124:sen puhallin...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Oisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja Oisti »

Elikkäs 200 diissel kyseessä ja millään puhaltimen nopeudella ei enää toimi. ilmastointikaan ei herää.. mikäköhän ois mahollisesti ongelmana?
200D linttateve alla..
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Puhallinmoottori tai hiilet sökönä, en sit tiiä mite ilmastointi hönkii, kai puhaltimen avulla?

Sulakkeet ok?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14272
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sulake?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Oisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja Oisti »

Tuskimpa kun ennen kokonaan pimenemistä toimi nelosella ja satunnaisesti kakosella.. Puhallinmoottori on suht hintava myöskin.
200D linttateve alla..
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Eli jos se on täysillä ennen toiminut ja hitaammilla vaikka kun lyö nyrkin koelautaa niin joko etuvastus tai hiilet, voi tosin olla koko moottori. Itellä kävi nii että meni hiilet, no vaihoin ja moottori ei pyörinyt, virtaa meni moottorille, moottori toimi ku akusta veti suoraa piuhat :lol: No omat kytkennät ja taas pelas.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Oisti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 14.08.2012 19:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja Oisti »

M4ketech kirjoitti:Eli jos se on täysillä ennen toiminut ja hitaammilla vaikka kun lyö nyrkin koelautaa niin joko etuvastus tai hiilet, voi tosin olla koko moottori. Itellä kävi nii että meni hiilet, no vaihoin ja moottori ei pyörinyt, virtaa meni moottorille, moottori toimi ku akusta veti suoraa piuhat :lol: No omat kytkennät ja taas pelas.
Ei ole murjomalla lähteny pikkunopeudet vaan edestakaisin ränkkäämällä... :-D
200D linttateve alla..
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

No hmm, silleenkin tuo etuvastus saattaa oirehtia kun vetelee edestakas niin lähteekin pyörimään. Joten kallistuisin ihan piruttain ekana hiiliin sen jälkeen etuvastukseen jossei ole kovin kallis ja jos ei vielläkää toimi nii sit mittaisi ihan piuhat moottorilta.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
hande63
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 29.09.2012 08:44

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja hande63 »

Miten pääsee helpoiten käsisksi w124 puhaltimen moottoriin?
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja kari v »

M4ketech kirjoitti:Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
Kysyjä varmaan tarkoittaa, että missä päin moottori on...hanskalokeron alapuolella, suoja pahvin alla.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4009
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: 124:sen puhallin...

Viesti Kirjoittaja Nozki »

kari v kirjoitti:
M4ketech kirjoitti:Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
Kysyjä varmaan tarkoittaa, että missä päin moottori on...hanskalokeron alapuolella, suoja pahvin alla.

No ei kyl varmaan oo. :shock:

Siis jos on puhe siitä moottorista, joka puhaltaa lämmitettyä tai viilennettyä mitä nyt ikinä ilmaa ulkoa sisälle, niin se on konehuoneen puolella. Ensin pois tuulilasin alareunan tiiviste, sitten niitä muoveja siitä ja tiivisteitä lisääkin pois. Lopulta tuulilasin pyyhin mekanismeineen kannattaa ottaa pois ja vielä yksi muovinen kansi, niin siellä se on - sivusuunnassa auton keskellä. Kuulemma tosin joissakin tarvikeilmastointilaitteissa tuo ei onnistu, vaan pitäis irrottaa kojelauta yms., kun sinne mennäänkin ohjaamon puolelta. Mut alkuperäisissä järjestelmissä noin ei ole, vaan siis moottoritilan kautta sinne pääsee näkemään.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vastaa Viestiin