oltzi kirjoitti:Onkos kukaa tehny takakanteen syöttö ruuvin kohdalle tällästä roppua jonka avaa ja säätää siitä reiästä syöttöä? Vaikka öljypohjan proppu.
Olen lukenut että jotkut on jatkanu sitä syöttöruuvia ja tuonu sen kannesta lävitte. vissiin ulkoista syötönsäätöä haaveilet? Stop vipuun tuo olisi helpompi tehä
Viimeksi muokannut Mgo-, Ke 17.10.2012 16:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
oltzi kirjoitti:Onkos kukaa tehny takakanteen syöttö ruuvin kohdalle tällästä roppua jonka avaa ja säätää siitä reiästä syöttöä? Vaikka öljypohjan proppu.
Olen lukenut että jotkut on jatkanu sitä syöttöruuvia ja tuonu sen kannesta lävitte. vissiin ulkoista syötönsäätöä haaveilet? Stop vipuun tuo olisi helpompi tehä
voihan sen uloskin tuoda mutta mites sen tiivistys? vai eikö öljy pinta pumpun sisällä pääse nousemaan niin ylös jotta vuotais siitä?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Tulee sieltä öljy ulos, jos ei ole tiivistettä, varsinkin kun siellä vaikuttaa ties mikä kampikammion paine. Tokihan tiiviste syntyy sopivasta akselista ja stefasta jos semmonen inspiraatio iskee. Esimerkiksi golfin laatikon käyttöakselin stefa on pieni ja soma tuohon käyttöön.
Mynä on käyttänyt kierroslukuruuvin kohdalla sellaista hydraulikaupasta saatavaa tulpaa missä on integroitu kumitiiviste. Syöttönsäätö on ollut helpompi hoitaa stopvivulla kun pelkällä syöttöruuvilla ei kai kukaan ole pärjännyt.
veskola kirjoitti:Tulee sieltä öljy ulos, jos ei ole tiivistettä, varsinkin kun siellä vaikuttaa ties mikä kampikammion paine. Tokihan tiiviste syntyy sopivasta akselista ja stefasta jos semmonen inspiraatio iskee. Esimerkiksi golfin laatikon käyttöakselin stefa on pieni ja soma tuohon käyttöön.
Mynä on käyttänyt kierroslukuruuvin kohdalla sellaista hydraulikaupasta saatavaa tulpaa missä on integroitu kumitiiviste. Syöttönsäätö on ollut helpompi hoitaa stopvivulla kun pelkällä syöttöruuvilla ei kai kukaan ole pärjännyt.
okei. toimiikos se stoppi vivun säätö sitten sillai että syötöt kierretään täysille ja stop vivun asennolla säädetään syötöt?
toisaalta ku mennää vakio pumpulla ja turbon pumppu niin eikös syöttöjä voi ruuvista säätää "liikaa" ja sitten morkoolilla sopivaks?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
oltzi kirjoitti:toisaalta ku mennää vakio pumpulla ja turbon pumppu niin eikös syöttöjä voi ruuvista säätää "liikaa" ja sitten morkoolilla sopivaks?
Vaparin pumpulla tuo toimii vaikka siinä ei olekkaan morkoolia vaan se toinen kello. Turbon pumpussa morkoolilla säädetään vain alasyöttöä. Ahtojen kanssa syöttö on joka tapauksessa "täysillä". Stoppivipuun vaan säätö ja kannen alta syöttöä kunnolla mutta siinäkin toki järki mukana ettei sitten tyhjäkäynti ole +1500 ja kierrokset jää huutamaan.