CLS (W219) varusteista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: CLS (W219) varusteista

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

aziz kirjoitti:Mites hyvin näihin nykyautoihin saa laitettua noita letkulämppäreitä? Kaveri sano tai oli kuullut juttua, et nykymoottoreiden elektroniikka mukamas sekoaisi noista letkulämmittimien aiheuttamista lämpötilaeroista. Onkohan tuollaisella jutulla mitään perää? Mäkin saatan valjastaa jossakin vaiheessa omani talvikäyttöön, mutta en mä ainakaan mitään alitehoista säteilylämmitintä ala virittelee kasikoneeseen. Ovat kuulemma ihan haistapaskavirityksiä.
Sisälämppäri kannattaa laittaa repsikan jalkatilan kattoon kiinni. Näin mulla oli clk:ssa ja oli oikein oiva paikka. Ei oo jaloissa potkittavana ja varsin huomaamaton. Defan terminit on vieläpä tosi ohuita.
Isällä W211 E350:ssä defan letkulämppäri ja kaikki pelaa niinku pitääki. Onneksi tohon tosiaan semmosen saa ettei tarvi ruveta leikkimään säteilylämmittimen kanssa..sillä ei tosiaan ole mitään virkaa.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13

Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

tuomkiti81 kirjoitti:
aziz kirjoitti:Mites hyvin näihin nykyautoihin saa laitettua noita letkulämppäreitä? Kaveri sano tai oli kuullut juttua, et nykymoottoreiden elektroniikka mukamas sekoaisi noista letkulämmittimien aiheuttamista lämpötilaeroista. Onkohan tuollaisella jutulla mitään perää? Mäkin saatan valjastaa jossakin vaiheessa omani talvikäyttöön, mutta en mä ainakaan mitään alitehoista säteilylämmitintä ala virittelee kasikoneeseen. Ovat kuulemma ihan haistapaskavirityksiä.
Sisälämppäri kannattaa laittaa repsikan jalkatilan kattoon kiinni. Näin mulla oli clk:ssa ja oli oikein oiva paikka. Ei oo jaloissa potkittavana ja varsin huomaamaton. Defan terminit on vieläpä tosi ohuita.
Isällä W211 E350:ssä defan letkulämppäri ja kaikki pelaa niinku pitääki. Onneksi tohon tosiaan semmosen saa ettei tarvi ruveta leikkimään säteilylämmittimen kanssa..sillä ei tosiaan ole mitään virkaa.
Olikos jossain VAG-konsernin bensa-autoissa kylmäkäynnistysongelmia kun moottorinohjaus luuli moottoria lämpimämmäksi kuin todellisuudessa oli.

Tosin oli täälläkin foorumilla yksi mersu joka ei lähtenyt käyntiin lyhyen lämmityksen jälkeen, ilman lämmitystä ja pitkän lämmityksen jälkeen lähti. En muista oliko lohkolämmitin (taisi olla webasto) ja selvisikö koskaan mistä tuo johtui.

Vaimon V6 CDI:ssä letkulämppäri ja ihan hyvin on toiminut vaikkakin vain työpaikalta kotiin lähtiessä on tarvittaessa käytetty.
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja AMikk »

tuomkiti81 kirjoitti:
Joo tosta airmatic:ista on tullu täältä luettua niitä kauhutarinoita niin paljon että etsin nimenomaan auton jossa sitä ei ole.

Tuohonhan pitää sit laittaa lohkis+hommata sisätilanlämppäri(joku mörkö-malli että lämpöä piisaa :lol: ) ja sit vielä samaan defan settiin se akkulaturi-systeemi että lataa akkua aina kun on johto kiinni. Olisko sulla heittää esim kuvaa jos olet jotenkin kiinteästi asentanut sisälämppärin niin että se puhaltais mahdollisimman hyvin ikkunaan??
Sisälämppäriä ei nimenomaan kannata asentaa kiinteästi tuossa autossa. Minulla on levy jonka päälle se on ruuvattu. Nostan levyn aina repsikan paikalle siten että lämppäri puhaltaa suoraan kuskin ikkunaan. Siten saa lyhyelläkin lämmittämisellä lasit sulaksi.
aziz
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aziz »

