Kansiremppa tehty juuri ja tyhjäkäynti on lämpimänä n.500-700 ja röpöttelee, liekkö vika jossain anturissa? Miten voi tarkistaa? Kaasua annettaessa P:llä tai N:llä reilut 3000 saattaa auto sammua tyhjäkäynnille laskiessa? Sytyssä vai bensan saannissa vika? Ensimmäinen bensamersu kyseessä joten melko utopiaa nuo anturit
Pikaiset vinkit ja neuvot tervetulleita
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Onko rempan yhteydessä ne imusarjan kaksi jousta tullut paikoileen,eteenkin se ylempi on joskus remppojen yhteydessä pompannut pois paikoiltaan!?
Samoin tuo yj-rele kannattaa huomioida,kuin myös tuo kannessa oleva lämpöaika anturi kannattaa tutkia,vaikuttaa kylmäkäynti rikastukseen,tulihan muuten tuo ryyppy suuttimen johto kiinni?Nuo nyt ensin tarkastaisin.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
saukmi kirjoitti:veikkaisin ilmamassa mittaria/anturia, sijaitsee ilmanputsarissa. omassa vanhassa joskus oli sama vika ja sen vaihtamalla korjaantui.
Tarkoitatko sitä mikä tulee kylkeen kiinni? se "repsottaa". ollut ostaessa jo samalla lailla.
Vuosmalli on 92.
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Saukmi taitaa puhua M111 koneella olevasta autosta. Sulla on vielä vanhempi M102, jossa on KE-Jetronic. Ruiskutussysteemi on täysin erilainen. Katso se YJ-rele sekä muut jaakko.putkisaaren ehdottamat vikakohteet.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
jaakko.putkisaari kirjoitti:Onko rempan yhteydessä ne imusarjan kaksi jousta tullut paikoileen,eteenkin se ylempi on joskus remppojen yhteydessä pompannut pois paikoiltaan!?
Samoin tuo yj-rele kannattaa huomioida,kuin myös tuo kannessa oleva lämpöaika anturi kannattaa tutkia,vaikuttaa kylmäkäynti rikastukseen,tulihan muuten tuo ryyppy suuttimen johto kiinni?Nuo nyt ensin tarkastaisin.
Missäpäin ne kaksi jousta on? en huomannut ollenkaan mitään jousia, pystyisitkö laittamaan jotain kuvaa missä ne tarkalleen olisi. Miten tuon yj-releen voi tarkistaa? Samoin tuo lämpöaika anturi Mikä se läpyskä muuten on imusarjan ja kannen välissä? siihen tuli yksijohto, laitoin kyllä paikoilleen.
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Kakemake kirjoitti:Saukmi taitaa puhua M111 koneella olevasta autosta. Sulla on vielä vanhempi M102, jossa on KE-Jetronic. Ruiskutussysteemi on täysin erilainen. Katso se YJ-rele sekä muut jaakko.putkisaaren ehdottamat vikakohteet.
Joo M102 kyseessä, Tuosta KE-Jetronicista pitikin kysyä että voiko sen säädöt olla viturallaan? KE-Jetronicin voinee säätää vain laajakaista mittarilla? Mitenkäs sen YJ-releen voi tarkistaa?
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Säädöt voi tarkistaa yleismittarilla. Foorumiltakin taitaa löytyä ohjeet. YJ-rele sijaitsee akun takana, neliön muotoinen, olisikohan 4x4cm pönttö, jonka päällä 1 tai 2 sulaketta. Irtoaa rivakasti ylöspäin vetämällä, liitin pohjassa. Avaa purkki ja tinaa kaikki juotokset.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Ensimmäinen jousi on ilmanputsarin alla kuskin loksun puolella imusarjasta löytyy mikrokytkin johon kaasuvivusto vastaa,on sellaiset pienet korvakkeet johon tulee,toinen löytyy kaasuläpältä imusarjan alta,pitäisi olla pystyssä ja näkyy esim;pienellä peilillä ja taskulampulla.Molemmat jouset on sellaiset noin 6-8 cm mittaiset!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Tempasepa yj-rele pois paikaltaan tai poista sulake kun auto on tyhjäkäynnillä niin selvitellään ensin toimiiko sähköjetti vai mekaaninen.
Jos käynti muuttuu sulake irti niin jetti toimii ja jos ei niin jokin komponentti on pois pelistä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Otin pari kuvaa akun takaa(eka kerta ku muutin kokoa) toivottavasti näkyvät.. sanokaapas mitä kuvassa näätte
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Elikkäs käytin molempia sulakkeita irti (10A) tyhjäkäynti nousi hetken ajaksi korkeammaksi ja sitten laski takaisin samaan, takasin laittaessa samatemppu. Onko ehjä? mistä nytten etsiä vikaa? yhden jousen löysin, taisi olla kaasuvaijerin palautin jousi? Imusarjan alta en löytänyt jousta, pitää katsoa uudestaan peilin kanssa. löytyykö mistään räjäytys kuvaa mistä näkisi mitä etsiskelen?
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Ei vieläkään löytynyt vikaa, tyhjäkäynnin hummaus jatkuu vielä. Neuvoja kaivataan.
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Kokeileppas tämmöstä temppua,että ruiskutat esim. käynnistys spreytä suuttimille muuttuuko kierrokset. Jos niin suuttimien oo renkaat vuotaa, ei muutaku rasvaat ja takas.
eko44 kirjoitti:Kokeileppas tämmöstä temppua,että ruiskutat esim. käynnistys spreytä suuttimille muuttuuko kierrokset. Jos niin suuttimien oo renkaat vuotaa, ei muutaku rasvaat ja takas.
Tätäpä pitää koittaa, pitänee huomenna hakea purkki ja kokeilla, ilmottelen kuhan olen kokeillut
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.
Päivittelempä tännekkin, molemmat jouset oli paikoillaan, starttipilotilla etsin imuvuotoja mutten löytänyt. Kannessa olevista antureista käytin johtoja irti, ei vaikutusta, pitäisikö olla? Onko sillä 4piikkisellä johdolla väliä mitenpäin laittaa kun ei tuntunut tyhjäkäynnissä eroa ollenkaa. Vikahan tuli kansrempan jälkeen. Voiko suutin olla tukossa? Kummiskin vedot hävinnyt johonkin. Ei nyi, vain tyhjäkäynti humppaa. Entä lambda anturi? Voiko mitenkään tarkistaa?
Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi.