itellä 37 garretti 1800 rpm ja jotain heräystä 2500 rpm ja täys rähinä 30 tuhatta tuli tuolla kompinaatiolla kilsoja.500 tuhatta oli alla koneella,joten mielestäni ihan kohtuu onnistunut kompinaatio,että liian pientä turboa,kuuleria,putlistoa joka ahistaa,niin tuskin tulee ongelmaa.ja paineet tietenkin tulee olla maltilliset
Näyttää melko useassa käyneen niin että mäntä (lämpö)leikkaa ja kampura vetää väkisin kangen irti männästä ja kanki lyö lohkoon reiän. Niinhän se tais TUUTTERO:llakin käydä. Tuo siis johtuu todennäkösesti öljyruiskujen puutteesta.
Ja öljynjäähdytykseen kannattaa panostaa kunnolla. Isot jäähyttimet ja vaikka sähköflektit vielä niille jos ajoviima ei riitä jäähyttämään. Sekin auttaa jo kun öljytilavuus kasvaa mutta onhan se hyvä pitää viileänä itsellä ei ole vielä mitään faktoja tuon vesiruiskun hyödyistä mutta selvän tehon/väännön lisäyksen se toi metanolin kanssa. Pitäis joskus laittaa pakopaine- ja pakolämpömittarit ja kokeilla miten tuo niihin vaikuttaa. Ja miksei imulämpömittariakin.
kyllä sen vesisumun pitäisi sitoa sitä lämpöä itseensä jollain tapaan! Joten eiköhän kaikki oo kotia päin Itse laitan varmaan sen pakopaine mittarin! Ahtomittari tietysti tulee ja öljyn lämpö! Ja öljyn jäähdytykseen aijon kyllä panostaa kanssa!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
1.8 oli garretilla normi paine,yli 2 oli joskus vahingossa mutta silti ei mennyt rikki uskosin että kun on järkipäässä,niin vehkeet kestää.ihmettelen nuota vääriä kankia normi käyttöä oli ittelläki ja possua varmasti sai tuo munki 602 kone.
Itsekkin mietin ettei ihan pelkästä paineesta kyllä pitäisi hajota tai vääntyä, kyllä siinä laakerille tai männälle saapi jotain käyvä että kanki hajoaa tai vääntyy!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Siekkinen kirjoitti:Näyttää melko useassa käyneen niin että mäntä (lämpö)leikkaa ja kampura vetää väkisin kangen irti männästä ja kanki lyö lohkoon reiän. Niinhän se tais TUUTTERO:llakin käydä. Tuo siis johtuu todennäkösesti öljyruiskujen puutteesta.
Kyllä mullakin öljysuihkut oli tuos konees, että aiva aito turbokones oli ja 300 turbon öljynlauhdutin.
reilun satasen maksaa kunnollinen uusi täysalumiinijäähdytin, jossa esimerkiksi ilmavirtaus kennon läpi tehostaa jäähtymistä, joten kannattaako säästää ?
Pitkästä aikaa tännekkin kirjottelemaan! Tänään ollut hiukan musiikki laitteiston piuhoja vedelty ja soviteltu kaijutinta paikalleen! Siinä samassa rytäkässä hattu hyllyn irroitus joka ei ollut mikään helpoin projekti No suunitelmissa tehdä yhtenäisen tasainen hattu hylly erillisarjalla ja 4" refleksi putkelle! Ja päälystää jollaikin hienolla kankaalla! Huomenna hakemaan luultavasti kannen osat (vihdoin) ja rueta kantta laittamaan.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Tänään tuli haettua kannen osat! Musiikki laitteisto sai osansa myös! Myös koin yllätyksen kun juttelin kaverin kanssa ja hänellä oli uusi Holset H1E turbo jääny projektin myynnistä yli! Joten kävinpä ostamassa sen pois! Eli turbo on uusi! Ei ollenkaan ajettu, pari kertaa ollut pyörivässä koneessa kiinni mutta kertaakaan ei ole liikuttu! Ja sain hyvään kaveri hintaan! Hattuhyllylle tein myös rungon jo uusien laitteistoja varten!
