin ostaakko smart vai vito..... Eli ihan eri vehkeitä (vaikka kaukaa näyttävätkin samalta). Ei voi auttaa....
Viimeksi muokannut RAM, Ti 18.09.2012 14:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Tämän kohdan perusteella ei kannattaisi edes miettiä näitä kahta vaihtoehtoa.....Poutahaukka kirjoitti: 3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
.... foorumi sekoilee
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Miksei?LopenUupunut kirjoitti:Tämän kohdan perusteella ei kannattaisi edes miettiä näitä kahta vaihtoehtoa.....Poutahaukka kirjoitti: 3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
.
Joo toki tiedostan että kovasti eri luontoisia autoja ovat, siksi koitinkin vähän pilkkoa asiaa pienemmäksi, josko löytyisi yksi viisaus sieltä, toinen täältä.. Mersuja on taloudessa nytkin eikä niitä Veholle viedä, joten sen suhteen asia ei tule muuttumaan. Ahtoputken tiivisteitä olen Veholta hakenut kun ei jostain syystä kestä, eivätkä paljoa maksa:)
Onko noi pikku kasikoneet (420, 430) poissuljettuja? E50 olen ymmärtänyt ettei kannattaisi mennä koskemaan.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Jos voima on se kriteeri niin ota ihmeessä E 55 AMG...476 vastaan 306 hp, onhan tossa aika ero...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Eikös tossa w210 E55 AMG:ssä ole tehoa kuitenkin jotain 350-360hp väliltä? Jos voima olisi ainoa kriteeri niin enhän mä täällä kyselisi vaan ajelisin sillä AMG:lläkari v kirjoitti:Jos voima on se kriteeri niin ota ihmeessä E 55 AMG...476 vastaan 306 hp, onhan tossa aika ero...

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Kun kumpikaan ei ole järkivalinta, niin käy koeajolla ja ota se, joka tuntuu paremmalta.
Jos se alkaa kaduttamaan, niin vaihdat. Sitä paitsi näin vanhoissa autoissa alkaa olla
yksilöllisiä eroja kunnon suhteen, joten sekin ratkaisee, tuleeko hyvä yksilö vastaan.
Kyllä kaikki kasit ajavat normiajossa saman asian ja kulutuslukemat alkavat merkitä jotain
vasta, kun vuotuisia kilometrejä tulee riittävästi. Alle 20 tkm vuodessa lienee vielä useimmille
riittävän vähän, jottei homma maksa liikaa ja pilaa fiilistä.
S voisi minusta oll parempi valinta fiiliksen kannalta, mutta se on makuasia.
Kuluja tulee varmasti molemmista paljon bensan lisäksi.
Jos se alkaa kaduttamaan, niin vaihdat. Sitä paitsi näin vanhoissa autoissa alkaa olla
yksilöllisiä eroja kunnon suhteen, joten sekin ratkaisee, tuleeko hyvä yksilö vastaan.
Kyllä kaikki kasit ajavat normiajossa saman asian ja kulutuslukemat alkavat merkitä jotain
vasta, kun vuotuisia kilometrejä tulee riittävästi. Alle 20 tkm vuodessa lienee vielä useimmille
riittävän vähän, jottei homma maksa liikaa ja pilaa fiilistä.
S voisi minusta oll parempi valinta fiiliksen kannalta, mutta se on makuasia.
Kuluja tulee varmasti molemmista paljon bensan lisäksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Järkivalinta





Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Sorry, juu W 210:ssä on 354 hp ja W211 476 hp...Poutahaukka kirjoitti:Eikös tossa w210 E55 AMG:ssä ole tehoa kuitenkin jotain 350-360hp väliltä? Jos voima olisi ainoa kriteeri niin enhän mä täällä kyselisi vaan ajelisin sillä AMG:lläkari v kirjoitti:Jos voima on se kriteeri niin ota ihmeessä E 55 AMG...476 vastaan 306 hp, onhan tossa aika ero...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Unohda Ässä ja hommaa 55:nen
Minulla oli ainakin S500:ssa sen verran huolia etten kyllä yhtään haikaile sen perään! Toki ässän kyyti on aivan omaa luokkaansa mutta ei tuo väyrynenkään mikään huono ole. Osat ei ole mitään älyttömän hintaisia mitä olen tuota autoa huoltanut, kun esim jarrulevyt käy muista mersun malleista
Alkuperäinen etulevy olisi malsanut esim 436€/kpl mutta vastaavat levyt sai 100€/kpl kun vähän "urkki" tietoja, takalevyt ranskasta 1€ postikuluilla alle 40€/kpl
Juu ja moottoreitahan ei voi noissa verrata ollenkaan, siis on niissä niin huomattava ero.



Juu ja moottoreitahan ei voi noissa verrata ollenkaan, siis on niissä niin huomattava ero.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Poutahaukka kirjoitti:Miksei?LopenUupunut kirjoitti:Tämän kohdan perusteella ei kannattaisi edes miettiä näitä kahta vaihtoehtoa.....Poutahaukka kirjoitti: 3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
.
Joo toki tiedostan että kovasti eri luontoisia autoja ovat, siksi koitinkin vähän pilkkoa asiaa pienemmäksi, josko löytyisi yksi viisaus sieltä, toinen täältä.. Mersuja on taloudessa nytkin eikä niitä Veholle viedä, joten sen suhteen asia ei tule muuttumaan. Ahtoputken tiivisteitä olen Veholta hakenut kun ei jostain syystä kestä, eivätkä paljoa maksa:)
.
Onko noi pikku kasikoneet (420, 430) poissuljettuja? E50 olen ymmärtänyt ettei kannattaisi mennä koskemaan.
Noo mä olen sitä mieltä että jos noiden autojen kohdalla pitää miettiä paljonko se kauppareissulla vie.....ehkä on paree kuljeskella julkisilla tai mopoautolla.
kaikkien muiden kriteerien miettiminen on hyvinkin järkiperäistä, kuten kumpi on ketterämpi ja kumman vaimo kolistelee porttikongin pieliin jne. millaisen kyydin auto antaa ja mitä teholla haetaan, katu-uskottavuutta vai letkeää kevyttä siirtymistä jne.
mutta jokainen etsii omaa säästöpossuaan.
pikkukoneisista en tiedä, ainakin väyrynen ja ässä liikkuu 420/430 koneella ihan tarpeeksi suomen oloihin.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Mulla oli W 210/ E 430(279 hp) ja kyllä läksi kuin talkkari peltikatolta... 

nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
sorry OT...tarkoittaako,"läksi kuin talkkari peltikatolta" = "lähti kuin kuppa töölöstä"???? eli ei mihinkään.kari v kirjoitti:Mulla oli W 210/ E 430(279 hp) ja kyllä läksi kuin talkkari peltikatolta...

Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Talkkari lähtee peltikatolta vähän samalla tavalla kuin hauki rannasta.AP-race/lake kirjoitti:sorry OT...tarkoittaako,"läksi kuin talkkari peltikatolta" = "lähti kuin kuppa töölöstä"???? eli ei mihinkään.kari v kirjoitti:Mulla oli W 210/ E 430(279 hp) ja kyllä läksi kuin talkkari peltikatolta...
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Kiitos.tj86430 kirjoitti:Talkkari lähtee peltikatolta vähän samalla tavalla kuin hauki rannasta.AP-race/lake kirjoitti:sorry OT...tarkoittaako,"läksi kuin talkkari peltikatolta" = "lähti kuin kuppa töölöstä"???? eli ei mihinkään.kari v kirjoitti:Mulla oli W 210/ E 430(279 hp) ja kyllä läksi kuin talkkari peltikatolta...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Mä jotenkin arvasin että kulutusta ei saisi kysyäLopenUupunut kirjoitti:Poutahaukka kirjoitti:Miksei?LopenUupunut kirjoitti:Tämän kohdan perusteella ei kannattaisi edes miettiä näitä kahta vaihtoehtoa.....Poutahaukka kirjoitti: 3. Polttoaineenkulutus. Kumpaakin väitetään liikutettavan alle kympin optimiolosuhteissa, mutta itseäni kiinnostaa todellinen keskikulutus. Käyttö kaupunki/maantie/moottoritie 30/60/10.
.
Joo toki tiedostan että kovasti eri luontoisia autoja ovat, siksi koitinkin vähän pilkkoa asiaa pienemmäksi, josko löytyisi yksi viisaus sieltä, toinen täältä.. Mersuja on taloudessa nytkin eikä niitä Veholle viedä, joten sen suhteen asia ei tule muuttumaan. Ahtoputken tiivisteitä olen Veholta hakenut kun ei jostain syystä kestä, eivätkä paljoa maksa:)
.
Onko noi pikku kasikoneet (420, 430) poissuljettuja? E50 olen ymmärtänyt ettei kannattaisi mennä koskemaan.
Noo mä olen sitä mieltä että jos noiden autojen kohdalla pitää miettiä paljonko se kauppareissulla vie.....ehkä on paree kuljeskella julkisilla tai mopoautolla.
kaikkien muiden kriteerien miettiminen on hyvinkin järkiperäistä, kuten kumpi on ketterämpi ja kumman vaimo kolistelee porttikongin pieliin jne. millaisen kyydin auto antaa ja mitä teholla haetaan, katu-uskottavuutta vai letkeää kevyttä siirtymistä jne.
mutta jokainen etsii omaa säästöpossuaan.
pikkukoneisista en tiedä, ainakin väyrynen ja ässä liikkuu 420/430 koneella ihan tarpeeksi suomen oloihin.

Tekisi melkein mieli loukkaantua julkisilla kulkemis/mopoautojutuista, mutta jos on kova pätemistarve niin anna palaa vaan

Suuret kiitokset kaikille kommentoijille tässä vaiheessa, minusta tuntuu että alan mahdollisesti kallistumaan AMG:n suuntaan. Harmittaa vaan kun on tottunut katselemaan w211 pihassa niin ulkonäön puolesta otettaisiin kyllä takapakkia, mutta tehon puolesta toki sitten mentäisiin eteenpäin. Katselleen, mieli ehtii muuttua vielä moneen kertaan.
S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
LOISTAVA valinta!!!! 

Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Ja jos hyvää sopivan hintaista E55-mallia ei osu kohdille, niin voin ihan lämpimästi suositella myös tutkailemaan ja miettimään, josko vaihtoehtona voisi kuitenkin olla facelift E430. Mulla on sellainen ollut jo yli neljä vuotta, eikä vielä ole autokuumeesta kärsitty...
Onhan noissa toki eroa kyllä sitten kulkupuolessa ja ulkonäössäkin, mutta kuiteskin.

Onhan noissa toki eroa kyllä sitten kulkupuolessa ja ulkonäössäkin, mutta kuiteskin.
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Minä kyllä suosittelen 55:sta mutta voipi tietty johtua vähän siitäkin kun sellaisella itse ajelen tällä hetkellä
Ässän kun omistin niin olihan se todella mahtava peli ajaa, oli hijainen yms, mutta se helevatun airmatic kun alkoi reistailemaan niin itkuhan siinä meinasi päästä
Muutoinkin alkoi olemaan jos jonkinmoista sähkö ongelmaa yms..
Nyt olen ajellut E55:lla(-98) 6-7kk ja olen kyllä tykännyt autosta todella paljon, huoltoja on tullut tehtyä/ teetätettyä eikä kyllä ole hinta eronnut Ässästä oikeestaan yhtään, voisin jopa väittää että nykyisen kulkineen huollot ovat olleet jopa vähän huokeampia kuin Ässän huollot. Kun ostin 55:sen niin kulutus oli aika raakaa, matkaa ei päässyt alle 14litran mutta kulutuksen sain aisoihin kun vaihdoin tulpat, ilmansuodattimet ja PA- suodattimen jonka PITÄÄ olla sitten alkuperäinen(hinnassa eroa noin 20€) eli tässä ei sitten kannata säästää.
Noilla muutoksilla kulutus tippui alle 9l/100km. Edellinen omistaja ei autoa tainnut olla paljoa huollattanut tai näin ainakin olettaisin
Nyt auto alkaa olemaan "tikissään" noin suunnilleen huoltojen osalta ja on se vaan niin HEMMETIN MAGEE ajella
Joten toistamiseen minulta ääni AMG:een suuntaan =)


Nyt olen ajellut E55:lla(-98) 6-7kk ja olen kyllä tykännyt autosta todella paljon, huoltoja on tullut tehtyä/ teetätettyä eikä kyllä ole hinta eronnut Ässästä oikeestaan yhtään, voisin jopa väittää että nykyisen kulkineen huollot ovat olleet jopa vähän huokeampia kuin Ässän huollot. Kun ostin 55:sen niin kulutus oli aika raakaa, matkaa ei päässyt alle 14litran mutta kulutuksen sain aisoihin kun vaihdoin tulpat, ilmansuodattimet ja PA- suodattimen jonka PITÄÄ olla sitten alkuperäinen(hinnassa eroa noin 20€) eli tässä ei sitten kannata säästää.
Noilla muutoksilla kulutus tippui alle 9l/100km. Edellinen omistaja ei autoa tainnut olla paljoa huollattanut tai näin ainakin olettaisin

Nyt auto alkaa olemaan "tikissään" noin suunnilleen huoltojen osalta ja on se vaan niin HEMMETIN MAGEE ajella



Joten toistamiseen minulta ääni AMG:een suuntaan =)
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Jos valintaa ylipäätään ajattelee noiden kahden välillä, niin se tarkoittaa kiinnostusta jämäkkään alustaan ja herkkään kaasupolkimeen. Silloin valinnan luulisi olevan helppo.
Airmatikin saa aivan helposti kuntoon. Vaihtaa vaan kaikki siihen kuuluvat osat. Sama juttu muunkin alustan kanssa. Kaikki osat kun vaihtaa, niin hyvä siitä tulee... Ai niin... osat pitää vaihtaa uusiin. Ei siis keskenään
Airmatikin saa aivan helposti kuntoon. Vaihtaa vaan kaikki siihen kuuluvat osat. Sama juttu muunkin alustan kanssa. Kaikki osat kun vaihtaa, niin hyvä siitä tulee... Ai niin... osat pitää vaihtaa uusiin. Ei siis keskenään

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 26.06.2010 12:16
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Hyvin sanottu siellä takanaRAM kirjoitti:Jos valintaa ylipäätään ajattelee noiden kahden välillä, niin se tarkoittaa kiinnostusta jämäkkään alustaan ja herkkään kaasupolkimeen. Silloin valinnan luulisi olevan helppo.

S212 350cdi
W210 320cdi
W210 320cdi
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan on ostaa KUMMATKIN 

- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
RAM kirjoitti:Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan on ostaa KUMMATKIN



Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
voi että kun itelläkin ois joskus tämmösiä ongelmia...
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Juuri näin, ja jos budjetti pakottaa, niin peräkkäin.RAM kirjoitti:Ainoa ratkaisu tähän ongelmaan on ostaa KUMMATKIN
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Jos tuo on lähellä asuin paikkaasi käy kokeilemassa,http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/amg/4310499
Voin suositellä lämpimästi,
on minun maahan tuottama. 
Voin suositellä lämpimästi,


Re: W210 E55 AMG vai W220 S500
Itse en edes miettinyt väykkyä, kun ässän ostin.. Ainoa edellytys oli pitkä takaovi. Ja amgeetä ajaneena, ei se sen ihmeellisemmin liiku. Eli mielipide kysymys. 
