s124 tdt päästöjä liikaa
s124 tdt päästöjä liikaa
jäi päästöistä kiinni katsastus. tyhjäkäyntiä on hiukan yli tonnin ja myös kierrokset laskee maximista tyhjäkäynnille varmaan viitisen sekunttia.
mistä vois vikaa alkaa ettimään?
tyhjäkäyntiä en saanu laskettua siitä kuusio ruuvista pumpun päässä. kiinni päin pohjaan asti eikä vaikutusta.
sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä. 4,6 oli savut. eikä auto kyllä ole muutenkaan mikään raketti. tuntuu että vapari 300d menee paremmin.
mistä vois vikaa alkaa ettimään?
tyhjäkäyntiä en saanu laskettua siitä kuusio ruuvista pumpun päässä. kiinni päin pohjaan asti eikä vaikutusta.
sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä. 4,6 oli savut. eikä auto kyllä ole muutenkaan mikään raketti. tuntuu että vapari 300d menee paremmin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Vakiopumppu? Morkoolin letku irti katastukseen ja pari kiekkaa morkoolin ruuvia kiinnipäin.oltzi kirjoitti:jäi päästöistä kiinni katsastus. tyhjäkäyntiä on hiukan yli tonnin ja myös kierrokset laskee maximista tyhjäkäynnille varmaan viitisen sekunttia.
mistä vois vikaa alkaa ettimään?
tyhjäkäyntiä en saanu laskettua siitä kuusio ruuvista pumpun päässä. kiinni päin pohjaan asti eikä vaikutusta.
sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä. 4,6 oli savut. eikä auto kyllä ole muutenkaan mikään raketti. tuntuu että vapari 300d menee paremmin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Vakio on koko auto. Mustaa toi ei työnnä lainkaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
oltzi kirjoitti:Vakio on koko auto. Mustaa toi ei työnnä lainkaan.

Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 09.10.2012 07:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Vakio autoko ? Ei tuollaiset savuarvot 4.6 johdu mistään hienosäädöistä tyhjäkäynnillä....siellä on ruiskutusta julmetusti liikaa tai imuilman saanti on totaalisesti tukossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=94958" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=94958" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Voihan se olla että mittari väijyy tulosta jollain kierrosalueella kokoajan ja aika jona kaasuja tulee on suorassa suhteessa lukemaanoltzi kirjoitti: sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä.

Jos oikeasti on noin että auto kun auto pomppaa jos kierrosten lasku on hidasta niin sanoisin että mittarit kaipaisi nuorennusta? Joillain asemilla on ollu kyllä todella vanhaa kalustoa näiltä osin.
Mutta tuo kierrosten hidas lasku viittaisi siihen että pumppua on peukaloitu? Toimiihan kaasuvivusto kuten pitääkin? Ts. palautuuko kaasuvivusto heti kun pedaalilta nostaa jalan pois?
E:
Olen muuten kerran kysyny mittarin kalibrointipäivämäärää kun näin päällepäin huonokuntoisen mittarin työssä. Silloin eka mittauskierros tuotti liian suuren tuloksen. Inssi mittasi heti uudelleen ja läpi meni

-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Katsastusasemien mittarit tarkastetaan väliajoin, joten sellaisesta mittarivirheestä ei ole kysymys. Sehän on nyt päivänselvää, että ruiskutusta on liikaa tai moottoriin ohjautuva ilma on estynyt tavalla tai toisella. Toki asiaan voi vaikuttaa ruiskutusennakon pielessäolo, kun moottori ei toimi koko toiminta-alueella kunnolla.Jari Ke kirjoitti:Voihan se olla että mittari väijyy tulosta jollain kierrosalueella kokoajan ja aika jona kaasuja tulee on suorassa suhteessa lukemaanoltzi kirjoitti: sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä..
Jos oikeasti on noin että auto kun auto pomppaa jos kierrosten lasku on hidasta niin sanoisin että mittarit kaipaisi nuorennusta? Joillain asemilla on ollu kyllä todella vanhaa kalustoa näiltä osin.
Mutta tuo kierrosten hidas lasku viittaisi siihen että pumppua on peukaloitu? Toimiihan kaasuvivusto kuten pitääkin? Ts. palautuuko kaasuvivusto heti kun pedaalilta nostaa jalan pois?
E:
Olen muuten kerran kysyny mittarin kalibrointipäivämäärää kun näin päällepäin huonokuntoisen mittarin työssä. Silloin eka mittauskierros tuotti liian suuren tuloksen. Inssi mittasi heti uudelleen ja läpi meniPäivämäärää tms. ei muuten esitetty. Laitteessahan pitäisi kait olla jonkinlainen plakaatti kiinni liimattuna ko. operaatiosta? (Näkyy voimassaoloaika)
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Totta. Tämä on todennäköisempää.Mesemies89 kirjoitti: Sehän on nyt päivänselvää, että ruiskutusta on liikaa tai moottoriin ohjautuva ilma on estynyt tavalla tai toisella. Toki asiaan voi vaikuttaa ruiskutusennakon pielessäolo, kun moottori ei toimi koko toiminta-alueella kunnolla.
Meinasin vaan kun inssi oli kerta maininnu että kierrosten hidas lasku olisi syynä

Re: s124 tdt päästöjä liikaa
[/quote]Mesemies89 kirjoitti:Vakio autoko ? Ei tuollaiset savuarvot 4.6 johdu mistään hienosäädöistä tyhjäkäynnillä....siellä on ruiskutusta julmetusti liikaa tai imuilman saanti on totaalisesti tukossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=94958" onclick="window.open(this.href);return false;
tää on eri vehe. Pää ongelmahan on nyt kierrosten hidas lasku ja liika tyhjä käynti. Eilen en ehtiny kun roplaa sitä tyhjä käynti ruuvia.
Suodatin täytyy vaihtaa ensi tilassa. Auto seissy muutaman vuoden. Kats viimeks -09
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Suodatin vaihdettu. Kylmänä käy just ja just alta 500 kierrosta.
Kaasu vivusto ei jumita.
Kaasu vivusto ei jumita.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Kyllä se tuntuu että sitä olis ruuvattu. En nyt mitenkään käsitä miten se voi kierrosten hitaasta laskusta johtua.oltzi kirjoitti:Suodatin vaihdettu. Kylmänä käy just ja just alta 500 kierrosta.
Kaasu vivusto ei jumita.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Ja onnistuneesti ku on tehot laskenu alle vaparinkillerimersu kirjoitti:samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..

Mitähä sitte kokeilis tehdä? Pitäskö suosiolla vaihtaa pumppu joka on säädöissä?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
voikos vaikuttaa asiaan ku näyttäs olevan ne alipaine letkut tulpattu pois pelistä jotka menee siihen kuskin lokasuojan kupeeseen niihi johki kahteen morkulaan?oltzi kirjoitti:Ja onnistuneesti ku on tehot laskenu alle vaparinkillerimersu kirjoitti:samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..![]()
Mitähä sitte kokeilis tehdä? Pitäskö suosiolla vaihtaa pumppu joka on säädöissä?
huono kuva mutta tuossa kuvassa oikealla sininen heebeli ja sen yläpuolella releen kokoinen mötikkä toinen.

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
toine on switchover valve, engine over load protection ja toinen on vacuum amplifer??Siekkinen kirjoitti:Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Keskimmäinen on se mistä selitin ja viimenen on joku alipainevahvistin(?). Kato ruiskutusennakko ainakin ettei oo pahasti myöhäsellä.oltzi kirjoitti:toine on switchover valve, engine over load protection ja toinen on vacuum amplifer??Siekkinen kirjoitti:Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
hitto ku joku tietäs onko nyt noista alipaine letkuissa häikkä vaiko pumpun säädöt aivan sekasi. ei viittis turhaan ostaa 200e pumppua saati vaihtaa sitä.
joku ihme siin on ku eilen roplasin tyhjäkäyntiä pienelle kuumana ja nyt kylmänä ei käyny ilman jalkaa kaasulla. sitte ku just ja just kävi ni 500 kierrosta ja kuumaks ku kävi ni 1100 rpm.
joku ihme siin on ku eilen roplasin tyhjäkäyntiä pienelle kuumana ja nyt kylmänä ei käyny ilman jalkaa kaasulla. sitte ku just ja just kävi ni 500 kierrosta ja kuumaks ku kävi ni 1100 rpm.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Ei se alipaineletkuista voi mitenkään johtua. Ainut mikä sitä nostais on morkooli ja se toimii ylipaineella. Tuleeko tuosta siis mustaa ollenkaan? Sen pumpun on joka tapauksessa joku ruuvannu sekasin.oltzi kirjoitti:hitto ku joku tietäs onko nyt noista alipaine letkuissa häikkä vaiko pumpun säädöt aivan sekasi. ei viittis turhaan ostaa 200e pumppua saati vaihtaa sitä.
joku ihme siin on ku eilen roplasin tyhjäkäyntiä pienelle kuumana ja nyt kylmänä ei käyny ilman jalkaa kaasulla. sitte ku just ja just kävi ni 500 kierrosta ja kuumaks ku kävi ni 1100 rpm.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Kuulostaa siltä ettei pumpussa toimi se mikä nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä, se ei pakokaasuarvoja selitä mutta tuon kylmänä sammumisen kyllä.
Liekö sähköllä vai alipaineella tässä autossa.
Liekö sähköllä vai alipaineella tässä autossa.
wiimax.fi
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Sähköllä kun on kutoskone. Tai sitten pumppu on vaan ruuvattu kunnolla sekasin. Veikkaan että auto sammuu kylmänä kun nykäsee tuon säätimen johdon irti.dealer kirjoitti:Kuulostaa siltä ettei pumpussa toimi se mikä nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä, se ei pakokaasuarvoja selitä mutta tuon kylmänä sammumisen kyllä.
Liekö sähköllä vai alipaineella tässä autossa.
Laitoin sulle yv:nä ohjeet pumpun säätöön.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Mä voisin laittaa mynädieselin puhelinnumeron YV:llä, mutta löydät sen kyllä itsekkin.
Vedä nyt alkajaisiksi suora paineletku imusarjasta morkoolin pumppuun, tosin ei se savuarvoa ainakaan paranna.
Ellei enakkon tarkistus luonnista niin vie koko laitos vaikka jussin dieseliin tarkistettavaksi. Säätävät pumpun siellä samalla vaivalla penkissä.
Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua
Vedä nyt alkajaisiksi suora paineletku imusarjasta morkoolin pumppuun, tosin ei se savuarvoa ainakaan paranna.
Ellei enakkon tarkistus luonnista niin vie koko laitos vaikka jussin dieseliin tarkistettavaksi. Säätävät pumpun siellä samalla vaivalla penkissä.
Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Itte asias mietin tänään molempia. Pistää pumppu mynälle mutta ei taida riittää uusinta katsastus aika siihen.veskola kirjoitti:Mä voisin laittaa mynädieselin puhelinnumeron YV:llä, mutta löydät sen kyllä itsekkin.
Vedä nyt alkajaisiksi suora paineletku imusarjasta morkoolin pumppuun, tosin ei se savuarvoa ainakaan paranna.
Ellei enakkon tarkistus luonnista niin vie koko laitos vaikka jussin dieseliin tarkistettavaksi. Säätävät pumpun siellä samalla vaivalla penkissä.
Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua
Ja jussi dieseliin jos veis mutta kokeilen ensten ite.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Raptekilla voisi olla pumppuja hyllyssä ? jos annat sen vanhan niin saa heti säädetyn vaihto-osan paikoilleen...jos siis pitää saada het kuntoon, eikä tunnu omilla tempuilla tulevan. Mynässä varmasti on kiirus kun maatalouskoneet pitää olla iskussa ... tai no mistäs mä sen tietäisin
Jussiin dieselissä taitaa maksaa kanssa jonkin verran pumpun irroittelu yms.

Jussiin dieselissä taitaa maksaa kanssa jonkin verran pumpun irroittelu yms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
siltä tuo kuulostaa...veskola kirjoitti:
Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua
eikö sulla ole ketään kaveria joka tuon osais ruuvata kotona kuntoon... tunnin homma suunnilleen, jos vika on siinä mitä itse (ja luultavasti myös siekkinen) ajattelen oireista päätellen

mutta ei tuo nyt mitään uutta pumppua tarvitse tai mitään mynän (tai muunkaan pumppupajan) apua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Ei vältämättä tarvitse mutta sillä se tulee takuuvarmasti kuntoon päivässä. Sekin merkkaa joskus jotain, jos on töissäkäyntiautosta kyse, ainakin mulle 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
sain siekkiseltä hyvät ohjeet pumpun säätöön. Mennään niillä ite ensin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
Mitähän ne ukot pidättelee salaisia ohjeita
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 17#p324517" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 17#p324517" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
hyvä, tuokin on tullut tuonne näitä kuralla olevia tapauksia varten... ei se oikeasti mitään rakettitiedettä ole, tuo pumpun säätäminen, mutta aivan ensimmäisellä kerralla ei luultavasti pääse aivan täydelliseen lopputulokseen, niin paljon siinä kuitenkin on sitä työstettävää aivoille, seuraavalla kertaa sitten jo paljon helpompaa, kun saa kädet ruuvata ja tieto alkaa tulla selkärangasta...veskola kirjoitti:Mitähän ne ukot pidättelee salaisia ohjeita![]()
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 17#p324517" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: s124 tdt päästöjä liikaa
totta... mutta siksi ei saa ikinä ollakaan yhden auton varassaveskola kirjoitti:Ei vältämättä tarvitse mutta sillä se tulee takuuvarmasti kuntoon päivässä. Sekin merkkaa joskus jotain, jos on töissäkäyntiautosta kyse, ainakin mulle


W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."