AMikk kirjoitti:Sisälämppäriä ei nimenomaan kannata asentaa kiinteästi tuossa autossa. Minulla on levy jonka päälle se on ruuvattu. Nostan levyn aina repsikan paikalle siten että lämppäri puhaltaa suoraan kuskin ikkunaan. Siten saa lyhyelläkin lämmittämisellä lasit sulaksi.
Perustele ihmeessä valintasi? Miksi nimenomaan tässä autossa? Mun mielestä auton merkillä tai mallilla ei ole mitään merkitystä siihen, kuinka paljon mua on ketuttanu istua semmoisen auton kyytiin missä sisätilanlämppäri on jaloissa potkittavana. Ja toisekseen, eikö sinustakin olisi kätevää vain yksinkertaisesti tökätä lämmityspiuha kiinni? Toi levypatentti kuulostaa siltä, että aina kun haluat auton lämmitykseen, niin käyt avaamassa oven, kaivat levy/lämmityslaitepatentin jostain esiin, asettelet sen paikalleen, tökkäät sisäpistorasiaan, laitat oven kiinni, mutta jäätynyt ovi ei välttämättä menekään kunnolla kiinni jumiutuneen ikkunan takia ja tämän jälkeen kytket vasta auton piuhan päähän. Käsitinkö väärin?
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

aziz kirjoitti:
Perustele ihmeessä valintasi? Miksi nimenomaan tässä autossa? Mun mielestä auton merkillä tai mallilla ei ole mitään merkitystä siihen, kuinka paljon mua on ketuttanu istua semmoisen auton kyytiin missä sisätilanlämppäri on jaloissa potkittavana. Ja toisekseen, eikö sinustakin olisi kätevää vain yksinkertaisesti tökätä lämmityspiuha kiinni? Toi levypatentti kuulostaa siltä, että aina kun haluat auton lämmitykseen, niin käyt avaamassa oven, kaivat levy/lämmityslaitepatentin jostain esiin, asettelet sen paikalleen, tökkäät sisäpistorasiaan, laitat oven kiinni, mutta jäätynyt ovi ei välttämättä menekään kunnolla kiinni jumiutuneen ikkunan takia ja tämän jälkeen kytket vasta auton piuhan päähän. Käsitinkö väärin?
On totta että sisälämppäri jää jalkoihin potkittavaksi jos se ei ole kiinteästi asennettu. Perustelen sitä kuitenkin sillä että saan puhalluksen tehokkaimmin juuri kuskin ovea/ikkunaa päin jolloin ei lämmitysajan tarvitse olla niin pitkä, että oven saa auki. Aina ajamisen jälkeen laitan levyssä olevan lämppärin siihen repsikan penkille valmiiksi ja johdon pistokkeeseen. Eihän sitä voi jälkikäteen laittaa kun lasit ovat jo jäässä.

Jokatapauksessa CLS on lelu talviautona muutenkin. Olen ajanut vain pakolliset ajot talvisin. Itselläni jäänyt joskus tasaiselle nurmikollekkin jumiin. Jäisellä kelillä huonoilla kitkarenkailla ei paljon naurata. Siksi olenkin harkinnut että hakisin Saksasta vanhan ML:n talviautoksi ja voisi pistää CLS:n seisontaan kun lumi on maassa. Pari viimeisintä talvea olen pyrkinyt liikkumaan julkisilla, mutta nyt muuton takia tarvitsee autoa enemmän.
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

AMikk kirjoitti:
aziz kirjoitti:
On totta että sisälämppäri jää jalkoihin potkittavaksi jos se ei ole kiinteästi asennettu. Perustelen sitä kuitenkin sillä että saan puhalluksen tehokkaimmin juuri kuskin ovea/ikkunaa päin jolloin ei lämmitysajan tarvitse olla niin pitkä, että oven saa auki. Aina ajamisen jälkeen laitan levyssä olevan lämppärin siihen repsikan penkille valmiiksi ja johdon pistokkeeseen. Eihän sitä voi jälkikäteen laittaa kun lasit ovat jo jäässä.

Jokatapauksessa CLS on lelu talviautona muutenkin. Olen ajanut vain pakolliset ajot talvisin. Itselläni jäänyt joskus tasaiselle nurmikollekkin jumiin. Jäisellä kelillä huonoilla kitkarenkailla ei paljon naurata. Siksi olenkin harkinnut että hakisin Saksasta vanhan ML:n talviautoksi ja voisi pistää CLS:n seisontaan kun lumi on maassa. Pari viimeisintä talvea olen pyrkinyt liikkumaan julkisilla, mutta nyt muuton takia tarvitsee autoa enemmän.
Tohon kommenttiin "cls on lelu talviautona" haluaisin kyllä kuulla muidenkin kommentteja?? Itse en pysty vielä mitää sanomaan kun en ole ajanut cls:llä kun kerran ja sillon ei ollut talvi :) Toki se ei ole auton vika jos alla on huonot kitkarenkaat. Itse kuvittelisin että cls:sällä pärjää talvella niinkuin muillakin autoilla, kunhan tosiaa saa ne ikkunat vaan pysymään sulina/ehjinä
Cls 350 cdi -11 (W218)
Scania R560 8x4 -13

Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja D-MB »

AMikk kirjoitti:Jokatapauksessa CLS on lelu talviautona muutenkin. Olen ajanut vain pakolliset ajot talvisin. Itselläni jäänyt joskus tasaiselle nurmikollekkin jumiin. Jäisellä kelillä huonoilla kitkarenkailla ei paljon naurata. Siksi olenkin harkinnut että hakisin Saksasta vanhan ML:n talviautoksi ja voisi pistää CLS:n seisontaan kun lumi on maassa. Pari viimeisintä talvea olen pyrkinyt liikkumaan julkisilla, mutta nyt muuton takia tarvitsee autoa enemmän.
Kuka käskee laittaa alle huonot kitkarenkaat. Onko jotain autoja, jotka maagisesti onnistuvat poistamaan puuttuvan pidon ongelman. Luulisin olevan halvempaa hankkia kunnon renkaat eikä ostaa uusi auto.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
aziz
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja aziz »

AMikk kirjoitti: On totta että sisälämppäri jää jalkoihin potkittavaksi jos se ei ole kiinteästi asennettu. Perustelen sitä kuitenkin sillä että saan puhalluksen tehokkaimmin juuri kuskin ovea/ikkunaa päin jolloin ei lämmitysajan tarvitse olla niin pitkä, että oven saa auki. Aina ajamisen jälkeen laitan levyssä olevan lämppärin siihen repsikan penkille valmiiksi ja johdon pistokkeeseen. Eihän sitä voi jälkikäteen laittaa kun lasit ovat jo jäässä.

Ok, toi on sitten sun tapa lämmittää autoa. Sisätilan lämpiäminenhän tulee nyt tavallaan boonukuksena siinä samalla kun moottoria lämmitetään. Mä starttaan koneen aina vasta kun se on varmasti lämmin, en silloin kun ikkunat ovat sulaneet. Ja kun auto on ollut tunnin liekassa, niin ikkunat ovat taatusti jo sulaneet siinä ajassa.
Cls:ssähän on sama alusta kuin Eemelissä ja tekniikka muutenkin hyvin pitkälti samaa. Noi ikkunat ehkä suurin tekninen eroavaisuus. Mä luulen, että esim. suomalaiset taksisuharit olisivat ajaneet aikoinaan ihan joillain muilla merkeillä, jos olisivat sun kanssa asiasta samaa mieltä, CLS:stä talviautona.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

D-MB kirjoitti:Kuka käskee laittaa alle huonot kitkarenkaat. Onko jotain autoja, jotka maagisesti onnistuvat poistamaan puuttuvan pidon ongelman. Luulisin olevan halvempaa hankkia kunnon renkaat eikä ostaa uusi auto.
OK. Pitää perustella paremmin.

