Kylmänraudanseppä kirjoitti:D-MB kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:Niin, voimme miettiä vaikka utojan saaren tapahtumia. Aika karkea esimerkki, myönnän.
Mutta mersu (800cdi hybrid 8matic) ei valu montaa sekuntia nopeammin paikalle kuin perus vagina.
Yksikään perusvagina ei ole vielä koskaan ohittanut minua täällä Saksassa kun ajetaan tosissaan vaikka aika paljon noita melugeneraattoreita täällä näkyy. Väitän ajavani 100 km matkan Hampurin lentokentälle ainakin 20min nopeammin kuin perusvagina, jos saan valita päivän ja kellonajan. Jos itse tarvitsisin poliisia juuri nyt voisi pari minuuttiakin olla arvokas. Tosiasihan on, että poliisien määrä laskee joka tapauksessa. Toisaalta on Suomessa selvä, että jos poliisi ostaisi E-mersuja niin iltapäiväroskan ja poliitikkon paine olisi niin suuri, että kauppa kaatuisi populismin nimissä.
Harva vakio passatti tosiaan ohittaa hyvällä ohjelmalla olevaa V 6 CDI eemeliä (+330 Hp/700 Nm...), kun ensin eemelin ohjelmasta on 250 km/h rajoitin poistettu. Pohjoisen selkosilla ko autoverrokeilla (130 hp etuveto karvalakki passatti <-> 330 hp 700 Nm 4-matic eemeli ) käytännön suorituskyvystä ei taida olla harhakuvitelmia kuin väännöttömiä pentsiininipelejä ihannoivalla (uupuneella) lopelaisella.
Jos kotimaamme virkavalta haaveilisi laadukkaasta Avantcarde E V 6 CDI maantie-autosta, tokihan silloinkin lopen U -
mies huutaisi sopulien ja populistien kuorossa;
kyllä etuveto-pikkulohko-karvalakki-vag on kaikille se mahtavin
ajoneuvo!
Nyt saatiin sopulikuoron johtajakin mukaan, lastutuksen velho oikein.
Viimeinen passatin 130hv kone on vuosituhannen vaihteesta...tarkistapa nykytehot.
Tosin en ole sanonut että perusvag on nopeampi kuin 350cdi, enkä ole kieltänyt etteikö poliisi voisi hankkia mersuja riviinsä....mutta jos luetun ymmärtäminen on kaltaisesi tasolla, en voi odottaa ihmeellistä.
Olen sanonut että perusvag on riittävä ja moneen hanskaan sopiva yllätyksetön auto poliisille, ja poliisi on melko varmasti valintansa perustanut kokonaisuuteen...ei tehoon.
100km:llä 20min ero saapumisajassa vaatii nopeuseroksi aika paljon...matemaattisesti asian voinee laskea ?
100km/60kmh=100min
100km/120kmh=50min
100km/ 240kmh=25min.
Jos autot kulkevat 250 vs (vaikka 200) ero on 100km kohdalla ajassa ?
250kmh 24min
200kmh 30min
Tässä on jokin klikki siihen että dmb ajaisi 20min nopeammin 100km matkan.....nopeuden pitäisi olla 600kmh
Loppupelissä voin käydä kahvilla siihen 20min aikaan vieläpä.
Mutta sähkömiehen kannattaa aina varmistaa ensin asiat....edelleenkin.
Enks mä oo aika helmi
.
Opel, "weird lieben autos"....