m104 3.0 24v ahtaminen
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
oliko niin? siis sama kuin 320? Miten mä muistelisin että se on yksi syy miksi AMG ko. mosaa käytti 36 mallissaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
2,8 ja 3,2 on sama poraus, 89,9mm. 3 litraisessa on sitte 88,5mm poraus, se voi jonkinlainen aihio olla. Verrokkina om603 jossa 87mm poraus.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Eli täs olis tietoa m103 3liraisesta, itse mittailtua eli ei mutua:
Poraus 88,5mm
Isku 81,25mm
Kannen palotila 50ml
Kk lakrun leveys 25mm
Kammen kk kaula 48mm
Kk alapesä 52mm
Kk pituus 145mm
Männätappi 22mm
Männän korkeus 63mm
Männän lakikork. 33,5mm
Männän palotila ~20ml
Vakio pahvi 1.75mm (kiristettynä)
Mäntä tulee vakiona sulinterin tasalle, pari satkua jopa yli. Männässä palotilan muotoilu samanlainen kuin kannessa. Ja on muuten aika isoilla heitoilla, punnitsin omat veivit niin lähelle jopa 30g heittoa. Vaki veivi painaa 415g ilman kantta. Dieselin lakrut sopii petiin kuin kkankiin.
Josny jotakin auttaa nämä nippelitiedot.
Poraus 88,5mm
Isku 81,25mm
Kannen palotila 50ml
Kk lakrun leveys 25mm
Kammen kk kaula 48mm
Kk alapesä 52mm
Kk pituus 145mm
Männätappi 22mm
Männän korkeus 63mm
Männän lakikork. 33,5mm
Männän palotila ~20ml
Vakio pahvi 1.75mm (kiristettynä)
Mäntä tulee vakiona sulinterin tasalle, pari satkua jopa yli. Männässä palotilan muotoilu samanlainen kuin kannessa. Ja on muuten aika isoilla heitoilla, punnitsin omat veivit niin lähelle jopa 30g heittoa. Vaki veivi painaa 415g ilman kantta. Dieselin lakrut sopii petiin kuin kkankiin.
Josny jotakin auttaa nämä nippelitiedot.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
M104 ollaan puhuttu! vai ollaanko?.
Itä toverit tekee ruottis kovettuja pensa mersuja. Pumpish käyttäjä ytubes ja turbobandit on sitte tuon koko touhun nimi.
Itä toverit tekee ruottis kovettuja pensa mersuja. Pumpish käyttäjä ytubes ja turbobandit on sitte tuon koko touhun nimi.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Tietääkö kukaan?lekssa kirjoitti:Mikä on paras/kestävin kannentiiviste m104:seen ja mitä se kestää![]()

Re: m104 3.0 24v ahtaminen
toihan vakiopahvi reinz +coppergasket kesti nätisti 1.5barinki paineet.
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
no pumpish tyypillä oli Viktor Reinz vakiopahvi ja se puski siitä 600 hepoa... ennenkuin hajosi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Eikö Pumpish rakenna kovimmat mersupelinsä M103 koneen pohjilta?:TUUTTERO kirjoitti:M104 ollaan puhuttu! vai ollaanko?.
Itä toverit tekee ruottis kovettuja pensa mersuja. Pumpish käyttäjä ytubes ja turbobandit on sitte tuon koko touhun nimi.
http://www.youtube.com/watch?v=RYUojlM0NkM" onclick="window.open(this.href);return false;
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Paolo Riccin kautta kun tilaa sellasen irto liekkirenkailla olevan kynsitiivisteen, niin se on todennäkösesti paras mitä saa ja pitäis kyllä kestää hienosti kaiken mitä koneeseen tunkeelekssa kirjoitti:Tietääkö kukaan?lekssa kirjoitti:Mikä on paras/kestävin kannentiiviste m104:seen ja mitä se kestää![]()
Olis mukava tietää mitkä tehot/paineet kestää, kun moottori rakennettu alusta loppuun. Että onko järkeä edes aloittaa koko savottaa.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
On ne siellä yhden M104 duunannuthismajestics kirjoitti:Eikö Pumpish rakenna kovimmat mersupelinsä M103 koneen pohjilta?:TUUTTERO kirjoitti:M104 ollaan puhuttu! vai ollaanko?.
Itä toverit tekee ruottis kovettuja pensa mersuja. Pumpish käyttäjä ytubes ja turbobandit on sitte tuon koko touhun nimi.
http://www.youtube.com/watch?v=RYUojlM0NkM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=gdFYcHEl9SQ" onclick="window.open(this.href);return false;
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Joo, kreisii jengii...Mr300 kirjoitti:On ne siellä yhden M104 duunannuthismajestics kirjoitti:Eikö Pumpish rakenna kovimmat mersupelinsä M103 koneen pohjilta?:TUUTTERO kirjoitti:M104 ollaan puhuttu! vai ollaanko?.
Itä toverit tekee ruottis kovettuja pensa mersuja. Pumpish käyttäjä ytubes ja turbobandit on sitte tuon koko touhun nimi.
http://www.youtube.com/watch?v=RYUojlM0NkM" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=gdFYcHEl9SQ" onclick="window.open(this.href);return false;

//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Jos oma kuuppani olisi edes vuoden vanhempi niin olis ahdistin kyljessä samantien.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
turbobanditteni on SFRO yhteistyössä. eli niiden ei tarvitse käydä jokaista rakennetta erikseen konttorilla näyttämässä, niiden sana ja ammattitaito riittää todisteeksi. Eli ovat laillisia vehkeitä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Erittäin hyvä tieto!Sergey kirjoitti:turbobanditteni on SFRO yhteistyössä. eli niiden ei tarvitse käydä jokaista rakennetta erikseen konttorilla näyttämässä, niiden sana ja ammattitaito riittää todisteeksi. Eli ovat laillisia vehkeitä.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
ei se tee silti suomessa laillista
ruotsi on melko vapaa maa tämän asian suhteen.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Ruotsissa onkin fiksummin järjestetty autojen muutokset ja autojen rakentaminen ja rekisteröinti. Täällä Suomessa kaikki tehdään mahdollisimman vaikeaksi.Sergey kirjoitti:turbobanditteni on SFRO yhteistyössä. eli niiden ei tarvitse käydä jokaista rakennetta erikseen konttorilla näyttämässä, niiden sana ja ammattitaito riittää todisteeksi. Eli ovat laillisia vehkeitä.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1765
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Sergey kirjoitti:ei se tee silti suomessa laillistaruotsi on melko vapaa maa tämän asian suhteen.
Millälailla, esim. tähän topikkiin liittyen, olisi helpompaa rakentaa Ruotsin puolella? Missä ne merkittävimmät erot menee?tomant kirjoitti:Ruotsissa onkin fiksummin järjestetty autojen muutokset ja autojen rakentaminen ja rekisteröinti. Täällä Suomessa kaikki tehdään mahdollisimman vaikeaksi.Sergey kirjoitti:turbobanditteni on SFRO yhteistyössä. eli niiden ei tarvitse käydä jokaista rakennetta erikseen konttorilla näyttämässä, niiden sana ja ammattitaito riittää todisteeksi. Eli ovat laillisia vehkeitä.
tomant
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Siellä kaikki on mahdollista, tai ei edes mahdollista vaan ihan yleinen tapa.
esim. omavalmisteen rekisteröinti on mahdollista ilman kalliita päästö, lujuus ja turvallisuustestejä, voit laittaa 1500hv moottorin vaikka Angliaan tai Cee mersuun, kunhan muu tekniikka on myös samalla tasolla. Ei ole mitään moottorin teho, paino tai litratilavuus rajoja kuten meillä, tai ylipäätään mitään absoluuttisia rajoja joita ei voi "ylittää". Toki on perusrajat mutta ne on sellaisia että ne katsotaan ajoneuvokohtaisesti että kelpaako ne vai ei.
http://www.sfro.com/" onclick="window.open(this.href);return false; joka on siis ruotsissa harrastajarakentelijoiden kattojärjestö, niillä omat katsastusmiehet jotka toimii valtion katsastusjärjestelmässä täysin omana osastonaan. Ne vastaa vähän suomen museoajoneuvo rekisteröinti hommaa, mutta tarkastavat kaiken ikäisiä autoja jotka on rakennettu niin vahvasti uusiksi ettei normaali muutoskatsastuskäytäntö ole pätevä (vastaa suomalaista käytäntöä).
esim. omavalmisteen rekisteröinti on mahdollista ilman kalliita päästö, lujuus ja turvallisuustestejä, voit laittaa 1500hv moottorin vaikka Angliaan tai Cee mersuun, kunhan muu tekniikka on myös samalla tasolla. Ei ole mitään moottorin teho, paino tai litratilavuus rajoja kuten meillä, tai ylipäätään mitään absoluuttisia rajoja joita ei voi "ylittää". Toki on perusrajat mutta ne on sellaisia että ne katsotaan ajoneuvokohtaisesti että kelpaako ne vai ei.
http://www.sfro.com/" onclick="window.open(this.href);return false; joka on siis ruotsissa harrastajarakentelijoiden kattojärjestö, niillä omat katsastusmiehet jotka toimii valtion katsastusjärjestelmässä täysin omana osastonaan. Ne vastaa vähän suomen museoajoneuvo rekisteröinti hommaa, mutta tarkastavat kaiken ikäisiä autoja jotka on rakennettu niin vahvasti uusiksi ettei normaali muutoskatsastuskäytäntö ole pätevä (vastaa suomalaista käytäntöä).
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Eikös ruottissa oo mikroautojaki rekkarissa? Jossaki näin kuvan, liekkö oli muokkaamaton mutta kumminki... 

It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
älä nyt edes muistuta näistä asioista...Sergey kirjoitti:Siellä kaikki on mahdollista, tai ei edes mahdollista vaan ihan yleinen tapa.
esim. omavalmisteen rekisteröinti on mahdollista ilman kalliita päästö, lujuus ja turvallisuustestejä, voit laittaa 1500hv moottorin vaikka Angliaan tai Cee mersuun...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Kaverilla oli savonlinnassa pari vuotta sitten 125 variaattori mikroauto tieliikenteessä. B kortilla sai ajaa. Suomessa taitaa olla vaan muutama tällänen peli rekisterissä. TM olis halunnut tehdä siitä jutun mutta myi pois ennen sitä 1500€Kummeli kirjoitti:Eikös ruottissa oo mikroautojaki rekkarissa? Jossaki näin kuvan, liekkö oli muokkaamaton mutta kumminki...

Virkavaltaa kiinnosti kovasti kyseinen peli.

Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Kaverilla oli savonlinnassa pari vuotta sitten 125 variaattori mikroauto tieliikenteessä. B kortilla sai ajaa. Suomessa taitaa olla vaan muutama tällänen peli rekisterissä. TM olis halunnut tehdä siitä jutun mutta myi pois ennen sitä 1500€Kummeli kirjoitti:Eikös ruottissa oo mikroautojaki rekkarissa? Jossaki näin kuvan, liekkö oli muokkaamaton mutta kumminki...

Virkavaltaa kiinnosti kovasti kyseinen peli.

Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Okei kuulostaa hyvältä. Pitää siis aloittaa m104 rojekti kerta se on mahdollista saada kestämään kovatkin tehot.Sultzi kirjoitti:Paolo Riccin kautta kun tilaa sellasen irto liekkirenkailla olevan kynsitiivisteen, niin se on todennäkösesti paras mitä saa ja pitäis kyllä kestää hienosti kaiken mitä koneeseen tunkeelekssa kirjoitti:Tietääkö kukaan?lekssa kirjoitti:Mikä on paras/kestävin kannentiiviste m104:seen ja mitä se kestää![]()
Olis mukava tietää mitkä tehot/paineet kestää, kun moottori rakennettu alusta loppuun. Että onko järkeä edes aloittaa koko savottaa.
Tekee siis mallin mukaan tuollaisia tiivisteitä.

Käyttövoimaksi suunnittelin 85

Re: m104 3.0 24v ahtaminen
tänään kävin jarruttamassa mesen, pettymys valtas mielen . 430hp/750nm 2.5bar ja konttorille samantien,inssi meinasi viedä istumapaikan kun kokonaismassa noussut niin paljon mutta löysi sittenki piilotiedostoista 2040kg merkinnän 1960kg sijaan....... nyt ois merkinnät rekisteriotteessa ja miedot 200kw tehoissa. eli prokkis sinällään valmis nyt vain kovaa ajoa 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
No nyt kysymys koskee männänrenkaita ja KK:n laakereita?
Tohon M104.98x maksaa männänrengas setti sit sen huokeen 860euroo/sarja Suomesta.
Aika kallis.
Olisko jollain jotain ulkomaan paikkaa halvemmalla
Saksasta jne.?
Ja ne diiselin KK:n laakerit mitkä käy tohon M104:een oli vissiin ton monivenan turbon laakerit?
OM 606.961
OM 606.962
OM 606.964?
Tohon M104.98x maksaa männänrengas setti sit sen huokeen 860euroo/sarja Suomesta.

Aika kallis.
Olisko jollain jotain ulkomaan paikkaa halvemmalla

Saksasta jne.?
Ja ne diiselin KK:n laakerit mitkä käy tohon M104:een oli vissiin ton monivenan turbon laakerit?
OM 606.961
OM 606.962
OM 606.964?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Kaikisa 60x turbo moottoreisa on samat liuskat. Multa löytys yks 6 pyttysen sarja ylinmääräsenä. 

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Onkos kellään varmaan tietoo siitä että onko M103:ssa ja M104:ssa samat männän renkaat?
Ainakin M103mitat täsmää M104:een.
Eli olettas että samat?
Ainakin M103mitat täsmää M104:een.
Eli olettas että samat?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Eli ei jää vaihtoehtoja kun tilata yhteen pannuun 103:n renkaat ja tutkia tilannetta....
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Pe 14.12.2012 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: m104 3.0 24v ahtaminen
Olipas suolaiset renkaat, saa jo monet mahlet tai wisecon renkaat. Eikö jotain yleismallisia löydy? Muusta merkistä siis soveltamalla?
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.