s124 tdt päästöjä liikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

jäi päästöistä kiinni katsastus. tyhjäkäyntiä on hiukan yli tonnin ja myös kierrokset laskee maximista tyhjäkäynnille varmaan viitisen sekunttia.

mistä vois vikaa alkaa ettimään?

tyhjäkäyntiä en saanu laskettua siitä kuusio ruuvista pumpun päässä. kiinni päin pohjaan asti eikä vaikutusta.

sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä. 4,6 oli savut. eikä auto kyllä ole muutenkaan mikään raketti. tuntuu että vapari 300d menee paremmin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:jäi päästöistä kiinni katsastus. tyhjäkäyntiä on hiukan yli tonnin ja myös kierrokset laskee maximista tyhjäkäynnille varmaan viitisen sekunttia.

mistä vois vikaa alkaa ettimään?

tyhjäkäyntiä en saanu laskettua siitä kuusio ruuvista pumpun päässä. kiinni päin pohjaan asti eikä vaikutusta.

sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä. 4,6 oli savut. eikä auto kyllä ole muutenkaan mikään raketti. tuntuu että vapari 300d menee paremmin.
Vakiopumppu? Morkoolin letku irti katastukseen ja pari kiekkaa morkoolin ruuvia kiinnipäin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Vakio on koko auto. Mustaa toi ei työnnä lainkaan.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

oltzi kirjoitti:Vakio on koko auto. Mustaa toi ei työnnä lainkaan.
:wtf:
Viimeksi muokannut Mesemies89, Ti 09.10.2012 07:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Vakio autoko ? Ei tuollaiset savuarvot 4.6 johdu mistään hienosäädöistä tyhjäkäynnillä....siellä on ruiskutusta julmetusti liikaa tai imuilman saanti on totaalisesti tukossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=94958" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

oltzi kirjoitti: sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä.
Voihan se olla että mittari väijyy tulosta jollain kierrosalueella kokoajan ja aika jona kaasuja tulee on suorassa suhteessa lukemaan :o .
Jos oikeasti on noin että auto kun auto pomppaa jos kierrosten lasku on hidasta niin sanoisin että mittarit kaipaisi nuorennusta? Joillain asemilla on ollu kyllä todella vanhaa kalustoa näiltä osin.

Mutta tuo kierrosten hidas lasku viittaisi siihen että pumppua on peukaloitu? Toimiihan kaasuvivusto kuten pitääkin? Ts. palautuuko kaasuvivusto heti kun pedaalilta nostaa jalan pois?

E:
Olen muuten kerran kysyny mittarin kalibrointipäivämäärää kun näin päällepäin huonokuntoisen mittarin työssä. Silloin eka mittauskierros tuotti liian suuren tuloksen. Inssi mittasi heti uudelleen ja läpi meni :) Päivämäärää tms. ei muuten esitetty. Laitteessahan pitäisi kait olla jonkinlainen plakaatti kiinni liimattuna ko. operaatiosta? (Näkyy voimassaoloaika)
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

Jari Ke kirjoitti:
oltzi kirjoitti: sanoivat että ois vain tuon kierrosten laskemisen takia liikaa päästöjä.
Voihan se olla että mittari väijyy tulosta jollain kierrosalueella kokoajan ja aika jona kaasuja tulee on suorassa suhteessa lukemaan :o .
Jos oikeasti on noin että auto kun auto pomppaa jos kierrosten lasku on hidasta niin sanoisin että mittarit kaipaisi nuorennusta? Joillain asemilla on ollu kyllä todella vanhaa kalustoa näiltä osin.

Mutta tuo kierrosten hidas lasku viittaisi siihen että pumppua on peukaloitu? Toimiihan kaasuvivusto kuten pitääkin? Ts. palautuuko kaasuvivusto heti kun pedaalilta nostaa jalan pois?

E:
Olen muuten kerran kysyny mittarin kalibrointipäivämäärää kun näin päällepäin huonokuntoisen mittarin työssä. Silloin eka mittauskierros tuotti liian suuren tuloksen. Inssi mittasi heti uudelleen ja läpi meni :) Päivämäärää tms. ei muuten esitetty. Laitteessahan pitäisi kait olla jonkinlainen plakaatti kiinni liimattuna ko. operaatiosta? (Näkyy voimassaoloaika)
Katsastusasemien mittarit tarkastetaan väliajoin, joten sellaisesta mittarivirheestä ei ole kysymys. Sehän on nyt päivänselvää, että ruiskutusta on liikaa tai moottoriin ohjautuva ilma on estynyt tavalla tai toisella. Toki asiaan voi vaikuttaa ruiskutusennakon pielessäolo, kun moottori ei toimi koko toiminta-alueella kunnolla.
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5426
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Mesemies89 kirjoitti: Sehän on nyt päivänselvää, että ruiskutusta on liikaa tai moottoriin ohjautuva ilma on estynyt tavalla tai toisella. Toki asiaan voi vaikuttaa ruiskutusennakon pielessäolo, kun moottori ei toimi koko toiminta-alueella kunnolla.
Totta. Tämä on todennäköisempää.

Meinasin vaan kun inssi oli kerta maininnu että kierrosten hidas lasku olisi syynä :? Olettaisi et tietää jo kokemuksenkin kautta et mikä voisi olla syynä isoihin lukuihin kun onhan hän varmaan käyttäny ko. mittaria paljon? Eikä oikein uskoisi että inssi latelee teknisiä juttuja tietona tietämättä asian oikeaa laitaa? Muutta moneen junaan heitäkin varmaan on?
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mesemies89 kirjoitti:Vakio autoko ? Ei tuollaiset savuarvot 4.6 johdu mistään hienosäädöistä tyhjäkäynnillä....siellä on ruiskutusta julmetusti liikaa tai imuilman saanti on totaalisesti tukossa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=94958" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

tää on eri vehe. Pää ongelmahan on nyt kierrosten hidas lasku ja liika tyhjä käynti. Eilen en ehtiny kun roplaa sitä tyhjä käynti ruuvia.

Suodatin täytyy vaihtaa ensi tilassa. Auto seissy muutaman vuoden. Kats viimeks -09
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Suodatin vaihdettu. Kylmänä käy just ja just alta 500 kierrosta.

Kaasu vivusto ei jumita.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:Suodatin vaihdettu. Kylmänä käy just ja just alta 500 kierrosta.

Kaasu vivusto ei jumita.
Kyllä se tuntuu että sitä olis ruuvattu. En nyt mitenkään käsitä miten se voi kierrosten hitaasta laskusta johtua.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

killerimersu kirjoitti:samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..
Ja onnistuneesti ku on tehot laskenu alle vaparin :lol:

Mitähä sitte kokeilis tehdä? Pitäskö suosiolla vaihtaa pumppu joka on säädöissä?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

oltzi kirjoitti:
killerimersu kirjoitti:samaa mieltä et olis pumppua kotipajalla ruuvailtu..
Ja onnistuneesti ku on tehot laskenu alle vaparin :lol:

Mitähä sitte kokeilis tehdä? Pitäskö suosiolla vaihtaa pumppu joka on säädöissä?
voikos vaikuttaa asiaan ku näyttäs olevan ne alipaine letkut tulpattu pois pelistä jotka menee siihen kuskin lokasuojan kupeeseen niihi johki kahteen morkulaan?


huono kuva mutta tuossa kuvassa oikealla sininen heebeli ja sen yläpuolella releen kokoinen mötikkä toinen.

Kuva
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
toine on switchover valve, engine over load protection ja toinen on vacuum amplifer??
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Mulla on 7mm elementeillä k-arvo 1.6 vaikka kierrokset ei kunnolla laske ja alasyöttö on melko isolla. Mitä nuo alipaineletkut tekee? Vai onko tuo se magneettiventtiili joka katkasee imusarjalta morkoolille menevän paineen kun raja-arvo on saavutettu?
toine on switchover valve, engine over load protection ja toinen on vacuum amplifer??
Keskimmäinen on se mistä selitin ja viimenen on joku alipainevahvistin(?). Kato ruiskutusennakko ainakin ettei oo pahasti myöhäsellä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

hitto ku joku tietäs onko nyt noista alipaine letkuissa häikkä vaiko pumpun säädöt aivan sekasi. ei viittis turhaan ostaa 200e pumppua saati vaihtaa sitä.

joku ihme siin on ku eilen roplasin tyhjäkäyntiä pienelle kuumana ja nyt kylmänä ei käyny ilman jalkaa kaasulla. sitte ku just ja just kävi ni 500 kierrosta ja kuumaks ku kävi ni 1100 rpm.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:hitto ku joku tietäs onko nyt noista alipaine letkuissa häikkä vaiko pumpun säädöt aivan sekasi. ei viittis turhaan ostaa 200e pumppua saati vaihtaa sitä.

joku ihme siin on ku eilen roplasin tyhjäkäyntiä pienelle kuumana ja nyt kylmänä ei käyny ilman jalkaa kaasulla. sitte ku just ja just kävi ni 500 kierrosta ja kuumaks ku kävi ni 1100 rpm.
Ei se alipaineletkuista voi mitenkään johtua. Ainut mikä sitä nostais on morkooli ja se toimii ylipaineella. Tuleeko tuosta siis mustaa ollenkaan? Sen pumpun on joka tapauksessa joku ruuvannu sekasin.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18048
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kuulostaa siltä ettei pumpussa toimi se mikä nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä, se ei pakokaasuarvoja selitä mutta tuon kylmänä sammumisen kyllä.
Liekö sähköllä vai alipaineella tässä autossa.
wiimax.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dealer kirjoitti:Kuulostaa siltä ettei pumpussa toimi se mikä nostaa tyhjäkäyntiä kylmänä, se ei pakokaasuarvoja selitä mutta tuon kylmänä sammumisen kyllä.
Liekö sähköllä vai alipaineella tässä autossa.
Sähköllä kun on kutoskone. Tai sitten pumppu on vaan ruuvattu kunnolla sekasin. Veikkaan että auto sammuu kylmänä kun nykäsee tuon säätimen johdon irti.

Laitoin sulle yv:nä ohjeet pumpun säätöön.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mä voisin laittaa mynädieselin puhelinnumeron YV:llä, mutta löydät sen kyllä itsekkin.

Vedä nyt alkajaisiksi suora paineletku imusarjasta morkoolin pumppuun, tosin ei se savuarvoa ainakaan paranna.

Ellei enakkon tarkistus luonnista niin vie koko laitos vaikka jussin dieseliin tarkistettavaksi. Säätävät pumpun siellä samalla vaivalla penkissä.

Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Mä voisin laittaa mynädieselin puhelinnumeron YV:llä, mutta löydät sen kyllä itsekkin.

Vedä nyt alkajaisiksi suora paineletku imusarjasta morkoolin pumppuun, tosin ei se savuarvoa ainakaan paranna.

Ellei enakkon tarkistus luonnista niin vie koko laitos vaikka jussin dieseliin tarkistettavaksi. Säätävät pumpun siellä samalla vaivalla penkissä.

Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua :lol:
Itte asias mietin tänään molempia. Pistää pumppu mynälle mutta ei taida riittää uusinta katsastus aika siihen.

Ja jussi dieseliin jos veis mutta kokeilen ensten ite.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Raptekilla voisi olla pumppuja hyllyssä ? jos annat sen vanhan niin saa heti säädetyn vaihto-osan paikoilleen...jos siis pitää saada het kuntoon, eikä tunnu omilla tempuilla tulevan. Mynässä varmasti on kiirus kun maatalouskoneet pitää olla iskussa ... tai no mistäs mä sen tietäisin :D

Jussiin dieselissä taitaa maksaa kanssa jonkin verran pumpun irroittelu yms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:
Varmaan siellä on joku tein itse ja säästin mies käynyt virittämässä pumppua :lol:
siltä tuo kuulostaa...

eikö sulla ole ketään kaveria joka tuon osais ruuvata kotona kuntoon... tunnin homma suunnilleen, jos vika on siinä mitä itse (ja luultavasti myös siekkinen) ajattelen oireista päätellen :think: eli ensin tyhjäkäynti kuntoon ja sitten tutkitaan sitä savutusta...

mutta ei tuo nyt mitään uutta pumppua tarvitse tai mitään mynän (tai muunkaan pumppupajan) apua...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ei vältämättä tarvitse mutta sillä se tulee takuuvarmasti kuntoon päivässä. Sekin merkkaa joskus jotain, jos on töissäkäyntiautosta kyse, ainakin mulle :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

sain siekkiseltä hyvät ohjeet pumpun säätöön. Mennään niillä ite ensin.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitähän ne ukot pidättelee salaisia ohjeita :D

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 17#p324517" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Mitähän ne ukot pidättelee salaisia ohjeita :D

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 17#p324517" onclick="window.open(this.href);return false;
hyvä, tuokin on tullut tuonne näitä kuralla olevia tapauksia varten... ei se oikeasti mitään rakettitiedettä ole, tuo pumpun säätäminen, mutta aivan ensimmäisellä kerralla ei luultavasti pääse aivan täydelliseen lopputulokseen, niin paljon siinä kuitenkin on sitä työstettävää aivoille, seuraavalla kertaa sitten jo paljon helpompaa, kun saa kädet ruuvata ja tieto alkaa tulla selkärangasta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Ei vältämättä tarvitse mutta sillä se tulee takuuvarmasti kuntoon päivässä. Sekin merkkaa joskus jotain, jos on töissäkäyntiautosta kyse, ainakin mulle :roll:
totta... mutta siksi ei saa ikinä ollakaan yhden auton varassa :wink: mullakin on nyt 3 autoa, ettei tule paniikki, jos pitäis yhtäkkiä töihin lähteä :D 2 saa mennä rikki ja silti vieläkin pääsee kulkemaan... kulut on silti murto-osan siitä, mitä jonkun uudemman "varmatoimisen" auton pitäminen maksais (seisonnassahan ne muut on, kun niillä ei ajeta...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin