Tervehdys,
Vaimon A140 (vm -98) vilkunviiksi (monitoimiviiksi) on tullut tiensä päähän (menee liian herkästi pitkät päälle). Onks jengi vaihdellut näitä itse?
(Aikaisemmin olen tainut vaihtaa aikoinaan VAG:ilaisesta siten että akun kenkä irti, ratti irti ja abs-tyyny irti ja viiksi vaihtoon. )
Miten tämän A140:sen kanssa on? Pitäiskö jotain huomioida ennen vaihtoa vai meneekö ajonesto sekaisin jos lähtee ominpäin vaihtamaan?
A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto
Re: A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto
Löysin itse hyvän vaihto-ohjeen: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.71.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta silti otan tänne vaihtokokemuksia... kiitos.
Mutta silti otan tänne vaihtokokemuksia... kiitos.
Re: A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto
Itellä meni kesällä viiksi rikki, ostin purkuviiksen ja vaihdoin sen just noilla yo. ohjeilla. Aikaa taisi mennä puolisko tuntia itse vaihtotyöhön. Ei ole vaikea homma sinänsä, akun kengät ensin tietty irti (lue ohjeet) ja odottelua puoli tuntia. Ite kävin kauppareissulla toisella autolla, aikaa tais mennä useempi tunti. Tarkkana saa olla airbägin torx ruuvien kanssa ettei nylppää niitä. Ratin pultti oli kohtuullisen tiukassa. Ratissa oli kaksois boori merkkinä että tulee oikeaan asentoon. Liittimet kannattaa katsoa että tulee kunnolla kiinni. Viimeiseksi akun kengät kiinni ja auto käyntiin joutuu kalibroimaan kääntökulma-anturin (BAS/ESP& ABS valot palaa) eli ratti ensin vasemmalle ja sitten oikealle.
Ajoneston kanssa ei ollut mitään ongelmaa ja jälkiasennettu soitin jota ei tarvinnut koodata.
Ajoneston kanssa ei ollut mitään ongelmaa ja jälkiasennettu soitin jota ei tarvinnut koodata.
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988