w210 320 cdi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MaSa_T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 29.01.2011 10:21

w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja MaSa_T »

Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Teeseitsesäästä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja Teeseitsesäästä »

Miten tuo on mahdollista?
MaSa_T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 29.01.2011 10:21

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja MaSa_T »

veikkaan suutinvikaa itse.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2638
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

MaSa_T kirjoitti:Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Diesel-polttoneste ei ole ainoa kustannus diesel-autossa....

Siksi kannattaa harkita hyvin tarkkaan onko diesel-auton ostamisesta hyötyä vaiko pelkkää haittaa ja kalliita remontteja.
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

E200kompressor kirjoitti:
MaSa_T kirjoitti:Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Diesel-polttoneste ei ole ainoa kustannus diesel-autossa....

Siksi kannattaa harkita hyvin tarkkaan onko diesel-auton ostamisesta hyötyä vaiko pelkkää haittaa ja kalliita remontteja.
Tätä minäkin nykyään painotan,kun nuo kulut vaan kasvavat jatkuvasti naftapelillä ajaessa.Toki kovilla vuotuisilla kilsoilla naftapeli on edellä bensiinipeliä.Itse myös alan kyllästyä mokomaan rapsutukseen keulalla,liian kauan nokilekalla ajoa :D
Tähti näyttäköön tien.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tässä kohden on mielestäni aivan turha puhua polttoainekustannuksista.
Tuollainen vaurio ei yleensä tule huomaamatta, kilometrissä, tai kahdessakaan.
Suunnilleen satasen suutinviasta oikeasti puhutaan, jos olis jotain tehty ajoissa, eikä ajettu vaan niin pitkään, kun kulkee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2638
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w210 320 cdi

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

tuikku kirjoitti:.
Tässä kohden on mielestäni aivan turha puhua polttoainekustannuksista.
Tuollainen vaurio ei yleensä tule huomaamatta, kilometrissä, tai kahdessakaan.
Suunnilleen satasen suutinviasta oikeasti puhutaan, jos olis jotain tehty ajoissa, eikä ajettu vaan niin pitkään, kun kulkee.
Tuo satasen suutinvika voi pitää paikkansa jos on tee-se-itse mies ja on laitteet ja työkalut korjaamiseen sekä tietysti tarvittava ammattitaito. Mutta aivan hyvin se voi myös olla 1000€ euron suutinremontti jos niitä suuttimia joutuu vaikka ostamaan kokonaisina.
Tai vaihtoehtoisesti 2000€ remontti kun vie dieselkorjaamoon laitettavaksi. Tai 5000€ remontti kun kuvan vaurioita korjataan.

Ikävä puoli asiassa on se, että tuollainen vika ei ole ollenkaan niitä ainoita vikakohteita dieseleissä vaan ainoastaan yksi monista ja useimmiten kalliista korjauskohteista.
Useimmiten diesel-autot ovat paljon ajettuja jolloin tuo vikalista vaan pitenee.

Bensiinimoottoreissa on melko harvoin tuollaisia vikoja kun pysytään alle 300 000km lukemissa. Kohtuullisilla kilometreillä olevia autoja on paljon myynnissä edulliseen hintaan jolloin teoreettinen säästö dieselillä jää olemattomaksi jos puhutaan 100-200€ per kuukausi olevista summista.

Toki jos ajaa paljon ja uudella autolla niin suurin osa riskeistä jää toteutumatta niiden siirtyessä sinne loppupään käyttäjille.
Vastaa Viestiin