Ja hyvä niinmarkoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
OM651 viritystä/kytkimen päivitystä
Re: w212 OM651 200cdi viritys
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Pietsot taitavat olla Siemensin tekeleet... MB on haastanut Siemensin suurin korvausvaatein saksan oikeusjärjestelmässä.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w212 OM651 200cdi viritys
(Miten siitä saa hyvää, jos niiden takia kone huutaa kuoliaaksi??s1jviita kirjoitti:Ja hyvä niinmarkoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Niiden toiminta perustii pietsoon... =solenoidi .... = heikot!) Korjaus ed. Tuota en enää ittsekkään usko...
Koskee vaun 220 ja 250
Viimeksi muokannut jvk210cdi, Ke 01.08.2012 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w212 OM651 200cdi viritys
http://www.carsuk.net/mercedes-blueeffi ... -problems/" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Siis täh, solenoidi on nyt kuitenkin eri asia kuin pietsot eli joita on 220/250 koneissa. 200:ssa on perinteiset solkut. Artikkelissakin puhuttiin ainoastaa 220/250 malleista.jvk210cdi kirjoitti:Miten siitä saa hyvää, jos niiden takia kone huutaa kuoliaaksi??s1jviita kirjoitti:Ja hyvä niinmarkoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Niiden toiminta perustii pietsoon... =solenoidi .... = heikot!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Niinpä näytää olevans1jviita kirjoitti:Siis täh, solenoidi on nyt kuitenkin eri asia kuin pietsot eli joita on 220/250 koneissa. 200:ssa on perinteiset solkut. Artikkelissakin puhuttiin ainoastaa 220/250 malleista.jvk210cdi kirjoitti:Miten siitä saa hyvää, jos niiden takia kone huutaa kuoliaaksi??s1jviita kirjoitti:Ja hyvä niinmarkoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Niiden toiminta perustii pietsoon... =solenoidi .... = heikot!
Otan osa sanoista takaisin
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w212 OM651 200cdi viritys
asia selvisi, hyvä niin.
Viimeksi muokannut markoala, Ke 01.08.2012 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d +W242 electric drive
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Mitähän kaikkia malleja huhu mahtaa koskea? Ja jos kyseessä on tehtaan takuu, niin koskee ilmeisesti sitten yhtä lailla muitakin kuin "suomiautoja"?jvk210cdi kirjoitti:Kuuulin sellaisen luotettavan huhun (vehon vanhemmalta asentajalta), että ne pietso suuttinet menee kaikki vaihtoon tehtaan takuuna.
e: siis näköjään OM651-koneella olevia. Eikös piezo-suuttimia ole muissakin koneissa?
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tehtaan Recall, joten varmasti kaikkia... myös tuontiautot. (Täytyy varmaan muistuttaa Mersua auton olemisesta suomessa).tj86430 kirjoitti:Mitähän kaikkia malleja huhu mahtaa koskea? Ja jos kyseessä on tehtaan takuu, niin koskee ilmeisesti sitten yhtä lailla muitakin kuin "suomiautoja"?jvk210cdi kirjoitti:Kuuulin sellaisen luotettavan huhun (vehon vanhemmalta asentajalta), että ne pietso suuttinet menee kaikki vaihtoon tehtaan takuuna.
e: siis näköjään OM651-koneella olevia. Eikös piezo-suuttimia ole muissakin koneissa?
Ja koskee vain Pietso suuttimia.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Olen ymmärtänyt, että esim. tuossa omassa OM642-koneessa on myös piezo-suuttimet.jvk210cdi kirjoitti: Ja koskee vain Pietso suuttimia.
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Onkohan vielä niin, että V6 cdi:ssä on Bosch-piezosuuttimet? Ei vissiin ole paljoa ongelmia esiintynyt?
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tuossa käväisin kattomassa optimoiautosi.fi sivustoa, ja aika huimia tehoja ja vääntöjä tosta OM651 CDI200:n koneesta oli saatu. Ainakin paperilla. Kuinkahan mahtaa laatikko ja kytkin kestää moisia tehoja. Itsellä 6-lovinen manuaali ja C200CDI OM651 koneella v.2010. Vakionahan tossa on 136ponia ja 360Nm vääntö. 250 mallissahan on 204hp ja 500Nm vääntö, et ton verranhan tuon luulisi kestävän, mut onko noissa samat laatikot ja kytkimet ym. muut asiaan liittyvät härpäkkeet (vetoakseli, perä, mitä niitä nyt onkaan).
