Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5264
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Hah hah, porukkaa itkee muutaman kympin säästöistä ja samalla nortti palaa huules. En tiedä polttaako tämän aiheen renkaanvaihtaja mutta... Vähä sama ku polttoaine on nii prkleen kallista mutta on varaa polttaa muutamalla eurolla tupakkia per 100km. En kehota kyllä ketään järjellistä ihmistä vaihtamaan renkaita ilman konetta muutaku hätätapaukses, on sen verran kovaa puuhaa. Päälle ne menee helposti mutta pois tuleminen on vähä vaikeempaa. Tääläpäin maksaa 40-50 ku vaihdattaa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

Tabuli kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti: Olin aika ymmälläni kuin luin tämän topikin, sillä omasta mielestäni tuntuu hassulta, että autoksi on hankittu Mersu, joka on jokatapauksessa kalliimpi vaihtoehto kuin vastaavat muunmerkkiset ja sitten kuitenkin pihtaillaan..

Itse taas en ymmärrä tätä logiikkaa.
Jos omistaa jotain "arvokkaampaa" niin miksi silloin pitäisi maksaa ylinmääräistä muustaki?

Samaa esintyy moottoripyöräporukassa. "jos on varaa harrastaa prätkäilyä niin ei pitäis olla talous pielessä parinkympin (turhasta)lisämaksusta"

Mutta kun yhteenlaskettuna nua parinkympin/satasen ylinmääräset ja turhatmaksut on vähä enemmän ku 28€/v.

Vaikka olisin miljonääri niin en maksais 10€:n työstä 100€, ihan vaan sen takia, että tallista löytyy mersu, prätkä ynm.. :roll:
Ehkei viestini sittenkään auennut kaikille...
Tuossa mun viestissä oli kaksi eri osiota:
aluksi yritin avata isoa kuvaa eli kokonaiskustannuksia, sillä autonpitämisen kokonaiskustannuksissa tuo 28€/v ei ole yhtään mitään ja sen säästäminen on sama asia kun yrittäisi nopeuttaa maratonin juoksemista sillä, että sitoo kengännauhat nopeammin. Kokonaisuudessa se ei siis tunnu missään. Suurempi säästö kokonaiskustannuksissa saataisiin aikaiseksi ajamalla halvemmalla autolla tai myymällä auto pois. Samanlaiseen osaoptimointiin törmää usein kun ihmiset vaihtavat autoaan uuteen, vähemmän kuluttavaan malliin parin-kolmen vuoden välein ja väittävät kirkkain silmin säästävänsä.
Toinen osio kirjoituksesta käsitteli lisäarvoa ja sen kokemista, joka taasen ei liittynyt Mersuun mitenkään.

Aukesko nyt?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja karra »

LopenUupunut kirjoitti:
pera8x kirjoitti: kyllä kait niitä renkaita ostetaan muutenkin, kun keväällä ja syksyllä.
Ostetaan tottakai.....ollaanhan terassillakin talvella, tosin kahvilla tai kaakaolla...esim. Tossa munkassa. :wink:
Mutta pääsääntöisesti terassin kaljat myydään kesällä ja renkaista 86,8% kolmen kuukauden aikana.
Heps, avensiskansa ostaa renkaat keväällä ja syksyllä :D . Itse ostan renkaita silloin kun niitä tarvin :lol: .

Töissä viime viikolla sain kuittia siitä kun suunnittelin maksavani halvemman lounaan rahalla että jää euro kuuskyt senttiä lounasseteistä voittoa jos vaikka syön vaimon kanssa viikonloppuna ulkona... kuitti siitä että ajan melkein kaikki ajoni ei-niin-tuoreilla-kaheksansylinterisillä autoilla :mrgreen: . Meitä on joka lähtöön ja vielä jaa asemallekin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Sergey kirjoitti:
Dixon kirjoitti:10€ per rengas + tasapainotus 5€ yleesä ollu niissä liikkeis missä oon käyny. Aluvanteille hiuka kalliinpaa.
Niin siis kun vie auton korjaamolle, ne ottaa siitä vanhat renkaat pois, laittaa uudet vanteelle ja tasapainottaa, sekä laittaa ne takaisin auton alle = 44€ (oli hinta noussut eurol ku kävin tänään tekemässä moisen tempun).
Itselläni kului "pahimmillaan"kolme rengaskertaa vuodessa,eikä tuo vaihto ole koskaan maksanut 40 euroa enempää.Tilaan renkaani ulkomailta suurimmaksi osaksi.Uusien kumien ostajahan saa yleensä asennuksen kaupan päälle.

