w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

lämpeneekö muilla etupyöränlaakerit niin paljon normaaliajos kesällä että voitelu katoaa ja alkaa pitämään meteliä? mikä avuksi? jäähdytetyt levyt?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja Sergey »

vaiha ny alkuu laakerit.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ne on vaihdettu jo muutamaan kertaan itse ja ammattimiähen toimesta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pyörän laakerissa on käytettävä oikeaa rasvaa ja normi tappirasva leikkuuttaa laakerit.
Voi olla että sulla jotenkin kantaa jarrut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Pyörän laakerissa on käytettävä oikeaa rasvaa ja normi tappirasva leikkuuttaa laakerit.
Voi olla että sulla jotenkin kantaa jarrut.
punaista vaseliinia mä olen aina laittanut, eikä ole ollut ongelmia :wave: mitään mustaa grafiittia sinne ei kyllä kannata laittaa, se kun on pian kuin hiiltä...

mutta jos tosiaan noin pahoin lämpenee, että rasvat lähtee, niin vikaa on kyllä jossakin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ka-puolella jos pistät käymätöntä rasvaa niin leipoo laakerit...veljeni kertoi korjaamossa oppirahansa maksaneen tässä asiassa.
Voi olla että laakerin pintapaine on erilainen kuin henkilöautoissa ja ei ole niin kranttu tosta rasvasta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

atlas kirjoitti:Pyörän laakerissa on käytettävä oikeaa rasvaa ja normi tappirasva leikkuuttaa laakerit.
Voi olla että sulla jotenkin kantaa jarrut.
http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt" onclick="window.open(this.href);return false;
tuollaista olen laittanut. ei tunnu jarrut kantavan. aika iloisesti pyörii kun rengasta pyöräyttää ilmas. mietin että onko suunnitteluvirhe kun näinkin raskaaseen autoon ei oo laitettu suurempia laakeria/jäähdytettyjä levyjä (facelift:in mukana paino nousi)? vai pääseekö laakerin sisäkehä pyörimään navan ympäri?
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1532
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja Timo N »

jos se laakeri on joskus pyörähtänyt siinä akselilla niin tod.näköisesti se pyörii siinä vieläkin, kun vaihdoit sen laakerin niin menikö se helposti siihen akselille?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Jos olis niin että olka akseli on kulunut niin paljon et ei laakerit kestä? Onko paljon ajettu? Itelläni on tullut w124 ja w210 tullut vastaan..

Eli samaa veikaisin kun yllä olevassa viestissä..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Todennäköisesti kiritty liian tiukalle jos lämpenee.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja napa »

atlas kirjoitti:Ka-puolella jos pistät käymätöntä rasvaa niin leipoo laakerit...veljeni kertoi korjaamossa oppirahansa maksaneen tässä asiassa.
Voi olla että laakerin pintapaine on erilainen kuin henkilöautoissa ja ei ole niin kranttu tosta rasvasta.
tätä http://www.roadmachine.fi/redline/CV2.html mä olen käyttänyt pääasiassa paikkaan, kuin paikkaan autoissa viimeiset 5 vuotta... sopii pyöränlaakereihin, vetoniveliin jne.

vaikka ei mulla aikaisemminkaan mitään ongelmia ollut, kun käytin petro canadan punaista "tappirasvaa" yleisvaseliinina... mustaa vaseliinia en ole suostunut käyttämään enää 20 vuoteen missään, kun päivä porattiin paloauton jousitapeista sitä hiiltä pois, kun oli vähän jämähtänyt :D ja kaivurimiehet sanoo tuota mustaa hiontarasvaksi, sillä kun saa tapit yleensä aika nopeasti pilalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
allu76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 28.10.2010 13:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja allu76 »

"aika iloisesti pyörii kun rengasta pyöräyttää ilmas". Jos nyt kovin iloisesti minuuttikaupalla pyörii niin taatusti jarruvika, ehkä hiekan muru jarrumännän välissä, jarrutuksen jälkeen voi laahata pahasti. Toimiva levyjarru laahaa aina vähän.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja napa »

allu76 kirjoitti:"aika iloisesti pyörii kun rengasta pyöräyttää ilmas". Jos nyt kovin iloisesti minuuttikaupalla pyörii niin taatusti jarruvika, ehkä hiekan muru jarrumännän välissä, jarrutuksen jälkeen voi laahata pahasti. Toimiva levyjarru laahaa aina vähän.
no ei kyllä laahaa aina... vanhat, väsyneet ja ruosteiset taas laahaa aina, mutta ei siis hyväkuntoiset... levyjarrusatulan tiivisteen (ei sen pölysuojan, vaan männän tiivisteen) tehtävänä on vetää mäntää jarrutuksen jälkeen niin paljon takasin, että palat ei jää laahaamaan... kannattaa poistaa ne ruosteet sieltä palojen ja satulan välistä, jos sulla laahaa levyjarrut aina vähän...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
allu76
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 28.10.2010 13:59
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja allu76 »

napa kirjoitti:
allu76 kirjoitti:"aika iloisesti pyörii kun rengasta pyöräyttää ilmas". Jos nyt kovin iloisesti minuuttikaupalla pyörii niin taatusti jarruvika, ehkä hiekan muru jarrumännän välissä, jarrutuksen jälkeen voi laahata pahasti. Toimiva levyjarru laahaa aina vähän.
no ei kyllä laahaa aina... vanhat, väsyneet ja ruosteiset taas laahaa aina, mutta ei siis hyväkuntoiset... levyjarrusatulan tiivisteen (ei sen pölysuojan, vaan männän tiivisteen) tehtävänä on vetää mäntää jarrutuksen jälkeen niin paljon takasin, että palat ei jää laahaamaan... kannattaa poistaa ne ruosteet sieltä palojen ja satulan välistä, jos sulla laahaa levyjarrut aina vähän...
No ehkä laahaus on liiallinen ilmaisu, mutta hipoo palat levyä sen verran kuitenkin, että taatusti ei pyöri rengas vapaana niin pitkään kuin jos on jumittava satula täysin auki, kokemusta on useammasta. Mielenkiinnolla odotan, osaatko kumota tämän? :)
Avatar
killerimersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 835
Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
Paikkakunta: pori

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja killerimersu »

mutta jos jarrut ny laahais ni eikai ne siellä montaa tuhatta kilometriä laahais, että kuluis sen verra että loppuis se laahaaminen???
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa

124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

ClubKRP kirjoitti:Jos olis niin että olka akseli on kulunut niin paljon et ei laakerit kestä? Onko paljon ajettu? Itelläni on tullut w124 ja w210 tullut vastaan..

Eli samaa veikaisin kun yllä olevassa viestissä..
en muista enää kun muutama vuosi aikaa kun vaihdoin. vois tarkistaa kuinka paljon se on valssaantunu, ajettu on 560tkm. saako uusia mistään? ja kuinka paksu sen pitäis olla?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

laakeri ei ole liian tiukalla, eikä jarrut laahaa. ne on tsekattu. tuota rasvaa vois kokeilla, vaikka ei mulla mustaa rasvaa ollukkaa sielä.
Viimeksi muokannut teemu5566, Ma 15.10.2012 10:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitään suunnitteluvirhettä rakenteessa ei ole, uudet laakerit oikeilla rasvoilla ja oikealla kireydellä kestävät satojatuhansia kilometrejä.
wiimax.fi
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

teemu5566 kirjoitti:
ClubKRP kirjoitti:Jos olis niin että olka akseli on kulunut niin paljon et ei laakerit kestä? Onko paljon ajettu? Itelläni on tullut w124 ja w210 tullut vastaan..

Eli samaa veikaisin kun yllä olevassa viestissä..
en muista enää kun muutama vuosi aikaa kun vaihdoin. vois tarkistaa kuinka paljon se on valssaantunu, ajettu on 560tkm. saako uusia mistään? ja kuinka paksu sen pitäis olla?
Sulla on sen verran ajettu autolla että voivat olla kuluneet.. (varsinkin jos ovat kerran päässeet kunnolla loppuun ja pyöräähtään)
Kertomuksesi perusteella tuo kuulostaa juurikin siltä että ne ovat loppu. Ei ne laakerit mee muuten 10tkm välein oli rasvat mitä vain
(olen osittain sama mieltä tuosta mustasta vaseliinistä et se ei ole parasta laakerille..)

Uusissa mersuissa esim w211 on vihreää vaseliiniä ("vihreä" nopeisiin laakereihin ja "punanen" hitaisiin ainakin eräältä valmistajalta..
Ja on niitä värejä..) :think:

Mittoja en muista ulkoa valitettavasti.. Jos joku viisast löytäs ne jostain ja laittas esim. tänne??

Luultavasti saa?? Mutta maksaa mansikoita ja ketunnahkoja..?

Itse olen vaihdellut vähemmän ajetusta bensiini mallista (yleensä bensoilla ajettu vähemmän) siis hakenut romikselta..

Kaikissa W124 samat minun tietääkseni, saa korjata jos jollain on faktaa?
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Mersun laakeria ei pitänyt pistää kiristäin piukkaan, vaan jättä ihan pienen pieni välys :think:

Näin Itse olen laittanut ja on toiminut !
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5441
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ethän mitään idänihmeen laakereita ole sinne tunkenu?

Jos stefa ja rasvakuppi on ehjät niin ei sieltä kyllä rasvojen pitäis minnekkään poistua? Meinaan ettei ne laakerit kait rasvanpuutteen takia ala ääntämään?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Jari Ke kirjoitti:Ethän mitään idänihmeen laakereita ole sinne tunkenu?

Jos stefa ja rasvakuppi on ehjät niin ei sieltä kyllä rasvojen pitäis minnekkään poistua? Meinaan ettei ne laakerit kait rasvanpuutteen takia ala ääntämään?
skf oli ensin ja nyt on faq. ihmettelen kyllä suuresti miksei mersu oo laittanu jäähdytettyjä levyjä eteen eikö kaikis muis autois oo?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja napa »

teemu5566 kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Ethän mitään idänihmeen laakereita ole sinne tunkenu?

Jos stefa ja rasvakuppi on ehjät niin ei sieltä kyllä rasvojen pitäis minnekkään poistua? Meinaan ettei ne laakerit kait rasvanpuutteen takia ala ääntämään?
skf oli ensin ja nyt on faq. ihmettelen kyllä suuresti miksei mersu oo laittanu jäähdytettyjä levyjä eteen eikö kaikis muis autois oo?
ei niillä jäähdyteillä levyillä ole mitään tekoa tämän asian kanssa :wink: ja kyllä paremmista malleista sellaiset löytyy ihan tehtaan jäljiltä, esim. 300E
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja sompio »

No hitto sittenhän mulla on se parempimalli kun tuossa minun 230 -92 farkussa on jäähdytetyt jarrulevyt. :mrgreen: :clap:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja Sergey »

farkuissa kuuluuki olla "paremmat" jarrut ku sedaneissa.

Mitä tuohon laakeriasiaan tulee niin se o akseli joka on viallinen jos kerra uudet on laitettu eikä kestä. laakerin kun omaan vaihdoin, niin merkkiliikkeen laakerin mukana tuli vihree vasukka mukana. Ei tarvi arpoo mikä vaseliini sinne kuuluu.

Kireydeksi laitoin sormikireyden. Eihä se mutteri ole edes sellaista mallia että sitä pitäisi työkaluilla vääntää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

300TDT mallis on kans jäähdytetyt muttei vaparis. onko mitään haittaa jos laittaa laakerien välis olevan tilan täyteen vaseliinia? vai pitääkö olla tyhjä jotta jäähtyy paremmin?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja napa »

teemu5566 kirjoitti:300TDT mallis on kans jäähdytetyt muttei vaparis. onko mitään haittaa jos laittaa laakerien välis olevan tilan täyteen vaseliinia? vai pitääkö olla tyhjä jotta jäähtyy paremmin?
eikö muka 300TD:ssä ole jäähdytetyt levyt edessä :o kyllä kaikissa farkuissa pitäis olla, kuten sergeykin jo totesi... olisko sinne joku vaihtanut säästösyistä 200D sedanin jarrut eteen (sama oli mulla tuossa 250 monivena farkussa, kun sen ostin, tosin ei siellä ollut toista satulaakaan :D ) mutta tämä nyt lähinnä auton laillisuuden kannalta ajatellen... ei se laakeri siis lämpene siksi, että olis jäähdyttämättömät jarrut, sillä kun ei ole asian kanssa mitään tekemistä... jäähdytetyt jarrut ei vain häivy niin äkkiä kovissa perättäisissä jarrutuksissa, mitä jäähdyttämättömät...

vaihda sinne ehjät olka-akselit/koko pyörän navat eteen, niin eiköhän ne laakeri ongelmat lopu siihen, w124 etupään osia nyt on joka nurkat täynnä, mullakin makaa nyt kahdet etutolpat jossakin kurakossa, kun ei ole jaksanut sateella niitä siirrellä parempaan talteen :D
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

napa kirjoitti:
teemu5566 kirjoitti:300TDT mallis on kans jäähdytetyt muttei vaparis. onko mitään haittaa jos laittaa laakerien välis olevan tilan täyteen vaseliinia? vai pitääkö olla tyhjä jotta jäähtyy paremmin?
eikö muka 300TD:ssä ole jäähdytetyt levyt edessä :o kyllä kaikissa farkuissa pitäis olla, kuten sergeykin jo totesi... olisko sinne joku vaihtanut säästösyistä 200D sedanin jarrut eteen (sama oli mulla tuossa 250 monivena farkussa, kun sen ostin, tosin ei siellä ollut toista satulaakaan :D ) mutta tämä nyt lähinnä auton laillisuuden kannalta ajatellen... ei se laakeri siis lämpene siksi, että olis jäähdyttämättömät jarrut, sillä kun ei ole asian kanssa mitään tekemistä... jäähdytetyt jarrut ei vain häivy niin äkkiä kovissa perättäisissä jarrutuksissa, mitä jäähdyttämättömät...

vaihda sinne ehjät olka-akselit/koko pyörän navat eteen, niin eiköhän ne laakeri ongelmat lopu siihen, w124 etupään osia nyt on joka nurkat täynnä, mullakin makaa nyt kahdet etutolpat jossakin kurakossa, kun ei ole jaksanut sateella niitä siirrellä parempaan talteen :D
farmareis on takajarruissa isompi levy ja oon kaikki joskus uusinu niin varaosatiskiltä ainakin annettiin jäädyttämättömät levyt joka nurkkaan. toisella puolella oli laakeri saanu vettä ja vaseliinia ei ollu kun nimeksi niin se puali ainakin kesällä piti meteliä. sillä pualen oli olka-akseli timmis kunnos jotta haen uuden laakerin kun vanhaa ei saanu ehjänä irti. toisella pualella oli 0,20mm välys isommas ja piänemmäs laakeris 0,25mm. jotta ens kesänä näköö pitkäs matka-ajos toimiiko.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18179
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jäähdyttämättömät levyt riittävät näissä normaalissa ajossa ilman minkäänlaisia ongelmia. Myöskään laakereiden kestossa ei ole ollut mitään erikoista.
Eikä ole kyllä hihnankiristimen pultitkaan katkeilleet, en ole koskaan kuullutkaan, täytyy olla TODELLA erikoinen yksilö tämä auto :?
wiimax.fi
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: w124 300D facelift farmari etupyöränlaakerit

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

dealer kirjoitti:Jäähdyttämättömät levyt riittävät näissä normaalissa ajossa ilman minkäänlaisia ongelmia. Myöskään laakereiden kestossa ei ole ollut mitään erikoista.
Eikä ole kyllä hihnankiristimen pultitkaan katkeilleet, en ole koskaan kuullutkaan, täytyy olla TODELLA erikoinen yksilö tämä auto :?
se on kun huutokaupasta ostaa.. muuten kyllä koneeltaan käy hienosti ja lähes ruosteeton siistinä pidetty tuontiauto. ehkä paras 124 mitä oon nähnyt noita kahta vikaa lukuun ottamatta.
Vastaa Viestiin