Ruiskutuspumpun säätäminen
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tyhjäkäyntiruuvin mukaan säädetään.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
näin arvelinkin. kiitosta tarkennuksesta.Siekkinen kirjoitti:Tyhjäkäyntiruuvin mukaan säädetään.
-s124 300tdt -92
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kertokaas viisaat miten tuo ylempi kansi lähtee irti? Onko kyseessä siis tuo pyöreä osa, vai koko "kehys?" Ilmeisesti pultille on paikka tuossa pyöreän lätkän keskellä, mutta miten tuo irroitetaan?wempur kirjoitti:Moro. Ajattelin säätää omaa pumppuani, mutta oli hiukka erinäköinen kuin tämän topikin kuvat. Eikä nyt hakukaan tuottanut tulosta.
Auto on 250d W124 -89. Vieläkö tuosta pitäisi jotain saada irti? Kaveritkaan eivät osanneet muuta kun kummastella, tosin ovat vaan noita kolmesatkuja ruuvailleet![]()
[ http://img88.imageshack.us/img88/1511/imag0436y.jpg ]
[ http://img268.imageshack.us/img268/5361/imag0433h.jpg ]
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ThaBandit^ kirjoitti:Kertokaas viisaat miten tuo ylempi kansi lähtee irti? Onko kyseessä siis tuo pyöreä osa, vai koko "kehys?" Ilmeisesti pultille on paikka tuossa pyöreän lätkän keskellä, mutta miten tuo irroitetaan?wempur kirjoitti:Moro. Ajattelin säätää omaa pumppuani, mutta oli hiukka erinäköinen kuin tämän topikin kuvat. Eikä nyt hakukaan tuottanut tulosta.
Auto on 250d W124 -89. Vieläkö tuosta pitäisi jotain saada irti? Kaveritkaan eivät osanneet muuta kun kummastella, tosin ovat vaan noita kolmesatkuja ruuvailleet![]()
[ http://img88.imageshack.us/img88/1511/imag0436y.jpg ]
[ http://img268.imageshack.us/img268/5361/imag0433h.jpg ]
onko sun 250 turbolla??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei ole, imudiesel kyseessä. Sain tuon pyöreän kannen jo irti, pyöritin pultin kiinni ja sen avulla nyppäsin kannen pois. Tuossa olisi ilmeisesti paikka sille ELR-solenoidille. Pyöritin syöttöruuvia 2 kierrosta ulos ja tyhjäkäyntiruuvia 2,5 kierroksen verran ulos. Vetäviä kierroksia kiristin 3 kierrosta, nyt kiertää joku 5750 rpm, mutta savua/vetoja ei tuntunut selkeästi tulleen lisää. Siksi säätöhommasta olisi vielä kyseltävää:
Käyttelin autoa pumpun takakansi aukinaisena, jotta sain säädöt kohdalleen. En kuitenkaan tiedä, että pitääkö auton käydä normaalia tyhjäkäyntiä silloin, kun solenoidi EI paina syöttöruuvia? Ilman takakantta auto kävi n. 1000rpm tyhjäkäyntiä ja palautui laiskasti tyhjäkäynnille, PAITSI kun painoi syöttöruuvin päässä olevaa "lautasta." Savua kuitenkin tuli selvästi nykyistä enemmän. Solenoidin tappia EN lyhentänyt, koska en ollut varma miten tuon kuuluu toimia. Ilmeisesti perusasetuksessa syöttöruuvin päällä olevan säätölautasen kuuluu olla ylhäällä?
Käyttelin autoa pumpun takakansi aukinaisena, jotta sain säädöt kohdalleen. En kuitenkaan tiedä, että pitääkö auton käydä normaalia tyhjäkäyntiä silloin, kun solenoidi EI paina syöttöruuvia? Ilman takakantta auto kävi n. 1000rpm tyhjäkäyntiä ja palautui laiskasti tyhjäkäynnille, PAITSI kun painoi syöttöruuvin päässä olevaa "lautasta." Savua kuitenkin tuli selvästi nykyistä enemmän. Solenoidin tappia EN lyhentänyt, koska en ollut varma miten tuon kuuluu toimia. Ilmeisesti perusasetuksessa syöttöruuvin päällä olevan säätölautasen kuuluu olla ylhäällä?
