Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmettel?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Vaikka noi foorumin kovimmat virittät sanooki muuta nii silti purkasin ja tarkistasin ettei jäysteitä yms pskaa jää väliin ja putsaisin rasvan poisto aineella hyvin koko tiivisteen sekä lohkon että kannen ja sit maalaisin joka kerroksen erikseen Vht kupari sprayllä.
Maalaksen jälkeen oottelisin bout 30-40min ja löisin kannen momnenttii.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jeemu kirjoitti:Vaikka noi foorumin kovimmat virittät sanooki muuta nii silti purkasin ja tarkistasin ettei jäysteitä yms pskaa jää väliin ja putsaisin rasvan poisto aineella hyvin koko tiivisteen sekä lohkon että kannen ja sit maalaisin joka kerroksen erikseen Vht kupari sprayllä.
Maalaksen jälkeen oottelisin bout 30-40min ja löisin kannen momnenttii.
Ihan miten vaan :D putsaus on kyllä paikallaan mutta tuskin se ensimmäisenä on sieltä kerroksien välistä vuotamassa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Siekkinen kirjoitti:
jeemu kirjoitti:Vaikka noi foorumin kovimmat virittät sanooki muuta nii silti purkasin ja tarkistasin ettei jäysteitä yms pskaa jää väliin ja putsaisin rasvan poisto aineella hyvin koko tiivisteen sekä lohkon että kannen ja sit maalaisin joka kerroksen erikseen Vht kupari sprayllä.
Maalaksen jälkeen oottelisin bout 30-40min ja löisin kannen momnenttii.
tuskin se ensimmäisenä on sieltä kerroksien välistä vuotamassa.
Mistäs sitten?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Täällähän on toinen toistaan hurjempia rojekteja... Nyt määki tajusin miksei auto oo oikeen koskaa kulukenu... Olis pitäny jättää rösönen kannentiiviste, siekkisellä laatikko vahvistamatta ja 2.8bar painetta vakio alakertaan. Oikotie onneen löytyny? :roll:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jeemu kirjoitti:Mistäs sitten?
Pitää alkaa lottoamaan.
Kummeli kirjoitti:Täällähän on toinen toistaan hurjempia rojekteja... Nyt määki tajusin miksei auto oo oikeen koskaa kulukenu... Olis pitäny jättää rösönen kannentiiviste, siekkisellä laatikko vahvistamatta ja 2.8bar painetta vakio alakertaan. Oikotie onneen löytyny? :roll:
Opettele lukemaan ennen kuin alat kommentoimaan mitään :D tuossa pari viestiä ylempänä jotakin puhistamisesta mainittiin. En tiedä minkä takia oot 2.8 baaria vakio alakertaan laittamassa mutta voit kyllä mun puolesta niin tehdä. Kukaan ei myöskään ole käskenyt jättää laatikkoa vahvistamatta mutta sinähän haluat tehdä kaiken toisin :roll: voit hyvin kirjoittaa tänne foorumille ohjeet miten diesel mersua oikeaoppisesti viritetään niin kaikki voi käydä sieltä lukemassa niin ei ole näitä toinen toistaan hurjempia projekteja täällä :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Siekkinen kirjoitti: ...älä sitten lähe siihen hommaan että nostat koko ajan painetta. Pidä viimestään se kolme baaria rajana ja mielellään jo 2.8 baaria...
Siekkinen kirjoitti:Kummallekkin puolen vaan. Ei sitä tarvii purkamaan alkaa.
Siekkinen kirjoitti:603 turbon automaatti kyllä kestää ainakin sen 500-600Nm kun nostaa paineita ja opettelee ajamaan sillä oikein (kaasu ylös vaihoissa).
Niinno, noniin...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kummeli kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti: ...älä sitten lähe siihen hommaan että nostat koko ajan painetta. Pidä viimestään se kolme baaria ***rajana*** ja **mielellään** jo 2.8 baaria...
Siekkinen kirjoitti:Kummallekkin puolen vaan. Ei sitä tarvii purkamaan alkaa. **(liimaamista varten. kyllä se nyt puhdistaa pitää)**
Siekkinen kirjoitti:603 turbon automaatti kyllä kestää ainakin sen 500-600Nm kun nostaa paineita ja opettelee ajamaan sillä oikein (kaasu ylös vaihoissa). **(tässäkään en ole kehottanut ketään olla vahvistamatta vaan vastasin kysymykseen paljonko nuo kestää)**
Niinno, noniin...
Eiköhän tämä OT ja muu turha paskanjauhaminen riitä ja keskitytään siihen omaan tekemiseen.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Kummeli voi pitää asiat omanatietonaan jos ei ole mitään rakentavaa asiaa.


Milläs te ootte noita reikiä koittanut pahveihin porailla? Ei ainakaan normi koneella, näyttäis repäsevän pahvin hajalle prkl... :evil:
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kapanos kirjoitti:Kummeli voi pitää asiat omanatietonaan jos ei ole mitään rakentavaa asiaa.


