Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tyhjäkäyntiruuvin mukaan säädetään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

Siekkinen kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvin mukaan säädetään.
näin arvelinkin. kiitosta tarkennuksesta.
-s124 300tdt -92
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

wempur kirjoitti:Moro. Ajattelin säätää omaa pumppuani, mutta oli hiukka erinäköinen kuin tämän topikin kuvat. Eikä nyt hakukaan tuottanut tulosta.
Auto on 250d W124 -89. Vieläkö tuosta pitäisi jotain saada irti? Kaveritkaan eivät osanneet muuta kun kummastella, tosin ovat vaan noita kolmesatkuja ruuvailleet :roll:

[ http://img88.imageshack.us/img88/1511/imag0436y.jpg ]

[ http://img268.imageshack.us/img268/5361/imag0433h.jpg ]
Kertokaas viisaat miten tuo ylempi kansi lähtee irti? Onko kyseessä siis tuo pyöreä osa, vai koko "kehys?" Ilmeisesti pultille on paikka tuossa pyöreän lätkän keskellä, mutta miten tuo irroitetaan?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

ThaBandit^ kirjoitti:
wempur kirjoitti:Moro. Ajattelin säätää omaa pumppuani, mutta oli hiukka erinäköinen kuin tämän topikin kuvat. Eikä nyt hakukaan tuottanut tulosta.
Auto on 250d W124 -89. Vieläkö tuosta pitäisi jotain saada irti? Kaveritkaan eivät osanneet muuta kun kummastella, tosin ovat vaan noita kolmesatkuja ruuvailleet :roll:

[ http://img88.imageshack.us/img88/1511/imag0436y.jpg ]

[ http://img268.imageshack.us/img268/5361/imag0433h.jpg ]
Kertokaas viisaat miten tuo ylempi kansi lähtee irti? Onko kyseessä siis tuo pyöreä osa, vai koko "kehys?" Ilmeisesti pultille on paikka tuossa pyöreän lätkän keskellä, mutta miten tuo irroitetaan?

onko sun 250 turbolla??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Ei ole, imudiesel kyseessä. Sain tuon pyöreän kannen jo irti, pyöritin pultin kiinni ja sen avulla nyppäsin kannen pois. Tuossa olisi ilmeisesti paikka sille ELR-solenoidille. Pyöritin syöttöruuvia 2 kierrosta ulos ja tyhjäkäyntiruuvia 2,5 kierroksen verran ulos. Vetäviä kierroksia kiristin 3 kierrosta, nyt kiertää joku 5750 rpm, mutta savua/vetoja ei tuntunut selkeästi tulleen lisää. Siksi säätöhommasta olisi vielä kyseltävää:

Käyttelin autoa pumpun takakansi aukinaisena, jotta sain säädöt kohdalleen. En kuitenkaan tiedä, että pitääkö auton käydä normaalia tyhjäkäyntiä silloin, kun solenoidi EI paina syöttöruuvia? Ilman takakantta auto kävi n. 1000rpm tyhjäkäyntiä ja palautui laiskasti tyhjäkäynnille, PAITSI kun painoi syöttöruuvin päässä olevaa "lautasta." Savua kuitenkin tuli selvästi nykyistä enemmän. Solenoidin tappia EN lyhentänyt, koska en ollut varma miten tuon kuuluu toimia. Ilmeisesti perusasetuksessa syöttöruuvin päällä olevan säätölautasen kuuluu olla ylhäällä?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

ThaBandit^ kirjoitti:Ei ole, imudiesel kyseessä. Sain tuon pyöreän kannen jo irti, pyöritin pultin kiinni ja sen avulla nyppäsin kannen pois. Tuossa olisi ilmeisesti paikka sille ELR-solenoidille. Pyöritin syöttöruuvia 2 kierrosta ulos ja tyhjäkäyntiruuvia 2,5 kierroksen verran ulos. Vetäviä kierroksia kiristin 3 kierrosta, nyt kiertää joku 5750 rpm, mutta savua/vetoja ei tuntunut selkeästi tulleen lisää. Siksi säätöhommasta olisi vielä kyseltävää:

Käyttelin autoa pumpun takakansi aukinaisena, jotta sain säädöt kohdalleen. En kuitenkaan tiedä, että pitääkö auton käydä normaalia tyhjäkäyntiä silloin, kun solenoidi EI paina syöttöruuvia? Ilman takakantta auto kävi n. 1000rpm tyhjäkäyntiä ja palautui laiskasti tyhjäkäynnille, PAITSI kun painoi syöttöruuvin päässä olevaa "lautasta." Savua kuitenkin tuli selvästi nykyistä enemmän. Solenoidin tappia EN lyhentänyt, koska en ollut varma miten tuon kuuluu toimia. Ilmeisesti perusasetuksessa syöttöruuvin päällä olevan säätölautasen kuuluu olla ylhäällä?
Sillon ku se tappi siinä syöttöruuvin päässä painuu niin syöttö laskee. Eli nyt se voi hyvinkin ottaa jo kiinni takakansi paikallaan ja siks mitään eroa ei ole. Voit joko lyhentää tappia tai sitten korottaa solenoidia kauemmas takakannesta rautalangalla tai isoilla rikoilla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

ja tyhjäkäyntiä voi säätää samalla kun auto käynnissä.. ei sieltä pumpusta tule öljyä oikeestaa yhtää pihalle..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

ThaBandit^ kirjoitti:Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.
Sitä tapin lyhennystä on vaikeampi korjata kuin tuota solenoidin korotusta :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja johani »

kätevämpi katastukseen on siitä pumpun päältä "alppikellosta" pyöritellä ruuvi kiinni, viime katastuksessa K-arvo 0.65 eli tuo joka näkyy imusarja välistä, 6 sylinterisessä vähä hankalassa paikassa ainaki mutta onnistuu.. 10mm listalla mutteri auki ja ruuvasin mutteria vasten kiinni.

Kuva
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Siekkinen kirjoitti:
ThaBandit^ kirjoitti:Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.
Sitä tapin lyhennystä on vaikeampi korjata kuin tuota solenoidin korotusta :D
Näinpä, liian lyhyttä on vaikea jatkaa. :D Mielellään pidän kaikki muutokset sellaisina, että auton pystyy palauttamaan alkuperäiseen kuosiin mahdollisimman helposti. 8) Tässä wanhassa mallissa kuin ei ole tuota ALDA-säätöä, niin ei ole moista alppikelloa.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
ThaBandit^
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: La 25.03.2006 16:35

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja ThaBandit^ »

Noniin, syöttöruuvin solenoidin alle taivuteltu 1,8 mm paksua rautalankaa -> nyt on tanner mustananaan, kun polkaisee kaasua. Todennäköisesti joskus jo käyty pumpulla, kun vain kaksi kierrosta lisää syöttöä pistää jo kovasti savua tulemaan ja tyhjäkäynti jää jonnekin 850 rpm sekä 1000 rpm pinnasta palautuu laiskemmin tyhjäkäynnille. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritetty jo n. 3,5 kierrosta auki, ei mainittavaa vaikutusta. Nyt alkaa kansi ottaa jo kiinni tyhjäkäyntiruuviin, joten syöttöä pienennettävä.

Mielenkiintoista kuiten, kun "muilla" syöttöä saanut avattua jopa 4 kierrosta. Itsellä savuarvo viime katsastuksessa ollut 0,7 ja kierrokset yms aivan vakioasetuksissa (5150rpm). Liekkö nuo "uudenmalliset" kannet rajoittavat ruuvailua, kun ovat sisempänä pumpussa kuin perus-peltikansi.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

ThaBandit^ kirjoitti:Noniin, syöttöruuvin solenoidin alle taivuteltu 1,8 mm paksua rautalankaa -> nyt on tanner mustananaan, kun polkaisee kaasua. Todennäköisesti joskus jo käyty pumpulla, kun vain kaksi kierrosta lisää syöttöä pistää jo kovasti savua tulemaan ja tyhjäkäynti jää jonnekin 850 rpm sekä 1000 rpm pinnasta palautuu laiskemmin tyhjäkäynnille. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritetty jo n. 3,5 kierrosta auki, ei mainittavaa vaikutusta. Nyt alkaa kansi ottaa jo kiinni tyhjäkäyntiruuviin, joten syöttöä pienennettävä.

