s124 tdt päästöjä liikaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ei oo vähä päästöinen tämä. ainakaan näin vähä kauaa :lol: -91 tosiaan eikä mitää saaste vermeitä.

heti siitä tuli laiton ku piti pistää xeenonit..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Onkos kukaa tehny takakanteen syöttö ruuvin kohdalle tällästä roppua jonka avaa ja säätää siitä reiästä syöttöä? Vaikka öljypohjan proppu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

oltzi kirjoitti:Onkos kukaa tehny takakanteen syöttö ruuvin kohdalle tällästä roppua jonka avaa ja säätää siitä reiästä syöttöä? Vaikka öljypohjan proppu.
Olen lukenut että jotkut on jatkanu sitä syöttöruuvia ja tuonu sen kannesta lävitte. vissiin ulkoista syötönsäätöä haaveilet? Stop vipuun tuo olisi helpompi tehä
Viimeksi muokannut Mgo-, Ke 17.10.2012 16:42. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-s124 300tdt -92
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Mgo- kirjoitti:
oltzi kirjoitti:Onkos kukaa tehny takakanteen syöttö ruuvin kohdalle tällästä roppua jonka avaa ja säätää siitä reiästä syöttöä? Vaikka öljypohjan proppu.
Olen lukenut että jotkut on jatkanu sitä syöttöruuvia ja tuonu sen kannesta lävitte. vissiin ulkoista syötönsäätöä haaveilet? Stop vipuun tuo olisi helpompi tehä
voihan sen uloskin tuoda mutta mites sen tiivistys? vai eikö öljy pinta pumpun sisällä pääse nousemaan niin ylös jotta vuotais siitä?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tulee sieltä öljy ulos, jos ei ole tiivistettä, varsinkin kun siellä vaikuttaa ties mikä kampikammion paine. Tokihan tiiviste syntyy sopivasta akselista ja stefasta jos semmonen inspiraatio iskee. Esimerkiksi golfin laatikon käyttöakselin stefa on pieni ja soma tuohon käyttöön.

Mynä on käyttänyt kierroslukuruuvin kohdalla sellaista hydraulikaupasta saatavaa tulpaa missä on integroitu kumitiiviste. Syöttönsäätö on ollut helpompi hoitaa stopvivulla kun pelkällä syöttöruuvilla ei kai kukaan ole pärjännyt.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja oltzi »

veskola kirjoitti:Tulee sieltä öljy ulos, jos ei ole tiivistettä, varsinkin kun siellä vaikuttaa ties mikä kampikammion paine. Tokihan tiiviste syntyy sopivasta akselista ja stefasta jos semmonen inspiraatio iskee. Esimerkiksi golfin laatikon käyttöakselin stefa on pieni ja soma tuohon käyttöön.

Mynä on käyttänyt kierroslukuruuvin kohdalla sellaista hydraulikaupasta saatavaa tulpaa missä on integroitu kumitiiviste. Syöttönsäätö on ollut helpompi hoitaa stopvivulla kun pelkällä syöttöruuvilla ei kai kukaan ole pärjännyt.
okei. toimiikos se stoppi vivun säätö sitten sillai että syötöt kierretään täysille ja stop vivun asennolla säädetään syötöt?

toisaalta ku mennää vakio pumpulla ja turbon pumppu niin eikös syöttöjä voi ruuvista säätää "liikaa" ja sitten morkoolilla sopivaks?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:toisaalta ku mennää vakio pumpulla ja turbon pumppu niin eikös syöttöjä voi ruuvista säätää "liikaa" ja sitten morkoolilla sopivaks?
Vaparin pumpulla tuo toimii vaikka siinä ei olekkaan morkoolia vaan se toinen kello. Turbon pumpussa morkoolilla säädetään vain alasyöttöä. Ahtojen kanssa syöttö on joka tapauksessa "täysillä". Stoppivipuun vaan säätö ja kannen alta syöttöä kunnolla mutta siinäkin toki järki mukana ettei sitten tyhjäkäynti ole +1500 ja kierrokset jää huutamaan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
jyrken
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 30.09.2012 22:52

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja jyrken »

oisko kellään laittaa kuvaa tuosta stoppi vivun ruuvi hässäkästä?
Avatar
Mgo-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ma 26.09.2011 09:59

Re: s124 tdt päästöjä liikaa

Viesti Kirjoittaja Mgo- »

jyrken kirjoitti:oisko kellään laittaa kuvaa tuosta stoppi vivun ruuvi hässäkästä?
tuossa
http://www.youtube.com/watch?v=VLjT6nGqMZ4
-s124 300tdt -92
Vastaa Viestiin