Milläs te ootte noita reikiä koittanut pahveihin porailla? Ei ainakaan normi koneella, näyttäis repäsevän pahvin hajalle prkl... :evil:
Teet jostai levystä kaks palasta, jokka puristat pulteilla yhteen ja pahvi sinne väliin. Sitte purat tiivisteen ja hiot ne reikien reunat hyviks/törspöt pois. Menee se normiporanterällä ku on tuollane sapluuna.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Kapanos kirjoitti:
Milläs te ootte noita reikiä koittanut pahveihin porailla? Ei ainakaan normi koneella, näyttäis repäsevän pahvin hajalle prkl... :evil:
Ihan normi akku koneella ja kunnos olevalla terällä, maltti on valttia ja kah kylläpä tullee ok jäläkee.

Muutaman tiivarin poraillu noihi 12v koneisii ja jälestäpäi niittaukset aukassu ja siistiny josko aihetta ja LIIMANNU sillä
VHT kupari liimalla ta niinku oman nii Moparin vastaavalla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siekkinen kirjoitti:<...>mutta tuskin se ensimmäisenä on sieltä kerroksien välistä vuotamassa.

Oliks tää se "om603 lämmöt" Siekkinen :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
kasiässä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Pe 13.07.2007 00:40
Paikkakunta: Korvenkylä

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja kasiässä »

Kummeli kirjoitti:
Kapanos kirjoitti:Kummeli voi pitää asiat omanatietonaan jos ei ole mitään rakentavaa asiaa.


Milläs te ootte noita reikiä koittanut pahveihin porailla? Ei ainakaan normi koneella, näyttäis repäsevän pahvin hajalle prkl... :evil:
Teet jostai levystä kaks palasta, jokka puristat pulteilla yhteen ja pahvi sinne väliin. Sitte purat tiivisteen ja hiot ne reikien reunat hyviks/törspöt pois. Menee se normiporanterällä ku on tuollane sapluuna.
Millä hioit ?
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Paineilimavingulla. Sitte jotaki taisin vetää ihan viilallaki...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:<...>mutta tuskin se ensimmäisenä on sieltä kerroksien välistä vuotamassa.

Oliks tää se "om603 lämmöt" Siekkinen :D
Miten tämä liittyy millään tavalla tähän projektiin? Ja muutenkaan kannentiivisteeseen? Ihan hyvin tuo kansi ja tiiviste mulla pitää vaikka liimaa on vaan kummallakin puolen. Valvoja on täällä näyttämässä mallia miten sitä turhaa paskaa jauhetaan :lol:
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja veskola »

En ole täällä valvojan ominaisuudessa vaan samaa paskaa suoltamassa mitä sinäkin :lol:

**ttu jos tätä pitäisi vain valvojana lukea niin ottaisin heti lopputilin.

Liittyi kyllä kovasti noihin sinun "neuvoihin"... lämpöjen nousu ja tiivisteen pikkuvuoto kun menee ihan käsikädessä, ja miksi tehdä päin vit*ua kun voi tehdä samalla vaivalla oikeinkin. Mistä se tiiviste tietää vuotaa vain äärimmäisistä väleistä eikä kahden pellin välistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:En ole täällä valvojan ominaisuudessa vaan samaa paskaa suoltamassa mitä sinäkin :lol:

**ttu jos tätä pitäisi vain valvojana lukea niin ottaisin heti lopputilin.

Liittyi kyllä kovasti noihin sinun "neuvoihin"... lämpöjen nousu ja tiivisteen pikkuvuoto kun menee ihan käsikädessä, ja miksi tehdä päin vit*ua kun voi tehdä samalla vaivalla oikeinkin. Mistä se tiiviste tietää vuotaa vain äärimmäisistä väleistä eikä kahden pellin välistä.
Eipä tuo taida vuotaa kun tiivisteen vaihto ei vaikuttanut yhtään mitään vaan tilanne pysyi samana.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja veskola »

No siitähän ei ollut puhetta niin on pakko spekuloida sillä todennäköisimmällä syyllä. Plaanasitko lohkon ja kannen ?

...ja jokos se jäähdytin on päivitetty niin selviää tämäkin mysteeri. Mulla nousee lämmöt noin 2-3 astetta kun painaa pedaalin lattiaan pidemmäksi aikaa vaikka ahdinkin on liian pieni eli pakopaine on yli 3 baria.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

veskola kirjoitti:No siitähän ei ollut puhetta niin on pakko spekuloida sillä todennäköisimmällä syyllä. Plaanasitko lohkon ja kannen ?

...ja jokos se jäähdytin on päivitetty niin selviää tämäkin mysteeri. Mulla nousee lämmöt noin 2-3 astetta kun painaa pedaalin lattiaan pidemmäksi aikaa vaikka ahdinkin on liian pieni eli pakopaine on yli 3 baria.
Kansi tietenkin plaanattiin ja ponnistettiin, lohkoa ei plaanattu mutta hioin ja putsasin ja lopulta ruiskutin tiivisteen molemmille puolin kolme kerrosta copper gaskettia. Jäähdytintä ei ole vaihettu mutta varulta pesty sisältä ja ulkoa. Edelleen kun lämmönsäätimet ei ole min-asennossa (ihan sama onko puhallin ykkösellä vai nelosella) niin lämmöt ei nouse. Kokeilin jopa polttaa rengasta auto paikallaan kelaten joka vaihteen läpi mutta viisari ei noussut kuin yhdellä leveydellä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Dodii, saatiin kansilätkäkin tehtyä kun poraili pylväsporakoneella niin tule bueno :P

Aloin runkolaakereiden pultteja kiristää niin pari napsahti, mutta muutama pultti lähti venymään, joten kävin tilaamassa Veholta kaikki uudet runkolaakeri pultit. eikös ne sen 90nm ollut?

Männät on huljautettu kanssa paikalleen ja pitää odotella, että kaveri tuo tarpeeksi pienen (30nm + 90* astetta?) momenttiavaimen.

Ehkäpä se tästä vielä iloksi muuttuu :D kaiketi..
Tulipahan maalattua lohkokin sinisellä ja kaikki alumiini osat soodapuhallettua :lol:
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Niin ja myöskin kiinnostaa, että mistä tunnistaa tuon 722.3 (iso turbon laatikko?)laatikon?

Myyjä antoi mukaan kun aikanaan ostin auton niin toisen vaihdelaatikon.. onko jossain päin joku numerosarja vai?


-Karri
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Numerosarjasta joo, mutta niitäki on erilaisia. Jos vahvistuttaa meinaa niin ei pitäs olla mitää väliä mikä 722.3 malli, jos vaan ylipäätään on tuo 722.3... en nyt muista missä se numerosarja siinä laatikossa on, mutta kyljissä vahva veikkaus?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Esiintykö siin numerosarjassa just tuo 722.3? siel on numeroita niin saatanasti :)
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Joo, liekkö alkaa 124 tai 126 ja sitte on tuo 722.3... helkkaris ku oisit kysyny 2 päivää ennen nii olis ollu laatikko vieressä :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja veskola »

.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1095
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

nojoo, oli siinä jotaki muutaki välissä :D
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Jooh.. onkos muuten missään noita räjäytyskuvia tähän vempulaan? pitäs tsekkailla vähän, et mihin tulee mikäkin kun ei ihan 100% varmuudella muista.
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Huoh..

Laatikkoa kasailin moottoriin kiinni, mutta eihän se prkl turbiinin paska ollut kunnolla pohjassa ja öljypumpusta kierteet/hahlot rikki poikki :D


Saakohan niitä erikseen ja mitä mahtaa maksaa koko roska?
käyköhän muista laatikoista?

Kasailen siis normi laatikkoa nyt kiinni, niin ei viitsi toista sellaista ostaa, koska se vahvistettu laatikko on toivomuslistalla.
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Kapanos kirjoitti:Huoh..

Laatikkoa kasailin moottoriin kiinni, mutta eihän se prkl turbiinin paska ollut kunnolla pohjassa ja öljypumpusta kierteet/hahlot rikki poikki :D


Saakohan niitä erikseen ja mitä mahtaa maksaa koko roska?
käyköhän muista laatikoista?

Kasailen siis normi laatikkoa nyt kiinni, niin ei viitsi toista sellaista ostaa, koska se vahvistettu laatikko on toivomuslistalla.
Joltakin purku/varaosalootasta uus öljypumppu.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Ja aina se turbiini eka lootaan ja varmistetaan että menee tarpeeksi syvälle. Silmällä näkee jos on liian ulkona laatikon kiinnityspinnasta. Taitaa olla alle 10mm ulospäin siitä tasosta kun turbiini pohjassa. Eikä tarvita väkivaltaa tuohon operaatioon, siististi pujahtaa kun kaikki kohdallaan :wink:

En väitä etteikö näin olisi tehty, mutta muistutuksena kuitenkin, jatkakaa :)
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Kapanos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: To 06.10.2011 17:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Om603 ST aihio, Remontissa uusittavat osat + muuta ihmet

Viesti Kirjoittaja Kapanos »

Jooh, ei oo kuulemma kovin harvinaista tuo, ja sen takia ne onkin aika kiven alla..

Onkohan kellään tietoa, että käykö se jostain muusta laatikosta vai pitääkö nimen omaan olla tuo sama malli?
190D 2.5d -89
E30 325 24v turbo 535hp/685nm 1,4bar
+ pari muuta bemaria
Vastaa Viestiin