Ohjaustehostimen öljynvaihdosta
Ohjaustehostimen öljynvaihdosta
Olen ajatellut vaihtaa ohjaustehostimeen öljyt ja ko homman tarpeellisuudesta on haulla löytynyt kahdenlaista mielipidettä. Joittenkin mielestä ei kannata vaihtaa ja toisten taas kannattaa ? Ilmeisesti epäilijät pelkäävät että epäpuhtauksia menee järjestelmään vaihdettaessa. No, itse asiaan:
-Kannattaako siis vaihto ?
-Imemällä entiset pois ?
-Onko systeemissä suodatinta ja miten se puhdistetaan/vaihdetaanko uusi. Mitä maksaa uusi suodatin ?
-Muuta huomioitavaa ?
Niin ja auto on W202 C180 kuten alla lukee
-Kannattaako siis vaihto ?
-Imemällä entiset pois ?
-Onko systeemissä suodatinta ja miten se puhdistetaan/vaihdetaanko uusi. Mitä maksaa uusi suodatin ?
-Muuta huomioitavaa ?
Niin ja auto on W202 C180 kuten alla lukee
MB C180 vm -95
Suodattimesta
Tos yks päivä katselin ja kyllä siellä säiliön pohjalla joku muovikartio näyttää olevan. En viitsinyt nostaa sitä niin paljoa ylös että olis nähny onko se suodatin vai ei... ?
Kukas tietää siis onko C mallin W202:ssa suodatinta ohjaustehostimessa ? (selviää tietty kysymällä vehostakin )
Kukas tietää siis onko C mallin W202:ssa suodatinta ohjaustehostimessa ? (selviää tietty kysymällä vehostakin )
MB C180 vm -95
hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.Leka kirjoitti:Varmasti. Suodin Veholla muistaakseni jotain 8-10 egin tasoa. Öljynä siellä on Mobil ATF 220.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa
Tästä on aiemminkin tarinoitu,ja suosittelen ostamaan veholta tuon ohjaustehostimen öljyn,sekä suodattimen.
Isolla injektioruiskulla(apteekista)imin vanhat pois ja laitoin uudet litkut sisälle.
Ainakin omasssa autossani vm-90 oli sikapaskaset öljyt,tuskin koskaan vaihdettu?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Njet, kyllä se on automaattivaihteistoöljyä. Onko sitten juuri se 200 tai 220, vai ylipäätään pitääkö olla maininta soveltuvuudesta ohjaustehostimelle , en tiedä....? Mekaaniseen simpukkaan käytetään tavallista peräöljyä, 80-90w.Make kirjoitti:hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.Leka kirjoitti:Varmasti. Suodin Veholla muistaakseni jotain 8-10 egin tasoa. Öljynä siellä on Mobil ATF 220.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa
Tästä on aiemminkin tarinoitu,ja suosittelen ostamaan veholta tuon ohjaustehostimen öljyn,sekä suodattimen.
Isolla injektioruiskulla(apteekista)imin vanhat pois ja laitoin uudet litkut sisälle.
Ainakin omasssa autossani vm-90 oli sikapaskaset öljyt,tuskin koskaan vaihdettu?
W123:en kuuluu ainakin toi ATF 220, joten luulisi myös W115-koriseen käyvän.Make kirjoitti:[hmmm...ainakin w124 ohjaustehostimessa käytettävä alkuperäinen öljy ei todellakaan ole automaattilaatikkoöljyä ATF 220,vaan on aivan eriväristäkin,vehon(mb-original),eikä maksa purkki paljoakaan,alkuperäisissä MB-purnukoissa ei mainita sanakaa öljyn viskositeetista,vain varaosanumero.
Perus ATF 220:set sinne vaihdossa lykkäsin suosituksien mukaisesti ja normaalisti on toiminut.
Oho, mielenkiinto heräili; minkä väristä se 124:n tehostinöljy on jos ei punaista?