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sillon ku se tappi siinä syöttöruuvin päässä painuu niin syöttö laskee. Eli nyt se voi hyvinkin ottaa jo kiinni takakansi paikallaan ja siks mitään eroa ei ole. Voit joko lyhentää tappia tai sitten korottaa solenoidia kauemmas takakannesta rautalangalla tai isoilla rikoilla.ThaBandit^ kirjoitti:Ei ole, imudiesel kyseessä. Sain tuon pyöreän kannen jo irti, pyöritin pultin kiinni ja sen avulla nyppäsin kannen pois. Tuossa olisi ilmeisesti paikka sille ELR-solenoidille. Pyöritin syöttöruuvia 2 kierrosta ulos ja tyhjäkäyntiruuvia 2,5 kierroksen verran ulos. Vetäviä kierroksia kiristin 3 kierrosta, nyt kiertää joku 5750 rpm, mutta savua/vetoja ei tuntunut selkeästi tulleen lisää. Siksi säätöhommasta olisi vielä kyseltävää:
Käyttelin autoa pumpun takakansi aukinaisena, jotta sain säädöt kohdalleen. En kuitenkaan tiedä, että pitääkö auton käydä normaalia tyhjäkäyntiä silloin, kun solenoidi EI paina syöttöruuvia? Ilman takakantta auto kävi n. 1000rpm tyhjäkäyntiä ja palautui laiskasti tyhjäkäynnille, PAITSI kun painoi syöttöruuvin päässä olevaa "lautasta." Savua kuitenkin tuli selvästi nykyistä enemmän. Solenoidin tappia EN lyhentänyt, koska en ollut varma miten tuon kuuluu toimia. Ilmeisesti perusasetuksessa syöttöruuvin päällä olevan säätölautasen kuuluu olla ylhäällä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ja tyhjäkäyntiä voi säätää samalla kun auto käynnissä.. ei sieltä pumpusta tule öljyä oikeestaa yhtää pihalle..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Sitä tapin lyhennystä on vaikeampi korjata kuin tuota solenoidin korotustaThaBandit^ kirjoitti:Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
kätevämpi katastukseen on siitä pumpun päältä "alppikellosta" pyöritellä ruuvi kiinni, viime katastuksessa K-arvo 0.65 eli tuo joka näkyy imusarja välistä, 6 sylinterisessä vähä hankalassa paikassa ainaki mutta onnistuu.. 10mm listalla mutteri auki ja ruuvasin mutteria vasten kiinni.

- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Näinpä, liian lyhyttä on vaikea jatkaa.Siekkinen kirjoitti:Sitä tapin lyhennystä on vaikeampi korjata kuin tuota solenoidin korotustaThaBandit^ kirjoitti:Jees, pitänee koittaa korottaa tuota solenoidia vaikka tuolla rautalangalla. Pitää myös hieroa tuo tyhjäkäynti kohdalleen, koska ruuvissa tuntui vielä riittävän varaa. Kätevä katsastusasetus tuo solenoidi, kunhan ei mene turhaan lyhentämään sitä tappia.


[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Noniin, syöttöruuvin solenoidin alle taivuteltu 1,8 mm paksua rautalankaa -> nyt on tanner mustananaan, kun polkaisee kaasua. Todennäköisesti joskus jo käyty pumpulla, kun vain kaksi kierrosta lisää syöttöä pistää jo kovasti savua tulemaan ja tyhjäkäynti jää jonnekin 850 rpm sekä 1000 rpm pinnasta palautuu laiskemmin tyhjäkäynnille. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritetty jo n. 3,5 kierrosta auki, ei mainittavaa vaikutusta. Nyt alkaa kansi ottaa jo kiinni tyhjäkäyntiruuviin, joten syöttöä pienennettävä.
Mielenkiintoista kuiten, kun "muilla" syöttöä saanut avattua jopa 4 kierrosta. Itsellä savuarvo viime katsastuksessa ollut 0,7 ja kierrokset yms aivan vakioasetuksissa (5150rpm). Liekkö nuo "uudenmalliset" kannet rajoittavat ruuvailua, kun ovat sisempänä pumpussa kuin perus-peltikansi.
Mielenkiintoista kuiten, kun "muilla" syöttöä saanut avattua jopa 4 kierrosta. Itsellä savuarvo viime katsastuksessa ollut 0,7 ja kierrokset yms aivan vakioasetuksissa (5150rpm). Liekkö nuo "uudenmalliset" kannet rajoittavat ruuvailua, kun ovat sisempänä pumpussa kuin perus-peltikansi.
[img]http://i110.photobucket.com/albums/n98/ThaBandit_FIN/allekirjotus.jpg[/img]
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Jos oikein alkaa säätämään niin tyhjäkäyntiruuvin päästä voi vinguttaa vaikka millin pois niin saa taas yhen kierroksen lisääThaBandit^ kirjoitti:Noniin, syöttöruuvin solenoidin alle taivuteltu 1,8 mm paksua rautalankaa -> nyt on tanner mustananaan, kun polkaisee kaasua. Todennäköisesti joskus jo käyty pumpulla, kun vain kaksi kierrosta lisää syöttöä pistää jo kovasti savua tulemaan ja tyhjäkäynti jää jonnekin 850 rpm sekä 1000 rpm pinnasta palautuu laiskemmin tyhjäkäynnille. Tyhjäkäyntiruuvia pyöritetty jo n. 3,5 kierrosta auki, ei mainittavaa vaikutusta. Nyt alkaa kansi ottaa jo kiinni tyhjäkäyntiruuviin, joten syöttöä pienennettävä.
