M103 ja kuuluisat käynthäiriöt

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

M103 ja kuuluisat käynthäiriöt

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Eli nyt se alkoi. Toissapäivänä aloitti tuo eemeli reistaamisen, eli ajon jälkeen kuumana ei käynnistynytkään kunnolla ja jäi käymään n.400-600 rpm tyhjäkäyntiä, eikä ota kierroksia ja "röpeltää". Se käy tuolleen n. 10-40 s. ja sit normalisoituu.
Tätä se nyt on tehny joka kerta kuumalla koneella startatessa ja on muutenkin hengettömän oloinen.
Huomenna käyn hakemassa uudet putsarit ja kokeilen josko olis apua, mutta ihmetyttää vaan kun rupesi ihan yhdessä yössä reistaamaan.
Voisikohan olla esim puolassa vikaa? Tulppinahan tuossa on muutaman tonnin ajetut Boschin nelikärkiset.
Laatikkokin rupesi samaan syssyyn vaihtelemaan välillä omituisesti, voisikohan olla joku alipainevuoto?
Tokihan tuossa on ollut se normaali "jäämälämpöisenä" käyntiinlähtöongelma aiemminkin, mutta että nyt kuumana :cry
Hyviä ideoita kaivataan
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Suuttimissa lienee likaa, varsinkin jos röpötys hetkeksi taukoaa kunnon kiihdytyksellä, siis oikein kunnon repäisyllä.
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

Mauri H. kirjoitti:Suuttimissa lienee likaa, varsinkin jos röpötys hetkeksi taukoaa kunnon kiihdytyksellä, siis oikein kunnon repäisyllä.
Se röpeltää vaan silloin kuumana käynnistettäessä. Tienpäällä kone käy moitteettomasti, mutta on aika laiskan oloinen eikä oikein tahdo mennä herkästi pintakaasulla.
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

Kokeile nykästä lambdan johdot irti kun alkaa röpeltää.
Apumiehen etujalkatilan maton alla.
Kaikki kolme johtoa irti, jos käy hyvin niin selviät lambdan vaihdolla.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
Atzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: La 29.11.2003 19:40
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Atzo »

iteite kirjoitti:Kokeile nykästä lambdan johdot irti kun alkaa röpeltää.
Apumiehen etujalkatilan maton alla.
Kaikki kolme johtoa irti, jos käy hyvin niin selviät lambdan vaihdolla.
Vikahan löytyi Boschin nelikärkitulpista. Taas toimii, lukuunottamatta sitä että jäämälämpöisenä pitää tehdä pitempi startti, mutta se taitaa olla enempi ominaisuus kuin vika :D
ex Mercedes-Benz 300 E
nyk. Audi V8 Quattro
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Atzo kirjoitti:
iteite kirjoitti:Kokeile nykästä lambdan johdot irti kun alkaa röpeltää.
Apumiehen etujalkatilan maton alla.
Kaikki kolme johtoa irti, jos käy hyvin niin selviät lambdan vaihdolla.
Vikahan löytyi Boschin nelikärkitulpista. Taas toimii, lukuunottamatta sitä että jäämälämpöisenä pitää tehdä pitempi startti, mutta se taitaa olla enempi ominaisuus kuin vika :D
Joo se näemmä Boschin kataloogi suosittelee 300E:hen H9DC0 ja HR9DC tulppaa, eli ei nelikärkistä lainkaan.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin