124:sen puhallin...
124:sen puhallin...
Elikkäs 200 diissel kyseessä ja millään puhaltimen nopeudella ei enää toimi. ilmastointikaan ei herää.. mikäköhän ois mahollisesti ongelmana?
200D linttateve alla..
Re: 124:sen puhallin...
Puhallinmoottori tai hiilet sökönä, en sit tiiä mite ilmastointi hönkii, kai puhaltimen avulla?
Sulakkeet ok?
Sulakkeet ok?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: 124:sen puhallin...
Sulake?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 124:sen puhallin...
Tuskimpa kun ennen kokonaan pimenemistä toimi nelosella ja satunnaisesti kakosella.. Puhallinmoottori on suht hintava myöskin.
200D linttateve alla..
Re: 124:sen puhallin...
Eli jos se on täysillä ennen toiminut ja hitaammilla vaikka kun lyö nyrkin koelautaa niin joko etuvastus tai hiilet, voi tosin olla koko moottori. Itellä kävi nii että meni hiilet, no vaihoin ja moottori ei pyörinyt, virtaa meni moottorille, moottori toimi ku akusta veti suoraa piuhat
No omat kytkennät ja taas pelas.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: 124:sen puhallin...
Ei ole murjomalla lähteny pikkunopeudet vaan edestakaisin ränkkäämällä...M4ketech kirjoitti:Eli jos se on täysillä ennen toiminut ja hitaammilla vaikka kun lyö nyrkin koelautaa niin joko etuvastus tai hiilet, voi tosin olla koko moottori. Itellä kävi nii että meni hiilet, no vaihoin ja moottori ei pyörinyt, virtaa meni moottorille, moottori toimi ku akusta veti suoraa piuhatNo omat kytkennät ja taas pelas.
200D linttateve alla..
Re: 124:sen puhallin...
No hmm, silleenkin tuo etuvastus saattaa oirehtia kun vetelee edestakas niin lähteekin pyörimään. Joten kallistuisin ihan piruttain ekana hiiliin sen jälkeen etuvastukseen jossei ole kovin kallis ja jos ei vielläkää toimi nii sit mittaisi ihan piuhat moottorilta.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: 124:sen puhallin...
Miten pääsee helpoiten käsisksi w124 puhaltimen moottoriin?
Re: 124:sen puhallin...
Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: 124:sen puhallin...
Kysyjä varmaan tarkoittaa, että missä päin moottori on...hanskalokeron alapuolella, suoja pahvin alla.M4ketech kirjoitti:Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: 124:sen puhallin...
kari v kirjoitti:Kysyjä varmaan tarkoittaa, että missä päin moottori on...hanskalokeron alapuolella, suoja pahvin alla.M4ketech kirjoitti:Eipä sinne oikeen helpommin pääse kun normaalisti. Muutenkin (ainakin itse) puran suosiolla pois edestä mahdollisimman paljon, helpottaa moottorin testausta tai vaihtamista.
No ei kyl varmaan oo.
Siis jos on puhe siitä moottorista, joka puhaltaa lämmitettyä tai viilennettyä mitä nyt ikinä ilmaa ulkoa sisälle, niin se on konehuoneen puolella. Ensin pois tuulilasin alareunan tiiviste, sitten niitä muoveja siitä ja tiivisteitä lisääkin pois. Lopulta tuulilasin pyyhin mekanismeineen kannattaa ottaa pois ja vielä yksi muovinen kansi, niin siellä se on - sivusuunnassa auton keskellä. Kuulemma tosin joissakin tarvikeilmastointilaitteissa tuo ei onnistu, vaan pitäis irrottaa kojelauta yms., kun sinne mennäänkin ohjaamon puolelta. Mut alkuperäisissä järjestelmissä noin ei ole, vaan siis moottoritilan kautta sinne pääsee näkemään.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09