Minusta jokainen tehköön,kuten parhaimmakseen näkee korjaukset,renkaanvaihdot,yms.Kultalusikkaa ei varmasti ole kovinkaan moni "ansainnut" syntyessään tälläkään foorumilla,vaan kovalla työllä nekin pennoset,jotka huoltoihin ja korjauksiiin käytetään,on ansaittu.Toki valtio verottaa niin rajusti,ettei ole ihme,jos täällä kohta vaihdetaan nim.merkki Jylppyn tavoin renkaita. :shock:
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei kait tässä pohjimmiltaan olekaan kyse säästämisestä vaan elämäntavasta ja hiljaisesta kapinasta? Minäkään en tupakoi koska minulla ei ole siihen varaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

Sergey kirjoitti:Ei kait tässä pohjimmiltaan olekaan kyse säästämisestä vaan elämäntavasta ja hiljaisesta kapinasta? Minäkään en tupakoi koska minulla ei ole siihen varaa.
Toki elämäntapana saattaa olla säästeliäisyys ja se näinä päivinä onkin hyvä asia,mutta mikä kapina? Se että asiakkaan mielestä ylihinnoitellun yrityksen palveluita ei käytetä? No minä en ainakaan käytä,vaikka itse olen yrittäjä.Varmasti löytyy rengasfirmoja,joissa saa homman suoritettua muutamalla kympillä.Mutta jos alan renkaita vääntelemään ed.mainitulla tavalla,on se pois minun työstäni,joten on parempi maksaa se 40 euroa,että omat hommat pyörivät toivotulla tavalla.Minulla kun ei ole aikaa moiseen toimintaan.Innostuksesta puhumattakaan :D

Tunnen kyllä ihmisiä,jotka tekevät lähestulkoon kaiken itse,mutta tulos ei aina ole sen väärtti,toki monessa asiassa säästää,suuriakin summia,kun vain osaa ja oivaltaa hommat,ettei mene pers edelle puuhun.

Mutta kuten sanottu,jokainen tekee,kuten parhaimmaksi näkee :)
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mielestäni kyse ei ole siitä, että onko johonkin varaa, vai ei. kyse on enemmänkin siitä, että onko halua maksaa jostakin asiasta sen ja sen verran. esikerkkinä nyt vaikka minä itte. ajelen tollasella suurikulutteisella ässällä ja maksan siitä verojakin n. tonnin per vuosi, vaikka voisin yhtä hyvin ajaa jollain erilaisellakin mesellä. samalla, kun ajelen tolla mesellä meneen, niin karistelen tupakkaa tuhkikseen. maksaa ihan sikana toi mun autoilu. mutta. tykkään autosta ja olen valmis maksaan sen tonni niitä veroja joka vuosi ja olen valmis tankkaan autoni tankkiin sata litraa vajaan tuhannen kilsan välein. vaakan toiseen kuppiin ei sitten paljon muuta jääkkään, koska mese imasee niin paljon rahaa. ei tarvi ajella prätkällä, eikä tarvi kuluttaa muuhun sitä rahaa sitten ihan niin paljoa.

jokaisella meistä varmaan on suurinpiirtein tasaset kuukausitulot. (paitsi yrittäjillä voi olla jotakin muuta) näistä kuukausituloista sitten maksellaan kaikki, mihin on varaa ja mitä sitten haluaa ostaa. kaikkee ei voi saada. jos haluaa ajella ylipainosella mesellä ja maksella ylikokosia diiseliveroja, niin sitten ei välttämättä voi ostella niitä merkkivaatteita ihan joka viikko, taikka käydä ulkona syömässä joka ilta. valintoja valintoja. ajelen mielummin mesellä ja syön kotona, kun että ajelen tojotalla ja syön raflassa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Sergey »

nimenomaan, itse näen tuon 40-50 euron kustannuksen kohtuullisena. ei sen takia viitsi itse vääntämään. ellei iske tunteenpalo joku sunnuntai.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jylppy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ma 30.10.2006 08:26
Paikkakunta: Suomi

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja jylppy »

Kyllähän sen 40 euroo olis voinu maksaa. Mutta kuten aikaisemmin mainitsin, niin viimeksi se maksoi 84 euroa ja minulla taas ei ole aikaa/halua kahlata koko kylän kaikkia rengasliikkeitä läpi kyselemässä hintoja, jos kerta saa ite vaihdettua renkaat vanteelle noin tunnissa.
Nyk: Japanilainen vispilä

ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Avatar
joniq-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ke 16.03.2011 21:01

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja joniq- »

http://www.youtube.com/watch?v=7BV-Nrog ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Voihan sen kummin irrottaa/ hajottaa kun laittaa ilmapistoolin nippusiteellä kiinni ja lähtee kahville..
Aikoinaan vanha isäntä oli rattorin takakumiin lisännyt ilmaa.. siihen aikaa ei ollut kunnon kompuroita vaan jääkaapin kompura.. sen oli jättänyt pumppaamaan ja unohti siihen.. keskellä yötä oli kuulunut aikamoinen pamaus :D
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Jännä että jaksoi jääkaapin kompura lykätä traktorin kumin paskaksi
E350CDI&A180CDI
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

ssuvik kirjoitti:Jännä että jaksoi jääkaapin kompura lykätä traktorin kumin paskaksi
Suurta lekentaa sanon minä.....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja JohaT »

vanne on vielä tallessa ja sekin on aika mutkanen
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1979
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja etrade »

Jääkaapin kompura nostaa painetta aika paljon kun on suljetus kierros mutta ei piru saa jäähdytystä kun ilmaa pumppaa niin mäntäpistiäinen tulee aika nopeasti. Kerran nähny kun hullunkierrolla kompura pyöri 80 astetta.

Kylmäkompura imee eli ei kannata yrittää täyttää sillä edes polkupyörän rengasta.
Paineen nostoon pneumatiikkakompura.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6295
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pilteemallahan on ollut 'ammattilaismallikin' rengaskoneesta (ja tasapainotuskonekin) jotka maksaa vähän alta tonnin, mutta uudesta kuvastosta osu silmään:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/M ... alu-82542/" onclick="window.open(this.href);return false;

Siitä vaan mallia ja rakentelemaan...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuo o kuitenki motskarin renkaille. Näppärä rossi hommissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:tuo o kuitenki motskarin renkaille. Näppärä rossi hommissa.
Ei crossin ja enskan renkaissa tartte tuota....joku trellikan piikkikumikin menee melkein potkaisemalla vanteelle.
Itte olen käyttänyt sellaisia vajaat 20cm rengasrautoja crossien ja enskojen kumeissa, tuon tuökalun asian ajaa turvakengät joilla hyppää kerran päälle niin lupsahtaa irti.

Räärää renkaille tuota tarvitaan....miksei kävisi autollekin mutta epäilen että tuo varsi antaa periksi heti ?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

En jaksa ees sijottaa mihinkään bilteman rengaskoneisiin :D Viimeeks vanhat kumit helkuttii vanteilta ja uudet päälle oli 20e (sis. tasapainotuksen). 20e oli myös kun auto ilmaan ja vaihto talvirenkaat alle. Käy samalla pajalla kokoajan niin hinta menee tuohon jossain vaiheessa. :lol:

Viimeeksi heitin ylimääräset vanteet vesilintuun kun koitin kikkailla matalia kumeja päälle ilman mitään laitteita. Yhistä vanteista koitin saada jotain matalia olisko ollu 30 profiilin renkaita pois niin ei.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6295
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Niin, tarkotinkin että tuon mallin mukaan tekee ite märsun renkaalle sopivan vermeen, eihän nyt tämän threadin perusteella kukaan järkevä maksa viittäkymppiä valmiistakaan (vaikka autonrenkaille tarkoitetuista) koneesta... Isännällä oli aikanaan tommonen samanlainen vipuvarsi ~3m pitkä traktorin renkaan vemputteluun...

'Oikeisiin' rengaskoneisiin palatakseni; Aika kauan saa vaihdella renkaita iteleen ja kavereille että se 2x tonnin koneet maksaa ittensä takasin vaikka ostais piltemalaatua :crazy:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Sen takii sanoinkin onko perjaatteessa järkeä tehä mitään renkaaseen liityvää itse jossei ole hätä. Kaverikin käy samassa paikassa renkaiden kanssa, eli nyt varmaan käynyt 10 vuotta samassa putiikissa ja saa 30% alennusta ja itse käytän eri putiikkia mutta sitäkin säännöllisesti. Lähes kaikki maksaa sen 20e nykyisin. En näe syytä tehdä muuta itse kun nostaa vanteet ja renkaat autoon tai ajaa vain pihaan sekä kertoa mitä tehdään.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Itse vein kerran moottoripyörän irtovanteen ja renkaan liikkeeseen vaihdettavaksi n.klo.9-10
Rengas oli vaihdettu klo.16.55 ja tästä lystistä piti maksaa 25€
Sen jälkeen en ole kussukkaan kyseiseen liikkeeseenpäin ja renkaatkin vaihtanu itse, ei seiso pyörä pukilla kokopäivää, eikä maksakkaan mitään 8)
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Olisithan voinut viisaana sanoa että voisko sen vaihtaa heti että saisi samalla viedä poiskin. tuskin 15min kaueampaa menee. kun ne kummin vaihtaa ja painottaa.

Liike on voinut tietysti olettaa että sillä ei ole kiirus ja tehdään kun on aikaa.

On tuos kaverillaki rengaskone ja tasapainotus laitteet mutta liikkeeseen vien aina.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Tabuli kirjoitti:Itse vein kerran moottoripyörän irtovanteen ja renkaan liikkeeseen vaihdettavaksi n.klo.9-10
Rengas oli vaihdettu klo.16.55 ja tästä lystistä piti maksaa 25€
Sen jälkeen en ole kussukkaan kyseiseen liikkeeseenpäin ja renkaatkin vaihtanu itse, ei seiso pyörä pukilla kokopäivää, eikä maksakkaan mitään 8)
Oikea ratkaisu, ihme touhua. Aina on itellä vaihettu sillon kun olen paikalla sekä odotettu ja lysti halvempaa. Jossain taidetaa tehä mite sattuu työt :thumbdown:
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja JohaT »

etrade kirjoitti:Jääkaapin kompura nostaa painetta aika paljon kun on suljetus kierros mutta ei piru saa jäähdytystä kun ilmaa pumppaa niin mäntäpistiäinen tulee aika nopeasti. Kerran nähny kun hullunkierrolla kompura pyöri 80 astetta.

Kylmäkompura imee eli ei kannata yrittää täyttää sillä edes polkupyörän rengasta.
Paineen nostoon pneumatiikkakompura.
tämä olikin nimenomaan kylmäkompuran "pakopuolella" eli tosi hidas
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Jesse_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ke 14.09.2011 01:15

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Jesse_ »

Vein eile yhden vanteen tasapainoitettavaks ni 5€ siitä jouduin maksaa :) Autosta oli alapallonivel katkennu ni siin samal oli lähteny tasapainoituspainot irti. Onneks ei ollu sillo yhtään vauhtia. Kuulu kyl aika iso pamaus kun alatukivarsi paukahti vannetta päin. Vähä vanne meni tos kieroks ni se tarvis käydä viel suoristamassa.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 798
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Mikäli tuon rengasvaihdon onnistuu itseään tappamatta tekemään puutarhalapiolla, Lucifer-grillillä, pikkuhousunsuojalla ja rautakangella niin mistä sitten esimerkiksi tasapainotus? Miten varmistetaan oikea asemoituminen vanteelle? MIten sitten se wanhentunut venttiili jne jne ...

Vai ajellaanko "pikkaisen" täristävällä tasapainottamattomalla lullalla kunnes kaikki nivelet rentoutuu ja ne joutuu vaihtamaan ... Tämäkin vaihto ihan itse ja tietysti ilman kulmien säätöjä joten sekin menee persiilleen -> ihan itse alle asennetut renkaat kuluvat laikulle 5 tonnin jälkeen :cry:

Eli euron säästöllä tehtiin taas se viidenkympin tappio :wave:

PS leikkavatko nämä mersumiehet myös omat umpisuolensa, mikäli tulehdus iskee? Maksaahan tuo julkinen hoitokin jotain ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

TUUTTERO kirjoitti:Olisithan voinut viisaana sanoa että voisko sen vaihtaa heti että saisi samalla viedä poiskin. tuskin 15min kaueampaa menee. kun ne kummin vaihtaa ja painottaa.
Ei kerinnyt "ihan heti", joka sopi itsellekkin kun oli muutakin siinä välissä, mutta ei tua mene ihan heti ajan sisälle. Vaikka edelliselle asiakkaalle sanoi, ettei ole mikään kiire ku tarjos lisäpalvelua.
Ei siinä vaihdossa mene edes 15min 8)

Kaikkihan täälläpäin ei edes vaihda muualta ostettuja kumeja..
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Avantgarde kirjoitti:MIten sitten se wanhentunut venttiili jne jne ...
Noita venoja saa yksityiset nykyään niin helposti jokapaikasta ja työkalun sen asennukseen että sekin onnistuu tosta noin vaan ~15€ ensi sijoituksella jos vaan 4 venttiiliä ostaa.
S124 & W124
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5264
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Renkaan vaihto kotikonstein ilman rengaskonetta

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja se tasapainotus on kanssa helppoa, pyörittelee vaan menemään :D
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin