Moro.
Mulla on w202 vm 98 mesessä vähän ongelmia. saattaa sammua kun moottori on lämmin ja lähtee kiihdyttämään kunnolla. sen jälkeen ei lähde käyntiin vasta kun jäähtyy kylmäksi.. olen vaihtanut polttoaineputkille o-renkaat, kampiakselin ja nokka-akselin anturit. olen lukenut että suuttimet saattaa vuotaa paluulinjalle liikaa ainetta. miten asian voi korjata? vaihtamalla tiivisteet?
ja sitten toinen ongelma joka ilmeni hiljattain että mittariston taustavalot jäävät joskus palamaan kun auton sammuttaa. avaimen kun irottaa niin summeri alkaa piippaamaan,ei auta kun ottaa akunkenkä irti jonka jälkeen saattaa ruveta toimimaan..
220 cdi ongelmia..
Re: 220 cdi ongelmia..
En tiedä, mutta tuli mieleen että jos virtalukon pohja tai ajonesto aiheuttaisi molemmat viat?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Re: 220 cdi ongelmia..
no niin. mittariston valo ongelma häipyi itsekseen.sitten käynnistysongelmaan. huollatin mersusta suuttimet. kaksi oli kuulema rikki ja kaksi ehjää. auto rupesi käynnistymään lämpimänä paremmin mutta silti saa sahata noin 5-10 sekunttia. silti tämä sammumisvika näkyy vaivaavan eli moottori kuumana sammuu kun antaa "kenkää". ei lähde käyntiin näköjään kuin vetämällä. missä voisi olla vika? olen vaihtanut viimeisen kahden kuukauden sisään kaikki polttoaineletkujen o-renkaat,osan letkuista,suuttimet huollettu,polttoainesuodatin+kansi+kotelo uusittu,nokka ja kampiakselin anturit sekä korkeapainepumppu kaksi vuotta ja 70 tkm sitten. onko mahdollista että vika olisi pumpussa ja se menisi rikki noin pian?
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: 220 cdi ongelmia..
latva kirjoitti:no niin. mittariston valo ongelma häipyi itsekseen.sitten käynnistysongelmaan. huollatin mersusta suuttimet. kaksi oli kuulema rikki ja kaksi ehjää. auto rupesi käynnistymään lämpimänä paremmin mutta silti saa sahata noin 5-10 sekunttia. silti tämä sammumisvika näkyy vaivaavan eli moottori kuumana sammuu kun antaa "kenkää". ei lähde käyntiin näköjään kuin vetämällä. missä voisi olla vika? olen vaihtanut viimeisen kahden kuukauden sisään kaikki polttoaineletkujen o-renkaat,osan letkuista,suuttimet huollettu,polttoainesuodatin+kansi+kotelo uusittu,nokka ja kampiakselin anturit sekä korkeapainepumppu kaksi vuotta ja 70 tkm sitten. onko mahdollista että vika olisi pumpussa ja se menisi rikki noin pian?
Kyllähän autosi pitäisi tutkia starilla. Starilla se selviää mikä on vaivan aiheuttaja.
Re: 220 cdi ongelmia..
Voihan se olla rail-paine anturi joka siellä kiukuttelee kannataa viedä johonkin starin piuhan päähän ennen kuin vaihtelee turhia osia
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 220 cdi ongelmia..
Tuota +paineensäädintähän ei listan mukaan oltu vielä vaihdettu...?arska10 kirjoitti:Voihan se olla rail-paine anturi joka siellä kiukuttelee kannataa viedä johonkin starin piuhan päähän ennen kuin vaihtelee turhia osia

W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01