w210 320 cdi
w210 320 cdi
Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 30.09.2012 11:10
Re: w210 320 cdi
Miten tuo on mahdollista?
Re: w210 320 cdi
veikkaan suutinvikaa itse.
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w210 320 cdi
Diesel-polttoneste ei ole ainoa kustannus diesel-autossa....MaSa_T kirjoitti:Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Siksi kannattaa harkita hyvin tarkkaan onko diesel-auton ostamisesta hyötyä vaiko pelkkää haittaa ja kalliita remontteja.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
- Paikkakunta: Turku
Re: w210 320 cdi
Tätä minäkin nykyään painotan,kun nuo kulut vaan kasvavat jatkuvasti naftapelillä ajaessa.Toki kovilla vuotuisilla kilsoilla naftapeli on edellä bensiinipeliä.Itse myös alan kyllästyä mokomaan rapsutukseen keulalla,liian kauan nokilekalla ajoaE200kompressor kirjoitti:Diesel-polttoneste ei ole ainoa kustannus diesel-autossa....MaSa_T kirjoitti:Pientä huoltoa mersussa. http://masat1.kuvat.fi/kuvat/Mese/120900261.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Siksi kannattaa harkita hyvin tarkkaan onko diesel-auton ostamisesta hyötyä vaiko pelkkää haittaa ja kalliita remontteja.

Tähti näyttäköön tien.
Re: w210 320 cdi
.
Tässä kohden on mielestäni aivan turha puhua polttoainekustannuksista.
Tuollainen vaurio ei yleensä tule huomaamatta, kilometrissä, tai kahdessakaan.
Suunnilleen satasen suutinviasta oikeasti puhutaan, jos olis jotain tehty ajoissa, eikä ajettu vaan niin pitkään, kun kulkee.
Tässä kohden on mielestäni aivan turha puhua polttoainekustannuksista.
Tuollainen vaurio ei yleensä tule huomaamatta, kilometrissä, tai kahdessakaan.
Suunnilleen satasen suutinviasta oikeasti puhutaan, jos olis jotain tehty ajoissa, eikä ajettu vaan niin pitkään, kun kulkee.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 2638
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: w210 320 cdi
Tuo satasen suutinvika voi pitää paikkansa jos on tee-se-itse mies ja on laitteet ja työkalut korjaamiseen sekä tietysti tarvittava ammattitaito. Mutta aivan hyvin se voi myös olla 1000€ euron suutinremontti jos niitä suuttimia joutuu vaikka ostamaan kokonaisina.tuikku kirjoitti:.
Tässä kohden on mielestäni aivan turha puhua polttoainekustannuksista.
Tuollainen vaurio ei yleensä tule huomaamatta, kilometrissä, tai kahdessakaan.
Suunnilleen satasen suutinviasta oikeasti puhutaan, jos olis jotain tehty ajoissa, eikä ajettu vaan niin pitkään, kun kulkee.
Tai vaihtoehtoisesti 2000€ remontti kun vie dieselkorjaamoon laitettavaksi. Tai 5000€ remontti kun kuvan vaurioita korjataan.
Ikävä puoli asiassa on se, että tuollainen vika ei ole ollenkaan niitä ainoita vikakohteita dieseleissä vaan ainoastaan yksi monista ja useimmiten kalliista korjauskohteista.
Useimmiten diesel-autot ovat paljon ajettuja jolloin tuo vikalista vaan pitenee.
Bensiinimoottoreissa on melko harvoin tuollaisia vikoja kun pysytään alle 300 000km lukemissa. Kohtuullisilla kilometreillä olevia autoja on paljon myynnissä edulliseen hintaan jolloin teoreettinen säästö dieselillä jää olemattomaksi jos puhutaan 100-200€ per kuukausi olevista summista.
Toki jos ajaa paljon ja uudella autolla niin suurin osa riskeistä jää toteutumatta niiden siirtyessä sinne loppupään käyttäjille.