markoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Ja hyvä niin
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
markoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Ja hyvä niin
Miten siitä saa hyvää, jos niiden takia kone huutaa kuoliaaksi??
Niiden toiminta perustii pietsoon... =solenoidi .... = heikot!
Siis täh, solenoidi on nyt kuitenkin eri asia kuin pietsot eli joita on 220/250 koneissa. 200:ssa on perinteiset solkut. Artikkelissakin puhuttiin ainoastaa 220/250 malleista.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
markoala kirjoitti:200:ssa onkin solenoidi suuttimet
Ja hyvä niin
Miten siitä saa hyvää, jos niiden takia kone huutaa kuoliaaksi??
Niiden toiminta perustii pietsoon... =solenoidi .... = heikot!
Siis täh, solenoidi on nyt kuitenkin eri asia kuin pietsot eli joita on 220/250 koneissa. 200:ssa on perinteiset solkut. Artikkelissakin puhuttiin ainoastaa 220/250 malleista.
Niinpä näytää olevan
Otan osa sanoista takaisin
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
jvk210cdi kirjoitti:Kuuulin sellaisen luotettavan huhun (vehon vanhemmalta asentajalta), että ne pietso suuttinet menee kaikki vaihtoon tehtaan takuuna.
Mitähän kaikkia malleja huhu mahtaa koskea? Ja jos kyseessä on tehtaan takuu, niin koskee ilmeisesti sitten yhtä lailla muitakin kuin "suomiautoja"?
e: siis näköjään OM651-koneella olevia. Eikös piezo-suuttimia ole muissakin koneissa?
jvk210cdi kirjoitti:Kuuulin sellaisen luotettavan huhun (vehon vanhemmalta asentajalta), että ne pietso suuttinet menee kaikki vaihtoon tehtaan takuuna.
Mitähän kaikkia malleja huhu mahtaa koskea? Ja jos kyseessä on tehtaan takuu, niin koskee ilmeisesti sitten yhtä lailla muitakin kuin "suomiautoja"?
e: siis näköjään OM651-koneella olevia. Eikös piezo-suuttimia ole muissakin koneissa?
Tehtaan Recall, joten varmasti kaikkia... myös tuontiautot. (Täytyy varmaan muistuttaa Mersua auton olemisesta suomessa).
Ja koskee vain Pietso suuttimia.
W211 320CDI -03 Airmatic, H&K, Designo
W210 200CDI -02 alle milli ajettuna
W215 CL600 -03
Maserati Biturbo -85
w211 400CDI -04
w210 220CDI -03
w202 200CDI -99
Morris Mini 1275 -77
MGA 1500 -56
Vespa 125cc -52
Jawa mopo -57
Tuossa käväisin kattomassa optimoiautosi.fi sivustoa, ja aika huimia tehoja ja vääntöjä tosta OM651 CDI200:n koneesta oli saatu. Ainakin paperilla. Kuinkahan mahtaa laatikko ja kytkin kestää moisia tehoja. Itsellä 6-lovinen manuaali ja C200CDI OM651 koneella v.2010. Vakionahan tossa on 136ponia ja 360Nm vääntö. 250 mallissahan on 204hp ja 500Nm vääntö, et ton verranhan tuon luulisi kestävän, mut onko noissa samat laatikot ja kytkimet ym. muut asiaan liittyvät härpäkkeet (vetoakseli, perä, mitä niitä nyt onkaan).
ago54 kirjoitti:Tuossa käväisin kattomassa optimoiautosi.fi sivustoa, ja aika huimia tehoja ja vääntöjä tosta OM651 CDI200:n koneesta oli saatu. Ainakin paperilla. Kuinkahan mahtaa laatikko ja kytkin kestää moisia tehoja. Itsellä 6-lovinen manuaali ja C200CDI OM651 koneella v.2010. Vakionahan tossa on 136ponia ja 360Nm vääntö. 250 mallissahan on 204hp ja 500Nm vääntö, et ton verranhan tuon luulisi kestävän, mut onko noissa samat laatikot ja kytkimet ym. muut asiaan liittyvät härpäkkeet (vetoakseli, perä, mitä niitä nyt onkaan).
180cdi:stä lähtien on samat kalut, joten ei huolta! Tulos saatiin ihan penkittämällä.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
DBFI kirjoitti:Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651? Miten se vuosimalli vaikuttaa eli onko 2010 eri setti kuin 2011?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
DBFI kirjoitti:Vuosimallista ja koneesta riippuen noissa nelipyttyisissä CDI-malleissa näyttää olevan joko yksilevyinen tai kaksilevyinen kytkinlevy. Vääntöspeksien eroista en tiedä.
Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651? Miten se vuosimalli vaikuttaa eli onko 2010 eri setti kuin 2011?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Tarkoitatko koneella esim 200cdi vai juuri tämä om651?
Vertailin korimalleja 204.000, 204.001, 204.002 ja 204.003.
Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?
No ei voida olettaa, nuo on kaikki 651 koneella. Onhan sinulla kaikki tuo tieto saatavilla, ei kannata tavis foorumilaisten kanssa yrittää noita selvitellä, tulee sitten kerralla kuntoon.
En kyllä pysynyt päättelyketjussasi ollenkaan mukana. Meinaatko että nuo numerot on moottorien julkaisujärjestyksessä? Eli 204.201 farkku uudella koneella ja 204.001 sedan vanhalla koneella?
Jotenkin kovin vaikealta vaikutta... kytkimen selvitely ehkä helpompaa runkonumeron perusteela osa numero EPC:netistä ja sitten osanumerolla missä kaikissa on ko osa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
s1jviita kirjoitti:
Ei kerro mitään mulle eikä varmasti myöskään monelle muullekaan. Vm 2007-2009 moottorina vanha om646 eli koodina on 204.xxx? Uusi moottori 2009- om651 koodina 204.xxx? Oma on 204.201(200cdi) eli uudella koneella eli voidaan olettaa 204.000 jne aina 204.201 asti olevan vanhalla koneella...?
No ei voida olettaa, nuo on kaikki 651 koneella. Onhan sinulla kaikki tuo tieto saatavilla, ei kannata tavis foorumilaisten kanssa yrittää noita selvitellä, tulee sitten kerralla kuntoon.
En kyllä pysynyt päättelyketjussasi ollenkaan mukana. Meinaatko että nuo numerot on moottorien julkaisujärjestyksessä? Eli 204.201 farkku uudella koneella ja 204.001 sedan vanhalla koneella?
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja. Vertailuun siis 2010 vuotiset sedan manuaalit:
250cdi: WDD2040031A374539
220cdi: WDD2040021A397092
200cdi: WDD2040011A507890
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Ei tähän ihan noin helposti yhtä totuutta löydy. Oheisessa listassa yllä lueteltujen kolmen auton kytkinosat. Kaikki yksilevyisiä mutta asetelman varaosanumero kuitenkin kaikissa eri.
Jos taas tehdään CDI203:n ohjeen mukaan niin toisen kuvan mukaisissa autoissa on käytössä kaksilevyinen kytkin. Siis saman mallinen auto, vaikkapa 204.003 voi olla yksilevyisellä tai kaksilevyisellä kytkimellä.
s1jviita kirjoitti:
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja.
Meinaatko että 2004.201 farkku on samanlainen kuin 204.007 sedan mutta 204.001 sedan on sitten erilainen (muutoin kuin farkku/sedan erojen osalta)? Mikäs sen 204.001:n pari sitten on.
s1jviita kirjoitti:
itsekin nyt sekaisin, mutta oma 2010 200cdi farkku on 204.201 ja samanlainen sedan 204.007 nämä siis automaatteja.
Meinaatko että 2004.201 farkku on samanlainen kuin 204.007 sedan mutta 204.001 sedan on sitten erilainen (muutoin kuin farkku/sedan erojen osalta)? Mikäs sen 204.001:n pari sitten on.
Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
s1jviita kirjoitti:
Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?