Mielenkiintoista kuiten, kun "muilla" syöttöä saanut avattua jopa 4 kierrosta. Itsellä savuarvo viime katsastuksessa ollut 0,7 ja kierrokset yms aivan vakioasetuksissa (5150rpm). Liekkö nuo "uudenmalliset" kannet rajoittavat ruuvailua, kun ovat sisempänä pumpussa kuin perus-peltikansi.
Jos oikein alkaa säätämään niin tyhjäkäyntiruuvin päästä voi vinguttaa vaikka millin pois niin saa taas yhen kierroksen lisää :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

killerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämää :D
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

M4ketech kirjoitti:
killerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämää :D
siis se säätäminen on vissii 601 joku 400-600e mut tapituksissa puhutaan VISSII tuhansista
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

killerimersu kirjoitti:
M4ketech kirjoitti:
killerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämää :D
siis se säätäminen on vissii 601 joku 400-600e mut tapituksissa puhutaan VISSII tuhansista
Ei se säätö ihan noin paljoa ole. Mutta tapitus on neloseen n. 1000-1400e
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

juujuu, ja tietenki tulee kalliimaks kun sylinterit lisääntyy, eikö ?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

killerimersu kirjoitti:juujuu, ja tietenki tulee kalliimaks kun sylinterit lisääntyy, eikö ?
Niinhän ne tulee. 6 sylinterisen pumppu maksaa parhaimmillaan lisävarusteilla 1800 euroa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

escortmk2 kirjoitti:Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
Taas se peruskysymys että pääseekö sulla menemään kaasuvipu pohjaan asti? Ja eihän turbokoneen kuulukkaan paikallaan savutella eikä pahemmin osakaasullakaan vaan kaasu pohjassa vasta.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Siekkinen kirjoitti:
escortmk2 kirjoitti:Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
Taas se peruskysymys että pääseekö sulla menemään kaasuvipu pohjaan asti? Ja eihän turbokoneen kuulukkaan paikallaan savutella eikä pahemmin osakaasullakaan vaan kaasu pohjassa vasta.
Kyllä se mun mielestä pohjaan menee. Niin joo otin siitä morkoolilta letkun irti, enkä huomannut oikein mitään eroa kulkuun, kertooko se jotain?

Miten sen morkoolin vois totea ehjäksi?

ja tosiaan silloin vaan pölläyttää mustaa(ennen ahtoja), kun alkaa kiihdyttämään ja vedossa ei edes yritä tulla yhtään mustaa, kun kaveri ajoi takana kiihdyttäessäni

EDIT: niin ja vakio turbo ja vakio paineet 0,9bar
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

ei ketään osaa sanoa mitään?

mites muilla esim. kiihtyy 0-100 vakiona ja sitten kun on itse pumppua ruuvannut?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tässä on vakiosäädöillä pumppu 300 farmarissa. Tehoa on tietty ihan pirusti kun on pakoputkiviritys :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YfNDHf4N9do[/youtube]

Morkooli voi kiukutella tässäkin, eli vaikka sinne antaa painetta se ei nosta syöttöä. Tuosta aiheesta joskus vuosia sitten joku jaksoi kirjoittaakin, mutta aika vaikea löytää. Ainakin sen voi koittaa (jos intoa piisaa), ettei se kello vuoda painetta.

Olikos tässä autossa poistettu jo se ylipaineen (liian suuren ahtopaineen) estohärveli, eli paine syöttöpumpulle pitää tuolla suoraan imusarjasta kulkematta minkään sähköventtiilihärvelin kautta.

Niin mutta ei näiden kuulukkaan savuttaa sillain kun VAG autojen vaikka syöttöä nostetaan. Sitten vasta kun aletaan laittamaan tappeja pumppuun nii alkaa savua tulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

veskola kirjoitti:Tässä on vakiosäädöillä pumppu 300 farmarissa. Tehoa on tietty ihan pirusti kun on pakoputkiviritys :lol:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YfNDHf4N9do[/youtube]

Morkooli voi kiukutella tässäkin, eli vaikka sinne antaa painetta se ei nosta syöttöä. Tuosta aiheesta joskus vuosia sitten joku jaksoi kirjoittaakin, mutta aika vaikea löytää. Ainakin sen voi koittaa (jos intoa piisaa), ettei se kello vuoda painetta.

Olikos tässä autossa poistettu jo se ylipaineen (liian suuren ahtopaineen) estohärveli, eli paine syöttöpumpulle pitää tuolla suoraan imusarjasta kulkematta minkään sähköventtiilihärvelin kautta.

Niin mutta ei näiden kuulukkaan savuttaa sillain kun VAG autojen vaikka syöttöä nostetaan. Sitten vasta kun aletaan laittamaan tappeja pumppuun nii alkaa savua tulla.
Kiihtyy perkala aika samaan tahtiin, ku oma nyt pumppu ruuvattuna!

Ei ole poistettu käytöstä sitä venttiiliä. Onko niissä ollut vikoja?

EDIT: eipä ollut mitään vaikutusta vaikka kiersi ohi sen venttiilin
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Pyöräytä morkoolin ruuvia pari kierrosta auki jos haluat että pöllyttää :lol: ja tottahan se morkooli voi rikki olla.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

eipä sille savulle tarvetta, mutta voimaa sais olla enempi.

Täytyy toi ajoitus vielä katsoa ku aika kovin kolisee tyhjäkäynniltä jonnekin 1500rpm asti ja sit hiljenee
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

escortmk2 kirjoitti:eipä sille savulle tarvetta, mutta voimaa sais olla enempi.

Täytyy toi ajoitus vielä katsoa ku aika kovin kolisee tyhjäkäynniltä jonnekin 1500rpm asti ja sit hiljenee
Kuulostaa enemmän rikkinäisiltä suutinkärjiltä. Jos ajotus on kunnolla aikasella niin saattaa pitää välillä satunnaista kolinaa kierroksilla mutta ei se itestään aikaselle mene :D niin ja aikanen ajotus lisää tehoa. Tyhmä kysymys mutta ruuvasithan oikeaa ruuvia ja oikeaan suuntaan kun säädit syöttöä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
escortmk2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 106
Liittynyt: Ma 30.05.2005 18:15

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

Väittäisin kyllã, et ruuvasin oikeita ruuveja ja tuli lisää tehoa entiseen verrattuna, mutta oli kyl tosi laiska ennen syötön säätöä.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

voi kilinvittu, millainen tuosta farkusta tuli, kun säädin tyhjäkäynnin sellaiseksi, ettei huuda jatkuvasti +1200 rpm lämpimällä koneella... nyt siis olis tyhjäkäynti ok. lämpimällä koneella n. 800 rpm vapaalla ja vaihde päällä n. 700 rpm, kylmänäkin mielestäni käy ihan ok. mutta se varmistuu vasta aamulla, kun saa kone jäähtyä yön yli...

eli tuo on hitto laiskempi ajossa, kuin vakio 200D :lol: kierroksia ei jaksa ajossa ottaa yli 3000 rpm (ajan kanssa kerää kierroksia, mutta siihen n. 100 km/h jäi käytännön huiput...) ja voima puuttuu muutenkin täysin...

no, huomenna tai viikonloppuna sitten uusiksi, onneksi tuo ei ole kova projekti päästä niihin ruuveihin käsiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin