Jos ajatellaan ihan teoriassa niin jousi, joka vastustaa tässä tapauksessa männän liikettä, se painuu lähes lineaarisesti sen paineen funktiona, joka sitä mäntää painaa. Sitten taas syötön pitää myös nousta suunnilleen lineaarisesti paineen funktiona. Sitä ei nyt osaa sanoa miten lineaarisesti syöttö kasvaa kun sammutusvivun liike muuttuu lineaarisesti. Jos tuohon nyt menee sotkemaan jonkun vastusvastaventtiiliin, joka jarruttaa ja sitten pölläyttää niin siitä ei voi tulla kuin kamala sekasotku, ainakin pakoputkeen. Eikä tuommosta tarvitakkaan jos osaa säätää sen alasyötön tarpeeksi alas. Moni ei näköjään osaa kun mustaa tulee ja tulee, ja niin näyttää taas tulevan minullakin

(en ole siis vielä säätänyt tuota nuppia)
Jousen esipainettahan saa nyt ainakin tässä tapauksessa mulkattua tuolla ruuvilla,joka on pirun hyvä asia. Edellisessä versiossa jousen paine taisi olla vakio, ja alasyöttö säädettiin ikäänkuin jousen ohi siellä vivun juuressa. Nyt tämän saa passattua eri tavalla hengittäville moottoreille. 1Bar paine jossakin moottorissa on 200kg ilmaa ja jossain toisessa 300kg.
Tässä vaparista tehdyssä pumpussa on tuo kylkimorkooliversio, koska sinne pumpun päälle ei saa (helposti?) sitä billet morkoolia, joka sopii turbomallin pumppuun (ilmeisesti?) kuin itsestään. Kakkostyypin diapetes on tällä pumpulla, mutta se on käynyt morkoolin päiityksessä noin ?vuosi? sitten.