Mielenkiintoista kuiten, kun "muilla" syöttöä saanut avattua jopa 4 kierrosta. Itsellä savuarvo viime katsastuksessa ollut 0,7 ja kierrokset yms aivan vakioasetuksissa (5150rpm). Liekkö nuo "uudenmalliset" kannet rajoittavat ruuvailua, kun ovat sisempänä pumpussa kuin perus-peltikansi.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämääkillerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??

Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
siis se säätäminen on vissii 601 joku 400-600e mut tapituksissa puhutaan VISSII tuhansistaM4ketech kirjoitti:Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämääkillerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Ei se säätö ihan noin paljoa ole. Mutta tapitus on neloseen n. 1000-1400ekillerimersu kirjoitti:siis se säätäminen on vissii 601 joku 400-600e mut tapituksissa puhutaan VISSII tuhansistaM4ketech kirjoitti:Tätä halusin itekki tietää, kun ei jaksa mennä ite säätämääkillerimersu kirjoitti:minkä hintasia pumppujen tapitukset on mynässä tai herlevillä??
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
juujuu, ja tietenki tulee kalliimaks kun sylinterit lisääntyy, eikö ?
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Niinhän ne tulee. 6 sylinterisen pumppu maksaa parhaimmillaan lisävarusteilla 1800 euroakillerimersu kirjoitti:juujuu, ja tietenki tulee kalliimaks kun sylinterit lisääntyy, eikö ?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Taas se peruskysymys että pääseekö sulla menemään kaasuvipu pohjaan asti? Ja eihän turbokoneen kuulukkaan paikallaan savutella eikä pahemmin osakaasullakaan vaan kaasu pohjassa vasta.escortmk2 kirjoitti:Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kyllä se mun mielestä pohjaan menee. Niin joo otin siitä morkoolilta letkun irti, enkä huomannut oikein mitään eroa kulkuun, kertooko se jotain?Siekkinen kirjoitti:Taas se peruskysymys että pääseekö sulla menemään kaasuvipu pohjaan asti? Ja eihän turbokoneen kuulukkaan paikallaan savutella eikä pahemmin osakaasullakaan vaan kaasu pohjassa vasta.escortmk2 kirjoitti:Onkohan mun 300tdt:ssä jotain häikkää, ku olen syöttöä ruuvannut ainakin 2.. kierrosta lisäã ja vedossa ei tule yhtään mustaa? Kaasun ku polkaisee pohjaan, ni sit pöllättää mustaa. 0-100 kiihtyy tällä hetkellä noin 10.5-11 sekkaa, jotenkin vaan aika laskalta tuntuu, mutta en ole ennen vastaavalla koneella ajanut, nin vaikea sanoa...
Miten sen morkoolin vois totea ehjäksi?
ja tosiaan silloin vaan pölläyttää mustaa(ennen ahtoja), kun alkaa kiihdyttämään ja vedossa ei edes yritä tulla yhtään mustaa, kun kaveri ajoi takana kiihdyttäessäni
EDIT: niin ja vakio turbo ja vakio paineet 0,9bar
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
ei ketään osaa sanoa mitään?
mites muilla esim. kiihtyy 0-100 vakiona ja sitten kun on itse pumppua ruuvannut?
mites muilla esim. kiihtyy 0-100 vakiona ja sitten kun on itse pumppua ruuvannut?
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Tässä on vakiosäädöillä pumppu 300 farmarissa. Tehoa on tietty ihan pirusti kun on pakoputkiviritys
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YfNDHf4N9do[/youtube]
Morkooli voi kiukutella tässäkin, eli vaikka sinne antaa painetta se ei nosta syöttöä. Tuosta aiheesta joskus vuosia sitten joku jaksoi kirjoittaakin, mutta aika vaikea löytää. Ainakin sen voi koittaa (jos intoa piisaa), ettei se kello vuoda painetta.
Olikos tässä autossa poistettu jo se ylipaineen (liian suuren ahtopaineen) estohärveli, eli paine syöttöpumpulle pitää tuolla suoraan imusarjasta kulkematta minkään sähköventtiilihärvelin kautta.
