Sainpa kantakortin kopion, mutta, mutta... vielä kun saisi siihen käännöksen selkokielelle niin hyvin menis. Jostain varmaan löytyy ohjeet tuon tulkitsemiseksi, mistä?
ps. tällä kertaa voidaan pysyä aiheessa
-makijt-
1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Nämä ovat sikäli tulkinnanvaraisia, että koodit vaihtelevat kori- ja vuosimalleittain aika tavalla vapaamuotoisesti. Jotkut taas pitävät kutinsa pidempään ja yli korimallirajojenkin.
Mutta jos saat "todistettavasti" jostain luettelosta muutaman koodin vastaamaan autosta löytyvää varustetta tai ominaisuutta, niin melkein voi sitten luottaa asiaan muidenkin osalta.
Itse sain W126:n auki täydellisesti, mutta aikaa se otti. Lääke löytyi englantilaiselta saitilta.
Täältä löytynee vielä jotain - ja yritettiin pysyä asiassa.... vaikka näin perjantaina se vähän vaikeaa onkin.
Henri Junkkala kirjoitti:Olikos se nyt niin notta kantakortin kopion saapi Vehon maahantuomalle Mesenaatille juurikin Vehosta? Mitäs ottavat siitä lystistä? Mitenkäs sitten noiden saksasta uitettujen kanssa mahtaa olla?
T: Henkka
Jos en nyt aivan väärin muista, niin valmistenumerolla kantakortin kopion saa ainakin Vehon tuomaan kiesiin aivan kiitoskaupalla. Olikos niin, notta Timo L. kertoili tämän suuntaista. Uitetuista ei ossoo sannoo, mutta luulisi että Veho ei tee pesäeroa näiden välillä. Ja jos tekee, niin tehtaalta saa ainakin.
Onhan sulla ohjaustehostin? Minulla kun ohj. teh. + automaatti ovat yhdistetyt kombikoodin alle (426). Jännää.
630 Michelin-tyres (or aluminium wheels -5 parts?) Noin sanoo minun korttini, kun taas ECE-varoituskolmio olisi 656... no, kuten Jukka sanoi, tulkinnanvaraa eri lähteistä napattujen tietojen välillä löytyy. Itse pyysin tiedot Vehosta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Minä tilasin sen kantakortin suoraan herra grothelta ja siinä kirjeessä oli selostettu kaikki varusteet. Kirjekuoressa on kaikki tehtaan leimat ja allekirjoitukset, tuli kahdessa päivässä postilaatikkoon =)
makijt kirjoitti: ...ilmankos keula on niin jämäkästi ylhäällä
.
Alunperin autosi keula lepäsi kyllä aika "matalalla", mutta kun vaihdatin siihen kesällä -96 etujouset, niin ilmeisesti laittoivat korjaamossa normaalia tuhdimmat vieterit eteen. Pari ekaa vuotta auton keula oli suorastaan häiritsevän korkealla.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Passailkaapa kumeilla? Jos keulassa on vaikka kolmosen tai nelosen kumit, niin ykkönen vaikutanee jo mukavan "matalalta".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:
Onhan sulla ohjaustehostin? Minulla kun ohj. teh. + automaatti ovat yhdistetyt kombikoodin alle (426). Jännää.
630 Michelin-tyres (or aluminium wheels -5 parts?) Noin sanoo minun korttini, kun taas ECE-varoituskolmio olisi 656... no, kuten Jukka sanoi, tulkinnanvaraa eri lähteistä napattujen tietojen välillä löytyy. Itse pyysin tiedot Vehosta.
On tehostin ja numero 436, josta en tietoja löytänyt. Kantakortin yläosassa taas mainittiin ihan selkokielisenä, että alkuperäiskumit oli Continentalit.
Pitänee itsekin kysyä suoraan Vehosta noita numerkoodeja.
-makijt-
1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
Muffler kirjoitti:Minä tilasin sen kantakortin suoraan herra grothelta ja siinä kirjeessä oli selostettu kaikki varusteet. Kirjekuoressa on kaikki tehtaan leimat ja allekirjoitukset, tuli kahdessa päivässä postilaatikkoon =)
Mites nämä kantakortin numerot? Olenkos tulkinnut oikein:
341 - additional lamp (onkos nää sit sumuvalot?)
524 - paintcoat preservation (onkos tämä joku maalipinnan erikoiskäsittely?)
486 - self-levelling suspension and undershields (siis pohjapanssariko?)
Lunttasin nämä Asiakkaan kantakortista, mutta mitäs nämä muut numerosarjat ovat näiden kolminumeroisten varustetunnusten alla?
Esim: 01 1220928, 05 1220928, 07 1247201, jne?
Tapio R. kirjoitti:Mites nämä kantakortin numerot? Olenkos tulkinnut oikein:
341 additional turn signal lamps
524 on jonkin sortin maalipinnan suojakäsittely. Esiintyy joissakin 70-80-l. Suomiautoissa (kuten minulla molemmissa).
486 automaattinen tasonsäätö ja pohjapanssari. Uskon, että tarkoitetaan taka-akseliston tasonsäätöä, koska täysin hydropneumaattisen alusta sain vain V8-Langeihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
www.classicdata.fi
Tapio R. kirjoitti:Mites nämä kantakortin numerot? Olenkos tulkinnut oikein:
341 additional turn signal lamps
524 on jonkin sortin maalipinnan suojakäsittely. Esiintyy joissakin 70-80-l. Suomiautoissa (kuten minulla molemmissa).
486 automaattinen tasonsäätö ja pohjapanssari. Uskon, että tarkoitetaan taka-akseliston tasonsäätöä, koska täysin hydropneumaattisen alusta sain vain V8-Langeihin.
Juu, tason säätö löytyy tästä uudesta Mimmistä. Mutta tämä undershields viittaisi kyllä jonkun sortin suojiin. Pitääpä kurkata Mimmin alle, kunhan kelit tästä hieman kuivuvat
Nuo muut numerosarjat näiden 3-numeroisten alapuolella kortissa täytyy udella vissiin Veholta
Henri Junkkala kirjoitti:Olikos se nyt niin notta kantakortin kopion saapi Vehon maahantuomalle Mesenaatille juurikin Vehosta?
Mitäs ottavat siitä lystistä?
Mitenkäs sitten noiden saksasta uitettujen kanssa mahtaa olla?
T: Henkka
Itse kyselin USA:n Mb:stä kantakorttia samalla, kun kyselin tiettyjen osien merkkiä mallia, kun KL ja Veho eivät osanneet auttaa usa:n korinumumeron takia.
Meni muutama päivä niin vehosta otetiin yhteyttä, koska olivat saaneet pyynnön selvittää automme tiedot. Veholla oli kuin olikin muunnos ohjelma valmistenumeroihin ja sitä kautta sitten toimitettiinkin tarkat auton tiedot ja ei maksanut mitään. Kiitokset Veholle!
Meikäpoika kun marssi tässä alkutalvesta tuonne paikalliseen mersuliikkeeseen (Autoputkola), ja kyseli kantakorttia tuohon ässäläiseen, niin varaosakaveri oli totisena kymppiä pyytämässä käpälä ojossa niistä tiedoista. Ei kuulemma enää noin vanhaan autoon saa suoraan, vaan Kerpertin pitää mennä jonnekin kantakorttivarastoon, joka sijaitsee siellä Untertürkheimissä - sen turkkilaisten huussin vieressä olevassa punaisessa liiterissä. (Siellä ylävintillä)
Mutta vieläkin minä ihmettelen tätä meikäläisen autossa olevaa varustekoodia 638, jolle ei kukaan löydä selitystä.
466 osoittautui keskuslukitukseksi. Onkohan se jo tehdastilauksena ollut viallinen...
592 oli ne lämpölasit varustettuna sinisellä raidalla tuulilasin ylälaidassa.
Mutta mikä on tuo 638...kertokaapa viisaat....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mesedesi kirjoitti:Meikäpoika kun marssi tässä alkutalvesta tuonne paikalliseen mersuliikkeeseen (Autoputkola), ja kyseli kantakorttia tuohon ässäläiseen, niin varaosakaveri oli totisena kymppiä pyytämässä käpälä ojossa niistä tiedoista. Ei kuulemma enää noin vanhaan autoon saa suoraan, vaan Kerpertin pitää mennä jonnekin kantakorttivarastoon, joka sijaitsee siellä Untertürkheimissä - sen turkkilaisten huussin vieressä olevassa punaisessa liiterissä. (Siellä ylävintillä)
Mutta vieläkin minä ihmettelen tätä meikäläisen autossa olevaa varustekoodia 638, jolle ei kukaan löydä selitystä.
466 osoittautui keskuslukitukseksi. Onkohan se jo tehdastilauksena ollut viallinen...
592 oli ne lämpölasit varustettuna sinisellä raidalla tuulilasin ylälaidassa.
Missä autossasi tuo "varuste" on? Minulla se on W116:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
www.classicdata.fi
Missä autossasi tuo "varuste" on? Minulla se on W116:ssa.
No W116 tietysti. Sehän se on tässä harmaita hiuksia tuottanut.
Koska ko. koodi kerran tarkoittaa, että takakontissa ei ole varoituskolmiota, niin täytyy nakata niillä kolmella entisen omistajan tarvikekolmiolla sitten vaikka museokatsastajaa...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Yksi kortti huoltokirjassa, yksi samanlainen mutta erillisenä, kolmas takakontin "katossa" hattuhyllyn alla ja neljäs tietenkin syylarin vieressä konepellin alla, tyyppikilpi, joka tosin ei ole täydellinen paperiprintteihin verrattuna. . Ja Vehon tietokoneella varmuuskappaleet. Ja tehtaalla tietenkin kopiot. Joten on niitä
Nyt tulee varsinainen ufo-juttu, mutta uskokaa tai älkää, totta se on:
Oman Saksantuoni-Mersuni (E320 T -93 farmari) kantakortti löytyi vahingossa takaluukusta takaa katsottuna oikean puolimmaisesta tarvikelokerosta, jossa tunkki on, tunkin alapään paikallaan pitävän kumisen "tutin" alta siististi taivuteltuna.
Enpä olisi tuonne ikinä mennyt kurkkimaan, mutta autoa siivotessani päätin imuroida nuokin sivulokerot, ja kumitutti tarttui imuriin ja nousi pois paikoiltaan. Alta paljastuvan "roskan" olin jo melkein imuroimassa, kun mielenkiinto heräsi sen verran, että taivuttelin paperin auki. Ja sieltähän se kantakortti löytyi!