A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
janix
Sisäänajossa
Sisäänajossa

A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto

Viesti Kirjoittaja janix »

Tervehdys,
Vaimon A140 (vm -98) vilkunviiksi (monitoimiviiksi) on tullut tiensä päähän (menee liian herkästi pitkät päälle). Onks jengi vaihdellut näitä itse?

(Aikaisemmin olen tainut vaihtaa aikoinaan VAG:ilaisesta siten että akun kenkä irti, ratti irti ja abs-tyyny irti ja viiksi vaihtoon. )

Miten tämän A140:sen kanssa on? Pitäiskö jotain huomioida ennen vaihtoa vai meneekö ajonesto sekaisin jos lähtee ominpäin vaihtamaan?
janix
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Re: A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto

Löysin itse hyvän vaihto-ohjeen: http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.71.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta silti otan tänne vaihtokokemuksia... kiitos.
Japetzu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: A140 (vm -98) vilkun/monitoimiviiksen vaihto

Viesti Kirjoittaja Japetzu »

Itellä meni kesällä viiksi rikki, ostin purkuviiksen ja vaihdoin sen just noilla yo. ohjeilla. Aikaa taisi mennä puolisko tuntia itse vaihtotyöhön. Ei ole vaikea homma sinänsä, akun kengät ensin tietty irti (lue ohjeet) ja odottelua puoli tuntia. Ite kävin kauppareissulla toisella autolla, aikaa tais mennä useempi tunti. Tarkkana saa olla airbägin torx ruuvien kanssa ettei nylppää niitä. Ratin pultti oli kohtuullisen tiukassa. Ratissa oli kaksois boori merkkinä että tulee oikeaan asentoon. Liittimet kannattaa katsoa että tulee kunnolla kiinni. Viimeiseksi akun kengät kiinni ja auto käyntiin joutuu kalibroimaan kääntökulma-anturin (BAS/ESP& ABS valot palaa) eli ratti ensin vasemmalle ja sitten oikealle.

Ajoneston kanssa ei ollut mitään ongelmaa ja jälkiasennettu soitin jota ei tarvinnut koodata.
BMW 320D -03
MB W168 170CDi 1999
Ex-MB W124 200T 1988
janix
Sisäänajossa
Sisäänajossa

tupla

<tupla>
Vastaa Viestiin