Hyvien renkaiden osto kyllä auttaisi. Ongelma on kuitenkin se että renkaat ovat leveät ja vaikka leveillä renkailla pito olisi kesäteillä parempi niin talvikelillä ne eivät pureudu lumeen. Jos vaihtaa kapeammat renkaat niin auto ei näytä miltään ja tämän auton omistajille auton ulkonäkö on varmasti yksi syy auton valintaan.

Toinen asia on että autossa on todella paljon elektroniikkaa ja muita herkkiä laitteita, kuten ilmajouset, karmittomat lasit. Niitä ei ole suunniteltu käytettäväksi 30 asteen pakkasilla.

Kolmas perustelu joka tosin koskee vain itseäni on, että olen muuttanut juuri taloon johon pitää ajaa 200m yksityistietä. Tien aurauksessa on kuulemma talvisin viiveitä, joten jos aamulla pitää lähteä niin CLS ei mene auraamattomalla tiellä edes hyvillä renkailla. Tämän takia mietin ML:ää.
Västi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Västi »

Mites kun tuli tuo talvikäyttö esille, niin onko CLS:sää tehty 4matic versiona? Ihan kuin olisin jostain kuullut, että facelift mallia olisi saanut 350 CGI ja CDI koneilla nelivetona.
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

AMikk kirjoitti:
D-MB kirjoitti:Kuka käskee laittaa alle huonot kitkarenkaat. Onko jotain autoja, jotka maagisesti onnistuvat poistamaan puuttuvan pidon ongelman. Luulisin olevan halvempaa hankkia kunnon renkaat eikä ostaa uusi auto.

Hyvien renkaiden osto kyllä auttaisi. Ongelma on kuitenkin se että renkaat ovat leveät ja vaikka leveillä renkailla pito olisi kesäteillä parempi niin talvikelillä ne eivät pureudu lumeen. Jos vaihtaa kapeammat renkaat niin auto ei näytä miltään ja tämän auton omistajille auton ulkonäkö on varmasti yksi syy auton valintaan.

Toinen asia on että autossa on todella paljon elektroniikkaa ja muita herkkiä laitteita, kuten ilmajouset, karmittomat lasit. Niitä ei ole suunniteltu käytettäväksi 30 asteen pakkasilla.

Kolmas perustelu joka tosin koskee vain itseäni on, että olen muuttanut juuri taloon johon pitää ajaa 200m yksityistietä. Tien aurauksessa on kuulemma talvisin viiveitä, joten jos aamulla pitää lähteä niin CLS ei mene auraamattomalla tiellä edes hyvillä renkailla. Tämän takia mietin ML:ää.

Itsellä ollut näissä takaveto mersuissa (6 kpl) aina kapeat ja korkeat nastarenkaat, Michelin X ice 2 jäykällä xl rungolla (nytkin V 6 : ssa 205-60/16 ja 190: ssä vielä ohuemmat 15 ").

Itse pidän nykyistä V 6 CDI: tä hyvänä talviautona;; ja minullakin on pitkä mutkainen kuja mökille lapissa, aina luminen talvella. Varsinkin isolla kelkkakärry yhdistelmällä+ 2 kpl lyne kyydissä etenee mielestäni talvella hyvin ja on erinomainen ajaa... lumisella kujallakin ja lumi- jää polanne kantateillä. 4- veto olisi vielä parempi talvella, mutta lisäisi kesällä kulutusta turhaan.

Etuveto ei tule kyseeseenkään minulle talvella; ovat niin surkeita kärryn vedossa (kokeilin aikoinaan, esim B - vectra+ iso kone)! Aina kiinni pehmeällä, kun keula kevenee. Turvattomia liukkailla, uraisilla, monttuisilla sianselkäteillämme, kun kärryssä on hiemankaan kuormaa... aina montun jälkeen kevyt keula menossa kalttoa tienpintaa ojaa kohti, vääjäämättä.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

AMikk kirjoitti:

Mulla edellisessä autossa (Bmw E60 530d) oli kolme talvea Continentalin nastapyörät kokoa 245/40/18 ja en voinu olla kuin tyytyväinen. Pitoa oli mielestäni enemmän kuin riittävästi + autossa oli vielä DSC (ajonhäirintäjärjestelmä)niin talviajo-ominaisuudet olivat loistavat!