Re: w212 OM651 200cdi viritys
180cdi:stä lähtien on samat kalut, joten ei huolta! Tulos saatiin ihan penkittämällä.ago54 kirjoitti:Tuossa käväisin kattomassa optimoiautosi.fi sivustoa, ja aika huimia tehoja ja vääntöjä tosta OM651 CDI200:n koneesta oli saatu. Ainakin paperilla. Kuinkahan mahtaa laatikko ja kytkin kestää moisia tehoja. Itsellä 6-lovinen manuaali ja C200CDI OM651 koneella v.2010. Vakionahan tossa on 136ponia ja 360Nm vääntö. 250 mallissahan on 204hp ja 500Nm vääntö, et ton verranhan tuon luulisi kestävän, mut onko noissa samat laatikot ja kytkimet ym. muut asiaan liittyvät härpäkkeet (vetoakseli, perä, mitä niitä nyt onkaan).
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651? Miten se vuosimalli vaikuttaa eli onko 2010 eri setti kuin 2011?DBFI kirjoitti:Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651? Miten se vuosimalli vaikuttaa eli onko 2010 eri setti kuin 2011?DBFI kirjoitti:Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Vertailin korimalleja 204.000, 204.001, 204.002 ja 204.003.s1jviita kirjoitti: Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651?
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?DBFI kirjoitti:Vertailin korimalleja 204.000, 204.001, 204.002 ja 204.003.s1jviita kirjoitti: Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
No ei voida olettaa, nuo on kaikki 651 koneella. Onhan sinulla kaikki tuo tieto saatavilla, ei kannata tavis foorumilaisten kanssa yrittää noita selvitellä, tulee sitten kerralla kuntoon.s1jviita kirjoitti: Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?
En kyllä pysynyt päättelyketjussasi ollenkaan mukana. Meinaatko että nuo numerot on moottorien julkaisujärjestyksessä? Eli 204.201 farkku uudella koneella ja 204.001 sedan vanhalla koneella?
- CDI203
- Asiantuntija

- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Jotenkin kovin vaikealta vaikutta... kytkimen selvitely ehkä helpompaa runkonumeron perusteela osa numero EPC:netistä ja sitten osanumerolla missä kaikissa on ko osa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w212 OM651 200cdi viritys
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja. Vertailuun siis 2010 vuotiset sedan manuaalit:DBFI kirjoitti:No ei voida olettaa, nuo on kaikki 651 koneella. Onhan sinulla kaikki tuo tieto saatavilla, ei kannata tavis foorumilaisten kanssa yrittää noita selvitellä, tulee sitten kerralla kuntoon.s1jviita kirjoitti: Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?
En kyllä pysynyt päättelyketjussasi ollenkaan mukana. Meinaatko että nuo numerot on moottorien julkaisujärjestyksessä? Eli 204.201 farkku uudella koneella ja 204.001 sedan vanhalla koneella?
250cdi: WDD2040031A374539
220cdi: WDD2040021A397092
200cdi: WDD2040011A507890
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Ei tähän ihan noin helposti yhtä totuutta löydy. Oheisessa listassa yllä lueteltujen kolmen auton kytkinosat. Kaikki yksilevyisiä mutta asetelman varaosanumero kuitenkin kaikissa eri.
Jos taas tehdään CDI203:n ohjeen mukaan niin toisen kuvan mukaisissa autoissa on käytössä kaksilevyinen kytkin. Siis saman mallinen auto, vaikkapa 204.003 voi olla yksilevyisellä tai kaksilevyisellä kytkimellä.
Jos taas tehdään CDI203:n ohjeen mukaan niin toisen kuvan mukaisissa autoissa on käytössä kaksilevyinen kytkin. Siis saman mallinen auto, vaikkapa 204.003 voi olla yksilevyisellä tai kaksilevyisellä kytkimellä.
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Meinaatko että 2004.201 farkku on samanlainen kuin 204.007 sedan mutta 204.001 sedan on sitten erilainen (muutoin kuin farkku/sedan erojen osalta)? Mikäs sen 204.001:n pari sitten on.s1jviita kirjoitti:
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja.
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?DBFI kirjoitti:Meinaatko että 2004.201 farkku on samanlainen kuin 204.007 sedan mutta 204.001 sedan on sitten erilainen (muutoin kuin farkku/sedan erojen osalta)? Mikäs sen 204.001:n pari sitten on.s1jviita kirjoitti:
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Menee enimmäkseen otsikon ohi mutta intän vaan vieläkin että firmassanne on jotain vikaa noiden automallien tunnistuslogiikassa. Mitenkäs teillä viritetään vaikka tämä auto: WDD2040071A162328, se kun on 204.007 ja manuaalivaihteinen.s1jviita kirjoitti: Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?
Kyllä se 204.0xy sedan on 204.2xy farkun pari vaikka samankaltaisella moottorilla voi joku muukin korinumero olla käytössä. 204.007 tosin on 64.811 moottorilla kun 204.001 on sillä 651.913 moottorilla (ja joku pieni ero niissä moottoreissa melkeinpä poikkeuksetta on jos mallinumeron loppuosa on erilainen). Samaa mallia (samat kuusi numeroa) voi hyvinkin saada automaattina ja manuaalina (poikkeuksena esim. joku C63AMG 204.077 josta ei manuaalivaihtoehtoa ole, sillekin kuitenkin pari automaattivaihteiston mallivaihtoehtoa).
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Tunnistuslogiikka ei perustu noihin numeroihin vaan autosta vaikka katsotaan rek.otteesta 200cdi ja jos lyljessä lukee blueff. Niin on uudemmalla tai avaamalla pellin auki ja jos ecu on koneen muovisuojan alla niin on uudempi jne, lukiessa jos valitsee väärän ecun niin ei se edes lähde lukemaan. Tuo 204.007 on ilmeisesti vanhempi versio eli siitä saa sen 199/477 Eikä tuosta tunnistuksesta ollut kysymys vaan mallien eroista manuaaleissa!DBFI kirjoitti:Menee enimmäkseen otsikon ohi mutta intän vaan vieläkin että firmassanne on jotain vikaa noiden automallien tunnistuslogiikassa. Mitenkäs teillä viritetään vaikka tämä auto: WDD2040071A162328, se kun on 204.007 ja manuaalivaihteinen.s1jviita kirjoitti: Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?
Kyllä se 204.0xy sedan on 204.2xy farkun pari vaikka samankaltaisella moottorilla voi joku muukin korinumero olla käytössä. 204.007 tosin on 64.811 moottorilla kun 204.001 on sillä 651.913 moottorilla (ja joku pieni ero niissä moottoreissa melkeinpä poikkeuksetta on jos mallinumeron loppuosa on erilainen). Samaa mallia (samat kuusi numeroa) voi hyvinkin saada automaattina ja manuaalina (poikkeuksena esim. joku C63AMG 204.077 josta ei manuaalivaihtoehtoa ole, sillekin kuitenkin pari automaattivaihteiston mallivaihtoehtoa).
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Minun autossa kytkin kestää väännön n. 465nm. 488nm luisti hieman kun n.1000kg kärry perässä runnoi vitosella kaasun pohjaan suureen ylämäkeen lämpötilan ollessa pakkasella. Auto on melko alkusarjan w212 200cdi manuaaleja.
W213 220d +W242 electric drive
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Laadussakin varmasti eroja, mutta vielä ei ole yhtään valitusta tullut, että kytkin luistaisi.markoala kirjoitti:Minun autossa kytkin kestää väännön n. 465nm. 488nm luisti hieman kun n.1000kg kätty perässä runnoi vitosella kaasun pohjaan suureen ylämäkeen. Auto on melko alkusarjan w212 200cdi manuaaleja.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Re: w212 OM651 200cdi viritys
Harva rankoo ehkä sillä tavalla kun kokeilin. Vauhti oli tosiaan n. 100-110kmh ja Jyväskylän seudun suurimpia mäkiä. Nyky väännöllä ei luista kesällä n.1500kg perässäkään. Kytkimen laatu? vai mitä tarkoitat?
W213 220d +W242 electric drive