Niin mutta ei näiden kuulukkaan savuttaa sillain kun VAG autojen vaikka syöttöä nostetaan. Sitten vasta kun aletaan laittamaan tappeja pumppuun nii alkaa savua tulla.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YfNDHf4N9do[/youtube]
Morkooli voi kiukutella tässäkin, eli vaikka sinne antaa painetta se ei nosta syöttöä. Tuosta aiheesta joskus vuosia sitten joku jaksoi kirjoittaakin, mutta aika vaikea löytää. Ainakin sen voi koittaa (jos intoa piisaa), ettei se kello vuoda painetta.
Olikos tässä autossa poistettu jo se ylipaineen (liian suuren ahtopaineen) estohärveli, eli paine syöttöpumpulle pitää tuolla suoraan imusarjasta kulkematta minkään sähköventtiilihärvelin kautta.
Niin mutta ei näiden kuulukkaan savuttaa sillain kun VAG autojen vaikka syöttöä nostetaan. Sitten vasta kun aletaan laittamaan tappeja pumppuun nii alkaa savua tulla.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kiihtyy perkala aika samaan tahtiin, ku oma nyt pumppu ruuvattuna!veskola kirjoitti:Tässä on vakiosäädöillä pumppu 300 farmarissa. Tehoa on tietty ihan pirusti kun on pakoputkiviritys![]()
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YfNDHf4N9do[/youtube]
Morkooli voi kiukutella tässäkin, eli vaikka sinne antaa painetta se ei nosta syöttöä. Tuosta aiheesta joskus vuosia sitten joku jaksoi kirjoittaakin, mutta aika vaikea löytää. Ainakin sen voi koittaa (jos intoa piisaa), ettei se kello vuoda painetta.
Olikos tässä autossa poistettu jo se ylipaineen (liian suuren ahtopaineen) estohärveli, eli paine syöttöpumpulle pitää tuolla suoraan imusarjasta kulkematta minkään sähköventtiilihärvelin kautta.
Niin mutta ei näiden kuulukkaan savuttaa sillain kun VAG autojen vaikka syöttöä nostetaan. Sitten vasta kun aletaan laittamaan tappeja pumppuun nii alkaa savua tulla.
Ei ole poistettu käytöstä sitä venttiiliä. Onko niissä ollut vikoja?
EDIT: eipä ollut mitään vaikutusta vaikka kiersi ohi sen venttiilin
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Pyöräytä morkoolin ruuvia pari kierrosta auki jos haluat että pöllyttää
ja tottahan se morkooli voi rikki olla.

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
eipä sille savulle tarvetta, mutta voimaa sais olla enempi.
Täytyy toi ajoitus vielä katsoa ku aika kovin kolisee tyhjäkäynniltä jonnekin 1500rpm asti ja sit hiljenee
Täytyy toi ajoitus vielä katsoa ku aika kovin kolisee tyhjäkäynniltä jonnekin 1500rpm asti ja sit hiljenee
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Kuulostaa enemmän rikkinäisiltä suutinkärjiltä. Jos ajotus on kunnolla aikasella niin saattaa pitää välillä satunnaista kolinaa kierroksilla mutta ei se itestään aikaselle meneescortmk2 kirjoitti:eipä sille savulle tarvetta, mutta voimaa sais olla enempi.
Täytyy toi ajoitus vielä katsoa ku aika kovin kolisee tyhjäkäynniltä jonnekin 1500rpm asti ja sit hiljenee

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
Väittäisin kyllã, et ruuvasin oikeita ruuveja ja tuli lisää tehoa entiseen verrattuna, mutta oli kyl tosi laiska ennen syötön säätöä.
Re: Ruiskutuspumpun säätäminen
voi kilinvittu, millainen tuosta farkusta tuli, kun säädin tyhjäkäynnin sellaiseksi, ettei huuda jatkuvasti +1200 rpm lämpimällä koneella... nyt siis olis tyhjäkäynti ok. lämpimällä koneella n. 800 rpm vapaalla ja vaihde päällä n. 700 rpm, kylmänäkin mielestäni käy ihan ok. mutta se varmistuu vasta aamulla, kun saa kone jäähtyä yön yli...
eli tuo on hitto laiskempi ajossa, kuin vakio 200D
kierroksia ei jaksa ajossa ottaa yli 3000 rpm (ajan kanssa kerää kierroksia, mutta siihen n. 100 km/h jäi käytännön huiput...) ja voima puuttuu muutenkin täysin...
no, huomenna tai viikonloppuna sitten uusiksi, onneksi tuo ei ole kova projekti päästä niihin ruuveihin käsiksi...
eli tuo on hitto laiskempi ajossa, kuin vakio 200D

no, huomenna tai viikonloppuna sitten uusiksi, onneksi tuo ei ole kova projekti päästä niihin ruuveihin käsiksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."