Menee enimmäkseen otsikon ohi mutta intän vaan vieläkin että firmassanne on jotain vikaa noiden automallien tunnistuslogiikassa. Mitenkäs teillä viritetään vaikka tämä auto: WDD2040071A162328, se kun on 204.007 ja manuaalivaihteinen.
Kyllä se 204.0xy sedan on 204.2xy farkun pari vaikka samankaltaisella moottorilla voi joku muukin korinumero olla käytössä. 204.007 tosin on 64.811 moottorilla kun 204.001 on sillä 651.913 moottorilla (ja joku pieni ero niissä moottoreissa melkeinpä poikkeuksetta on jos mallinumeron loppuosa on erilainen). Samaa mallia (samat kuusi numeroa) voi hyvinkin saada automaattina ja manuaalina (poikkeuksena esim. joku C63AMG 204.077 josta ei manuaalivaihtoehtoa ole, sillekin kuitenkin pari automaattivaihteiston mallivaihtoehtoa).
s1jviita kirjoitti:
Tuohon en osaa vastata, jotain eroa täytyy olla tuossa 204.007 (automaatti) vs 204.001 (manuaali) muita eroja?
Menee enimmäkseen otsikon ohi mutta intän vaan vieläkin että firmassanne on jotain vikaa noiden automallien tunnistuslogiikassa. Mitenkäs teillä viritetään vaikka tämä auto: WDD2040071A162328, se kun on 204.007 ja manuaalivaihteinen.
Kyllä se 204.0xy sedan on 204.2xy farkun pari vaikka samankaltaisella moottorilla voi joku muukin korinumero olla käytössä. 204.007 tosin on 64.811 moottorilla kun 204.001 on sillä 651.913 moottorilla (ja joku pieni ero niissä moottoreissa melkeinpä poikkeuksetta on jos mallinumeron loppuosa on erilainen). Samaa mallia (samat kuusi numeroa) voi hyvinkin saada automaattina ja manuaalina (poikkeuksena esim. joku C63AMG 204.077 josta ei manuaalivaihtoehtoa ole, sillekin kuitenkin pari automaattivaihteiston mallivaihtoehtoa).
Tunnistuslogiikka ei perustu noihin numeroihin vaan autosta vaikka katsotaan rek.otteesta 200cdi ja jos lyljessä lukee blueff. Niin on uudemmalla tai avaamalla pellin auki ja jos ecu on koneen muovisuojan alla niin on uudempi jne, lukiessa jos valitsee väärän ecun niin ei se edes lähde lukemaan. Tuo 204.007 on ilmeisesti vanhempi versio eli siitä saa sen 199/477 Eikä tuosta tunnistuksesta ollut kysymys vaan mallien eroista manuaaleissa!
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Minun autossa kytkin kestää väännön n. 465nm. 488nm luisti hieman kun n.1000kg kärry perässä runnoi vitosella kaasun pohjaan suureen ylämäkeen lämpötilan ollessa pakkasella. Auto on melko alkusarjan w212 200cdi manuaaleja.
markoala kirjoitti:Minun autossa kytkin kestää väännön n. 465nm. 488nm luisti hieman kun n.1000kg kätty perässä runnoi vitosella kaasun pohjaan suureen ylämäkeen. Auto on melko alkusarjan w212 200cdi manuaaleja.
Laadussakin varmasti eroja, mutta vielä ei ole yhtään valitusta tullut, että kytkin luistaisi.
ML W166 350CDI AMG -12
Jaguar XF 3.0D FL -12
ex: S204 200CDI BE Avantgarde -10 212/521
Pelit ja vehkeet löytyy --> https://www.lisaatehoa.fi/ P. 044-5867096
Harva rankoo ehkä sillä tavalla kun kokeilin. Vauhti oli tosiaan n. 100-110kmh ja Jyväskylän seudun suurimpia mäkiä. Nyky väännöllä ei luista kesällä n.1500kg perässäkään. Kytkimen laatu? vai mitä tarkoitat?