- Automatic260E
- Vakiokalustoa
- Viestit: 474
- Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
- Paikkakunta: Itä-Vantaa
ilman muuta
Kannattaa vaihtaa !! Alkuperäissuodatin ei maksa kun muutaman euron motonetissa ja veholta saa sen öljyn (ei maksa paljon) se on jonkin sortin hydrauliöljyä ,,, onhan automaatti öljynkin hydrauli öljyä eli kaipa sekin käy tuo ATF 220 (punainen) Sitä laitoin ekalla kerralla , nyt viimeksi kun vaihdoin niin
laitoin Vehon litkua (keltaista) kun sekin oli niin halpaa!!
Vaihdan itse aina joka toinen vuosi kun on niin helppo, halpa ja nopea
toimenpide !!
Kannattaa vaihtaa ,niin ei pauku pakkasessa , niinkuin
on porukalle näköjään käynyt !
Näin ainakin w124 koppasessa mersussa..
laitoin Vehon litkua (keltaista) kun sekin oli niin halpaa!!
Vaihdan itse aina joka toinen vuosi kun on niin helppo, halpa ja nopea
toimenpide !!
Kannattaa vaihtaa ,niin ei pauku pakkasessa , niinkuin
on porukalle näköjään käynyt !
Näin ainakin w124 koppasessa mersussa..
Viimeksi muokannut Automatic260E, Pe 16.07.2004 13:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Toissa talvena meni paluupuolen letku (W124). Pakkasta oli reilusti yli 30 astetta. Olin ajanut n. 17 km kotoa töihin ja varttitunnin jälkeen lähdin ajamaan uudelleen, jolloin letku posahti. Pikakorjauksena oli, että oikaisin syylärin edessä kiertävän jäähdytysputken pois, jolloin ei tarvinnut laittaa uutta letkua..Mika.T kirjoitti:mulla on 190sen tehostimessa ihan tavalliset 10w-40 moottoriöljyt. hyvin on kohta 4vuotta toiminu... =) entiset öljyt tuli pihalle kun pakkasella paukahti se painepuolen letku... eip äole noita öljyjäkään tullu vaihettua vaikka sillon oli tarkotus vaihtaa heti kun sa oikeaa öljyä hommattua...
Öljyksi laitoin ATF 220 ja hyvin on toiminut siitä lähtien.
Sen jäähdytysputken otin käyttöön vasta tänä keväänä, jolloin vaihdoin suodattimen. Matala rasia siellä säiliön pohjalla, eikä maksanut Motonetissä kuin muutaman euron. Sitä suodatinta ei edes hoksaa, ennen kuin on tyhjentänyt säiliön.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tehostimen öljy
Ja mjotonjet auttaa aina
Ohjausvaihdeöljy MB-0009898803 1L (KELTAINEN). . . . . . . 59-0008 8.80
Ohjausvaihdeöljy MB-0009898803 1L (KELTAINEN). . . . . . . 59-0008 8.80
Terveisin
Tero
Tero
C-mallissa on suodatin ohjaustehostimen säiliössä. Öljyksi suositellaan Mobil SHC ATF tai Mobil ATF 220. Suodatin ainakin on tuossa ZF-ohjaustehostimessa tuosta sitten LUK valmistamasta tehostimesta en sitten tiedä. Ai kumpi on kumpi? ZF on metallisäiliö, josta lähtee koko kansi, kun kierretään kiinnitysruuvi keskeltä auki ja LUK:ssa on muovi korkki pelkästään.
W115:n omistajan käsikirjan mukaan ohjaustehostimen suodatin on vaihdettava 50tkm välein. Öljynä käytetään ATF-automaattiöljyä. Eli jos on tehostin, niin suodatin on vaihdettava.Sivonen kirjoitti:Jaah, asia alkaa olla minullakin ajankohtainen. Eli onko 115:ssä suodatinta, pitääko se vaihtaa tai pestä?
..ja mitä öljyä sinne kuuluu laittaa
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Re: Ohjaustehostimen öljynvaihdosta
Onko Mb E230 -95 autossa ohjaustehostimen suodatin?