Ilmajousia tossa perjantaina suomeen saapuvassa autossa(ni) ei onneksi ole...enää tosiaan vähän jännittää ne karmittomat ikkunat.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Scania R560 8x4 -13

Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

Västi kirjoitti:Mites kun tuli tuo talvikäyttö esille, niin onko CLS:sää tehty 4matic versiona? Ihan kuin olisin jostain kuullut, että facelift mallia olisi saanut 350 CGI ja CDI koneilla nelivetona.
4-matic tuli cls malliin noin vuosi sitten (siis tähän uusimpaan malliin)
w 211 e55 amg kompressor
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

tuomkiti81 kirjoitti:
AMikk kirjoitti:

Mulla edellisessä autossa (Bmw E60 530d) oli kolme talvea Continentalin nastapyörät kokoa 245/40/18 ja en voinu olla kuin tyytyväinen. Pitoa oli mielestäni enemmän kuin riittävästi + autossa oli vielä DSC (ajonhäirintäjärjestelmä)niin talviajo-ominaisuudet olivat loistavat!

Ilmajousia tossa perjantaina suomeen saapuvassa autossa(ni) ei onneksi ole...enää tosiaan vähän jännittää ne karmittomat ikkunat.

No niin...talvi on ohi ja kesärenkaat alla. Ajattelin laittaa vähän kommenttia cls:n talvi-ominaisuuksista. Ikkunat ovat pelanneet todella hyvin,ei mitään ongelmia. Toki auto on ollut todella vähän taivasalla talvella joten ei ehkä ihan koko totuus selvinnyt. Ainoastaan kerran pesun jälkeisenä aamuna (-15) kuskin oven ikkuna ei skulannut kunnolla ja ovea kiinni laittaessani lasi jäi tiivisteen päälle...auton lämmettyä rupesi taas toimimaan oikein. Sisätilanlämmitin asennettu apumiehen jalkatilan "kattoon"...defan 2100wattinen on kyllä hoitanut hommansa.

Muutenkin auto on ollut ominaisuuksiltaan odotuksien mukainen...olisi vaan termostaatti pitäny tajuta vaihtaa ennemmin...mut nyt lämmötkin on kunnossa. Lyhyemmät vieterit on jo vaihdettu ja 19" kesäpyörät on alla. Faceliftin takavalotkin odottaa asennusta ja etuiskarien vaihto on vielä edessä(pomppas katsastukses :shock: ) sit alkaa auto olemaan oman mielen mukainen
Cls 350 cdi -11 (W218)
Scania R560 8x4 -13

Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

tuomkiti81 kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:
AMikk kirjoitti:

No niin...talvi on ohi ja kesärenkaat alla. Ajattelin laittaa vähän kommenttia cls:n talvi-ominaisuuksista. Ikkunat ovat pelanneet tosi hyvin,ei mitään ongelmia. Toki auto on ollut todella vähän taivasalla talvella joten ei ehkä ihan koko totuus selvinnyt. Ainoastaan kerran pesun jälkeisenä aamuna (-15) kuskin oven ikkuna ei skulannut kunnolla ja ovea kiinni laittaessani lasi jäi tiivisteen päälle...auton lämmettyä rupesi taas toimimaan oikein. Sisätilanlämmitin asennettu apumiehen jalkatilan "kattoon"...defan 2100wattinen on kyllä hoitanut hommansa.

Muutenkin auto on ollut ominaisuuksiltaan odotuksien mukainen...olisi vaan termostaatti pitäny tajuta vaihtaa ennemmin...mut nyt lämmötkin on kunnossa. Lyhyemmät vieterit on jo vaihdettu ja 19" kesäpyörät on alla. Faceliftin takavalotkin odottaa asennusta ja etuiskarien vaihto on vielä edessä(pomppas katsastukses :shock: ) sit alkaa auto olemaan oman mielen mukainen
Cls 350 cdi -11 (W218)
Scania R560 8x4 -13

Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Vastaa Viestiin