20120904_193153.jpg
20120904_124934.jpg
20120904_194025.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Tässä tullut kansi purettua ja todettua että yksi pako-ohjuri oli rikki ja sen vaihto edessa koneistamolla. Tässä tullut noita musiikki päivityksiä tehtyä myös vähäsen! Varapyörä koteloon tullut melkeen kaikki olennainen!
poppi.jpg
poppi1.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin tänään tuli tilattua pakosarjan laippa, turbon laippa, turbon öljynpaluu laippa ja kaikki tiivisteet niihin! Ensi viikolla yritän saada kannen koneistamolle nyt kun olen sen saanut purettua ja pestyä! Tämän jälkeen ei tarvittaisi kuin pyöree 3000e ni se saattaisi näyttää jo autolta! Tähän mennessä auton hinta mukaan luettuna mennyt noin 1700e! Kyllä tämä viellä ennen kevättä pörisee toivon mukaan! ;P
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
No nyt on pakosarja tehty viimeistelyä vaille valmiiksi! Imusarja tehty niin valmiiksi että puuttuu tigi saumat ja päädyt! Sit uupuneen välijäähdytin, öljylauhdutin ja linjat! Ja se kansi tarvii viellä laittaa! Moottori nostettu keulille jo! Pakoputkee suuniteltu ja osia hankittu! Alku putki katille asti tulee 3,5" ja katilta loppuun 3" rst putkea! Deadline aikastu nyt niinki paljon että kuukauden päästä ois hyvä olla autolla baanalla jo! Katsotaan miten käy! Kertokees mielipiteitänne!
Ahdin+sarja.jpg
20120921_201927.jpg
20120919_192957.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Saa nähä miten tuo pakosarja pelittää. Yleensä nuo putket vedetään joka pytyltä omansa että saa pulssit kohilleen joka auttaa ahdinta heräämään aiemmin ja vähentää pakopainetta. On tuokin varmaan parempi kuin vakio ja pakopaineita vähemmän mutta viimesen päälle olis ollu kun putket joka pytyltä omansa ja saman pituset.
Se on totta! Mutta ensinmäiseksi omatekemäksi sarjaksi olen suhteellisen tyytyväinen! =) Ja kyllä se varmaan sen virtaa mitä tää vaatii =) Ja kun ei olla hakemassa niitä huipputehoja niin toimii varmaan riittävästi! Seuraava tehään sitten suuremmalla ajalla, ja suunittelulla!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin tänään alko loppurutistuksen alku metrit! Pumppu lähtee huomenna mynä-diiselille laitettavaksi! Ja kansi virtasen moottorille heti kun ohjuri saapuu! Sit olisi kysymys foorumilaisille! Olisiko kenelläkään ehjää etupuskuria ja hantin puolen muovi helmaa myydä? värillä ei väliä kunhan ovat ehjät! Olisi tarvetta ennen maalausta saada! =)
Kiitän etukäteen!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Noniin ohjuri vaihettu kanteen ja huomenna venttiilien hionta operaatio! Sit ei muutakun kansi kasaan ja lohkoon kiinni! Pumppukun viellä saadaan haettua mynältä ni alkaa oleen tekniikka kasassa!
Sitten kysymys niille jotka noita pumppuja on asennellu! Miten se ajoitus säädetään ? Kun tuossa ketjupyörässä näyttäs olevan joku jousi systeemi? Löytyykö täältä foorumilta joltain jotain ohjetta asennukseen ja säätöön? Vai tarvitaanko siihen joku työkalu?
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
^^crisu^^ kirjoitti:Noniin ohjuri vaihettu kanteen ja huomenna venttiilien hionta operaatio! Sit ei muutakun kansi kasaan ja lohkoon kiinni! Pumppukun viellä saadaan haettua mynältä ni alkaa oleen tekniikka kasassa!
Sitten kysymys niille jotka noita pumppuja on asennellu! Miten se ajoitus säädetään ? Kun tuossa ketjupyörässä näyttäs olevan joku jousi systeemi? Löytyykö täältä foorumilta joltain jotain ohjetta asennukseen ja säätöön? Vai tarvitaanko siihen joku työkalu?
Työkalu helpottaa mutta tee vaikka 11mm poranterän päähän millin parin viiste rälläkällä, käännä pumpun ajotusmerkki näkyviin ja laita poranterä tarkistusreiästä sisään niin että se lukihtee sen ajotusmerkin kohilleen. Helpompi on jos poranterä on niin lyhyt että saat sitä tarkistusreiän pulttia menemään pari kierrettä että se terä pysyy paikallaan. Sitten käännät kampuran siihen kohtaan minkä pumpun tekijä määrää ja tökkäät pumpun paikalleen. Laita se mahollisimman keskelle että on kumpaankin suuntaan säätöaluetta.
Selvä! Missä se ajoitus merkki on noissa pumpuissa? Saattaa olla tyhmä kysymys mutta en pääse katsomaan pumppua kun se on mynä diiselillä tällä hetkellä..
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Kerran imusarja on menos tikattavaksi, niin miksei suoraan kotelo hitsillä kiinni imusarjaan? Eipähän pullistelisi nua imulle tottuneet kummit paineesta